Sivu 1/1

Apujouset

ViestiLähetetty: Ti Heinä 12, 2011 4:11 am
Kirjoittaja Thaumiel_Nerub
Täällä olen lukenut, että jos autoa vielä haluaa madaltaa hieman enemmän, ottaa apujouset pois. Tuosta kaipaisin hieman enemmän kaikkea informaatiota.

1. Mikä on apujousien funktio?
2. Miten niiden poistaminen vaikuttaa auton ajo-ominaisuuksiin?
3. Voiko apujouset ottaa pois 35-40 madallusjousilla ja perusiskareilla, vai vaatiiko esim. jäykemmät iskarit?
4. Mitä katsastussetä sanoo, jos apujouset puuttuvat?

Sitä vain lähinnä mietin, että tulee madallusjouset 35-40 mitkä menee sitten vakio iskareiden kanssa, että samalla kun ne vaihtaa voiko ottaa apujouset pois? Ja se, että kun vie auton leimalle, onko se ei-ei? Lisäksi vaikuttaako se töyssyn- ja ajonvaimennukseen tai kestävyyteen mitenkään? Jos perus huoltsikka sedälle sanoo, että samalla kun vaihtaa jouset ottaa apujouset pois, tietääkö se mitä tekee vai onko siinä jotain muuta huomioitavaa myös?

Auto on ja tulee olemaan enemmän satunnaisessa ajossa, ei välttämättä päivittäisessä eikä ympärivuotisessa.

Kiitos vastauksista.

Vs: Apujouset

ViestiLähetetty: Ti Heinä 12, 2011 8:13 am
Kirjoittaja Mikko
Apujousi ns.hyppyjousi, joka ei kanna kuormaa, tarkoitettu estämään pääjousen â

Vs: Apujouset

ViestiLähetetty: Ti Heinä 12, 2011 5:08 pm
Kirjoittaja Ic3man
[quote=""Thaumiel_Nerub""]


1. Mikä on apujousien funktio?
2. Miten niiden poistaminen vaikuttaa auton ajo-ominaisuuksiin?
3. Voiko apujouset ottaa pois 35-40 madallusjousilla ja perusiskareilla, vai vaatiiko esim. jäykemmät iskarit?
4. Mitä katsastussetä sanoo, jos apujouset puuttuvat?

Kiitos vastauksista.
[/quote]

1. Kuten mikko sanoiki jo nii estää pääjousen hölskyminen
2. Ei vaikuta ajo-ominaisuuksiin.
3. HUOH.. ei sulla todellakaan oo millää madallusjousilla ja perusiskareilla ees tollasia, ne on vaan säädettävissä coilover seteissä..
4. Noh ehkä setä leimakonttorilla sanoo jotain tai sitte ei jos ei tajua että sellaiset puuttuu..

Vs: Apujouset

ViestiLähetetty: Ti Heinä 12, 2011 6:00 pm
Kirjoittaja Leksa
[quote=""Ic3man""]
3. HUOH.. ei sulla todellakaan oo millää madallusjousilla ja perusiskareilla ees tollasia, ne on vaan säädettävissä coilover seteissä..
[/quote]

Tämmöne tuntuma mullaki oli, hyvä että varmistui :)

Jos tuntuu, että tulevilla madallusjousilla ei tipu tarpeeksi, ei muuta kuin jouset irti, ruuvipenkkiin kiinni ja rälläkällä pätkä pois. Siististi kun leikkaa ja laittaa saman väristä maalia päälle ei setäkään luultavasti älähdä. Sitten tietty tarvii jo varmaankin uudet iskarit, kun muistaakseni tais olla suositus että enemmän kuin 40 milliä madaltavien jousien kanssa olisi lyhyemmät iskarit tai jotain??

Vs: Apujouset

ViestiLähetetty: Ti Heinä 12, 2011 9:16 pm
Kirjoittaja Mikko
Minunni käsittääkseni tuohon 40 milliin on vejetty yleinen suositusraja.

Vs: Apujouset

ViestiLähetetty: Ke Heinä 13, 2011 3:59 am
Kirjoittaja Thaumiel_Nerub
Suositusraja lienee juuri tuo 40mm. Monesta paikasta katselin ennen kuin ostin ja kaikissa tuo 40mm suositus mainittiin.

En tiennyt, ettei apujousia normaalisti ole. Tiedänpähän senkin nyt.

Noista jousien lyhentämisestä olen yhdeltä kuullut, ettei mennyt läpi. Tosin, taisi olla jotkut vanhat vakiojouset ja jos katkaistu silleen, että näkynyt oikein hyvin niin varmaan siksi narahtanut.