Sierran perän kardaanilaipan irroitus.

Kaikki tekniikkaan liittyvä jutustelu. Esim. sähkö, maalaus, alusta.

Sierran perän kardaanilaipan irroitus.

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Elo 24, 2011 5:34 pm

Sierran perän (7" jos merkitystä) molemmat vetarien stefat sekä kardaanilaipan stefa vuotavat öljyä. Vetarien stefat on jo irti mutta kardaanin laippaa en saa millään irti. Pultin siis kyllä sain irti mutta laippa ei suostu tulemaan irti akselista mitenkään, on kokeiltu vääntää kääntää ja ties mitä mutta ei se ole hievahtanu ku aika tarkalleen yhden millin ja jämähti siihen.

Kellään vinkkejä miten tuon laipan saisi irti?
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierran perän kardaanilaipan irroitus.

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Elo 25, 2011 4:10 am

Katoppa ettei siinä ole samanlaista lukitusrengasta ko laippavetarillisen perän vetareissa. En tosin ole ikinä ottanu sitä kardaanilaippaa irti ko en ole viittiny, joten varmaa tietoa ei ole. Toki sehän voi olla muuten tiukka jostaki, mutta semmosseen ei taija löytyä ihan helposti ulosvetäjää.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1068
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierran perän kardaanilaipan irroitus.

ViestiKirjoittaja Mikko » To Elo 25, 2011 5:48 am

Millasta lukitusrengasta meinaat, ei siinä näy mikään kyllä pitävän kiinni sitä laippaa? On vissiin vain niin tiukka ettei se laippa liiku mihinkään. Pittää alkaa rakentamaan sopivaa ulosvetäjää, ei tuota muuten taida saada ulos.. :(
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierran perän kardaanilaipan irroitus.

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Elo 26, 2011 4:59 am

Vetareissa on semmoset urat akseleitten päissä (eli kun akselin pää tullee hammasrattaasta läpi, niin heti siinä hammasrattaan vieresä on ura akselin ympäri). Näissä urissa on lukitusrenkaat, sellaset suunnilheen C:n malliset. Kun lukitus renkaat vääntää pois akselilta, niin akselin pää ei ole ku vettää irti perästä.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1068
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierran perän kardaanilaipan irroitus.

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Elo 26, 2011 10:56 am

Joo eli siis ihan normaalit C-lukitusrenkaat, ei ole sellasta missään kohin, ei ole sellasta syvennystäkään mihin sellainen edes voisi tulla. Pittää rakentaa se ulosvetäjä ja koittaa sillä, eikait tässä muukaa auta.. ::)
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierran perän kardaanilaipan irroitus.

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Elo 31, 2011 5:47 pm

Noni ulosvetäjällä se lähti kohtuu helposti, oli vaan niin tiukassa, ei sitä mikään muu kiinni pitäny ku tiukka sovitus. :) Samoten tuo stefa oli todella tiukkaan sovitettu (stefan ulkokuori metallia) ja oli todella tarkkaan sovitettu perään, sai tähänki käyttää ulosvetäjää, joutu vaan käyttämään ns. väärinpäin vetäjän tartunta"kynsiä"..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierran perän kardaanilaipan irroitus.

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Syys 01, 2011 12:53 pm

Hyä että sait irti. Nytpä tietää sitten itekki, jos (kun) sitä on joskus irrottelemasa.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1068
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio


Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron