No, nythän kävi niin että vanhasta tavarankuljetin 4WD Hiacesta loppui ajoaika tuossa keväällä ja hetken koppia tutkailtuani totesin notta nyt on aika luopua leima hommista. Jolloinka jo vuosia on kytenyt ajatus tehdä siitä "traktori" erinäisiin piha töihin, tuli ajankohtaiseksi. Eli, koppi ohjaamon takata pois, toisesta sivuovesta hytille takaseinä, taka-akselia puol metriä etiäpäin, jousipakat raakasti poikki heti akselin takaa ja kierrejouset hoitamaan jousen virkaa. Operaatio jatkunee tuosta...........
Mutta sitten itse asiaan, kun on tottunut että pihassa tarvii olla talvea varten neliveto ajokki, niin ollen sellaista on tullu tässä katteltua ja nyt sellainen tuli sitten hankittua ja luonnollisesti halpa.
No halpuuteenhan on yleensän syynsä, niin tälläkin kertaa, Subarussa on siis hieman erinäistä sipistelyä. Öljyvuoto oli merkitty ihan otteeseenkin edellisessä katsastuksessa, öljypumppu on kampiakselin päässä näppärästi moottorin ulkopuolella mutta sen o-renkaat olivat kovettuneet. Uudet o-renkaat miljonalaatikosta ja öljyvuoto loppui. No, seuraavaksi alkoi vuotamaan kaasarille menevä jäähdytysneste letku, klemmari oli pettänyt vanhuuttaan. Toisesta miljoonalaatikosta klemmari (:
Ajossa oli havaittavissa reiluhkoa tärinää ja räminää, kardaanin takimmaisessa nivelessä oli välystä säteen suunnassa mutta pyörimis suunnassa ei. Poistin välykset lyömällä laakeri kuppeja hieman sisäänpäin, matkanteko muuttui lähes juhlalliseksi jos ei oteta huomioon jollottavaa takapyörän laakeria (: sen taidan vaihtaa ihan uuteen kun sellainen tuli auton mukana.