Sivu 1/1

Ralliautojen katuversiot

ViestiLähetetty: Ti Tammi 12, 2010 5:43 am
Kirjoittaja Thaumiel_Nerub
Tuossa tänään mietin töihin kruisaillessa mm. Subaru Imbreza WRX ja Mitsubishi Lancer Evo autoja. Nehän, mitä myydään on tehty "ralliautoista" katumalleja. Onko minkälaisia pelejä? Imbrezoja aika paljon näkeekin liikenteessä, Evojakin jonkun verran. Mitä hintoja katsoin, niin nettiautosta siinä 50 tonnin paikkeilla pyörii. Onko kuinka tehokkaita? Ainakin Subaru antaa n. 300 hepan tehot. Onko hyvä ajaa? Ajokokemuksia? Vai turhia ja turhan kalliita pelejä?

Ainakin siinä Neloselta/Jimiltä tulevassa englantilaisessa poliisien takaa-ajosarjassa ne kytät jaksaa jatkuvasti lesota niillä Evoillaan miten uhkaavan näköisiä ne ovat ja miten ihmiset kunnioittavat ja pelkäävät niitä :roll: Toisaalta, briteissä porukka ajaa ihan surkeilla autoilla, joten vertailukohta on mitä on.

Re: Ralliautojen katuversiot

ViestiLähetetty: Ti Helmi 09, 2010 6:10 am
Kirjoittaja Leksa
Kyllähän nuo varmasti ihan asiallisia perseen kuljettimia on. Ainaki mitä itte oon testejä lueskellu nuista peleistä niin aikalailla täysille pojoille ovat aina molemmat päässeet.

Re: Ralliautojen katuversiot

ViestiLähetetty: To Helmi 11, 2010 5:50 am
Kirjoittaja Thaumiel_Nerub
Täällä on alkanut pyöriä sellainen sininen Subaru keltaisilla ralliteippauksilla. Ei nuo katukuvassa edes harvinaisia ole enää.

Re: Ralliautojen katuversiot

ViestiLähetetty: To Helmi 11, 2010 2:33 pm
Kirjoittaja Zigu
Ovathan nuo katuversiot varmasti kivoja, mutta jos käytännöllisyyttä haetaan niin kannattaa hieman harkita.
Polttoaineen kulutus nuissa ei ole mikään pieni, joka lisää käyttökustannuksia huomattavasti, jos autoa käytetään käyttöautona.
Myös tavaratilat, sekä ratkaisut auton sisustassa, kuten äänenvaimennus, varusteet, mukavuus yms. eivät varmasti ole samaa luokkaa kuten normaali autoissa.
Yleensä testeissä testataan paljon auton ajo-ominaisuuksia, jotka ovat varmasti hyvät, kun puhutaan useamman kympin autosta. Siis tehon ja urheilullisuuden huumassa unohtuvat muut kriteerit, jotka koituvat sitten jälkikäteen tylyinä iskuina itselle. TIetenkään ajo-ominaisuuksia ei tule unohtaa.
Myöskään huoltokuluja ei kannata unohtaa. Jokainen voi varmasti arvata kummassa ne ovat suuremmat.

Jos hakee ralliautoa, niin miksi ei ostaisi sellaista ja ostaisi sitten maantielle turvallisen ja mukavan vähäkulutuksisen menopelin?

Re: Ralliautojen katuversiot

ViestiLähetetty: To Helmi 11, 2010 4:11 pm
Kirjoittaja Mikko
Monella ei vain välttämättä ole rahaa ostaa ralliautoa ja katuautoa erikseen. http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/2923892 Tuokin melkein 50 000⬠joten jos tuohon päälle vielä henkilöauton ostat niin on parempi olla hyvä palkka.

Re: Ralliautojen katuversiot

ViestiLähetetty: Pe Helmi 12, 2010 8:46 am
Kirjoittaja Zigu
[quote="""Mikko"""]Monella ei vain välttämättä ole rahaa ostaa ralliautoa ja katuautoa erikseen. http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/2923892 Tuokin melkein 50 000⬠joten jos tuohon päälle vielä henkilöauton ostat niin on parempi olla hyvä palkka.[/quote]

Tuo on kyllä totta, mutta tuleekin sitten kysymys, että tarviiko/haluaako niin kovasti sitten sitä ralliautoa, että on valmis maksamaan siitä kipeän hinnan? Tietysti, jos on ollut haaveena ralliauto pienestä pitäen ei tuollainen katuversio ole paha idea, jos tuota valuuttaa ei ole niin kaueheasti ole.

Unelmia on hyvä olla.

Vs: Ralliautojen katuversiot

ViestiLähetetty: Pe Maalis 26, 2010 5:36 am
Kirjoittaja Thaumiel_Nerub
Kuvittelenko vain, vai alkaako noita Subaru Impreza WRX malleja tulla kuin sieniä sateella? Tuntuu, että täällä ainakin melkein joka päivä tulee uusi vastaan...

Vs: Ralliautojen katuversiot

ViestiLähetetty: Pe Maalis 26, 2010 5:13 pm
Kirjoittaja Apexi
kyllähän noita näyttäs olevan ku sieniä sateella  :D itseltänikin kysyttiin että sattuisko löytymään imprezan umpioon korkeuden säätömoottoria...  ;D