Vähän lipashti valumien hionnan kanssa:
Koska tarkemmin tutkittuna valumia, ja aika pahoja olikin sitten loksuissa, ovissa, kyljissä jne... Aloin miettiä hommaa uusiksi. Kun otetaan huomioon että, Sierra on muodoiltaan yksi helpoimpia autoja maalata, väri on yksi helpoimmista ruiskuttaa ja kokeilen haluakin löytyy, niin maalataan sivut uusiksi!
Oli just sopivasti jäljellä vielä Master epoksia niin se sai toimittaa pohjaamaalin virkaa taas, vaikkei hiontaominaisuudet nyt välttämättä ookaan ihan oikean hinkkävärin tasoa.
Oviinkin vedin epoksit. Jo laskevan auringon valo tekee tepposia kuvassa.
Talven tuli filisteltyä maalaustekniikoita ja mietittyä mitä kaikkee tekis toisin, ja aika paljon piti juttuja muutellakin aina ruiskunsäädöistä, itse ruiskutustekniikkaan ja yritin kuunneella ns. ilmavallia maalatessa että homma menisi oikein. Ja tietysti noudattaa haihdutusaikaa kerrosten välillä
Sehän olen mä
Loksuihin tuli tällä kertaa, wait for it, nolla valumaa
Meinasi vaan ekat kerrokset mennä niin harsona että vedin vielä kolmannen satsin näihin.
Kuvista ei käy ilmi mutta tänne jäi pientä valuman fiksausta, jonka hoitelen sitten kun maali on kunnolla kovettunut.
Auton suojauksen hoidin semi-pro-tyyliin ilman sanomalehtiä, eli leikkelin jätesäkki muovista oikeen kokoset palat ikkunoihin ja oviaukkoihin, ja leikkasin myös omaan sormeenkin
Tosiaan kuten kuvista käykin ilmi huijasin sen verran että irroitin ovet, niin on helppo tossa tyhjän päällä tehdä aina suunnan vaihto, kun etenee alhaalta ylöspäin viuhkan kanssa.
Ovet joudun tilan ahtauden vuoksi maalaaman pihalla, joten odottelen parempia sääennusteita vielä
Kyllä tästä vielä auto tehdään...