Sivu 1/11

Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Ti Syys 16, 2014 7:29 am
Kirjoittaja RalliArttu
Tuli ostettua joululahjaksi vuonna 2013 3-ovinen Mk1 Sierra, ensimmäisillä tilinauhoilla, jotka tuolloisesta työpaikasta sain. Auto on ostettu projekti-aihioksi alusta pitäen, koska mulla on kyllä toinen Sierran ajamisen nälkään, joten tätä saa tehdä rauhassa.

Auto näytti ostohetkellä tältä.

Koneena perus 2.0 ohc, DFTH kaasarilla, 4v loota (Type E), eli vakio kaikin puolin.

Projekti käynnistyi kun sain tallista toisen auton pois, ja tämän sisään. Luonnollisesti purin [url=http://]sisustan ensimmäisenä pois.[/url] Ruostetta ei ollut järjettömästi, mutta kuitenkin useissa kohdissa...

Helman ja lattian liitoksen pistehitsi oli totta kai ruostunut.

Kuskin penkinjalka.

Kardaani tunneli.

Takalattia.

Takakaaret.

Ja muita pienempiä paikkoja.

Purin koria lisää, nostin moottorin pois nokalta, irroitin benstankin ja myös vaihdelaatikko sekä taka-akseli lähtivät kesän kuluessa. Sattumalta kun levyseppähitsaajana työskentelin kuluneen talven, lähdinpä tämän auton kanssa harjoittelemaan ohuen pellin hitsausta. Periaate on etten tee ratsupaikkoja, vaan kaikki liitokset päittäin, koska ne limittäin menevät pellin reunat kun pakkaa ruostumaan.. Korjauksen toinen periaate on uusia pellit myös sellaisista "ehkä mädistä" paikoista.

Kumpaankin helmaan vaihdoin/hitsasin uuden alaosan:

Oikealle ja vasemmalle.

Kynnyskotelon sisemmän pellin tein suorasta alkuperäistä hieman paksummasta. Ei tullut kaunista, kun hitsasin tuohon pokattuun ohuempaan peltiin, ja tuli siinä muutamat ärräpäätkin karjaistua. No, tulipahan edes valmis. Kuva oikealta.

Liitin lattiapellin suoraan tuohon kotelon kylkeen vähän reippaammalla virralla. Saman tein kuskin puolelle ja korjasin penkinjalan 1,25mm pellillä.

Helman takaosat menivät askarteluksi, kun piti ensin hitsata tuosisempi pelti. Ja sitten muut. Lopulta vaihdoin palan takakaarta ja korjasin ulkopellin helmasta tuolta kohdin. Tämäkin piti tehdä molemmille puolille.

Kardaanitunnelin vaihdelaatikon kohta oli mielenkiintoinen korjata, kun menee noita peltejä ristiin rastiin. Ensinnä korjasin laatikontuen 2mm levyllä, ja sitten itse tunnelin vähän ohuemmalla pellillä. Kuskin puolella tapahtui sama homma.

Auton keskiosan ollessa pikkihijaa hitsattu aloin tekemään ensimmäisiä vahvistehitsauksia:

Vahvistin pyöräkotelon sauman.

Ja iskaritornin.

Kuin myös samat kohdat kontin puolelta.

Alkoi jossain kohtaa painaa syksy ja motivaation puutekin päälle, niin ryhdyin suihkimaan 2k-epoksipohjamaalia yläkannuruiskulla korjauttuihin peltieihin, ensinnä hioin teräsharjalaikalla 4h, rälläkkä muuten kärähti... jonka jälkeen pääsin vasta maalaamaan.

Muutama kuvanto, pohjamaalin jäljiltä:

Takakaari.

Kuskin helma.

Apparin helma, kotelosuojaa roiskunu vähän tuohon etualalle.

Kardaanitunneli.

Kuskin jalkatila.

Tällä hetkellä auto on tallissa pukkien päällä edelleen purettuna ja talven aikana metsästelen osia siihen. Auton kori on yhä kesken, hitsata täytyy takarunkopalkit. Myöskin vahvistehitsausta täytyy jatkaa (runkopalkit, etupyöräkotelot jne.). Mainittakoon että tästähän on aikomus tehdö sellainen ratapäivälelu, A-ryhmä- hengessä, joten turvakaaret on tulossa ja eteen tulee reaktiotangot, jolloin alkup. etuvakaajalle tulee tehdä uudet kiinnitykset.

Jarrut tulee ympäriinsä levyt, taakse hommattu cossun satulat ja itse asiassa myös 2wd cosan apurunko ja perä.

Koneeksi ohc, turbotettuna ja MS1v2.2- ruiskulla, mutta tekniikkaa ehtii vielä miettiä koska se tehdään viimeisenä.

Auton väriksi tulee suorakiilto valkea eli Diamond White. Tarkoitus etsiä jostain cossun-korisarja, puskurit, siipi jne.

Kaikkea en nyt yhteen viestiin varmaan muistanut kertoa, mutta lisäilen juttuja tässä viikon mittaan.

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Ti Syys 16, 2014 9:37 am
Kirjoittaja Sierramies
Hmmm... Mielenkiintosen kuulonen rojekti. ja hommia piisannee. Nuot helmojen korjailut kuulosti varsin tutulta hommalta :)

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Ti Syys 16, 2014 11:16 am
Kirjoittaja RalliArttu
Joo kyllähän tässä hommaa riittää, ja valtaosa vielä edessä :D  Tuo helmahan on ruostearka (tai no mikäpä ei olisi 28 vuoden jälkeen), koska lattiapelti on alunperin kantattu ja liittetty limittäin, ja nämä päällekkäiset pellit kerää ajan saatossa kosteutta sinne väliin, ja lopputulos onkin tiedossa...

Niin, lisäänpäs vielä muutaman kuvan, kun autoon tuli rakenneltua takavakaajalle kiinnitykset. Toden totta ns. leveälle vakaajalle löytyisi kiinitykset jo tehtaan jäljiltä, mutta halusin soveltaan tähän "kapean" vakaajan Scorpiosta, joka on myös paksumpi, joten runkopalkkiin täytyi tehdä muokkauksia.

Ensin osa johon pannat kiinnitetään.

Seuraavaksi pudotuspalikat hitsattuna ulkoa ja sisältä.

Ja kiinni Sierran rungossa.

Vakaajan kanssa sovitin, että kaikki istuu, ahdasta toki on.

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Ti Syys 16, 2014 1:30 pm
Kirjoittaja Sierramies
Joo. Rakokorroosiohan se on mikä nuissa Sierroissa jyllää. Omasa ei paljoa muuta ole ollukhaan, ennen ko on levinny. Kun saan auton muuten valhmiiksi, niin laitan koteloihin kunnon ruostesuojaukset siten että raoissakin on suoja-ainetta. Se ei nimittäin muuten pysähy.

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Ke Syys 17, 2014 3:41 am
Kirjoittaja HEka--
Tervetuloa foorumille! Kohtuullisesti ollut hitsattavaa sinullakin, näyttää hyvältä työltä :)

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Ke Syys 17, 2014 12:55 pm
Kirjoittaja Leksa
Tervetuloa foorumille minunkin puolesta, katsoin että uusi projektitopikki oli ilmestynyt mutta työkiireistä ja väsymyksestä johtuen kommentointi vähän viivästyi. Mielenkiintoiselta tosiaan vaikuttaa, hyvän näköistä puuhastelua :)

EDIT: Voisin koittaa hienovaraisesti ehdottaa myös tällaista topikkia.

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Ke Syys 17, 2014 3:49 pm
Kirjoittaja RalliArttu
Tänks, tänks.

Juu tuli tehtyä yksi osa hankinta:

Jokapojan hipo-osa.. ;D Eli Mk5 Escortin jarrupääsylinteri (saa nauraa), joka kuullostaa turhan tavalliselta, mutta pointti on siinä että pääsylinterin halkaisija on sama kuin Cosworthissa, paitsi että tämä on ensinnäkin reilusti halvempi, uudempi osana ja tämä kanssa ei vaadita ABS-jarruja leimalla. Jarrujärjestelmä muuttu siinä määrin että nyt kun molemmille takajarruillekin on oma putki, niin et tule sitä paineenrajoitinta. Sen verran mittailin että polkimen liikeradalle ei tarvitse tehdä mitään, mutta tulipeltiä joutuu luonnollisesti muokkaamaan ja ehkä myös poljinpakettia.

