Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja Zigu » La Touko 30, 2015 4:11 pm

Pala kerrallaan  :)
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ke Kesä 03, 2015 6:53 pm

Juu :)

Kuva

Nyt on takaiskareille hitsattu diagonaalit, ja samalla päätin väkerrellä tollaiset vahvikkeet tuonne tornien ulkolaidoille (idea kumpuaa Fast Ford-lehdestä ;D) putkenpätkistä ja levyistä.

Kuva

Tuossa lähempi otos, uloimmista vahvikkeista.
"Home-builts are the fastest cars"
-Sierra Mk1 -86 "tuleva ratalelu"
-Sierra Mk1 -84 "efi+Bf134+Marteliius"
-Ford Focus Mk1 1.6 STW "tilapäinen käyttöauto"
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 399
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Vs: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ti Kesä 16, 2015 5:49 pm

Homma vielä pahasti kesken, mutta vähän kuvaa mitä tapahtuu.

Kuva

Tosiaan nuo Luuppalan kaaret osoittautui melkoseksi rakennussarjaksi ja periaatteessa jos olisi vielä itse taivutellut niin olisi tullut ehkä muutama viikko lisää työtä ja säästö satasia euroissa, koska pääkaarta sai lyhentää reilusti ja kallistaa taaksepäin, samoin etukaarta, kuvassa näkyy etummaisena itse särmäämäni kalikka pääkaaren jalan alle, kun mukana tullut oli liian matala, joka olisi jäänyt vinoon..

Kuva

Tuon verran soviteltu, eli ei puutu *enää* kuin oviputket, uloimmat kattoputket, diagonaalit ja muutama pikku pätkänen :D

Kuva

Toinen otos aiheesta, ja putket tosiaan vasta hepattu, kun osan joutuu purkamaan siinä vaiheessa kun kehikon pudottaa alas. Suurin työ on ollut noiden satulasovitteiden kanssa, kun saa mitata, leikata, hioa, sovittaa ja taas hioa lisää että istuu...

Kuva

Tuossa kuva takaputken ja pääkaaren liitoksesta, joka oli yksi v-mäisimmistä tehdä, ja vielä ilman järjetöntä rakoa, jotta saa hitsattua tukevasti. Ja koska täytyy ostaa vielä lisää putkea, niin tulinpa siihen tulokseen, että teen ne etuputket tulipellin läpi, kun nekin meinasin jättää sikseen välillä.
"Home-builts are the fastest cars"
-Sierra Mk1 -86 "tuleva ratalelu"
-Sierra Mk1 -84 "efi+Bf134+Marteliius"
-Ford Focus Mk1 1.6 STW "tilapäinen käyttöauto"
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 399
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » To Heinä 09, 2015 5:28 pm

Laitetaanpa repostina vanhalta foorumilta:

------------------------------------------------------------------
« Vastaus #35 : 06.07.15 - klo:17:05 »
------------------------------------------------------------------

Huh, nytpä olisi kaaret hitsattu kabiiniin ja konetilan puolelle :)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Et semmosta :D

------------------------------------------------------------------
« Vastaus #36 : tänään kello 15:47 »
-----------------------------------------------------------------

Kuva

Hitsasin vielä tuubit turvavöille tai oikeammin sanottuna olkavöille.

Kuva

Kuva

Pari otosta (huonommin menneeltä) apparin puolelta :)

Nyt kun ei tuu enää putken putkea kaariin niin keräilin kaikki työkalut pois auton sisältä ja imuroin tuolla Rautiassa tarjouksessa olleella FXA-pöntöllä enimmät tomut pois :D Vielä pitäs askarrella pannat tankille, jonka jälkeen saa vaihtaa taas 0,6 langan koneeseen ja hitsailla mm. kaukalo kontinpohjaan.
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 399
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja Leksa » Pe Heinä 10, 2015 5:59 am

On kyllä hyvän näköistä puuhailua, jatka samaan malliin :)
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ma Heinä 13, 2015 4:00 pm

Leksa kirjoitti:On kyllä hyvän näköistä puuhailua, jatka samaan malliin :)


Tänks yo! 8)

Tänään hommat taas jatkui vähän pienemmillä askeleilla tosin.. Joka tapauksessa, sain valmiiksi nuo kiinnikepannat turvatankille, josko homma vähän pitkittyi kun porakone päästi savut eilen pihalle :D No onneks oli bossilainen tarjouksessa Tokmannilla, joten sellanen tarttu tänään matkaan :)) Ensinnä tosiaan leikkelin 30x3mm soirosta sopivat pätkät joista pannat hitsasin, jonka jälkeen pultinkannan mentävät reäit pantoihin ja viisteet pultinkantoihin. Kuullostaako oudolta?

Kuva

No, tuossa ideaa eli kannan "upotin" pantaan. Viisteet taas siksi että saan lujemmin hitsattua ne.

Kuva

Kuta kuinkin noin. Käänsin siis ihan kunnolla virtaa koneeseen ja työnsin tavaraa, vähän sama menetelmä kuin jokin tappi upotetaan levyyn, näin ainakin ex-duunipaikassa tehtiin..

Kuva

Hiontaa ettei tankiin kohdistu ikäviä painaumia/rasitusta.

Kuva

Ja tuollainen siitä tuli, kuvassa toinen näistä jotka tein. Materiaalikustannusten puitteissa säästöä tuli reilusti, kun tarvikkeet tähän makso sen 0,98e ja kaupassa tollaset pannat maksaa sen 50e pari. Toki jouduin ostamaan aiemmin mainitun porakoneen (39e) joten kympin jäin vähintään voitolle miten hyvänsä ajatellaankaan :D
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 399
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Heinä 14, 2015 5:28 am

Hmm... Hyältä vaikuttaa. Sullaki näyttäs tämä etenevän aika vauhila.

Ite olen pyrkiny, nyt ko pikkuhiljaa alkanu olleen varraa, ostahmaan aina laatukaluja ko on tarttenu uusia työkaluja. Täältäkäsin olen löytäny makitan rälläkän ja akkuporakone- ruuviväänninsatsin tarjouksesta kohtuuhintaan ja investoinnit on todellaki ollu järkeviä.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ti Heinä 14, 2015 6:06 am

Sierramies kirjoitti:Hmm... Hyältä vaikuttaa. Sullaki näyttäs tämä etenevän aika vauhila.


Juu, oikeestaan vähän pakko ollu laittaa hihat heilumaan, kun tavoite heinäkuussä saada maalattua lopullisesti autonpohjalevy, kaaret, kabiini, p-kotelot jne.. Jäisi sitten aikaa ehkä tehdä etupää vielä elokuussa :)

[quote="Sierramies"
Ite olen pyrkiny, nyt ko pikkuhiljaa alkanu olleen varraa, ostahmaan aina laatukaluja ko on tarttenu uusia työkaluja. Täältäkäsin olen löytäny makitan rälläkän ja akkuporakone- ruuviväänninsatsin tarjouksesta kohtuuhintaan ja investoinnit on todellaki ollu järkeviä.[/quote]

Oon mäkin pikkuhiljaa siirtyny Fermeistä ja Gerneistä Boschin tuotteisiin, tätä nykyä puukkosaha, rälläkkä (sain Ryobista takuussa korvauksena) ja porakeenet (akku ja verkkovirtavehje) ovat kaikki bossilaisia 8) Kompuran päivittämien on ollut pitkän aikaa haaveissa, kun tekisi tuon 50l einhelvetin tilalle mieli ihan voimavirtakonetta, mutta on nyt budjetti syistä jäänyt päivttämättä.
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 399
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ti Heinä 14, 2015 12:25 pm

Harjailin vähän epäpuhtauksia pois hitsien päältä, ja maalailin perään (tilapäisesti) 1k-hapolla paukkopullosta, joka tuntui toisinaan sylkevän ennemmin kuin suihkuttavan maalia... No, jotain kuvaa alla, vähän eri kohdista:

Kuva

Kuva

Kattoputkien liitoksia etukaareen.

Kuva

Diagonaali ristikkoa lähempää.

Muutapa hyödyllistä en saanut oikein aikaiseksi :D Pitäisi tässä ehtia tuohon ajossa olevaan Sierraan vaihtaa uudet öljynpainemittaushilppeet, ja toivoa että on tosiaan vaan anturivika, kun öljynpaineet vähän horjahteli edellisen mittarin mukaan... Vielä takaisin asiaan, tällä viikolla hitsaan tuon kaukalon konttiin ja yritän rakennella koriin kiinntykset bensa- ja jarruputkille. Kyl tää tästä :)
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 399
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ma Heinä 20, 2015 3:06 pm

Aloin värkkäämään tuota kolme kuukautta pölyttymässä ollutta kaukaloa kontin pohjaan.

Kuva

Ekana hitsasin tuohon nuo lipat ihan 2mm pellin soiroista, kun ei oikein tunnu kestävältä vetää suoraan tuohon lattiapeltiin koko hoitoa...

Kuva

Sitten kolvaamaan laatikkoa konttiin, välillä kontallaan ja välillä vähän ergonomisemmin perse pystyssä kurkotellen ;D

Kuva

Kaukaisempi napsu, sielläpä sen nyt on.

Kuva

Raaputtelin kontin pohjasta loputkin massat pois, ja tänään imuroin varmaan puoli tuntia kaikkea asennuspaskaa pois autosta, tein viimeistelyjä sekä hion mataksi muutaman kohdan. Josko tuota saisi tämän viikon kuluessa ainakin epoksit ruiskittua :)
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 399
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja Leksa » Ma Heinä 20, 2015 4:10 pm

:clap: Hienoa touhua, hitsausjälkikin asiallista!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ma Heinä 20, 2015 6:13 pm

Jep, tässä on väkisin saanut hiukan harjoitusta :) Tosiaan puhutaan enää tunnin ehkä kahden työstä että pääsee ruiskun varteen, jolloin kaikki tulipellistä taakse (häkki, pohjalevy, helmat, p-kotelot jne.) jää 2k-epoksin alle. Perään tulee sitten vielä filleri+pintaväri=kosteussulku. Ainoastaan takapyöränkaaret jää pelkälle epoksille, koska niihinhän tulee kittaukset päälle. Kai tässä on auton tuleva värikin pysyvästi lyöty lukkoon, Diamond white odottelee purkissa, suorakiiltoväri siis. Elokuulle jäisi etuloksun korjaus ja palkkien vahvistukset edestä. Toisaalta kun kori on joskus tehty, niin sitten se päivittäminen vasta alkaakin :sick:
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 399
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Heinä 21, 2015 4:00 am

Hienon näköstä jälkeä :)
Jahas cossun väriä meinasit laittaa.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Su Heinä 26, 2015 4:21 pm

Sierramies kirjoitti:Hienon näköstä jälkeä :)
Jahas cossun väriä meinasit laittaa.


Juu, tai tilasin vaan Sierran Diamond white- väriä, ilmeisesti sama cossu- ja työläismallin-Sierrassa? Jotenkin oon sitä mieltä että valkea on paras väri ratalelulle :) Alla muutama lievästi inspiroiva linkki:

http://bringatrailer.com/wp-content/upl ... _front.jpg

http://tech-racingcars.wdfiles.com/loca ... _slide.jpg

Ja sitten niitä projektin kuulumisia; tosiaan 2k epoxyt suihkittu torstaina (tässä pitänyt pientä paussia autosta), tänään huomasin että ihan muutamassa pikkukohdassa jääny jotain törkyä alle, niin täytyy vielä sekoitella epoksia, puhdistaa em. kohdat ja ruiskia uutta maalia. Samalla huomasin että kannattaa ohentaa reilummn kuin ohje sanoo, niin tulee kunnolla läpi ruiskusta ja saa vedettyä ihan märäksi eikä vaan sellaiseksi ohueksi harsoksi. Jos nyt kaikki menee ihan kuin oon itse suunnitellu niin kaaret ja työstetyt kohdat pitäis olla pintävärissä loppuviikosta, ellei värkit lopu kesken..

Niin ja jotta elokuulle jää jotain tekemistä niin olen alustavasti sopinu kaupat kuskin etulokasuojasta, josta saan korjauspalan nykyiseen :)
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 399
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja Sierramies » Su Heinä 26, 2015 6:27 pm

Et sattumoisin ole minun kans niitä kauppoja tekemäsä?
Ilmeisesti olet :) Oleks nyt ihan varma että tuosta kakkoskopan pellistä saa tuohon korjauspalan? Onko se siis saman mallinen?
Viimeksi muokannut Sierramies päivämäärä Su Heinä 26, 2015 6:33 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Su Heinä 26, 2015 6:32 pm

Sierramies kirjoitti:Et sattumoisin ole minun kans niitä kauppoja tekemäsä?


