Noni nyt alkas saamaan tuon toisen lohkon tuolta kasaan, nyt mennään F-merkityillä kangilla, kestää kierrättää vakio rajottimelle asti virallisen tiedon mukaan joten ei huolta siis enää niiltä osin, ainakaan isoa huolta. ::)
Pitäs saaha pestyä tuo lohko josta tulee uusi moottori, en oo saanu vielä vaan aikaseksi ja tänään tulee uusi
korkeapaine öljypumppu. Jos alkas paineet riittämään, nykysessä koneessa on lähes samanlainen mutta se on
korkeapaine/suurtuotto. Tuossa vaan tulee ongelmaksi että paineet ei nouse yli 3 bar, johtuu näitä harrastaneen virittäjän mukaan siitä että tuo pumppu työntää niin paljon öljyä ylös ettei korkeilla kierroksilla kaikki öljy kerkeä valua alas takaisin öljypohjaan joka johtaa siihen että pumppu pyörii välillä tyhjää.. Tuota seuranneena paineet jäävät jopa vakiota hieman alemmaksi, mutta tuottoa tuossa tuntuu riittävän kun katsoo mihin malliin öljy lentää kaikista pienistä reijistä koneesta ulos.. ::) Ãljyjen lämmetessä tuo vuotaa ku seula.
Tähän jos vihdoinki sais pitkän odottelujen jälkeen nakattua tuon virinokan ja venajouset kiinni, vakio venajouset ei pysyny mukana edellisellä konneella ennää 6000-6500 rpm jälkeen. ::)
Niin ja kuulin että tässä tuo toimimattomuus alle 4000 kierroksilla voisi johtua kierroslukumittarista, kyllähän sen oikeastaan ymmärtää kun sytytystä määrätään pätkimällä puolan miinusta josta mittari ottaa tietonsa, erään toisen sierroja harrastaneen henkilön Cossusierrasta saivat penkissä lähes 20 hv lisää ilman kierrosmittaria, joten pittää sitäki testata tässä, otin jo signaalijohdon irti puolasta mutta on vielä testaamatta vaikuttaako tuo mihinkää. Saa nähä, epäilevästi lähdetään testaamaan jossain vaiheessa.
Lisäksi pihan perällä kun kävin siirtelemässä sinne jääneitä sierrojen osia puiden tieltä, löysin seasta tämän auton pohjapanssarin joka pitäs laittaa kiinni, otin joskus pois sen öljypohjan kirimisen takia enkä laittanu takasi ku oli kiire ajamaan :-[ Pitäs siihen vielä hitstata pikkunen jatko että yltää syylärin alakulmaan asti niin ei radalla sieltä lentävät kivet mene jakohihnalle! :)
Syylärin edessä oleva verkko olisi tarkoitus myös vaihtaa jykevämpään, mutta se taitaa näillä näkymin jäädä jollekkin toiselle vuodelle.. :(