Aihetta isommalle pääsylinterille on kun eteen tulee jossain vaiheessa Focuksen 300mm levyt ja Mk3 Mondeon satulat 15,5mm välipaloilla (joilla offset kohdalleen). Tuo on sellainen köyhänmiehen modi, jonka on aika moni jo tehnytkin. Taakse 2wd cossun levyt+satulat.

Tällaista siis suunnitteilla jarrujen osalta.

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Su Syys 21, 2014 11:13 am
Kirjoittaja Zigu
Mukava saada kunnon projekteja tänne foorumille. Toteutat monen pojan unelmaa. Tervetuloa mukaan porukkaan minunkin puolesta, toivottavasti viihdyt mukana.

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Su Syys 21, 2014 11:29 am
Kirjoittaja RalliArttu
Juu kiitoksia vaan.

Vuosimallin -86 Sierra tai sen kori on tosiaan monen haave, myös itseni, josko valta kalastelee talliinsa "legendaarista" iS-mallia, mutta mulle oli tärkeää vain vuosimalli, 3-ovisuus ja ettei oo kattoluukkua :D  Kaikki muu kun on helposti muutettavissa. Sen verran toki on hyötyä tässä mallissa että on leveät lamput valmiina ja etupalkki on myös se uudempi (pitemmillä koneenkorvilla).

E:typo korjattu

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Su Syys 21, 2014 11:38 am
Kirjoittaja Leksa
Zigun kanssa on ollutkin monesti puhetta että jos olisi valuuttaa, aikaa ja paikka jossa tehdä niin olisi makea toteuttaa über sleeper mk1 sierra projekti, +500hv ja ruosteinen ulkokuori 8)

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Su Syys 21, 2014 12:01 pm
Kirjoittaja RalliArttu
Tuohon sleeper- henkeen liittyen, on pakko tunnustaa että mäkin on meinannu kaksi kertaa jättää ulkokuoren pappa-lookille, mutta oon tullu aina toisiin ajatuksiin. Toki ajan hegessä tämänkin ulkonäköä aion ehostaa, pointti on että auto olisi mahd. lähellä ulkoisesti 80-luvun A-ryhmän ralli-Sierraa, eli cossun korisarja, suorakiiltovalkea maalipinta ja siniset tarroitukset (en tarkoita niitä Valvoline tyylisiä mitä oli WRC-escortissa). Englannin puolella noita kilpa-replicoita kai on tehty vaikka kuinka, Texaco- teemalla jne...

Matkaa on vielä kyllä tarroituksiin ja ylimaalaukseen, joista jälkimmäisen ajattelin tehdä itse.

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Su Syys 21, 2014 12:12 pm
Kirjoittaja Leksa
Ei varmasti tule huono tuollakaan reseptillä. MK1 sierra kyllä kääntää mun pään aina kun sellainen vastaan tulee, on se jo sen verran harvinainen näky. Tämä projekti menee kyllä tiukasti seurantaan.

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Ma Syys 22, 2014 6:37 am
Kirjoittaja Sierramies
Peruskuntosia perus mk1 Sierroja näkkee aina joskus, mutta sitten erikosempia harvemmin. Välilä tuntuu että koko mk1 Sierra on ihan pirun ruma auto, mutta toisaalta siinä on jotaki kiehtovvaa ja jopa komeaa.
Varsin ristiriitasia tunteita herättävä auto siis :D Mutta tämä projekti vaikuttaa kyllä hienolta.

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Ma Syys 22, 2014 1:04 pm
Kirjoittaja RalliArttu
Tää on kai sellanen ruma ankan poikanen tai "ugly-duck", kuten englannissa sanotaan :D

Hirveesti en oo tän kimpussa ehtiny olla, mutta tällainen löyty kämpältä... Mun piti asentaa siis Megasquirt jo tohon toiseen Sierraan, mutta se jäikin orkkis-ruiskulle. Onhan tääkin jo vanhaa kamaa, kun tarjolla on MS3, johon saisi COP-puolat ja ties mitä, mutta ajattelin mennä MS1+EDIS-kombolla sitten joskus tulevan tekniikan kanssa.

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Ma Syys 22, 2014 3:45 pm
Kirjoittaja Leksa
Onko tuon megaruikkijan säätö sellaista rakettitiedettä mitä olen useammasta paikasta lukenut? Tuntuu monilla riippuvan toiminta tähtien asennosta ja mistä milloinkin.

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Ma Syys 22, 2014 4:02 pm
Kirjoittaja RalliArttu
Tuo Megan säätö on kyllä itsellekin vielä vierasta, ja joudunkin varmaan säätöjen haussa turvautumaan taitavempien puoleen. Tähän asti kun on selvinnyt b-paineiden ja perusennakkosäätöjen ruuvailuilla.. Finsquirtin- palstalta löytyy kylläkin joitakin ohjeita, mutta sytkäkarttojen teko on sellainen tyhjäkohta itsellä.

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Ti Joulu 16, 2014 1:54 pm
Kirjoittaja RalliArttu
En ole vielä päässy jatkamaan koritöitä kylmässä tallissa, mutta sormet syyhyää sen verran että jotain täytyi tehdä.. Rupesimpa siinä purkamaan autosta lopputkin (vaikka se jo onkin melkein hylsynä). Irroittelin takajarruputken haaroituspalikoineen, lähti ihan siististi ehjänä, joten saan siitä hyvin mitat uusille takajarruputkille, joita tulee siis kaksi jatkossa. Keulasta lähti syyläri, umpiot, puskuri jne... Tuohon jäätiin.

JAZ-turvatankki tuli tuossa myös perille. Lähdötkin pohjalle niin ei tarvitse kerääjäsäiliöitä edes.

Tulis nyt vaan lämmin ja kevät pian :D

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Ma Maalis 16, 2015 4:21 pm
Kirjoittaja RalliArttu
...no niin päivisin alkaa olla sen verta lämmintä että tätäkin aioin alkaa taas jatkamaan, sen verran varustauduttu että oon hommannu uudet haalarit, paljon laikkkoja, pistihitsien aukaisu poran, polykarbonaatilaseja maskiin jne... Meinikin olis keskiviikkona alkaa laikkailemaan/leikkelemään auton takaosan loputkin ruosteet pois, lähinnä runkopalkeista muutama mätä ja samoin kontinlattiasta. Jousikupit oli vähän ruostuneet kun tuossa katselin niin yritän saada ne ehjänä irti ja tehdä samanlaiset tilalle.

Ai niin tällainen tuli hankittua tammikuussa ;D

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Ma Maalis 16, 2015 5:56 pm
Kirjoittaja Zigu
[quote="RalliArttu"]
Ai niin tällainen tuli hankittua tammikuussa ;D
[/quote]

Näyttäisi vahvasti siltä, että puskurin korjausta on edessä. Onko aivan aito puskuri?

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Ma Maalis 16, 2015 6:17 pm
Kirjoittaja RalliArttu
[quote="Zigu"]
[quote="RalliArttu"]
Ai niin tällainen tuli hankittua tammikuussa ;D
[/quote]

Näyttäisi vahvasti siltä, että puskurin korjausta on edessä. Onko aivan aito puskuri?
[/quote]

Joo siis ei ole aito vaan lasikuitua, satuin vaan saamaan aika edukkaasti :D  Halki tuo ei ole onneksi mistään, mutta toki joutuu hiomaan pois tuon nykyisen maalin ja siistimään pieniä mahdollisia pintanaarmuja tuonnempana.

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Su Huhti 12, 2015 4:20 pm
Kirjoittaja RalliArttu
Pikkasen taas tullu hääräiltyä tämän kanssa.

Kuva

Tommosen tein ihan TIGillä 1,5mm pellistä.

Kuva

Kyseessä siis kaukalo turvatankille, joka tulee kontin pohjaan upotettuna.

Sitten jatkuivat myös ne ruostekorjaukset...

Kuva

Runkopalkista paljastui pari reikää ennen kuin projekti jäi tauolle, ja laikkailinkin reilusti tavaraa pois. Tuossa meneen sisäkkäin kaksi "palkkia", ja tuo apurungon kiinnitys on siinä sisemmässä.

Kuva

Hitsasin tuon sisemmän palkin 2mm tavaralla korjaten, tein myös jigin kulmaraudasta hitsauksen ajaksi estämään ettei tuo kiinni siirry tai väänny.

Kuva

Lopulta ulompi palkki tehtynä.

Kuva

Kontinlattian keskeltä oli pistehitsiliitos ruostunut, niin nappasin kunnon soiron pois koko alalta. Tässä kohtaa en aio soveltaa yhtään, vaan pelit juuri niin kuin ne suunniteltu tehtaalla.

