VW Golf MK III 1.8 farmari

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Zigu » Ma Elo 12, 2013 4:41 pm

Kannattaa ensin vaihtaa öljyt ja katsoa millaiset ne on ennen kuin lähtee purkamaan koko konetta. Öljyjen ollessa harmaat peli on selvä. Sellainen tuli vielä mieleen, kun yhdellä kaverilla oli strattaus ongelmia Volvossa. Siitä vaihdettiin polttoainesuodatinta ja ties mitä eikä millään meinanut parantua käynnistettävyys. Lopulta viaksi selvisi vauhtipyörästä irronneet hampaat. Oireet olivat lähes samat, kuin sinulla. Välillä starttaa hyvin ja välillä ei millään.
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Elo 16, 2013 6:02 pm

Pitää ensi viikonloppuna nuo öljyt vaihtaa. Onko tuo vauhtipyörän tarkistus kauhean paha homma purkaa?

Ja nyt sitten hajosi taas lisää tuo kosla. Tällä kertaa bensamittari. Täyttä näyttää aina. Onneksi tiedän paljonko tankillisella pääsee ja tapana on aina täyteen heittää, mutta ei kai se paha ole jerrykanisteria mukana nyt sitten roudata, kunnes saan jotenkin selvitettyä, mikä tuossa polttoainemittarissa ahistaa. Se hajosi näin:

- Ensin näytti mitä pitää, sitten pikkuhiljaa nousi puoleen tankkiin itsestään. Tankatessa se jäi 7/8 kohdalle, mistä pikkuhiljaa nousi täyteen tankkiin, ja siinä se on ollut reilut 400 kilsaa.

Toinen on tietty se, että bensatankki on muuttunut runsaudensarveksi. Eli pensaa ilmestyy mystisesti sitä mukaa lisää kun sitä kuluu.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Elo 16, 2013 11:08 pm

Joku käy öisin tankkaamassa autoasi salaa?

Parhaiten vauhtipyörän tarkistus lienee onnistuu irroittamalla starttimoottori ja katsomalla hampaiden kunto sitä kautta. Riippuen startin asennuspaikasta voi olla helppo homma, mutta voi olla vaikeakin homma. En tiedä tuon auton bensamittarin toimintaperiaatetta, mutta yleensä ne vanhemmissa toimivat kohon ja muuttuvan vastusarvon avulla, joten jos tämä vastusarvo on mittarin ja maan välissä, niin liekkö johto oikosulkenut maihin? Tai sitten on vain anturi mennyt rikki, eipä nekään ikuisesti kestä.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Zigu » Su Elo 18, 2013 10:55 am

Tarkistus juuri, kuin Mikko sanoi. Sitten, jos ei näe täytyy vaihdelaatikko irroittaa. Volkkarin korjausoppaasta varmaan selviää polttoainemittarin toiminta sähkökaaviosta. Kannattaa mitata arvot ennen kuin alkaa uutta ostamaan.
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » La Elo 24, 2013 5:08 pm

Perjantai aamu alkoi kuten mikä tahansa arkiaamu. Töihin pääsin ajamaan jonkun 6 kilsaa, kun auto alkoi pitämään jumalatonta pörinää. Siinä pörinässä jäi kyllä zetorit ja 12 pyttyset maamoottoritkin toiseksi. Ei kun kotio ja tsekkaamaan. Pakoputki p*****e irtosi moottorin pohjasta. Ja ei kun korjaamoon.

Uusi mutka korjaamolla kiinni ja siellä selvisi, että koska pakoputkessa patentti, se "vetää" putkea taaksepäin mikä ajan kanssa murtaa sen sieltä alusta. Tämä "patentti" on hieno. Kaksi putkea yhdistetty toisiinsa U-mallisilla pelleillä, mitkä ruuvattu puristimilla kiinni yhteen. Joo, ja toi patentti muuten vuotaakin vielä.

No, siinä kun punainen romu ylhäällä oli pääsi katsomaan pohjaa. Neljä nyrkin mentävää reikää laskin, ja sitten alkoi ottaa päähän niin, etten enää laskenut. Elikkäs lattiamattoa sai rupsuttaa auton alta.

Ja vetonivelen suojakumi entinen.

Tässä on nyt sellainen tilanne (että tuo vetonivelen kumi on kait pakko vaihtaa jos haluaa vielä yrittää ajaa), että heti kun on vähänkään ylimääräistä rahaa (voi mennä tosin hetki) tuo auto lähtee joko:
a) paaliin
b) kiertoon

Tilanne on vain sellainen, että kun rahnaa ei ole, pitää pitää sormet ristissä, ettei tuo leviä sitä ennen. Sillä sitten olen ranskalaisittain cushessa.

Täs on maailman paskin auto.

Saa ostaa tai tarjota vaihdossa toimivaa unelmasierraa.

Viimeinen lause oli vitsi (ei ollut),
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja RST » La Elo 24, 2013 5:51 pm

Kiertoon vaan..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 Edition -95
Taunus 3.5 V8 -82
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 539
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » La Elo 24, 2013 7:07 pm

Joo heti kiertoon kun lompakossa on sen verran, että saa taas jonkun romun pihaan ;)
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 75 vierailijaa

cron