Jaa-a :D Maailma on pieni, en vaan osannu yhdistää lokaria ja myyjää tänne :) Kyllähän mä juuri nettivaraosan kautta ne kaupat tein, täytyykin ilmoitella tähän ketjuun kun loksu on kiuruvedellä :D
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 399
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Su Heinä 26, 2015 6:39 pm

Niin joo, mullahan on ruostunu loksu ihan siitä pyörän läheltä, ja ajattelin siirtää tuosta sun pellistä ehjä kohdan "korjauspalana" tilalle :) Ilmeisesti vaan se etuosa eroaa Mk1 ja Mk2/3- malleissa, jos oon oikein ymmärtäny..?
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 399
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja Sierramies » Su Heinä 26, 2015 6:54 pm

Niinpä :D Nakkaan sen aamula matkahuolthoon. Toivottavasti son miehleinen.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Su Heinä 26, 2015 6:57 pm

Sierramies kirjoitti:Niinpä :D Nakkaan sen aamula matkahuolthoon. Toivottavasti son miehleinen.


Joo laita tulemaan vaan, annan sen vaikka pullakahveja vastaan entislle opiskelukaverille, jos ei jostain syystä onnistuis tuo mun suunnitelma :)

E:

Kuva

Tollalailla päässy ruostumaan mulla.
Viimeksi muokannut RalliArttu päivämäärä Su Heinä 26, 2015 7:07 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 399
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja Sierramies » Su Heinä 26, 2015 6:59 pm

Se voipi olla niinki. Tuosa oli siinä alaosasa pintaruostetta, mutten huomannu että siinä olis ollu pahempaa.
Kyllä se minusta tuoltaosin on kunnosa.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ma Heinä 27, 2015 12:36 pm

Jees.

Nyt on sitten korjauiltu virheet ja suihkittu epoksi kaikkialle minne pitikin. Toki tänään oli tietinkin juminut se paskaruisku jonka hommasin, vaikka oli osina tinnerikylvyssä :/ Onneksi huomasin että tiivisteen keskireikä on saman kokoinen kun vanhassa ruiskussa, jota oli vastaavasti kyseinen tiivari kadonnu, joten sen sai poistamalla puukolla olakkeen siitä, sopimaan tuohon parempaan HVLP-härveliin :D Testasin tinnerillä että sumuttaa läpi eipä puhise tai pihise liipasin ylhäällä. Tulipahan homma tehtyä loppuun vaikka vähän vastusti :) Ja kyllä täytyy hommata yksi ehjä hyvä ruisku sitten kun näkyviä kohtia maalaa :)
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 399
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ke Heinä 29, 2015 12:17 pm

Doddii, filleri ja väri ruiskuteltu, saatoin ohentaa ehkä turhan paljon pintaväriä, mutta kaaria lukuunottamatta kyse ei ole näkyvillä olevista paikoista, pääasia että saan kosteussulun ja korroosiosuojan. Täytyy viel'ä tarkistaa kuivumisen jälkeinen tilanne, ja jos jotain on mennyt vituiksi niin tehdää uusiksi tuonnempana :)

Lokarinkin kävin lunastamassa MH:sta, kiitokset Sierramiehelle!
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 399
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Heinä 31, 2015 8:38 am

Toivottavasti saat siitä tarpeellisen palasen.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Pe Heinä 31, 2015 10:33 am

Sierramies kirjoitti:Toivottavasti saat siitä tarpeellisen palasen.


Juu saan, se oli priima kunnossa juuri tuosta, kuten kuvailitkin :) Käyn varmaan ensi viikosta loksun kimppuun, jahka taas intoa riittää.

Auton pohjalevyn maalaus meni joten kuten siedettävästi, mutta turvakaaret ja sisusta (lattia ja kynnyskotelot) maalaan kyllä uusiksi tuonnempa, mutta tilapäisesti jää nyt ei-niin-onnistunut pinta niihin.. Kokeillaan uusiksi ehjemmällä ruiskulla :D
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 399
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ti Elo 04, 2015 11:02 am

Laitetaanpa jotain kuvantoa, pohjanlevyn maalauksista...