Kuva

Korjasin ekana tuon alla jäävän pellin reunaman.

Kuva

Tollasta tuli.

Kuva

Hiontaa ja jonka jälkeen sinkki päälle/väliiin.

Kuva

Sitten tuon päällimmäinen joka tulppahitseillä edelliseen kiinni.

Kuva

Tämänkin siistin. kun jää aika näkyviin tässä kilpurissa.. Seuraavana alan leikkelemään varapyörä koteloa pois ja valmistaudun jäykistehitsaaamaan lopunkin pohjalevyn, syksyllä jäi pyöräkoteloihin toi operaatio.. Ei nyt enempää :)

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: To Huhti 16, 2015 7:33 pm
Kirjoittaja RalliArttu
Jo vain, taas on pientä edistystä tapahtunu. Kun tuon varapyöräkotelon leikkelin pois, paljastu yhdestä piilopaikasta pienimuotoinen ruostevaurio, no siinähän sen korjasi kun ei ollut mitään tiellä ja samalla vaivalla siistin yhtä juurikin tilanahtauden vuoksi ei-niin-onnistunutta hitsiä.

Kuva

Tuossa siis mainitsemani piilossa muhinut ruostevaurio tai tätä nykyä sen korjaus :)

Kuva

Liitin nuo hitsatut pellit tulppahitseillä tuohon takahiekkapeltiin, aiemminhan kyseiset läkit on liitetty yhteen alempaa varapyöräkoteloon, mutta nythän sitä ei enää ole, joten...

Kuva

Tähän sain sitten aikaa tuhrattua, kun sulattelin, luonnollisesti päittäin, suurehkon lapun vp-kotelon tilalle. Tuotakin itseasiassa täytyy leikellä taas uudestaan kun teen paikan tuolle tankin upotukselle, josta kuvia edellisessä viestissä, muttä hyvähän se on harjoitella, kun lanka on jo viime vuotista ja kaasupullo vasta täytetty :D

Kuva

Pakollinen lähikuva, hioa tuo toki pitää vielä.

Kuva

Niin tämmöset alumiinikalikat tuli 8) Ford- harrastajat varmaan arvaa heti mistä on kyse, mutta vierasmerkkisten rakentelijoille voin kertoa että nuo ovat adapterit jo aika lailla kulttimaineen saavuttaneelle Mk3 Mondeon satula+ST170 Focuksen 300mm levy- konversioon. Tuolla siis saadaan satulaa siirrettyä se 15,5mm, minkä verran levyn offset muuttuu.

Jospa tuota nyt ensi viikolla saisi vahvistehitsaukset aloitettua, niin auto menisi oikeastikin parempaan suuntaan ;D

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Ma Huhti 20, 2015 6:15 pm
Kirjoittaja RalliArttu
Huh huijaa, nyt olisi sitten pääpiirteittäin takarunkopalkkien liitokset vahvistettu.

Kuva

Ideaa vasemmasta palkista.

Kuva

Ja keskimmäisestä tuli jotain tollasta. Suihkin vielä tuonne tänään ihan spray-pullosta epoksia ensihätään, kun meinaa aika äkkiä kerätä pintahilseen, jos ei pikaa pikaa sumuta jotain hitsattuihin paikkoihin.

Samalla tuli taas sellanen fiilis että saa olla kyllä viimeinen pukkien päällä hitsattava auto >:D

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Ma Huhti 27, 2015 4:12 pm
Kirjoittaja HEka--
Valtavan hienoa työtä! :)

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Ma Huhti 27, 2015 5:10 pm
Kirjoittaja RalliArttu
[quote="HEka--"]
Valtavan hienoa työtä! :)
[/quote]

Tänks 8)  Sainkin jo tuossa eilen sen verran motivaatiota että tuli vahvistettua kabiinin puoleltakin pääpiirteittäin kaikki liitokset tulipeltiin saakka.

Kuva

Pyöräkoteloista vahvistin tuon alaosan vielä, tässäkin jo halppispohjamaalit niskassa.

Kuva

Ja kun tuo kontin lattia sauma tuli korjattua oli se kiva vahvistellakin.

Kuva

Taaempaa poikki palkkia...

Kuva

...ja keskeltä, molemmin puolin toki.

