Sivu 11/11

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Pe Syys 06, 2019 1:08 pm
Kirjoittaja HEka--
Niin sitä tässä siis mietiskelin kun sanotaan että näistä menee kansipahvi aika herkästi, tällä hetkellä vielä kyllä ehjä, että onko näihin tarjolla jotain vahvempaa after market- tiivistettä, sitten jos käry käy?

En tuota 2.2:stä ole omistanut enkä juuri tunne, mutta luulen että ei siihen mitään erikoisvahvaa tiivistettä ole kehitelty.. Lonkalta paras heittää vain laadukkain tiiviste mitä saa jos se menee.

venttiilikopantiivari vuotaa, sain uuden mukaan, helppo vaihtaa, mietin vaan laitetaanko ton kanssa liima esim. nurkkiin vai vaan uus tiivari väliin ja koppa kiinni?

Kehno kun en muista että miten se tuli tuohon kutoseen kun vaihdoin molempiin kansiin uudet venakannen tiivisteet.. Sellainen muistikuva kyllä on, että ei liimaa ja kiristysmomentti todella pieni.

ehkä vika/ominaisuus; lukko ei oo kovin tiukan olonen, en tiedä elpyiskö uusilla öljyillä joissa lisäaine lukolle?

Onko varmasti lukollinen? AInakin ulkomailta tuoduista taitaa harvemmin olla. Itellä on Italiasta uinut lukoton versio. Mutta jos on lukollinen niin toki, oikeilla öljyillä ja lisäaineilla voisi olla toiveita saada elpymään.. SIitä visiin on juttuakin ocf puolella.

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: La Syys 07, 2019 9:30 am
Kirjoittaja RalliArttu
Ok, kiitokset vinkeistä :)

Tämä on suomi-auto, varmistin trafilta asian, ja myös myyjän mukaan on lukolla, mutta.. taisin vähän hätiköidä lukon pitävyyttä arvostellessani :D Näkyy jäävän molemmista renkaista jäljet hiekkaan ja kerran lipesi perä alta sadepäivänä ihan pikitiellä ;D Taitaa johtua auton ohjattavuuden ja lievän puskemisen oireet aurauskulmista, koska tuntuu että harittaa etupyörät..

OCF:ää on tullutkin selailtua naama kiinni näytössä niin että silmiä punottaa mrgreen

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Ma Syys 23, 2019 5:32 am
Kirjoittaja HEka--
Itse yritin pari viikkoa sitten katsastaa omaa Omegaa, hylky takalaakerista. Aika perusjuttua lähes 300tkm ajetussa autossa :D
Mut korjauskehotus tuli öljynvuodosta joka sitten tuossa kutoskoneessa onkin vähän mielenkiintoisempi juttu. Todennäköisesti vuotaa öljynjäähdyttimestä joka on kansien välissä. Monet on vain ohittaneet sen jäähyn mutta itse arvelin korjata kuntoon, osat olis jo hommattu.
Pääset paljon helpommalla tuolla neloskoneella :)

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Ma Touko 04, 2020 3:32 pm
Kirjoittaja RalliArttu
Piti ihan skrollailla taaksepäin viestejä että muisti mitä oon viimeksmpäivitelly mrgreen Muttajuu.. pari ikään kun rästiin jäänyttä hommaa tullu värkättyä;

Vesikiskonlaipasta tein nyt sen evo3 version, tällä kertaa heppien sijasta ihan reippailla hitseillä kiinni jigiin:

Kuva

Kuva

Kuva

Ja voi perskutarallaa, sehän ei vedellykään enää! Piti vähän koputella itseasiassa että sai irti jigistä ton :D Niin pari viikon urakka tää oli kun piti TAAS käyttää toi kone huollossa, ja odotella, onneksi meni takuuseen, niin ei maksanu mitään itelle :)

Yhtenä päivänä mallailin öljypohjaa koneeseen, ja huomasinkin ettei etukaari puristakaan kunnolla tiivistettä... Tämä ei käynyt aiemmin ilmi kun hihnapyörä oli ollut tiellä joten näytti silmään hyvältä, mutta tiiviste heilu sormi voimin välissä >:(

Siispä väkertelin uuden tyköistuvan version ja rälläköin vanhan pois:

Kuva

Kuva

Uusi paikalleen kolvaten. Tulihan siitä aika kotikutoisen näkönen, mutta ei viitsinyt koko pohjaa tehdä taas uusiksi.

