Kirjoittaja Zigu » Ma Loka 22, 2012 3:43 pm
Oman harraste pelin kanssa tein seuraavasti ennen talvisäilytykseen laittamista:
-huolellinen pesu & vahaus
-imurointi & irto roskien poisto
-niveliin & saranoihin rasvaa
-lattiamatot & muut helposti irroitettavat verhoilut pois
-akku irti ja täyteen ladattuna varastointi
-jäähdytin-nesteen pakkaskestävyyden tarkistus esim. optisella mittarilla & tarvittaessa nesteen pakkaskestävyyden parantaminen tarpeen mukaan
-tuulilasinpesunesteen pakkaskestävyyden tarkistus, kuten edellä
-tankki täyteen
-takapenkit avattuina hiukan
-ikkunat hieman raolleen
-koteloihin suoja-aine (öljypohjainen), halutessa myös alustaan
-pyyhkijät irti ja varastointi viileään
-renkaisiin normaali paineet (auto voidaan halutessa nostaa pukeille, mutta tällöin tulee varmistaa niiden oikea asettelu, jottei kori esim. väänny)
-hoitoaine penkkeihin/verhoiluun
-kosteudenpoistajia sisälle esim. matkailuautoliikkeistä saa hyviä tai vain suolaa astiaan
Lisäksi hyviä vinkkejä säilytyspaikan valintaan.
Säilytyspaikan tulisi olla kuivalla alustalla. Märästä alustasta nousee aine kosteutta, joka lahottaa autoa. Hyvä ilmanvaihto takaa kosteuden pysymisen poissa, jolloin auto pysyy mahdollisimman kuivana. Kylmän tallin kanssa pärjää, jos muistaa huolehtia riittävästä ilmanvaihdosta. Itseasiassa lämmin talli, jossa on huono ilmanvaihto on huonompi vaihtehto, koska tällöin kosteuden vaikutus autoon tehostuu. Lisäksi säilytyspaikan seinät ja katto tulisi olla eristettyjä, koska lämpötilojen vaihtelut aiheuttavat helposti kondensiovettä eristämättömille pinnoile. Jos kuitenkin päädyt laittamaan autosi esim. telttatalliin tulisi sinun vähintään eristää maasta nouseva kosteus esim. muovipeitteellä ja huolehtia riittävästä ilmanvaihdosta.
Viimeksi muokannut
Zigu päivämäärä Ti Loka 23, 2012 9:45 am, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!