Kuva

Loppuun kuvaa tunnelin/lattianliitoksen jäykisteistä.

Nyt ei olisi enää kuin muutama hassu ruostepaikka+hiontaa+epoksi, jonka jälkeen pääsisi ehkä turvakaaria suunnittelemaan, ajattelin Luuppalalta tilailla, ns. jokkiskaaret eli hitsattavat, niistä vaan tuntuu liikkuvan kovin ristiriitaisia tietoja, kellään täällä kenties kokemusta, miten nuo istuvat Sierraan?

Jahka on sitten kaaret kabiinissa teen etupäähän vahvistukset ja uuden sijoituspaikan vakaajalle, aika näyttää sitten ehdinkö tänä kesänä vielä akselistoja kasaamaan, takaa puuttu vielä vetareista sisemmät tumpit, mutta muuten olisi osat kasassa, pois lukien jarrulevyt+palat.

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Ti Huhti 28, 2015 4:50 pm
Kirjoittaja RST
Painon sääston vuoksi kannattas kaikki noi äänieristysmassat kaapia sisältä pois..
Mulla on Luuppalan jokkis kaaret, mutta Mk2 Sierraan, joutuu niintä jonnii verran sovittelemaan.

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Ma Touko 18, 2015 4:09 pm
Kirjoittaja RalliArttu
Useita vähän pienempiä korjauksia tehty; kontin ja sen lattian reunat, jousikuppien alaosat (ehkä ei niin merkittävä coili-alustan kanssa), kardaanintuen pienet vahvistukset 8mm neliöteräksestä ja takanurkkaan (lampun alapuolelta), postimerkin kokoinen paikka, mistä johtuen päätin harjata toiseltakin puolelta saman kohdan auki varoiksi, kun oli maali lohkeillut, mutta ei ollut ruostetta siellä onneksi. Loppuviikosta tein etupenkkien kiinnitykset niihin kohtiin joissa alunperinkin sellaiset oli.

Kuva

Tuossa nyt joku kuvatus.. Tein siis korjatun lattian alapuolelle vahvikelapun (2mm tavaraa), johon sitten mutteri hitsattuna. Nyt ei oikeastaan ole kuin pintaruosteiden poistoa jäljellä :)

Tänään tuli taas edistettya tärkeintä ja tilasin turvakaaret ja kinusin vähän putkea mukaan omiin lisäsovelluksiin 3-4 päivää pitäisi mennä kuulemma niin ovat perillä 8)

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Ti Touko 19, 2015 6:20 am
Kirjoittaja Saab.96
Hauskan näköinen porggis. Huolellista työtä teet, vaikka niinhän sitä pitääkin.
Tuo vahvikehitsus muuten oikeasti tuntuu ajossa! Huomaat varmasti eron kun koppa ei olekaan enään niin veltto.

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Ti Touko 19, 2015 12:13 pm
Kirjoittaja RalliArttu
[quote="Saab.96"]
Hauskan näköinen porggis. Huolellista työtä teet, vaikka niinhän sitä pitääkin.
Tuo vahvikehitsus muuten oikeasti tuntuu ajossa! Huomaat varmasti eron kun koppa ei olekaan enään niin veltto.
[/quote]

Juu ratalelua ollaan tekemässä koria myöten, ja mentaliteettina on myös kilpa-automaisuuden lisäksi se ettei autosta tulisi liian "helppo" ajaa ja että siinä säilyisi aikakautensa kilpahenki, mistä johtuen autoon ei tule esim. ABS-systeemejä vaikka jarrut isonee ja olen myös harkinnut säilyttäväni ohjausvaihteen perus hitaana ja tehostamattomana :)  Kaikki muu sitten alustaan ilman kompromisseja, punaiset-puslat, kynäjouset, paksut vakaajat jne...

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: La Touko 30, 2015 1:59 pm
Kirjoittaja RalliArttu
Huh, nyt on sitten pintaruosteet putsattu pohjalevystä ja pyöränkoteloista takaa. Myös turvakaaret hilattu talliin, joten niitäkin pääse ensi viikolla sovittelemaan. Homma tosin alkaa sillä että hitsaan takaiskaritornien yläpäihin vahvistukset, mm. diagonaaliputket niiden ja kontinlattian välille. Turvatankin kaukalon pohjamaalailin tässä, niin ei kerää hilsettä tallissa.