Kuva

Ja tosiaan tiivite istuu taas tiukasti, takakaaressa ongelmaa ei ollutkaan. Jee.


Lisäksi ihmettelin mikä ihme takajarruissa jumittaa, kun osat on yhteen sopvia, eikä mäntiä ole vielä edes poljettu milliäkään pihalle ;D Tällä kertaa oli kyseessä ihan inhimillinen kömmähdys -> ei ollut se männän ura kohdallaan palan nystyrään nähden rolleyes :D :shh: Nyt jaksaa taas autoo työntää tallissa 8)

Yhä moottori hakusessa tähän, ja omega sekin vähän haukkaa autonlaittoajasta omansa :D

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Su Touko 17, 2020 5:24 pm
Kirjoittaja HEka--
omega sekin vähän haukkaa autonlaittoajasta omansa


Mitä, eikai näitä tarvii paljon fiksailla :lolno:

Omani vapautin talviajosta kun hommailin A6 quattron.. Joka nyt on vastaavasti kesäteloilla.

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Pe Touko 22, 2020 4:43 pm
Kirjoittaja RalliArttu
HEka-- kirjoitti:
omega sekin vähän haukkaa autonlaittoajasta omansa


Mitä, eikai näitä tarvii paljon fiksailla :lolno:

Omani vapautin talviajosta kun hommailin A6 quattron.. Joka nyt on vastaavasti kesäteloilla.



No juu :D Siinä määrin kuiteski ollu laittoo että taidanpa tyrkätä lähipäivinä projektiketjun kyseisestä autosta ;) mrgreen

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Su Kesä 14, 2020 1:02 pm
Kirjoittaja RalliArttu
Tällekin autolle taas "hyviä uutisia", elikkäs tein tänään kaupat parilitrasesta mustakantisesta zetecistä, katotaan nyt ensi viikolla sitten millanen 1.6 tai 1.8 sieltä taas saapuu ;D Johan tässä tosiaan olisi hinku päästää ruuvamaan osat myllyyyn ja kattoa miten pysyy öljyt sisässä jne :)

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiLähetetty: Ti Heinä 14, 2020 10:45 am
Kirjoittaja RalliArttu
Moottorikauppa meni sitten kuitenkin puihin......... mutta jotain näprättävää to-do-listalta kummiski löyty :) Aloin tekemään aina siirtynytta hinauskoukunpaikkaa taakse. Alunperinhän koukku oli varapyöränkotelonpohjassa, mutta sehä leikattiin pois jo 5 vuotta takaperin, joten uusi paikka tulee apparin runkopalkkiin, ainoo vaan että palkkiin suoraan kiinnitettäessä pitäis puskuriin tehdä reikä, ja sehän ei käy, joten aloin kaavailla pudotuslaatikkoa koukulle, 13 cm pitäisi saada alemmas nääs.

Kuva

Teräslevyähän mulla on jemmassa jos jonki sorttista, joten tein tollasen laaikon kiinan-tigillä.

Kuva

Ekana nurkista yhteen.

Kuva

Ja toi keskilevy, joka se THE osa tässä rakenteessa, hitsaamalla ympäri.

Kuva

Sierrasta pelastetun koukun vetäsin kiinni tähän lootaan taas sitten ihan MAGilla rätistellen :D

Kuva

Runkopalkin sisään tein vastakappaleet, 3mm levyä johon hitsattu perus M12-mutterit, nää on sitten helppo sujauttaa palkin sisään, eikä tarvii autoon päin hitsata mitään.

Kuva

Ja nepäs on maaluuta vaille valmiit! Reiät tohon kalikkaan tein kuvan oton jälkeen.


Köhöm, ompunkin otin just ajoon, mutta huomasin että jo tänään joutuu hitsaamaan kynnykseen paikan ;D