Sivu 1/1

Sierra cosworth nykiminen kiihdyttäessä

ViestiLähetetty: Su Loka 21, 2012 8:57 am
Kirjoittaja Zigu
Eli oireet seuraavat, koneen ollessa kylmä se vetää normaalisti. Lämmetessä kone alkaa nykimään, jos yrittää kiihdyttää. Lisäksi ahdot jäävät alle 1 ja ne hyppivät mielestäni. Välillä kone taas vetää normaalisti, jos yrittää useamman kerran kiihdyttää. Tällöin myös ahdot nousevat minne niiden kuuluukin nousta.

Taustaa, autossa on alkuperäinen turbo, suuttimet on vaihdettu isompiin ja lastu asennettu. (ahtaa 1,6 asti). Autossa oli alkuperäinen puola. Bensapumppu on uusittu hiljattain. Tulpanjohdot näyttivät hyviltä. Tulpista ei ole vielä tietoa milloin on vaihdettu. Lisäksi ilmansuodatin oli erittäin likainen. Alipaine vuotoja ei ole vielä ainakaan havaittu. Virranjakajaa ei ole vielä tarkistettu.


Aloitan vian etsimisen puolan vaihdolla ja ilmansuodattimen puhdistuksella. Vinkkejä otetaan vastaan.

Vs: Sierra cosworth nykiminen kiihdyttäessä

ViestiLähetetty: Su Loka 21, 2012 12:47 pm
Kirjoittaja RST
Kannattaa ne pa-paineet tarkistaa ja Cossun on aika tarkka jäähdytysnesteen lämpötila-anturin puolesta. Se puola kannattaa vaihtaa ja tulpat on kans syytä uusia tai ainakin tarkistaa kärkiväli.

Vs: Sierra cosworth nykiminen kiihdyttäessä

ViestiLähetetty: Su Loka 21, 2012 1:07 pm
Kirjoittaja Zigu
[quote=""RST""]
Kannattaa ne pa-paineet tarkistaa ja Cossun on aika tarkka jäähdytysnesteen lämpötila-anturin puolesta.[/quote]

Voiko noita paineita itse mitata? Onko tietoa missä lämpötila-anturi sijaitsee?

Vs: Sierra cosworth nykiminen kiihdyttäessä

ViestiLähetetty: Su Loka 21, 2012 3:07 pm
Kirjoittaja RST
Juu, kyllähän se mittaus onnistuu ihan kotikonstein.. Anturi löytyy imusarjan takaa kannen päästä, on aika hankalassa paikassa, siellä on mmyös lämpömittarin anturi johon menee yksi johto, ECU:n anturille menee 2 johtoa.

Vs: Sierra cosworth nykiminen kiihdyttäessä

ViestiLähetetty: Su Loka 21, 2012 3:56 pm
Kirjoittaja Zigu
Kuva

Apuja osien etsimiseen

Vs: Sierra cosworth nykiminen kiihdyttäessä

ViestiLähetetty: Ma Loka 22, 2012 3:17 pm
Kirjoittaja Zigu
Tänään tuli uusi puola Briteistä. Huono tuuri vain sattui, sillä puola oli valmiiksi hajalla. No ei muuta kuin uusi tulemaan ja vanhasta reklamaatiota.

Samalla tuli iroitettua ilmansuodatin ja pestyä se. Tosi hyvää pesuainetta tuo mitä käytetään crossipyörien ilmansuodattimien pesuun. Sillä kyllä lähtee liat, voin kyllä suositella.

Selvitin myös millaiset tulpat tuohon kannattaisi hommata. Tällaisen suosituksen löysin: Original spark plugs are Ford AGPR 902P platinum plugs with 1 mm electrode gap. These plugs can be replaced by NGK PFR7B double platinum plugs with 1 mm electrode gap.

Samalla vilkaisin nuita suuttimia millaiset ne olivat. Mallinumero oli 0280150803, eli Bosch 803 (DARK GREEN): 135% flow, 1.35x280. Silmään pisti myös, että yksi suuttimista oli reunoilta märkä. Täytyy käyttää irti ja tutkia missä vika.

Lastusta ei ole vielä tietoa kenen laittama se on, eli selvitystyö sen osalta jatkuu...

Tuohon polttoaine paineen mittaukseen minun pitäisi hommata jokin mittari. Pitääkö tuo mittari muuten asentaa ennen paineensäädintä vai jälkeen? Omasta mielestä ennen sitä, mutta korjatkaa jos olen väärässä.

Vs: Sierra cosworth nykiminen kiihdyttäessä

ViestiLähetetty: Ma Loka 22, 2012 3:31 pm
Kirjoittaja Mikko
Mitä ainetta niihin sitten käytetään? Itte 5 vuotta crossia ajaneena tiedän että täälläpäin ne on aina pesty bensassa ja sen jälkeen öljytty sellasella spesiaaliöljyllä. Lähti ne bensallakin liat, suodattimet oli ku uusia tuostanoinvaan.

Vs: Sierra cosworth nykiminen kiihdyttäessä

ViestiLähetetty: Ma Loka 22, 2012 3:49 pm
Kirjoittaja Zigu
[quote=""Mikko""]
Mitä ainetta niihin sitten käytetään?
[/quote]

Bensallakin lähtee varmasta ja olen sitä myös käyttänyt muulloin, jos mitään muuta ei ole ollut. Itse käytin tällaista http://notoil.com/products/large-air-filter-cleaner.html kyseinen tuote on biohajoavaa ja ei siten rasita luontoa. Todella tehokasta myös vaikka onkin BIO  :D

Vs: Sierra cosworth nykiminen kiihdyttäessä

ViestiLähetetty: Ma Loka 22, 2012 4:02 pm
Kirjoittaja RST
Juu, se mittari laitetaan linjaan ennen paineensäädintä..

Ai niin, tarkistin noitten suuttimien tuoton, näyttäis listan mukaan olevan 389.9 cc/min @ 2.7bar.. Eli eivät ole ns. oikeat Stage3 suuttimet, Stage3 suuttimet on normalisti harmaan.

Itellä Stage2 ja suuttimet on vihreät (numeroa en tähän hätään muista), orkkis 4WD suuttimet on Weberin tuotantoa, väriltään siniset ja tuottoa 320 cc/min.

Vs: Sierra cosworth nykiminen kiihdyttäessä

ViestiLähetetty: Ma Loka 22, 2012 5:42 pm
Kirjoittaja Zigu
Noiden suuttimien kanssa kyllä pärjää, vaan jos ohjelma on sit kunnossa. Myyjä kyllä meinasi, että sen pitäisi olla. Pitää nyt selvittää mikä ihmeen lastu tossa on.

[quote=""RST""]

Itellä Stage2 ja suuttimet on vihreät (numeroa en tähän hätään muista)
[/quote]

Oisko Bosch 355 (VERY LIGHT GREEN as used on GGR 4x4 Stage 2 kit)

Ton polttoaineen paineen siis pitäisi olla jotain 3 bar:n luokkaa?

Vs: Sierra cosworth nykiminen kiihdyttäessä

ViestiLähetetty: Pe Kesä 14, 2013 6:31 pm
Kirjoittaja Zigu
Vika korjattu uskomattoman edullisesti. Yksi tulpista oli tämän näköinen

Kuva

Mitattiin samalla kaverin kanssa puristuspaineet, koska irronnut pala olisi voinut mahdollisesti tehdä tuhoja venttiileihin yms. Paineet olivat hyvät, joten vähällä selvittiin.


Ei ihme, että vähän pätkytti... Nyt käy ja kukkuu normaalisti ja vetojakin tuntuisi löytyvän  8)