jatkuu...
Pakoputki alkoi pitää aivan amis-tyylistä pörinää, syyksi ilmeni joustoelementti kattien välissä. Vähän kehtuutti tehdä pihalla, mutta eipä siinä.
Yksi nurkka ylös, jonka jälkeen mahduin aukomaan takimmaisen laipan pultit, taempaa lambdaa ei saanut pirullakaan irti, niin otin töpselin auki, jonka jälkeen väliputki tuli pois anturin kanssa.
Edellinen omistaja on laittanut jonkun ylipitkän jouston tohon, koska menee ton korvakkeen alle, eikä nuo hitsitkään kovin tiiviiltä näytä...
Laikkakone laulamaan
Ennen laikkailua tein nuo soirot "jigiksi" pitämään kannaketta oikeassa kohtaa, sen aikaa että alla on taas putki johon sen voi hitsata
Varaosaliikkeen jousto oli vähän lyhyt joten kolvasin siihen kiinan-tigillä jatkoa.
Katinpäätyä jännitti hitsata vähän ettei vaan pala läpi, mutta onnistui ihan ilman draamaa. Piti siis esabillla vetää nuo uloimmat liitokset, kun sen verran paskasta rautaa ettei oikein tigillä pystyny. Ennen asennusta suihkasin vähän kuumankestomaalia pintaan. Pörinä hiljeni mutta pakosarja vuotaa kannen tuntumasta -> laippa kiero sekä pinnapultti katkennut
Pitää yrittää porailla pois kun ehtii...
Niin etujarrut täristi vähän, niin tilasin perus-kulutusosien lisäksi uudet männät ja tiivisteet.
Ekana satulat pois...
...ja putsaus.
Söpömaali pintaan
Uudelleen kasaus/kunnostus.
Rojut kasaan ja tutun kanssa ilmattiin, tuli kerrasta hyvät! Jarruteho ja tuntuma on pirun hyvä ettei oikein tunnu enää omegalta
Nyt siis kaikki jarrut kunnostettu ja uudet osat joka nurkassa.
Viikko sitten päästiin tätäkin harrastamaan ihan oikeasti...
Hommasin kesävanteet, Opelin orkkis 16", olivat kyllä suorat eikä kantti ihottumaa, mutta "onneksi" niistä löytyi pinta naarmuja, joka toimii siis vähän lieventävänä asian haarana seuraavien kuvien kohdalla
Suojasin vanteet huolella sieltä minne maali ei saa mennä.
Hioin naarmut alumiinille saakka tarpeen mukaan.
Vikana hioin pinnat 240-paprulla, jonka perään rasvanpoisto, ja kankikovaa 2k epoksia. Tämä on siis sitä joka pitää välihioa. Muutamaa pikkuvirhettä lukuun ottamatta meni ihan hyvin, eikä tää ollukaan niin keljumaista ruiskuttaa mitä muistelin. Parin päivän päästä kävin pinnat läpi karhuntassulla että saan vaan kiillon pois, jälkeen päin harmitti etten hangannut jollain karkeemmalla paria peukalonpään kokoista rösöö pois, aattelin hyväksyä noi virheet pohjissa, vanteissa jotka kuitenkin näkee elämää
Ekana värimassa ja perään harso lakkaa ja pari märkää varvia.
Ei tullut isompia roskia, ei valunu, eikä pilveilly, joten "tiloihin" ja taitoihin nähden meni ihan siedettävästi
Tosiaan väriksi tuli mersun kartasta beigehkö ruskea, koska en halunnut mennä sen tutun ja turvallisen gun metal- ruudun kautta, ja onhan auto jo muuten harmaa
Takapään aurausta yritettiin säätää, mutta oli ne tangot aivan jumissa, ei auennu se keskikappale, vaikka lämmitettiin pillillä, joten tilasin nuo tangot autodocista. Löysäsin vähän jo kokeeksi nosturilla pultteja, että saan tuossa pihalla auton alla maaten ne auki
Vasta kulmien säädön jälkeen uskallan ostaa kumit noille aluille.
Päästölapunkin nappasin jo tulevaa leimaa varten.
Ja kun unohtu ekassa postissa mainita, niin lähes kaikki on tarkoitus tehdä itse, pl. koneistukset tai suuria erikoiskoneita vaativat työt, vaikkei tämä olekaan mikään ground-up-build, vaan enemmän kunnostus ja korjailu henkinen projekti.