Ford Ranger
Lähetetty: To Maalis 05, 2015 5:43 pm
Tulipa tuosa käytyä koeajamasa vuen -14 Ford Ranger. Tuo nykysen mallin Rangeri on kiinnostanu siitä asti ko se julkastiin. Huomasin tuosa yks päivä Keminmaasa myynnisä mustan 2.2 konheela ja xlt-varustellun SuperCab Rangerin. Eli juuriki semmosen mitä olen harkinnu, mutta pykälää huonommila varusteila. Merkkiliikkeessä on tääläkäsin ollu myynnisä lähinnä automaatilla olevia ja rekisteröimättömiä, joitten koeajaminen ei ole houkutellu. Lisäksi myyjien ammattitaito ei ole minua vakuuttanu. Nyt ko tarjoutu tilasuus päässä kattoon vähän käytettyä yksilöä, niin pitihän se käyttää hyäksi.
Auto oli Nissaniin verrattuna tilava sekä hytästä että lavan puolelta. Lava oli leveä ja siinä oli korkeat laijat ja kuormansiontalenkkejä oli kohtalaisesti. Sisätilat olit henkilöautomaisen asialliset ja mukavat. Etenki istuimet olit mukavat. Hallintalaitteet olivat jämäkät, mutta toimivat ja mieleiset. Varustelu oli kohtalaisen hyä, vaikka tämä ei ollu varustelluimmasta päästä. Ohjaamo oli kaupunkinopeuksissa hiljanen eikä auto nitissy tai rämissyt. Moottorin ääni toki kuulu, muttei enempää ko perus dieseli-henkilöautosa. Moottorissa riitti tehoa hyvin, vaikka sitä paperila onki "vain" jotaki 150 heppaa ja alakierrosvääntö oli miehleinen. Auto oli suuresta koosta huolimatta ketterä ja helppo ajettava ja tien epätasasuuet eivät tuntuhneet ajossa. Yksi tosi hyä asia autossa on kaapparimalliset takaovet. Tämä helpottaa hytän takaosan lastausta huomattavasti.
Ite olen harkinnu paremmin varusteltua mallia ja koeajon jälkeen olen entistä vakuuttuneempi että Rangeri tullee pihale viimeistään ensvuonna, mikäli suunnitelmat toteutuu.
Auto oli Nissaniin verrattuna tilava sekä hytästä että lavan puolelta. Lava oli leveä ja siinä oli korkeat laijat ja kuormansiontalenkkejä oli kohtalaisesti. Sisätilat olit henkilöautomaisen asialliset ja mukavat. Etenki istuimet olit mukavat. Hallintalaitteet olivat jämäkät, mutta toimivat ja mieleiset. Varustelu oli kohtalaisen hyä, vaikka tämä ei ollu varustelluimmasta päästä. Ohjaamo oli kaupunkinopeuksissa hiljanen eikä auto nitissy tai rämissyt. Moottorin ääni toki kuulu, muttei enempää ko perus dieseli-henkilöautosa. Moottorissa riitti tehoa hyvin, vaikka sitä paperila onki "vain" jotaki 150 heppaa ja alakierrosvääntö oli miehleinen. Auto oli suuresta koosta huolimatta ketterä ja helppo ajettava ja tien epätasasuuet eivät tuntuhneet ajossa. Yksi tosi hyä asia autossa on kaapparimalliset takaovet. Tämä helpottaa hytän takaosan lastausta huomattavasti.
Ite olen harkinnu paremmin varusteltua mallia ja koeajon jälkeen olen entistä vakuuttuneempi että Rangeri tullee pihale viimeistään ensvuonna, mikäli suunnitelmat toteutuu.