Kuva

Kuva

Takapää maalissa. Tuonnehan korjattu runkopalkki n.30cm matkalta, tehty vakaajan "pudotuskalikat", vahvistukset korin saumoihin, hiottu pintaruosteet jne... eli ei tarvitse lankaa polttaa enää tuonne :) Myöskin mukavampi lyödä akselistoa ja muuta osaa kiinni jatkossa :D

Kuva

Kuva

Kontti ja kontin ulkoreuna maalattu. Tietty täytyy vielä reiät porata tankinkiinnitys pannoille.

Vähän aikaista ehkä miettiä jo nyt tulevaa tekniikka, mutta.. alustavasti mielessä kytee ajatus turbo-ohceestä, vaikka cossun YBB:kään ei ole pois suljettu, olen tässä vähän tutkaillut osa tilannetta. Mullahan on yksi ylimääräinen öljypohja irrallaan, johon voisi hitsata öljyn paluulle lähdön.

Kuva

Sitten muistu mieleen kaupantekijäisinä saatu efin imusarja, jossa oli kaasuläppäkin tallella ja lähtö jarrutehostajalle, josta saa sitten MAP-anturille haaroitettua letkun :) No joo tämähän on vielä spekulointia tässä vaiheessa, hyvä silti että on vähän "hardwarea" valmiiksi, tuohon pukissa nököttävään ohc-pataan 8)
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 399
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Elo 05, 2015 6:18 am

Sehän näyttää hyältä. Viittispä itekki tehä joskus tommosen operaation. Pittää ehkä hommata joku Cossu tai nelikko Ghia joskus ja käyä se kokohnaan läpi :D
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ma Elo 10, 2015 4:22 pm

Juu, muutamana päivänä taas tehnykin jotain tälle autolle:

Kuva

Jotta saa tilaa ja näkee kaikkialle, ruuvailin etuakseliston pois, ihan yhtenä pakettina.

Kuva

Seuraavana hioin jonkun aikaa etummaisten runkoaisojen saumoja puhtaaksi, kuvassa konetilan puoli jo vahivstettuna.

Kuva

Myöskin pyöräkotelonpuoli tuli käytyä läpi, vaikka meinasi olla vähän sellaista täppivää hitsausta, kun ohuehko tuo palkinalareuna, tehty :)

Kuva

Ja tämänkin auton tilapäissuojaa, huom. tilapäis, Mastonin Anti Rust Primer ;D Tuli vielä hinkattua muutenkin puhtaaksi paikkoja etupalkeista. Täytyy tosiaan vetää 2k-kamoilla lopullinen suoja tuonne kun ehtii.. Ai niin, loksut vielä korjaamatta :D
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 399
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja Saab.96 » Ke Elo 12, 2015 7:36 am

Sullahan homma etenee!
Pakko sanoo et nättii hitsaussaumaa, kyl tolla kehikolla uskaltaa ko kaataa auton mrgreen
Avatar
Saab.96
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 268
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2010 7:25 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ke Elo 12, 2015 8:01 am

Saab.96 kirjoitti:Sullahan homma etenee!
Pakko sanoo et nättii hitsaussaumaa, kyl tolla kehikolla uskaltaa ko kaataa auton mrgreen


Joo, ei se ois mun ajotyylillä ihme vaikka tuliskin liityttyä kattokerhoon ;D Tuli kyllä sellainen tunne kaariasennusurakan jälkeen, että seuravat kaaret jos johonkin hitsaan, niin teen kyllä TIGillä (alhaalta ylös) ja hommaan Ebayn kautta jonkin sortin notsaus-vehkeet, sen verran työläs savotta oli rälläkällä tuo sovitteiden teko. Myöskin jäi sellanen fiilis, että jos olisi ollut vähemmän kiire olisin säästäny vielä muutaman satasen ja taivutellu putket itse.. noo ehkä sitten mahdollisissa seuraavissa projekteissa :)
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 399
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ke Elo 12, 2015 12:10 pm

Voisit tehdä minunkin puolesta hitsaushommat :D
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1203
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron