Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RST » La Huhti 15, 2017 4:46 pm

RalliArttu kirjoitti:
RST kirjoitti:Kannattas melkein katella mk1 2l Mondeon sähköt niin ei tarviis sen PATS:n kanssa leikkiä.


Toi PATS itteäkin vähän arveluttaa, mutta oon ymmärtäny että kun hommaa mukaan siruavaimen ja virtalukon, niin pitäisi toimia :)


Juu, kyllä se toimii niinkin, mutta helpompi jos sitä ei ole.
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » To Huhti 20, 2017 6:33 pm

Täytyy vielä katella tota johtosarja hommaa uusiksi, jos peruuntuu toi kauppa niistä -00 vm. sähköistä.

Sitten... itse projektista, etenee taas suht. ryömimällä, kardaanin ruuvailin autoon kiinni, ja huomasin ettei ylläkään perän laippaan asti -> käytin laatikon kannakkeen kokonaan irti, ja työnsin laatikkoa vielä taaemmas, kun olikin vielä varaa, ja kannake takaisin. Nyt on siis koko voimansiirto kasattu, joten sen puolesta voisikin jo alkaa linjaamaan konetta autoon, mutta.. tein vielä pikku lisäosat öljypohjaan. Kun toi pohja on "vaan" 2mm tavaraa, niin tein sivuille pulttien alle sellaiset aluslevyt 3mm teräksestä että kirii/painaa tasasesti pohjan sivuja eikä pääse näin ollen vääntymään.

Kuva

Tollanen siis. Kuitenkin Zetecissä M8:seilla pohjankiinnitys, ja hommaan tohon mustat kuusiokolopultit, niin saa sitten kiriä huoletta, vaikka vähän suu vaahdossa... :D CVH- Sierran pohjissa tommonen tuki taitaa olla jo ihan alkujaan mukana.

Ennen kun konetta pääse sovittamaan täytyy vielä leikellä laatikon ja sen väliin tulevaa shimmipeltiä, sitten kai näkis ihan oikeesti miten toi asettuu sinne :think:
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 412
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ma Huhti 24, 2017 6:17 pm

Nyt niitä olis 16kpl... 8)

Kuva

Kevyesti "takakenoon" asennettuna, näky jäävän vielä 1cm matkaa ohjausvaihteeseen, ja muutenkin vaikuttaa onnistuneen ö-pohjan mitotus, vaikka paikoin onkin ahdasta :) Suurin ährääminen oli oikeastaan koneenkorvien teko, nekin siis up to skräts vai miten se menikään.. Joka tapauksessa 6mm teräksestä tein ne, alla vähän kuva pölyä:

Kuva

Kuva

Sellainen siis vasemmalle puolen, johon tuli vahvikkeitä kuten näkyy. Meinaa vaan olla aika limiiteillä toi mun "autotallikone" kone joutuu hitsaamaan melkein max. virroilla, ja silti aika hitaasti joutu kulettaan >:(

Kuva

Ei niistä ny liian kauniita tullu, mutta puhdistin kyllä kappaleet hyvin valssihilseestä ennen kun aloitin, ja lisäsin hiukan kaasunvirtausta, että tulisi mahd. hyvä tunkeuma ja vähän huokosia.

Kuva

Tossa vielä molemmat valmiina, menossa konehuoneeseen.

Kuva

Siellä se yhä on :D

Pahimmat rautamuutokset alkais oleen tehty, oon tosin vielä miettiny tota termarin siirtoa, että hommaisko valmiin vesikiskon (nynny/neiti rolleyes ) vai tekiskö itse. Jälkimmäisen voisi räätälöidä käyttämään Mondeon omaa termaria ja sen koppaa, jolloin ei tarttis tilata aina custom osaa normi huoltoihin, mutta mietetitään sitä vähän tuonnempana.......

Mitähän vielä? :o
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 412
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » To Huhti 27, 2017 8:27 pm

Pieniä hienosäätöjä joutuu taas tekemän, kun otin vielä tunkin pois laatikon alta, niin kone painu sen verran enemmän kumityynyjensä varaan, että tuli ihan ohjausvaihteen tuntumaan. Laitoinkin kokeeksi prikkoja kummankin sivukorvakon ja etupalkin kumityynyjen väliin, jolloin tuli taas sopiva vara ö-pohjasta hammastankoon. Noin 6mm piti prikoilla korottaa eli teen tonne korvakkojen alle 6mm:n levystä laput niin ei tuu ongelmia.

Löin tossa lukkopn kaupat johtosarjasta, ja mukaan tulee tosiaan ajonesto hilppeet ja massamittari, joka itseltä puuttuu.

Pientä to-do listaa:
-Korin höösäys/maalaus hommat loppuun
-Poljinpaektin modaus
-Imusihdin modaus sekä loiskelevyt ö-pohjaan
-vesikisko/termarinsiirto
-etu -ja takaapurngot maaliin, samoin jarrusatulat

Jos noi sais värkättyä, niin saattaisi ehkä päästä kasaamaan autoa kesän jälkeen, paino sanalla ehkä rolleyes
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 412
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja HEka-- » Pe Huhti 28, 2017 3:38 am

Siistit kannakkeet tuli :thumbup:

Ei sitten löytyis jotain korkeampia yleismallin tukikumeja?
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Huhti 28, 2017 7:01 am

Asiallisen näkösethän nuista tuli. Meinasikko maalata kannakkeita tai öljypohjaa?
Aattelikko tehjä kiinteän muutoksen tuosta 6 mm:n korotuksesta? Tuntus että sehän olis helppo hitsata korvakkoon.

Se lämmin vesi + astianpesuaine on ehkä paras vuotoilmasin, näin kotioloisa. Astianpesuaine alentaa selkeästi pintajännitystä, jolloin tunkeuma paranee. Toki pitkässä ajassa ja lämpimänä öljy saattaa vielä löytää pienemmistä raoista läpi.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Pe Huhti 28, 2017 2:49 pm

Noista yleismallisista kumeista ei tietoa, mutta ehkä vois jossain vaiheessa laittaa uretaaniset.

Tohon korotukseen, niin varmaan vedän ne korokelevyt hitsaamalla kiinni noihin korvakoihin.

Ja kyllä mä maalaan korvakot kuin myös ö-pohjankin tuonnempana.. Fordin sinisellä :D
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 412
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ma Touko 01, 2017 7:11 pm

Vappua ja kotimaista GP voittoa fiilistellessä, hoitelin tuon koneen asennoinnin kuntoon. Huomasin samalla että koko paketti hiukan kallellaan vasemmalle, vaikka aivan keskellä onkin, joten:

Kuva

Tein kuskin puolelle kaksi levyä 6+6 korotukseen...

Kuva

...ja apparin puolelle riitti 3mm tavarasta tehty shimmi.

Kuva

Nyt on paketti suorassa, vaihdekeppikin oli ihan keskellä aukkoa tunnelissa, ja sentti matkaa ö-pohjasta hamppitankoon. Periaatteessa Zetec- kone on n. 15mm ylempänä kuin alkup. OHC-pata. Mitä tossa mittailin ennen tähän ryhtymistä niin OHC-koneen lohkonalatasosta ohjausvaihteeseen matkaa oli 10,5cm, kun Zetecin pohjasta joutuu tekemään 11cm korkean, että pickuppi vielä mahtuisi, joten tän takia kone tulee orkkista korkeemmalle.

Sellasen panin myös merkille että tää uus kone ei tule niin paljoa etuakselin yli eteen kuin entinen, eli varmasti sekin parantaa ajokäytöstä :) Ei sillä kyllähän sitä on menty kovaa toki vielä enemmän nose heavy-tyylisillä asetuksilla ennen muinoin -> https://i.ytimg.com/vi/xcQZvn9ZLtk/maxresdefault.jpg ;D
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 412
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Su Touko 07, 2017 7:35 pm

