VW Caddy 1,6d -91
Lähetetty: Ti Huhti 19, 2016 6:59 pm
No niin, pitkästä aikaa on jutun aihetta kunnolla! Golffi siis lähti maailmalle ja vaihdossa tuli kauan haaveiltu MK1 Caddy. Kyseinen yksilö on selvästi nähnyt maailmaa ja pito on ollut milloin minkäkin laista.. Yleiskuntoa voisi kuvailla arvosanalla välttävä miinus. Tiedossa kuitenkin oli ettei tämän hetkisellä budjetilla priima yksilöä saakaan. Caddy on vuosimallia -91 ja varustettu 1,6 litraisella vapari diisseli padalla, todellisia kilometrejä ei tiedä kukaan mutta tuntuu liikkuvan eteen ja välillä myös taakse. Mitä on tähän mennessä kerennyt tutkimaan niin lavaa lukuunottamatta selvitään pintaruosteiden kynsimisellä ja satunnaisilla pienillä paikoilla. Sisusta on mallia kokonaan uusittava, mutta ensin tehdään mätähommat yms jutut pois alta
Siinä se lepää omassa pihassa. Alla olevat vanteet pääsevät mahdollisesti talvivanteiksi, kesävanteiksi Golfista jääneet BBS:t. Taakse tähän oli jo akseliflippi tehty (ja hienosti asennettu akseli 5cm sivuun) sekä eteen asennettu coilit (merkki toistaiseksi arvoitus). Maalauksen tuo vaatii jotta hyvä tulee, ja sitä ennen hitsiä. Zigun kans juuri tässä juttelin että vois kesän päälle harrastaa maalailua jos saan hommat tehtyä muilta osin valmiiksi.
Tässä ehdottomasti auton heikoin kohta, eli lava. Parhaimmat reiät ovat melkein pään kokoisia. Ulkomailta ainakin saisi lavan korjaus peltejä (koko lavan "aallotettu" osa), toivottavasti myös Suomesta sillä postikulut olisi päätä huimaavia. Pyörän koteloita on ilmeisesti joku joskus koittanut oikoa katuporalla, kirveellä taikka sirkkelillä.
Sitten sisusta........ Värimaailma on mallia bensalenkkari, penkeissä istuinosana toimii mummon vanhan vaahtomuovi patjan palaset joiden päälle on tehty ihan hemmetin hienot keinoeläimen nahkaiset päälliset. Penkit tulee vaihtumaan kokonaan jossain vaiheessa. Lisäksi kaikki sisustan näkyvät peltiosat on maalattu jollain puolikiiltävällä mustalla Sisusta siis on uusinta kunnossa muutenkin lukuunottamatta kojelautaa ja lattiamattoa.
Tietysti jotta penkkien värimaailma jatkuisi muuallekin on kojelaudan osia pitänyt maalata punaiseksi, ja kaiken lisäksi ihan s******n huonosti. Punaisten osien tilalle tilailin jo ebaystä uusia.
Loppuun vielä to-do lista:
- Mätähommat ja maalaus
- Sisusta uusiksi
- Alustan kunnostus
- Osien metsästys
Kun sopivat osat on sitten metsästetty niin pellin alle istutetaan originaalin 5V lootan kaveriksi MK3 Golfin 1,9td motti, tälle sitten turbon vaihdon, coolerin laiton yms piristyksien jälkeen tehotavoitteeksi noin 120 hp
Siinä se lepää omassa pihassa. Alla olevat vanteet pääsevät mahdollisesti talvivanteiksi, kesävanteiksi Golfista jääneet BBS:t. Taakse tähän oli jo akseliflippi tehty (ja hienosti asennettu akseli 5cm sivuun) sekä eteen asennettu coilit (merkki toistaiseksi arvoitus). Maalauksen tuo vaatii jotta hyvä tulee, ja sitä ennen hitsiä. Zigun kans juuri tässä juttelin että vois kesän päälle harrastaa maalailua jos saan hommat tehtyä muilta osin valmiiksi.
Tässä ehdottomasti auton heikoin kohta, eli lava. Parhaimmat reiät ovat melkein pään kokoisia. Ulkomailta ainakin saisi lavan korjaus peltejä (koko lavan "aallotettu" osa), toivottavasti myös Suomesta sillä postikulut olisi päätä huimaavia. Pyörän koteloita on ilmeisesti joku joskus koittanut oikoa katuporalla, kirveellä taikka sirkkelillä.
Sitten sisusta........ Värimaailma on mallia bensalenkkari, penkeissä istuinosana toimii mummon vanhan vaahtomuovi patjan palaset joiden päälle on tehty ihan hemmetin hienot keinoeläimen nahkaiset päälliset. Penkit tulee vaihtumaan kokonaan jossain vaiheessa. Lisäksi kaikki sisustan näkyvät peltiosat on maalattu jollain puolikiiltävällä mustalla Sisusta siis on uusinta kunnossa muutenkin lukuunottamatta kojelautaa ja lattiamattoa.
Tietysti jotta penkkien värimaailma jatkuisi muuallekin on kojelaudan osia pitänyt maalata punaiseksi, ja kaiken lisäksi ihan s******n huonosti. Punaisten osien tilalle tilailin jo ebaystä uusia.
Loppuun vielä to-do lista:
- Mätähommat ja maalaus
- Sisusta uusiksi
- Alustan kunnostus
- Osien metsästys
Kun sopivat osat on sitten metsästetty niin pellin alle istutetaan originaalin 5V lootan kaveriksi MK3 Golfin 1,9td motti, tälle sitten turbon vaihdon, coolerin laiton yms piristyksien jälkeen tehotavoitteeksi noin 120 hp