Kirjoittaja Mikko » Ti Maalis 13, 2012 4:41 pm
Nyt on sitten piirrustus tehty tuosta kotelon pohjasta, pitää alkaa porailemaan ja leikkelemään kuhan saa aikaseksi, saapi auton toimimmaan kunnolla. Aattelin että teen tuohon kaasarin päälle 3 millin pellistä sellasen pohjalevyn johon hitsaan sitten kiinni päälle jonkulaisen "katon", eli suljettu kotelo, josta tulee putki ulos, johon saa sitten suodattimen laitettua. Auto ei nyt oikein toimi kun ei saa bensaa, toivottavasti tämä nyt sen verta rajottasi ilman kulkua että bensa virtaisi paremmin. Siksi tulee myös putken päähän putsari, kun ei mahdu kaasarin päälle, siinä vähän reilu 5 cm tilaa ennenkuin osuu konepeltiin, eikä viittis peltiäkään leikata (ruman näköinen mielestäni). Ruiskuksi kyllä tehny mieli muuttaa pitkän aikaa, mutta kun ei saa aikaseksi, nytkin tuo Ruiseri levällään tallissa, siinä laatikkoremppaa ja rungon tekoa, ei tälläsille "sekundaariprojekteille" ole oikein aikaa.. :(
Mutta hieman harmittaa, kun ei sitä sitten päästy jääradoille tänä talvena ollenkaan...
Mutta silti mieli tehny erikoisliukuesterenkaita, harmi vaan ku valmiina kalliita ja itte työläitä tehdä.
Periaatteessahan nuo koostuu siis pinnattomasta renkaasta jonka läpi laitetaan m6-kierteinen pultti jossa on kärki 45 asteen kulmassa, ja ulkonema 11 milliä. Järetön pito kuulemma jäällä verrattuna rallirenkaisiin, lumella ei kyllä piä mittään koska ei oo kuviota, mutta kuitenki, tuommoset houkuttelis kehitellä. Vissiin vaan pittää ite hioo nuo pultit 45 asteen kulmaan yksitellen tai jottai.. :D Valmiina jos renkaat haluaa ni maksaa ihan järettömiä summia, jos jostain edes löytää.. Tuollasia m6-kierteisiä 45 asteen kulmaan viistottuja pultteja ei taida olla myynnissä missään? ???
Nuo rallirenkaat kun ei oikein kestä, nappulat murtuu ja piikit irtoo, liimalla kun ovat, tuollaset "erikoisliukuesterenkaat" kuulemma kestää vuosia, ensimmäisenä hajoo renkaan runko johtuen pultin tuottamasta rasituksesta. Rallirenkaista taas hajoaa kaikki muu paitsi runko ensimmäisen 100 kilometrin aikana..