Purkasinpa moottorin, lootan sekä kardaanin pois ja laskin auton pois pukeilta. Muutenkin täytyy siivoilla tallia että siellä viitsii taas tehdä pohjia ja maalailla. Aion siis oikeesti ottaa työn alle cossu-look- etupuskurin ja taakse tulee byt luultavasti iS- mallin puskin, jonka nappaan tosta toisesta Sierrasta. Oon jo jonkun aikaa ajatellu maalata puskurit kokonaan valkeiksi, mutta.. nyt alko uudelleen kaihertaa ajatus että maalaisi puskurien yläosat sinisellä ja alhaalta sitten muun korin valkeaan. Ajatus siis vähän sama kun aikanaan Colin ja Jimmy McRaen Sierrassa, tosin siinä oli sitten kyljissäkin siniset tarroitukset... Nooooh, pitää vähän harkita asiaa, koska äkkihän ne yläosat maalaa sinisellä, jos koko valkoinen ei mahd. miellyttäiskään :)

E: Tolla lailla... mutta varmaan ilman noita kyljen tarroja.
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 412
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ma Touko 08, 2017 12:42 pm

Minä maalaisin valkealla. Mutta kuten sanoit, helposti sen valkeankin siniseksi maalaa jälestäpäin ;)
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ti Touko 30, 2017 4:20 pm

Vähän lipashti valumien hionnan kanssa:

Kuva

Kuva

Koska tarkemmin tutkittuna valumia, ja aika pahoja olikin sitten loksuissa, ovissa, kyljissä jne... Aloin miettiä hommaa uusiksi. Kun otetaan huomioon että, Sierra on muodoiltaan yksi helpoimpia autoja maalata, väri on yksi helpoimmista ruiskuttaa ja kokeilen haluakin löytyy, niin maalataan sivut uusiksi! mrgreen

Kuva

Kuva

Oli just sopivasti jäljellä vielä Master epoksia niin se sai toimittaa pohjaamaalin virkaa taas, vaikkei hiontaominaisuudet nyt välttämättä ookaan ihan oikean hinkkävärin tasoa.

Kuva

Oviinkin vedin epoksit. Jo laskevan auringon valo tekee tepposia kuvassa.

Kuva

Talven tuli filisteltyä maalaustekniikoita ja mietittyä mitä kaikkee tekis toisin, ja aika paljon piti juttuja muutellakin aina ruiskunsäädöistä, itse ruiskutustekniikkaan ja yritin kuunneella ns. ilmavallia maalatessa että homma menisi oikein. Ja tietysti noudattaa haihdutusaikaa kerrosten välillä ;D

Kuva

Sehän olen mä mrgreen

Kuva

Kuva

Loksuihin tuli tällä kertaa, wait for it, nolla valumaa 8) Meinasi vaan ekat kerrokset mennä niin harsona että vedin vielä kolmannen satsin näihin.

Kuva

Kuvista ei käy ilmi mutta tänne jäi pientä valuman fiksausta, jonka hoitelen sitten kun maali on kunnolla kovettunut.

Kuva

Auton suojauksen hoidin semi-pro-tyyliin ilman sanomalehtiä, eli leikkelin jätesäkki muovista oikeen kokoset palat ikkunoihin ja oviaukkoihin, ja leikkasin myös omaan sormeenkin rolleyes Tosiaan kuten kuvista käykin ilmi huijasin sen verran että irroitin ovet, niin on helppo tossa tyhjän päällä tehdä aina suunnan vaihto, kun etenee alhaalta ylöspäin viuhkan kanssa.

Ovet joudun tilan ahtauden vuoksi maalaaman pihalla, joten odottelen parempia sääennusteita vielä :think:

Kyllä tästä vielä auto tehdään... :D
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 412
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Pe Kesä 02, 2017 4:23 pm

Jee, vaikuttas että sunnuntaina pääsee laskemaan maalit oviin, samalla tässä tullu huomattua että kun ruiskutus meni paremmin kuin viime kerralla, niin sitten löytyy kuitenkin pohjista sanottavaa, ja muutama pois hangattu valuma erottuu maalin alta tietyssä valossa jne, mutta.. täytyy oppia elään noitten mokailujen kanssa :D
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 412
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Kesä 03, 2017 2:43 am

Kyllä tuo hyvältä näyttää :thumbup:
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Su Kesä 04, 2017 5:52 pm

Sainpas ovetkin väriin:

Kuva

Kuva

Valumia näihin ei tullu, ja oishan ollutkin aika saavutus, tällä ruiskulla ja maalilla, kun ovi kuiteskin melkein vaakatasossa rolleyes :D Jokunen roska tuolla käväisi, mutta laitetaan se nyt ulkonamaalauksen piikkiin... :shifty:

Just riitti pintamaali näihin vielä.

Puskurien maalaukseen hommaan pohjamaaliksi akryylipohjasta hinkkäväriä, kun ei näyttele korroosiosuoja ihan niin suurta roolia lasikuitu ja muovipintojen kanssa mrgreen Ajattelin tosin ennen irto-osien maaluuta ja pohjien tekoa, jatkaa vielä loppuun muutaman muun kesken jäänen homman, jahka saa nuo ovet kiinni autoon, sekä muutenkin järjesteltyä paikkoja :)
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 412
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » To Kesä 08, 2017 5:06 pm

Ruuvailin ovet takaisin autoon.. On aika petollisen hyödylliset nuo turvakaaret tähän hommaan, kun voi sitoa liinalla oven karmistaan kattoputkiin, siks aikaa kun ruuvaa saranan muttereita ;D

Kuva

Revin myös kaikki maskeeruuteipit pois.

Kuva

Kuvista ei ehkä huomaa, mutta tein aika mittavia järjestelyjä tallilla, niin ei tarvii taiteilla että pääsee liikkumaan tuolla, varsinkin takaosa oli kyllä yks osa kasa mrgreen

Kuva

Jotain sieltä keulalta taas uupuu...

Seuraavana ajattelin alkaa muokkamaan pickuppia ja tehdä ne loiskelevyt ö-pohjaan, niin loppuis tää paikallaan-juokseminen-asenna-pura-sovita-kierre ton tekniikan kanssa :)
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 412
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ti Kesä 13, 2017 4:48 pm

Projekti osio näkyy taas olevan Sierra painotteinen, joten varmistetaan nyt sitte kolmoisjohto :D

Juuuuup, kattelin tossa valmiiden termarinsiirto- settien, eli water railien hintoja:

http://www.burtonpower.com/water-rail-r ... fz480.html

http://www.burtonpower.com/water-rail-r ... fz470.html

Sitten katoin talliin nurkkiin, jossa oli sopivasti levyä ja putkea, joten ei tarvinnu arpoa miten lähden homman kanssa eteneen...

Kuva

Valmistelin kaikka osaset termarinsiirto-härdelliä varten, poistin jäysteet ja tsekkailin osien istuvuutta, jonka jälkeen taas MAGGI turisemaan.

Kuva

Kuva

Ekana kolvasin ton siirtolaipan, alkuperäsen termarinkotelon tilalle, kun sehän ei enää mahtuis paikalleen, muokkaamatta tulipeltiä.

Kuva

Tommonen pönttö piti turailla uudelleen sijotetun termarin paikalle.

Kuva

Sitten tein väliin putken parilla Mig-Spec-mutkalla mrgreen

Koko keksintö alko viimein olla läjässä, niin pääsin sovitteleen sitä koneeseen:

Kuva

Kuva

Homma on edelleen vähän vaiheessa, kun tonne täytyy hitsata vielä joku tuki, ettei kaikki paino nojaa tohon siirtolaippaan ja muutenkin siistiä vähän. Tärkeintä kuitenkin että pystyy käyttään Zetecin omaa termostaattia... jee mrgreen

Öljypumpunimuputki muuten YHÄ tekemättä :,( rolleyes ;D
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 412
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ke Kesä 14, 2017 10:38 am

Tulikin mitoitettua eilen kuiteski päin helvettiä kiskon etuosuus... :/ ;D Illalla mahdollisesti kuvaa muokkausten jäljiltä. Se huolellisuus :shh: rolleyes
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 412
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ke Kesä 14, 2017 5:28 pm

Tosiaan, pienen pohdinnan jälkeen, hahmottu taas jonkin sortin suunnitelma, että mitä lähden tekemään uusiksi:

Kuva

Kottaraisen pönttö sai siis lähteä meneen, ja tein tilalle huomattavasti kompaktimman ratkasun. Eipähän oo sitten ihan täysi painajainen tämän auton syyläyssydeemin ilmaus, kun ei tule mitään järkyttäviä "taskuja" matkan varrelle.

Kuva

Koska termarin jäi omaan makuun myös liian eteen, nappasin putkesta 8 cm tavaraa pätkän pois ja taas putket uudelleen päittäin yhteen. Linjauksessa käytin yhtä petollisen hyvää kikkaa -> putket kulmaraudan kouruun, jossa heppaa ne yhteen -> tarkistus -> lopullisen hitsuu. Kolvasin myös tonne kannakeraudan pätkän, jossa 8mm reikä. Siihen on sitten hyvä ruuvata rauta jonka toinen pää pakosarjan pulttiin, niin saa pakosarjan jatkossakin irti irroittamatta tätä vesikiskoa.

Kuva

Siinä vielä koko hoito.

Kuva

Sovitusta koneeseen. Nyt alkaa istuun! :)

Kuva

Termarin letkut ja johtoliittimetkin saa ja mahtuu kytkemään. Jos tää koko Zetec-muunnos alkaa toimimaan joskus, voisin melkein rustailla ihan erillisen topicin aiheesta :D
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 412
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Kesä 15, 2017 7:02 pm

Ompa siinä taas tullu hyvää jälkeä :) Harmittaa ihan ko itelä ei nyt mitenkään meinaa aika riittää autohommiin.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RST » La Kesä 17, 2017 4:27 pm

Hyvältä näyttää :D
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ti Kesä 20, 2017 3:58 pm

Kiitokset vaan kommenteista! :)

Mutta se pirullisimmaksi osoittautunut homma oli sitten edessä viä... Ensimmäinen versio pick-upista meni ihan keskelle persettä, enkä saanut enää edes öljypohjaa takas paikalleen ;D Pitikin leikata melkein kaikki väliltä imusihti-pumpunlaippa pois vaan.. Toisesta versiosta tuli vähän paremmin istuva:

Kuva

Vähän siinä meinasi kieli olla keskellä suuta kun yrittää tollasta sormen paksusta putkee hitsata tallinlattian tasossa, mutta mahtuupahan osat pyörimään ja öljypohja paikalleen taas :D

Kuva

Pieni temppu piti tehdä myös tuon putken tuen kaa, kun Zetecin lohkossa ei oo paikkaa, niin runkolaakeripukin pultti tuntu sopivalta. Hitasin siihen kantaan siis pätkän M8-pulttia, jatkossa toi runkolaakerikansi kiritään pitkällä hylsyllä rolleyes

Kuva

Ja sitten sitten.. tein tuki raudan putkeen ja tukirauta tulee kiinni tohon aiemmin hitsattuun pulttiin.


Nyt ois enää ne loiskelevyt jäljellä, joihin sainkin isnpistä kun lukaisin tuota Hekan moottori- projektia, pahoittelut siis pienestä teollisuusvakoilusta mrgreen
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 412
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja Zigu » To Kesä 22, 2017 5:19 am

Hyvältä näyttää :thumbup:

Ja sitten sitten.. tein tuki raudan putkeen ja tukirauta tulee kiinni tohon aiemmin hitsattuun pulttiin.

´Käytitkö tuossa lukitetta?
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » To Kesä 22, 2017 6:50 am

Zigu kirjoitti:Hyvältä näyttää :thumbup:

Ja sitten sitten.. tein tuki raudan putkeen ja tukirauta tulee kiinni tohon aiemmin hitsattuun pulttiin.

´Käytitkö tuossa lukitetta?


Kasausvaiheessa laitan ehdottmasti tohon kierrelukitteen, kuvassa siis menossa vasta sovitus, koska täytyy vielä putsata tuo putki, vaihtaa uusi tiivari pumpun ja putken väliin jne jne :D

Mietin vaan tarviiskohan tohon tehdä tuki toisellekin puolelle? Ei sillä orkkis pickupeissa näkyy kyllä olevan tuki vaan yhdeltä puolen...
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 412
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Kesä 22, 2017 6:58 am

Voiko sille tulla semmosta rasitetta, että tarttis lisätukea? Tuntus että eikait sejuuri muuta ole ko olla möllöttää.
Nordlockin prikat on kuulemi hyviä nuissa lukitushommisa, mutta on net kyllä sitten sen hintasiaki. Aattelin laittaa kelkan pakarin pultteihin semmoset.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Su Kesä 25, 2017 11:00 am

Ei tohon pitäis periaatteessa hirmusta stressiä kohdistua, mutta tuli tänään sellanen fiilis, että tein sitten kuitenkin toisellekin puolelle tuen:

Kuva

Samalla leikkasin aiemmin hitsatun pultin pois ja kolvasin pidemmän tilalle :D Nyt mahtuu molemmille puolille laittamaan lukitusprikat.

Kuva

Tossa vähän kuvaa pumpun päästä.. Piti madaltaa siis läheltä laippaa, muuten ei olisi ö-pohja mennyt paikalleen, tämäkin tuli alkuviikosta todettua ihan kantapään kautta rolleyes Nyt joka tapauksessa menee pohja ilman tiivestettäkin perille asti ja hilut mahtuu olemaan tuolla 8)
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 412
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ti Kesä 27, 2017 5:41 pm

Tuli testattua ö-pohjan saumat, astianpesuaine+kuuma vesi- kombolla, kaksi kohtaa kostui, yksi kohta patin etukulmasta ja nurkkaus läheltä pohjan takakaarta, joihin molempiin täppäsin tavaraa. Tuo takakaaren läheinen vuoto oliskin ollut aikas mukava huomata ajossa :lolno: Ja ku pohja nyt tutkittu, niin värkkälin loiskelevyn:

Kuva

Tosin ennen ton hitsaamista sumppuun, tein myös sihdin sivuille levyt estämään öljyn karku matkaa, kuitenkin siten että öljyllä on vapaa reitti palata. Kaikki loiskelevykkeet pohjaan kolvattuani tsekkasin vielä että menee yhä nätisti paikolleen :D

Vielä imuputki tarttis ponnistella...
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 412
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Su Heinä 02, 2017 1:04 pm

Jaaaaahas, foto-ämpäri teki sitten tenät, niin siirtelin tuossa päältä 200 kuvaa imguriin, kuten näkyyki jo profiilikuva toimii :D Harmi kun noita vanhoja posteja ei pääse editoimaan, olisin voinut edes nuo tuoreimmat linkit korjailla...

Niin itse projektista; testasin myös imuputken hitsit, joten öljykierto muokkaus olisi silti osin tehty, ajattelin maalata ö-pohjan "jollain" vasaramaalilla, varmaan sopii tohon tarkotukseen..?

Poljinpaketti yhä työstämättä :,(
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 412
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ma Heinä 03, 2017 4:48 pm

Oujee, viimenenki sepitystä vaativa rautamuutos tehty... :) Aiemmat kuvat katos, niin laitan vanhaa ja uutta, niin aukee koko modin ajatus paremmin.

Kuva

Kun sain uuden jaon porattua tulipeltiin, sujahti uudemman (mk5/6) eekkerin sylinteri/tehostin liiankin kivuttomasti Sierraan...

Kuva

...mutta vaan yksi pultti osu valmiiseen reikään, ja muut jäi tyhjän päälle. Tämä siis vuosi sitten.

Kuva

Lisäiilin tavaraa tarvittavissa määrin, ja tein myös sitä mukaa vahviketta tonne.

Kuva

Vasen puoli ei vaatinu niin paljoa hitsiä kuin oikea, koska täällähän yksi reikä "kävi suoraan".

Kuva

Tässä otoksessa näkee minne päin pakettia on jatkeskeltu, ja joo maalaan ton varmaan ihan mustaksi taas uudelleen.

Jatkossa taakse menee sitten kaksi jarruputkea, pääsylinteri on isompi, koko koversio laillisempi ja (toivon mukaan) hyvä poljintunutma. Muistetaanhan että edelleen koko muunnos maksoi alle 40e, joten ainakin halvaksi tuli jos ei muuta ;D

E: No voe perse.. imgurin kuvat näkyy puolikkaana sitte >:(

E2: Näkyy näkyy, piti vaan pienentää resoo mrgreen
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 412
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Su Heinä 09, 2017 3:38 pm

Taas saanu jotain aikaseksi tällekin, mutta kun noita vanhoja linkkejä ei oikein pysty elvyttämään, niin laiteltaan joku kuva mihin auton korin kanssa jäätiin ennen Zetec- osasten väsäsilyä.

"Aiemmin tapahtunutta":

http://imgur.com/XcHVbEk

http://imgur.com/CVCvMZ3

http://imgur.com/K3yAGih

http://imgur.com/fbuFEvh

http://imgur.com/I6Keca9

Konepelti puuttuu, koska sitä ei uudelleen maalattu vaan siirsin "turvaan" ennen urakkaan ryhtymistä mrgreen


Kun nyt tosiaan RAUTA-rauta-muutkoset on tehty, niin palailin pohjatöiden pariin, tällä kertaa puskureiden hankaamista siis oli luvassa. Mullahan oli hommattuna RS cossun kuituinen puskin:

Kuva

Mulle oli täysi arvotus miten tuo on joskus maalattu, joten hioin ekana 180:llä ennen mataksi hiontaa..

Kuva

Kun sain pintavärin puhki, paljastu alta kellertävä hinkkaväri, ja vasta sitten valkoinen, joten tulin siihen tulokseen ettei ole kilikali maalattu, joten vetäsin 240 gritillä koko hoidon loppuun :)

Takapuskurin jouduin nyysimään toisesta Sierrasta:

Kuva

Vaikka puskurin maalaus menikin joskus aivan keskelle pers... tai siis vähän opettelun puolelle, niin kuitenkin pohjatöissä oli joku logiikka eli hioin mataksi-> muovitartunta -> 2k filleri -> värimassa + 2k lakka, niin ei tarvii hioa ihan kaikkee pois ;D Ton siis irroittelin tänään ja pesin vähän, täytyy ettiä korvikkeeksi joku risa puskuri tohon käyttikseen rolleyes

Kuva

Oli vaan melko savotta hioa lakka ensin pois, kun siihen tuli aikanaan ilmesesti suht. runsaasti kovetetta, sen jälkeen alko tulla ekana värimassa ja lopuks hinkkäväri esiin. Tosta mustasta yläosasta poistin eroottisen punaisen 80`s- teipin, ennen hiontaa. Tuo yläosa täytyy spreijailla muovitartunta-aineella, jonka jälkeen samaa harmaata hinkkaväriä päälle koko puskuriin.

Vielä täytyy siipi irroitella ja hioo. Etumaskin ja peilien taustat, maalaan ehkä myöhemmin maalien tähteillä tai vaikka paukkopulloon sekoitutella samalla valkeella, riippuen mitä jää joutilaaksi... Olipahan muuten mukavan lämmin ja mukavasti ötökkää ympärillä tuota tehdessä :o
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 412
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ma Heinä 10, 2017 7:25 pm

Cossu-siiven irroitus meni niin kuin ajattelinkin; aikanaan sen asentaessa oli sellanen fiilis "että tää jää sitten aina tähän autoon", ja olin kiinnittäny spoikan sivuilta neljällä ruuvilla, joiden kantoja hioin vähän ja kittiä päälle.... Sain kannat esiin kyllä helposti kun ruuvien ruoste puskenu esiin :D rolleyes , mutta vaan yksi aukesi ruuvarilla. Loppuihn ajoin varovasti katkaisulaikalla uran ja väänsin pois tasapäämeislarilla.

Kuva

Aloitin hionnan suosiolla grit 120, josta hienontaen aina 240:iin päätyen. Taas oli hankaaminen, kun aikanaan sekoitin tietämättömyyttäni kovetteen litrojen mukaan, kun sehän pitäis tietysti tehdä grammojen mukaan (jota varten myydän niitä sekoitusmukeja asteikoilla), joten se selittää reilun kovetteen määrän ja helposti tukkeutuvat paperit >:(

Etupuskurista täytyy yksi pieni naarmu kitata vilkunumpion läheltä, ennen hiontapohjien vetoa.
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 412
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron