Sivu 1/3

sierra 2.0 -86 "Jorma"

ViestiLähetetty: Ma Tammi 18, 2010 12:04 am
Kirjoittaja Mikko
Ostin tämän auton Huhtikuussa vuonna 2007 270â¬:lla. Autoon oli vaihdettu Weberin 36 DCD kaasari, Marteliuksen peltisarja, Marteliuksen 2,5 tuuman putkisto 2 läpivirtausvaimentimella sekä kantta oli villattu. Ostettaessa kiinni oli myös cosworth sierran lasikuitukopio etupuskuri jossa ei ollut sumuvaloja ja oli halki,koska edellistä edellinen omistaja oli ajanut kuulemma sillankaiteeseen ja autossa näkyy kolhuja ja lommoja jotka viittaisivat että näin tosiaan käyny kohtuullsiesta vauhista. Lisäksi oli 4 ovisen cosworth sierran etupenkit, sekä helmat ja jokin lippa takapuskuriin.

Autohan tosiaan hajosi kerran päivässä vähintään, ellei useamminkin kun auton ostin, silloin tuli laiteltua koko sytkäpuoli uusiksi ja moni muukin sähköosa. Aika pian oston jälkeen purin auton sisustan ja muutakin pientä sälää. Kesällä 07 autolle ei tehty mitään johtuen siitä että jouduin pyörätuoliin kesäksi. Loppuvuodesta kun kykenin taas kävelemään, autoa purettiin vieläkin enemmän, samalla myös jokkis-säännöt täyttävät turvakaaret asennettiin. Myös jotain lisämittareita tuli asenneltua kun alkuperäisiä ei jaksanut ropata kuntoon.

07-08 talvella ajettiin kovaa jäärataa muistaakseni pelkällä pakosarjalla :D Voin kertoa että sen muistan että äänet olivat aivan järettömän kovat... Kuvitelkaa sierra kierrätettynä melkeen 7000 rpm pelkällä peltisarjalla... En ois kuvitellu että putkettomasta autosta niin kova melu lähtee....

08 talvella kone leikkasi sitten kiinni. Kesken kaarteen hävisi kaikki tehot ja kauhea kilinä alkoi kuulumaan. Siinä sitten ajattelin että taas jokin seuraaja irronnut (3 pytyn pakoventtiilin seuraajalla oli tapana lennellä irti kun mentiin yli 6000 rpm) joten ajelin hissukseen pihaan. Pihassa tutkaillessa kaikki näytti olevan kannessa ja muutenkin kunnossa, mutta auto tuprutteli sinistä aika reippaasti eikä toiminut paljo mitenkään. Tämän lisäksi kuului kauhea kilinä alakerrasta 4 pytyn paikkeilta. Koneen sitten päätin kesällä ottaa irti, ja sieltähän oli 4 pytyn kiertokangen laakerit hypänneet samalle puolelle päällekkäin raapien kampiakselista metallia pois niin paljon, että sen kunnostus olisi maksanut uuden sierran verran. Tämä öljysilppu oli tukkinut myös öljypumpun ja pumpun siivilän. Silloin kun kone leikkasi, oli niin kovat ajohalut, että ostin toisen sierran jolla ajelin lopputalven, jonka purin kesällä ja jonka moottori sierraan tuli kesällä asennettua kiinnileikanneen tilalle rengastettuna, laakeroituna sekä suurkapasiteetti öljypumpulla voiteluongelmien voittamiseksi. Tuo tuli purettua muuten sen takia kun takaripustukset repesivät irti kesken mutkan.. Piikkirenkaissa oli vissiin vähän liikaakin pitoa. :P

Tuon sinisen sierran koneella mennään vieläkin, se on tarkoitus vaihtaa takaisin tuohon alkuperäiseen koneeseen johon sain ostettua halvalla kampiakselin viime syksynä. Saa nähä millon kerkee kasata...

Täältä saatavilla auton kuvia.


Alkuperäinen rojektinaloitusviesti: autoha ostettiin tossa jokune vuos sitte ja sitä on rakenneltu jäälle sopivaks että vois viikonloppusi vähä hauskaa pitää.tänä viikonloppuna asentelin öljynpainemittarin loppuun ja se näytti tyhjäkäynnillä 0.2 bar ja tässähä tyhjäkäynti on 1500rpm ja paineita oli 5000rpm peräti 1.5 bar..

noh aattelin että pääasia että siellä joku neste johonki liikahtaa ja aurattiin sitte rata ja 20km ajon jälkeen alkoi kuulumaan todella suuri kolina.en ollu itte ajamassa sillon mutta kuulin kolinan n.800 metrin päähän ja se sit hinailtiin pihaan sieltä raalta ja aloin aukomaan venttiilikoppaa koska ajattelin että jos kanteen olis jotain tullu kun se nakutus on käyny todella suureksi..3 pytyn seuraaja oli lentäny irti ja jääny poikittain nokan venttiilin väliin ja välystä oli kanssa tullu sille kohtaa koska se ei pysy säädöissään vaan se säätötappi pyörii ittekseen..seuraaja oli kulunu melkein loppuun mutta kaikki muut olivat vielä 500km jälkeen kuin uudet.pyöriteltiin siinä sitä sitten myös ajankuluks ilman venakoppaa startilla n.20 sekuntia eikä kanteen tullut mistään öljyä.autossaha on kuitenkin korkeapaine/suurkapasitetti öljypumppu joten ajattelin että jotai vikaa varmaan pumpun lähettyvillä kun ei toimi?nokan voiteluputken puhaltelin läpi ja äkkiseltään tunnusti siltä että se toimis pitää vielä kunnolla tarkistaa seki.jossei lähe tuolla kannen kunnostamalla kilinä niin sitten se on taas edessä koneremppa..on tässä pikkuhiljaa alkanu mieleen tulla ajatus merkinvaihosta..tai ainakin toisen merkkisen koneen vaihosta tohon jos sillä pääsis noista ongelmista..

mutta tämmöstä tänä viikonloppuna apuja kaipasin tohon kannen nakutus/seuraajien kulumis ongelmaan ja öljyntulo ongelmaan!

Re: jäärata sierra 2.0 -86

ViestiLähetetty: Ma Tammi 18, 2010 5:23 am
Kirjoittaja RST
Jotain on kyllä vialla jos paineet ei ole kun 0.2 bar/1500 rpm, pitäis olla enemmän kerta on vakiota parempi pumppu, ellei sitten pumppu ole vanha ja kulunu..
Toinen mikä vaikuttaa paineisiin on öljyn laatu ja miten vanhat ne on.

Mutta voihan se olla että se sun ö-painemittari näyttää mitä sattuu.

Re: jäärata sierra 2.0 -86

ViestiLähetetty: Ma Tammi 18, 2010 7:06 am
Kirjoittaja Leksa
Muokkasin linkin toimivaksi, ja jos tulee nuin pitkää tekstiä, olis hyvä laitella hieman välejä. Meinaan puutu silmät ku lukee yhteen pötköön tommosen, ja isot alku kirjaimetki olis kivoja :ugeek:

Re: jäärata sierra 2.0 -86

ViestiLähetetty: Ma Tammi 18, 2010 12:59 pm
Kirjoittaja Mikko
Pumppu on vuosi sitten uusittu ja ajettu jotain 500km. Viime öljynvaihdosta on 20km vaihdoin öljyt ja suodattimen juuri ennen ku lähin ajamaan ja pitäs olla hyvälaatusta öljyä. Itellekki tuli mieleen jos ois tuossa mittaris jotain vikaa joten pitää nyt viikolla käydä hakemassa jostain hydrauliikkaliikkeestä tms sopiva mittari joka näyttää oikein. Pitää kokeilla jos muistas nuo alkukirjaimet ja välit ne tahtoo unohtua :(

Re: jäärata sierra 2.0 -86

ViestiLähetetty: Ti Tammi 19, 2010 9:33 pm
Kirjoittaja Mikko
Nokan seuraajan säätöpultit, vakio 29 ⬠Mitäs luulette pitäskö tuommonen sarja laitella auttasko se tuohon seuraajan itsesäätymisongelmaan? Osaako kukaan neuvoo mistä johtuu että vaan yks seuraaja kulunu loppuun ja muut kuin uusia?

Re: jäärata sierra 2.0 -86

ViestiLähetetty: Su Tammi 31, 2010 10:20 pm
Kirjoittaja Mikko
Kaasari vaihettu,kolina loppu laittamalla uusi seuraaja vanhan nokan alle poikittain jääneen tilalle mutta kansi vielä kolisee samalla tavalla kuin ennenkin ja nyt jo niin lujaa etten pysty enää ajamaan autolla.Kuulo on kuitenkin sen verta mukava juttu ja en myöskään haluaisi naapureita hermostuttaa tuolla kolinalla,on se sen verta luja.Huomasin että kansi on jakohihnan ja kytkimen puoleisista päistä 1cm pitempi kuin lohko ja tiiviste ei passaa lohkon kanssa.Ei vissiin oo normaalia vaikka sierra onki?Pitää uusi kansi laittaa tuohon jotta pääsee ajamaan.Tallissa odottaa virheetön kansi :P Asensin autoon perjantaina teollisuusmittarin joka näyttää 2bar tyhjäkäynnillä öljynpaineita joten bilteman mittarissa on pientä heittoa näköjään :D Ihan hyvät ne paineet sittenki oli..3 pytyn seuraajat ei pysy säädöissä,osaisko kukaan kertoa mistä johtuu?Huomasin myös että jako oli hypännyt silleen että kansi on 4 astetta kampiakselia edellä ja sytkät semmoset että käynnistettäessä tulee kaasarista 30cm liekkejä :D Mukava show oli tuon käynnistys ku kauheeta pauketta ja ampuu liekkejä taivaalle :P

Re: jäärata sierra 2.0 -86

ViestiLähetetty: La Helmi 06, 2010 10:59 pm
Kirjoittaja Mikko
Kansi on vaihettu,pakosarja pitää vain saaha vielä paikalleen.Putken joutuu ottamaan irti että saa pakosarjan kanteen kiinni.Pultti tipahti kanssa tänään öljykanavaan ja sitten kolahti jo öljypohjassa..Pitää toivoa että se kolina nyt tuohon loppuis sitten että pääsis ajamaan :)

Re: jäärata sierra 2.0 -86

ViestiLähetetty: Su Helmi 07, 2010 6:19 pm
Kirjoittaja Mikko
Nyt on pakosarja paikoillaan,pyörittelin startilla mutta ei tullut öljyä kanteen?Suodatin oli vissiin valunut tyhjäksi kun mittatikku näytti että ois ollu vähän ekstraa öljypohjassa..

Re: jäärata sierra 2.0 -86

ViestiLähetetty: Su Helmi 14, 2010 3:35 pm
Kirjoittaja Mikko
Kaikki toimii nyt niinku pitääkin ja putki on paikoillaan,mutta sytytys päin persettä,ei käy tyhjäkäyntiä ilman imua,kusee josatin ilmaa imusarjaan ja jäähytinnesteet tulee termostaatin ohi kaarella pihalle.Mutta kolina on loppunut kannesta nyt kuulostaa siltä ku pitääki 8-)

Re: jäärata sierra 2.0 -86

ViestiLähetetty: Pe Helmi 19, 2010 11:51 pm
Kirjoittaja Mikko
Alkaa tunnustamaan että tuossa kaasarissa olis suuttimet tukossa.Pitää vaihtaa vanha takaisin sitten vissiin takasin.Jos joku sattus tietää kellä ois oulun läänin alueella tuplakaasarit myytävänä ni voisin olla kiinnostunu.. ;) Pitää ensi viikonloppuna räpsästä teille kuvia..vaikka mitä on taas uutta ja pientä tapahtunut.Hytistäki löytyy jo 2 penkkiä.

Vs: jäärata sierra 2.0 -86

ViestiLähetetty: Ma Maalis 15, 2010 9:33 pm
Kirjoittaja Mikko
Kuva Tuossapa kuva penkeistä ja 6-piste vöistä. Autoon on kaasari vaihdettu ja alipainesäätimen otin käytöstä pois.

Vs: jäärata sierra 2.0 -86

ViestiLähetetty: La Huhti 10, 2010 7:01 pm
Kirjoittaja Mikko
Hyvin sierra toimi kun kolmisen viikkoa taaksepäin kävin kokeilemassa,kylmänä ei meinaa ottaa kierroksia mutta lämmetessä toimii ku unelma.Sierra tipahti oulunjärven jäistä läpi kun kävin ajamassa tuolloin muutama viikko taakseppäin,renkaat meni onneksi vain läpi jäästä ja jäi pohjasta vielä jään päälle,siitä sitten kun alettiin hinaamaan,niin joutui käyttämään kahta hinausköyttä koska auton ympärillä ollut alue oli niin heikkoa,no tietenki toinen köysistä oli venyvää mallia ja toinen ei,joten nykäistessä toinen köysi katkesi jolloin venynyt köysy sukelsi suoraan lampunreiästä jäähytinnestesäiliöön. :( Mutta onneksi koukku meni säiliöön eikä syyläriin,tuli se sen verta lujaa että olisi varmaan läpi mennyt! Uusi hitsilukkokin toiminut hyvin,vetää kokoajan molemmilla. :P

Vs: jäärata sierra 2.0 -86

ViestiLähetetty: Ma Touko 17, 2010 9:33 pm
Kirjoittaja Mikko
Vaihoin sierraan pienemmän ratin,jos nyt kerkeis nopeemmi veivata.Meinaa tolla hitsilukolla ensi puskee ja sitte yhtäkkiä lähtee kauheesee luisuu pyöritä siinä sitte yli 4 kierrosta rattia..Pitäs aina tulla jokapaikkaan pitkänmatkaa ennen kurvia kauheessa luisussa ettei menis nii sähläämiseksi...Noh kuvia nyt räpsin enemmän kuin tarpeeksi mutta ei yhtää jaksa alkaa uppimaa niitä nettiin..Joku toinen päivä sitten..

Vs: sierra 2.0 -86 "Jorma"

ViestiLähetetty: Ke Touko 19, 2010 3:32 pm
Kirjoittaja Mikko
Tälleen kävi kun toinen köysistä katkesi ja toinen lensi säiliöön :(
Tämmösen ratin laitoin sierraan,vähän pienempi kuin edellinen ja kovempi..tuntuu kädessä jämäkämmältä. Tässä vähän sitten kuvaa keulasta.

Vs: sierra 2.0 -86 "Jorma"

ViestiLähetetty: Ke Touko 19, 2010 5:51 pm
Kirjoittaja Thaumiel_Nerub
Helkutin hauskan näköinen edestä. Oletko tuota rattia jo ehtinyt kokeilla pyörityksessä?

Vs: sierra 2.0 -86 "Jorma"

ViestiLähetetty: Ke Touko 19, 2010 10:46 pm
Kirjoittaja Mikko
Onha se vähän omanlainen  ;D tarkotus olis vielä jollain verkolla peittää tuota syyläriä ja laittaa tyhjien lampunpaikkojen tilalle metallilevyt,nyt tulee kesäisin kaikki kivet suoraan puolaan ja moottoritilaan ylipäätänsäkki. En oo vielä kummemmin kerenny kokeilee,pienen testilenkin kerkesin heittää.Viikonloppuna olis tarkotus testata vähän enemmän jos kerkiää.Ratissa on hieman hometta,olisko neuvoja miten sen saa putsattua pois?Tallin takana ollu pari vuotta tuo ratti.. ;D

Vs: sierra 2.0 -86 "Jorma"

ViestiLähetetty: Ke Kesä 09, 2010 11:55 pm
Kirjoittaja Mikko
Homeet on putsattu ja testilenkki ajettu, flektin visko ei toimi, öljyä vuotaa kampiakselin takapäänstefasta sekä öljytikusta..Takajarrut ei oo ollenkaan pelissä mukana mutta etujarrut sitäkin paremmin. Tehoa ei tunnu olevan ollenkaan mutta kyllä se kulki kun vähän kytkimiellä potki mutkissa ;) Flektin hitsasin päivällä kiinni että pyörii varmasti mukana.. Toinen kone pitäisi kasailla koska alkaa olemaan sellanen kutina persiissä että tuo kone ei kauaa kestä onhan siitä rempasta jo 2 vuotta ja varmaan 1000 kilometriä.. Kuvia testilenkistä tulee kunhan photobuketti saa ne upittua..hitaasti tuntuu uppivan

Vs: sierra 2.0 -86 "Jorma"

ViestiLähetetty: To Kesä 10, 2010 12:25 am
Kirjoittaja Mikko
Saihan se fotopukettiki jotai tehtyä... Kuva Kuva Kuva Kuva Siinä muutama kuva testireissulta, vähän on vielä paranneltavaa ja näillä näkymin perjantaina menen toiselle testikäynnille tuolle radalle. Tässä välissä voisi olla hyvä mainostaa elikkä tuon radan omistaa http://www.onnelanmatkailu.fi/ Halpaa huvia ja siellä on kymmeniä rakennettuja sierroja joilla voi ajaa pikkumaksua vastaan vaikka koko päivän :)

Vs: sierra 2.0 -86 "Jorma"

ViestiLähetetty: Pe Kesä 11, 2010 1:40 am
Kirjoittaja Mikko
Tulipas mitattua renkaitten pinta ennen ja jälkeen radallakäynnin jälkeen, tuo ratahan on siis sorarata mutta takarenkaista hävisi molemmista n. 1mm kumia ja sieltä täältä isoja palasia. Takarenkaat on ihan kuopalla sieltä täältä sellasia soratien kiven kokosia ja muotosia koloja ympäri renkaita, nuohan on kitkarenkaat siis ja lamellejakin on hävinnyt ja kaikki tämä yhen tunnin aikana..tämmöset hakkapeliitta rsi:t siis kyseessä ei jostain syystä kestä soraa mitkään renkaat,edellisistäki lähti isoja palasia ja lopulta ei ollut enää koko kulutuspintaa...

Vs: sierra 2.0 -86 "Jorma"

ViestiLähetetty: Pe Kesä 11, 2010 8:15 pm
Kirjoittaja Mikko
Vaihoimpa öljyt ja suodattimen. Tiputtaa aika reippaasti öljyä kampiakselin takapäästä.

Vs: sierra 2.0 -86 "Jorma"

ViestiLähetetty: Pe Kesä 18, 2010 12:56 am
Kirjoittaja Mikko
Tietäiskö joku miten saa hapettuneen kaasarin toimimaan? Läpät sain aukeamaan ja näin selvää hapettumaa toisessa kaasarissa,nythän tuossa on vakiota paljo pienempi kaasari ja pitäisi saada tuo 36 dcd weber kuntoon, mutta bensa ei liiku kaasarissa, suuttimet hapettunu tukkoon? Miten ne saa auki?

Vs: sierra 2.0 -86 "Jorma"

ViestiLähetetty: To Heinä 08, 2010 1:40 am
Kirjoittaja Mikko
Pitäis saada renkaat vaihettua kun nuo tarvitsee toiseen autoon mutta noissa on lukkopultit joihin ei ole avainta tallessa. Miten saa auki? Jossain liikkeessä varmaan saisivat vaan sitä varten pitäs vuokrata traileri ja korjata vetoauton runko että saisi tuon hinattua korjaukseen..Putkipihdeillä en saanut auki ja mikäli kukaan ei keksi muuta vaihtoehtoa niin pitää jonain päivänä hitsailla perään pultit ja sitten aukasta..Kuulin että myös vastakierretapilla olisi mahdollista vaan todennäkösesti poraisin kuitenkin pinnapulttiin..On myös kuulemma kovaa ainetta että voi joutua teroittelemaan poranteriä paljon. Kellään vinkkejä?

Vs: sierra 2.0 -86 "Jorma"

ViestiLähetetty: To Heinä 08, 2010 2:56 am
Kirjoittaja HEka--
Minulla oli joskus sama ongelma auton oston jälkeen, muistaakseni löin väkisin 18mm hylsyn kiinni ja aukesi kyllä. Se on kyllä sitten menoa sekä pultille että hylsylle kun ei niitä enää erota :) Pitää siis ostaa useampi hylsy.

Vs: sierra 2.0 -86 "Jorma"

ViestiLähetetty: Ke Heinä 28, 2010 7:43 pm
Kirjoittaja Mikko
Pultit saatu auki ja renkaat vaiheltu. Nyt alla on 13" renkaat ja voin sanoo että nuo renkaat ei pidä ei sitten ollenkaan soralla verrattuna kitkarenkaisiin.. Tuntuu ihan ku perä vaa liitelis ilmassa mitään pitoja ole ennää. ;D Konepellin takaosaan hitsailin uudet kiinnikkeet.. Niiden rumuudesta tulee todisteita jpg muodossa kuha jaksan kamerasta ne koneelle ottaa ja uppia netin ihmeelliseen maailmaan.. Kestävät mutta rumat. Kestää työntää autoa noista kiinnikkeistä että pitäs hitsisaumojen kestää keposesti yks pikku konepeltiki ;D Parit aikasemmat takakiinnikkeet jotka on ostettu valmiina on revenny ja ratkennu ja taittunu ja vaikka su mitä, nyt sitten kokkeillaan saako jotain kestävää jos tekee ite.

Vs: sierra 2.0 -86 "Jorma"

ViestiLähetetty: Pe Heinä 30, 2010 5:20 am
Kirjoittaja Mikko
Nyt ois niitä kuvia:
Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva  Kuva Kuva Kuva Kuva
Ei nuo kauniit ole mutta kestää tosiaanki työntää tuota autoo että pitäs kestää..

EDIT: muokkasin pikkasen siistimmäks viestiä. T. Leksa

Vs: sierra 2.0 -86 "Jorma"

ViestiLähetetty: Pe Heinä 30, 2010 6:29 pm
Kirjoittaja Mikko
Vaihoimpas taas kaasarin kun putsasin tuon 36 DCD weberin joka on tässä ollut pari vuotta sitten. Käy tyhjäkäyntiä tasaisesti nyt ja ottaa kierroksia mutta kun painaa kunnolla kaasua tai yrittää ajaa nii meinaa sammua jossei pumppaa kaasua eli ei vissiin saa vieläkään bensaa vaikka kaikki suuttimet jne koko kaasari on putsattu. Korkeilla kierroksilla (jossain 5000+ rpm) toimii paljon paremmin kaasu pohjassakin pitää huomenna testailla toimiiko tuolla kierrosalueella tasakaasulla jne. ei tänään enää kehtaa kiusata naapureita on nimittäi aika kovat äänet tuossa autossa jossain 5000rpm paikkeilla... Mistähän voisi johtua ettei alle 5000rpm toimi kunnolla mutta yli sen toimii? Suuttimet tosiaan pitäs olla puhtaa niinkuin kaasarin muutenkin.. Niin ja jos painaa alakierroksilla kaasua ni kuulee selvästi ettei saa bensaa ja imee ilmaa paljon muttei nosta kierroksia, kaasarin päältä alkaa kuulua kauheat imuäänet ihan ku ois todella tehokas imuri..

Vs: sierra 2.0 -86 "Jorma"

ViestiLähetetty: Ti Elo 03, 2010 11:59 am
Kirjoittaja Mikko
Putsailin lisää kaasaria ja kaikkee mahollista tein ja käy hyvin tyhjäkäyntiä mutta jos alle 3000rpm lyö kaasun pohjaan niin ensin kuulostaa ku loppus bensa ja kierrokset alkaa laskee ja sitten lähtee ainakin kun paikallaan testaa ja sitten yli 4000rpm voi lyyä kaasun pohjaa ja kierrokset nousee välittömästi. Alle 3000rpm yritin ajaa mutta ei oikein päässyt liikkeellee muutaku luistattamalla kytkintä ja pumppaamalla kaasua ja silti meinas sammua. Ihan kuin loppuisi bensa rasituksen alla, tankkiin kyllä kaadoin jotain 5-10 litraa bensaa.

Vs: sierra 2.0 -86 "Jorma"

ViestiLähetetty: Su Syys 05, 2010 9:37 pm
Kirjoittaja Mikko
Kaarien aluslappuset ja kaaret itsessään sekä muutenkin puoli koria maalasin sisältä zink 300 nimisellä maalilla. Sisältää sinkkiä, pitäisi suojata paremmin. Kuvia tulloo joskus kuun lopussa jos viitin ottaa.. Ruostetta ilmestyny tuohon.. Helmassa oli ruostetta mutta leikkasin sen peltisaksilla poissa ja nykäsin maalit päälle ;D Toinen kohta oli siinä missä takapenkin etureuna on vakiona, siinä on sellainen palkki niin sen tavallaan sisällä kuskin puolen laidassa on ruostereikä.. Pitää parin viikon päästä sekin korjailla samalla kun maalaan pohjaa ulkopuolelta sekä vetäsen massat sinne. Pitäisi kampiakseli saaha jostain että saisi toisen koneen tähän, siinä olisi kestävämmät kanget. Kaiken lisäks tuo vuotaa öljyä kampiakselin takapäästä kun vähän enempi ajelee.. Sieltähän tämä on vuotanu koko konneen ikäsä.. Kytkin varmaan alkanee jossain vaiheessa luistamaan jos vielä pitkään lilluu siellä öljyssä.

Vs: sierra 2.0 -86 "Jorma"

ViestiLähetetty: Ke Syys 08, 2010 10:05 pm
Kirjoittaja Mikko
Löysin kampiakselin toiseen lohkoon mutta tarttis tietää onko mun tiedot oikein; kiertokangen alasilmä 51.980 to 52.000mm ja runkolaakeri 56.970 to 56.990mm vakiokokoisena?

Vs: sierra 2.0 -86 "Jorma"

ViestiLähetetty: Ma Syys 20, 2010 12:27 am
Kirjoittaja Mikko
Maalasimpas viikonloppuna pohjan kaikki pintaruosteessa olevat kohdat.. Läpi ruostuneet kohdat vetelin meisselillä läpi ja leikkasin peltisaksilla ruostuneen pellin poissa ja lätkäsin maalit päälle. :D Saapi kelvata nyt. Pieniä ongelmia oli penkin laiton kanssa kun ei oikein sovi noille kiskoille jne. jostain syystä..