Idiootit liikenteessä

Keskustelua kaikesta maan ja taivaan välillä.

Idiootit liikenteessä

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ke Loka 13, 2010 9:54 am

Muistaakseni olin joskus tällaista kirjoittanut, muuten löytänyt. Oliko edellisessä inkarnaatiossa kenties?

Eli, kertomuksia liikenteessä, mikä on ärsyttänyt tai ärsyttää.

- Kärkikolmio tarkoittaa "odota", ei "rynni". Se on lisäksi sääntö, ei suoritus.
- Joku ei osaa tasa-arvoisen risteyksen ajojärjestystä, jolloin liikenne jämähtää paikoilleen.
- Tielle kääntymiseen tarvitaan 1,5 kaistaa. Monta kertaa pelästynyt, että antaako tuo pusun kylkeen.
- Motoristit jotka pieninä ja ketterinä ohittelee miten sattuu. Yleinen "nopeasti kiihtyy - nopeasti ohittaa" mentaliteetti varsinkin jos on kääntymässä kaistan yli ja moto meinaa tulla kylkeen tuhatta ja sataa.
- Jos traktori vilkuttaa vasemmalle ja ryhmittyy keskiviivalle, silloin ei yritetä vasemmalta ohi, vaikka mikä kiire olisi. Yleensäkin risteysalueella ei ohiteta mikä on yksi niistä vaikeasti käsitettävistä asioista.
- Vaikka kuinka valoja vilkuttaa ja tööttää se traktori ei kulje yhtään sen lujempaa tai mahdu penkalle sen enempää.
- Pyöräilijöille: sitä kelloa saa kilauttaa hihan reilusti mieluummin kuin painaa ohi hihaa hipoen.
- Jalankulkijoille: katsotaan, ettei tule autoja ennen kuin astutaan tielle. Varsinkin keskustassa jos tullaan autojen välistä. Koskee myös aikuisia.
- Mopoautoille: vaikka se katiska ei kuljekaan lujaa, ajaessa ei säädetä soitinta tai tutkita kännykkää.
- 80 rajoituksella ei ajeta 60. Jos yli 60 on liika kova vauhti, voi miettiä uudelleen auton tarvetta.
- 40 alueella ei ajeta 80 vaikka kuinka paljon olisi lasikuitua.
- Vilkulla kerrotaan, että aiot kääntyä ajoissa, sitä ei ole synkronoitu ratin liikkeeseen.
- Vaikka vahingossa vaihdat väärälle kaistalle, se ei tarkoita, että voit palata takaisin muiden eteen.

Kirjoitusasusta huolimatta tätä nillitystä ei ole tarkoitettu teille. Mutta mikä teitä ärsyttää? Ja noista minun mainitsemista vähintään yksi tapahtuu päivittäin. 
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Idiootit liikenteessä

ViestiKirjoittaja Leksa » Ke Loka 13, 2010 2:03 pm

Pahimpina päivinä liikenteessä ärsyttää kaikki muut paitsi itse. Useimmiten kuitenki itellä tulee vastaan juurikin nuita köröttelijöitä, jotka oikeasti tarvii 60 vauhtiin päästäkseen sen 2 kilometrin suoran, ja sittenkin jos rajoitus on 60, ajetaan 40-60...
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1818
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Idiootit liikenteessä

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Loka 15, 2010 5:19 am

Totta, että joskus kaikki ärsyttää. Mahtoiko muuten liukkaat taas tänä vuonna yllättää ihmiset? Ainakin eilen radiossa useaan otteeseen muistutettiin, että nyt on hyvä aika vaihtaa renkaat. Itse vaihdan tänään. Eilen ei ehtinyt.
Itse en huomannut töihin ajaessa, että olisi ollut yli varovaisia kuskeja. Täällä liukkaus oli vain paikoitellen, mikä pariin otteeseen yllätti itsenikin.
Mitään katastrofi keliä ei kuitenkaan ollut nyt.

Tuollainen uutisotsikko "liukkaat kelit yllättivät autoilijat" tulee muuten aina joka vuosi. Eikös ne autoilijat jo opi, että syksyllä/talvella yleensä tulee liukasta ;)
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Idiootit liikenteessä

ViestiKirjoittaja HEka-- » Pe Loka 15, 2010 12:25 pm

Täällä ainakin yllätti kun niin aikaisin tuli, ainakin verrattuna viime vuosiin. Itse mopoa ohittaessa menetin firman pakusta perän hallinnan(takaveto) ja ojan puolelta haettiin sitten pitoa. Autoon ei tullut jälkiä onneksi.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1179
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa


Paluu Vapaa Sana

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa

cron