Omistamistasi ja ajamistasi autoista arvioita

Keskustelua kaikesta maan ja taivaan välillä.

Omistamistasi ja ajamistasi autoista arvioita

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ma Touko 16, 2011 1:35 pm

Elikkäs, muutamalla lauseella autosta "arvostelua". Kaikkia toki ei tarvitse "arvostella", millä kulkenut.

Saab 90 -85

Vanhempien wanha, ostivat toisen, sain 18-vuotiaana. Bensarosvo, tehoton, joka leimalla ongelmia päästöissä, hitsattavaa. Ei soittimen paikkaa. Ilmaiseksi vanhemmilta "perin", mutta tuli kalliiksi korjata ja tankata. Hirveä laitos. Komee hopianharmaa.

Saab 900i

Auto, minkä vanhemmat ostivat tuon 90 jälkeen. Vähän mukavempi ajaa koska ruisku ja ohjaustehostin ja neljä ovea. Muuten aika kolho. Jatkuvasti jotain pientä vikaa, jätti useamman kuin kerran tienpieleen. Ei tietoa eikä kiinnostusta, mikä siinä jatkuvasti oli. Minun Saab 90 oli teknisesti varmempi. Hauska yksityiskohta käkkän takana lankapuhelin. Vautsi! Viininpunainen ja jossain vaiheessa onneksi tajusivat myydä pois.

Fiat Brava

Äidin nykyinen kosla. Ei se paljoa syö, mutta lahna. Vikoja en tiedä, perusvaivainen, ei kai kuitenkaan mitään isompaa. Älyttömän huono istua, oikea kauppakassi, millä ei paljon muuta huvita ajaa kuin juuri kauppaan. Pari kertaa joutunut ajamaan kun vanhemmat olleet kylässä ja vaatineet ajamaan sillä, ettei oma bensa kulu. Parin kerran jälkeen olen sitä omaa bensaa ihan mielelläni käyttänyt.

Ford Mondeo 1.8i 16V -96

Nykyinen projekti ja kesäauto. Tykkään. Kulkee tarpeeksi reippaasti, ei jää jalkoihin, ohi pääsen. Hiukan sähköherkut ihmetyttää. On kääntyvää sivupeiliä, etuovissa sähköikkunat mutta takana veivit, kuskin penkki sähkösäätöinen, matkustajan ei. Kattoluukku löytyy, käsivoimin avattava. Outoa, että sähköjuttuja on, mutta ne on jäänyt "puolitiehen". Hyvä ajaa ja mittavan huollon jälkeen ollut luotettava kapistus (autokaupasta ostin risana, eivät perkeleet korvanneet edes oikeusavustajan helpillä).

Ford Sierra 2.3D -85

Mahtava istua, mahtava ajaa. Laiskahan tuo on, mutta jotenkin laiskuudesta tulee sellainen... jenkkimäinen ajotuntuma :D Ei ole kiire, pehmeästi mennään omaa tahtia. 3 ovea, yhdestä pääsee takaluukkuun. Tilava sisältä, mutta takapenkeille joutuu änkeämään siitä huolimatta. Tilaa ängetä kuitenkin on. Penkit sikahyvät. Ohjaustehostin löytyy, eli itseään hikeen ei joudu rasittamaan. Reilun vuoden ollut, ei paljon korjattavaa ja leimalle mennyt muuten heittämällä, mitä viimeksi vähän hitsattiin ja valoja suunnattiin. Melko pieniruokainen kiisseli. Iiiisot ikkunat joka suuntaan, näkee kruisailla.

Mazda 626 2.0i -9x

90-luvun alkupuolelta, ei muista. Kiihtyi nopeasti, kattoluukku (en muista oliko sähköllä vai veivattava), kaikki neljä ikkunaa sähköillä, sähköllä sivupeilit, ohjaustehostin, vakionopeuden säädin ja muuta pikkuherkullista. Muuten jees auto, paitsi täysi pommi! Vikaa oli vaikka kirjan kirjoittaisi. Jos olisi ollut hyväkuntoinen yksilö, niin olisi ollut hyvä auto. Mutta täys pommi. Paaliin meni kun leimalla narahti. Olisi ollut niin paljon korjattavaa, että parempi kierrättää.

Nissan Sunny 1.6i

Ihan hyvä halpa perusauto. Kaveri noiden kanssa pelaa. Ei se nätti ole, muttei ihan jalkoihin jää. Mitä kaverilta kuullut, halpa korjata ja uusia saa sitten puoli-ilmaiseksi. Mielestäni edullinen hyvä ahterinkuljetin.

Mercedes Benz joku vanha pakunraato

Muuttohommiin vuokrattu. Tärisi, melu järkyttävää, katto vuosi hyttiin, penkin säätö rikki, ruosteinen pommi. Ei se kallis ollut, mutta olisin mieluusti enemmän maksanut. Vuosiluku varmaan jostain kasarilta, järetön romuraato ja ihmettelen, miten se edes liikennekunnossa oli. Ihan järkyttävä romu ja sai pelätä, että jaksaako se ees-taas 400km muuttoreissun ilman leviämistä.

Honda Prelude 2.0 -96

Autokaupassa näin, testiajoon. Olihan se ihan kiva automaatti, sähköherkkuja, suhteellisen pirteä ja ok ajettava. Ongemat vain, että 150 heppanen etuveto "urheiluauto" ei ole urheiluauto, ja yhtä hyvää kyytiä saa jo vähän normia paremmalla tai uudemmalla henkilöautolla. Takapenkeillä ei tilaa sitten yhtään. Ihan kiva ajaa, mutta en todellakaan ostaisi koskaan. Täysin turha siihen tarkoitukseen, mitä se yrittää olla.

Nuo Mersun paku ja Matu 626 huonoja vertailukohtia tai arvosteltavia, koska molemmat täysiä pommeja. Tosin Matu oli muuten hyvä, jos olisi ollut kunnossa. Nuo nyt tuli äkkiä mieleen. Eli autoarvioita ajamista vehkeistä kehiin.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Omistamistasi ja ajamistasi autoista arvioita

ViestiKirjoittaja Leksa » Ti Touko 17, 2011 3:10 am

Ford Escort 1,6 vm.94

Meikäläisen ensimmäinen auto, porukoilta lunastin aikanaan pois. Laiska, helvvvvetin iso ruokanen (ei yli 400km tankillisella vaikka ajoi miten), epäluotettava jne. mutta hyvä "hifiauto", koska esimerkiksi kattopeltiä en tuossa vaimentanut yhtään, ja ei ääntänyt milläänlailla kovemmassakaan jytkeessä. Penkit täyttä kuraa..

Ford Focus 1,6 vm.02

Meikäpoijjaan seuraavan auto, ja johan alko syömään vähemmän ja kulkemaan luotettavammin. Vai alkoiko sittenkään? No ei, en tiiä onko joku maanantai kappale tää mun focus mutta jos tuon ikänen karvan verran yli 160tkm rullannu auto jättää välille väh. kerran vuodessa niin terve :D Aivan mukava tosin ajaa, penkeissäkin iso harppaus escortista parempaan päin, ilmastoinnit yms. Aika äänekäs yli 100 vauhdissa.

BMW 525tds Touring vm.92 vai mikä lie..

Ostin kesäautoksi kun halvalla sain. Tosi miellyttävä auto ajaa, ja ton kokosen dieselin vääntö riitti kuljettamaan aika maireasti. Penkeisä säätöjä vaikka mihin suuntaan, eikä muutenkaan huonot. Kattoluukku oli myös mukava, ja jonkin sortin alkeellinen ilmastointikin siinä oli. Iso möhlö joka kulki maantiellä kuin juna. Ei oikeastaan kauheana pahaa sanottavaa.. Tulee jo niin nostalginen fiilis tätä kirjoittaessa että pitäisiki hommata uus tämmönen :D
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Omistamistasi ja ajamistasi autoista arvioita

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ti Helmi 12, 2013 5:14 am

Ford Fiesta 1.3 TDCI

Vuosilukua en huomannut sekata, mutta aika uudenkarhea. Ajettu n. 11500. 50 kw tuossa tehoja on, mutta on tosi pirteä. Ei jää jalkoihin ja kiihtyy näppärästi. Eikä jää sutimaan, kiitos tosi hyvän luistoneston. Pikkuautoksi siis hiton "nopea".

Ohjaamosta mielestäni aika klaustrofobinen ja ahdas. Kuitenkin hallintalaitteet on tosi selkeät. Vähän en tykkää siitä, kun kojetaulu on todella pitkä ja etuikkuna melko viistossa. Sivupeilit aika surkeat pisaranmalliset. Se, minne sivulle tahtoo nähdä on kapeasti muotoiltu. Tämä yksilö on pakettiautoksi rekisteröity joten takatila on pikkuautoksi todella tilava. Samaa kokoa kuin normaalin farkun takatila.

Hyvä ja vakaa ajaa kiitos ajoapuherkkujen. Liukkaalla ja mutkaisella tiellä kulkee varmasti.

Tuossa on jotain pieniä juttuja mistä en tykkää (peilit, tila "hytissä"), mutta muuten täytyy sanoa, että ihastuin ihan huolella. Näppärä ja nopea pikkuauto millä tosi mukavaa kyytiä. Ihastuin jopa sen verran tähän, että voisin harkita ostavani kauppakassiksi heti. Ei ollut sellaista oloa, että pikkukipon ratissa istuisi.

Vehon sivuilta tsekkasin uutta tuollaista. Hintaa 15000-20000. 1.6 litranen turbodiisseli tuottaisi tehoa 95 heppaa ja kuluttaa vain 3,3 litraa satasella. Väittää myös, että 1 litranen ecoboosti vastaisi 1.6 litraista tehoilta, mutta kuluttaa 24% vähemmän.

Vähän on sellainen fiilis, että jos uuden auton ostaisin valkkaisin tuollaisen Fiestan heti. Suhteellisen edullinen, tehokas ja pieniruokainen ja n. tonnilla saa sitten herkkupaketin, missä kaikkea mahdollista härveliä mukana.

Olen ihastunut.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Omistamistasi ja ajamistasi autoista arvioita

ViestiKirjoittaja Mikko » Ti Helmi 12, 2013 6:44 pm

Ford Fiesta mk2 -86 1.0
Ensimmäinen autoni, todella hidas (mittarin mukaan huiput 95 km/h, uutena pitäsi olla about 140 tms.), moottorissa oli potkua huimat 40hv. Tankillisella (40L) pääsee maailman ympäri kahdestikkin, sillä Fordin ilmoittama keskikulutus on hieman vajaa 5 litraa sadalla. Autossa on pienempi kaasari kuin naapurinpojan mankissa. Ei mikään mukava, vaan sellainen auto millä mennään paikasta A paikkaan B ja hitaasti, mutta todella halvalla. Osat ovat halpoja, ylläpito on halpaa ja autoja sai ainakin tuolloin melkein lahjaksi. Vuoden aikana tuli vaihdettua kiihdytyspumpun kalvo ja sylinterikannen tiiviste, muuta remppaa ei tullut koskaan tehtyä, joten omissa ajatuksissani ainakin pidän luotettavana autona. Yleensä vähän ajettuja kuten kaikki muutkin pienimoottoriset vastaavat, mutta yleensä kaupunkikäytössä jonka takia todella karstoittunut kone. Kenkää kun antoi niin mustia paukkuja tippui putkesta tielle.. Auto on myös todella kevyt, omapaino oli 770kg joten tunkkia ei tarvinnut renkaanvaihtoon...

Ford Sierra, eri vuosimalleja
Tämä on mukava auto ja kulkee myös aika ripeästi keveytensä ansiosta, vaikkei itsellä mitään maailmoja mullistavia tehoja ole ollut käytössä. Osat halpoja, takavetoisuus on aina plussaa, mutta polttoainetta menee kohtuu reippaasti vanhan tekniikan ja kaasarin takia, ruiskukamppeet kuluttavat pari litraa vähemmän. Autoja tunnutaan harrastavan paljon ja tämän ansiosta tietoa paljon tarjolla, muutenkin yleinen auto myös kisapuolella. 2.0 ohc pataan on saatavilla isot läjät kaikenlaista viriosaa kohtuuhinnalla, eikä tarvitse ulkomailtakaan yleensä tilailla. Monelle foorumilaiselle varmaan tuttu kampe joten mitäpä tässä turhaan sepustamaan..

Opel Astra -01 2.0tdi
Kohtuu hyvin kulkeva perusjampan auto, joskin moottoriin ei isommin voi luottaa eikä autoa voi oikein hienoksikaan kutsua. Halpoja kuitenkin tällä hetkellä, tälläisiä saa ilmastoinnilla n. 300 tonnia ajettuna kahdella tonnilla. Ajaa asiansa pitemmilläkin matkoilla, mutta sisustassa ei ole mitään kehumista ja penkit ovat niin surkeat, että todennäköisesti keittiöjakkaralta olisi parempi ajaa. Täysin tunnoton auto myös jos vähän lujempaa ajaa. