Apujouset

Kaikki tekniikkaan liittyvä jutustelu. Esim. sähkö, maalaus, alusta.

Apujouset

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ti Heinä 12, 2011 4:11 am

Täällä olen lukenut, että jos autoa vielä haluaa madaltaa hieman enemmän, ottaa apujouset pois. Tuosta kaipaisin hieman enemmän kaikkea informaatiota.

1. Mikä on apujousien funktio?
2. Miten niiden poistaminen vaikuttaa auton ajo-ominaisuuksiin?
3. Voiko apujouset ottaa pois 35-40 madallusjousilla ja perusiskareilla, vai vaatiiko esim. jäykemmät iskarit?
4. Mitä katsastussetä sanoo, jos apujouset puuttuvat?

Sitä vain lähinnä mietin, että tulee madallusjouset 35-40 mitkä menee sitten vakio iskareiden kanssa, että samalla kun ne vaihtaa voiko ottaa apujouset pois? Ja se, että kun vie auton leimalle, onko se ei-ei? Lisäksi vaikuttaako se töyssyn- ja ajonvaimennukseen tai kestävyyteen mitenkään? Jos perus huoltsikka sedälle sanoo, että samalla kun vaihtaa jouset ottaa apujouset pois, tietääkö se mitä tekee vai onko siinä jotain muuta huomioitavaa myös?

Auto on ja tulee olemaan enemmän satunnaisessa ajossa, ei välttämättä päivittäisessä eikä ympärivuotisessa.

Kiitos vastauksista.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Apujouset

ViestiKirjoittaja Mikko » Ti Heinä 12, 2011 8:13 am

Apujousi ns.hyppyjousi, joka ei kanna kuormaa, tarkoitettu estämään pääjousen â
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Apujouset

ViestiKirjoittaja Ic3man » Ti Heinä 12, 2011 5:08 pm

[quote=""Thaumiel_Nerub""]


1. Mikä on apujousien funktio?
2. Miten niiden poistaminen vaikuttaa auton ajo-ominaisuuksiin?
3. Voiko apujouset ottaa pois 35-40 madallusjousilla ja perusiskareilla, vai vaatiiko esim. jäykemmät iskarit?
4. Mitä katsastussetä sanoo, jos apujouset puuttuvat?

Kiitos vastauksista.
[/quote]

1. Kuten mikko sanoiki jo nii estää pääjousen hölskyminen
2. Ei vaikuta ajo-ominaisuuksiin.
3. HUOH.. ei sulla todellakaan oo millää madallusjousilla ja perusiskareilla ees tollasia, ne on vaan säädettävissä coilover seteissä..
4. Noh ehkä setä leimakonttorilla sanoo jotain tai sitte ei jos ei tajua että sellaiset puuttuu..
Ic3man
 

Vs: Apujouset

ViestiKirjoittaja Leksa » Ti Heinä 12, 2011 6:00 pm

[quote=""Ic3man""]
3. HUOH.. ei sulla todellakaan oo millää madallusjousilla ja perusiskareilla ees tollasia, ne on vaan säädettävissä coilover seteissä..
[/quote]

Tämmöne tuntuma mullaki oli, hyvä että varmistui :)

Jos tuntuu, että tulevilla madallusjousilla ei tipu tarpeeksi, ei muuta kuin jouset irti, ruuvipenkkiin kiinni ja rälläkällä pätkä pois. Siististi kun leikkaa ja laittaa saman väristä maalia päälle ei setäkään luultavasti älähdä. Sitten tietty tarvii jo varmaankin uudet iskarit, kun muistaakseni tais olla suositus että enemmän kuin 40 milliä madaltavien jousien kanssa olisi lyhyemmät iskarit tai jotain??
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1818
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Apujouset

ViestiKirjoittaja Mikko » Ti Heinä 12, 2011 9:16 pm

Minunni käsittääkseni tuohon 40 milliin on vejetty yleinen suositusraja.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Apujouset

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ke Heinä 13, 2011 3:59 am

Suositusraja lienee juuri tuo 40mm. Monesta paikasta katselin ennen kuin ostin ja kaikissa tuo 40mm suositus mainittiin.

En tiennyt, ettei apujousia normaalisti ole. Tiedänpähän senkin nyt.

Noista jousien lyhentämisestä olen yhdeltä kuullut, ettei mennyt läpi. Tosin, taisi olla jotkut vanhat vakiojouset ja jos katkaistu silleen, että näkynyt oikein hyvin niin varmaan siksi narahtanut.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo


Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron