Mikä on saanut sinut innostumaan autoharrastukseen?

Kaikki yleinen keskustelu autoista ja autoiluun liittyvästä tänne.

Mikä on saanut sinut innostumaan autoharrastukseen?

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ma Helmi 21, 2011 6:13 am

Otsikossahan se kysymys olikin.

Itse olen varmaan siitä poikkeava jäsen täällä, että kiinnostus autoihin ja autoiluun muussakin mielessä kuin kulkuvälineenä heräsi aika myöhään. Muutama vuosi sitten vasta kun olin suunnilleen 23 tai 24. Autopelit on aina olleet kivoja. Tai se ajaminen, muuten ne autot niissä peleissä ei kiinnostaneet. Sitten löytyi Need For Speed pelisarja, mistä heräsi kipinä ja tuli ajatus, että jos itsekin hommaisi jonkun lasikuituhärvelin. Siitä se ajatus sitten lähti.

Alla oli Mondeo, eli sitä sitten rakentelemaan. Ennen NFS peliä jotenkin ajattelin, että siistit autot ovat niitä muutaman sadan tonnin urheiluautoja ja tuuningista ei ollut muuta käsitystä kuin amis Corollat ja Golffit. Kuitenkin NFS sarjassa sai ihan perus henkilöautoonkin ties mitä korisarjaa ja muuta. Siitä sitten selvittelemään vain onko se oikeassa maailmassa mahdollista.

Taisi olla Ford Club Finland foorumi mihin liityin, mutta siellä ei niin paljon tuuninkia ollut, vaan enemmän merkkikohtaista keskustelua yleisesti. Siellä tosin bongasin Carenthusiasm foorumin mainoksen ja tänne ekan kerran tulin... ja jäin. Täältä sitten ekalta foorumilta löysin Ultimate Tuning Shopin mistä se auton toteutus lähti eteenpäin.

Aika paljon rahalla olen pääosin tehnyt, varovasti jotain myös itsekin. Suurimmaksi osin tosin joudun vielä kaikki jutut ulkoistamaan muille. Onneksi tämän foorumin kautta on saanut ihan hyviä ohjeita ja kun tuli Mondeon rinnalle ostettua se Skoda, sai pistää Mondeon oikeasti projektiksi. Ja nuo toiset autot mitä on ollut (Skoda ja Sierra nyt Mondeon kanssa yhtäaikaa) niiden kanssa on jotain voinut harjoitellakin. Vaikka teknisesti Mondeo onkin "paras" autoni ihan käyttiksenä, se silti on projekti ja myös samalla harjoituskappale. Tavallaan ehkä hölmöä pistää "paras" auto harjoitus-projektiksi, mutta näin siinä nyt on käynyt.

Ideoita on ollut paljon, toteutus yleensä kaatunut siihen, että auton luona seisoo jakari kädessä ja miettii, että mitäs nyt. Toinen pieni ongelma tietysti on raha. Ei tämä halpaa ole. Onneksi täällä on pienet piirit ja saa suht edullisesti tehtyä jotain juttuja autoon. Tuttu yhdellä huoltiksella ja toinen huoltis tekee halvalla hitsauksia, koska vaihtelua normikorjaamiseen! Esim. tuo Mondeon kustomoitu pakoputki ei maksanut kuin 250 euroa (100 äänäri, 50 eurolla putkea (saan alennusta yhdestä paikasta mistä ostan osia) ja 100 euroa kokoomisraha). Mielestäni ihan kohtuu hintaa.

Lyhyesti virsi kaunis. NFS herätti mielenkiinnon, Carenthusiasm.net sytytti kipinän ja toteutuksen, rahalla saa.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Mikä on saanut sinut innostumaan autoharrastukseen?

ViestiKirjoittaja Mikko » Ma Helmi 21, 2011 6:55 pm

Musta välillä tuntuu että minä oon poikkeeva jäsen kaikissa autopiireissä mutta päinvastasesti ku sinä elikkä minä innostuin varsinaisesti autoista kun olin täyttänyt 12 vuotta ja eräs vanhempi kaverini näytti mulle jäärata-ajoa 240 volvolla.. Sitä ennen olin ajellu jo 8 vuotiaasta asti motocrossia jotenka 12 vuotiaana tapahtu tavallaan siirto sitten kakspyöräsistä autoihin. Tuuningista en nii kauheesti ollu sillon vielä kiinnostunu, enempi mietin miten pääsee mahdollisimman lujaa ja mahdollisimman luisussa.. ;D Sitten alko vaihtumaan autoo tehokkaampaan ja takavetoseen ja tuo harmaa sierra jossa on lamput katolla jne kaaret ja tehty jääradalle, on mun toinen autoni ja ollu mulla pitkän aikaa.. Siitä se sitten lähti.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu


Paluu Autoilusta yleensä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron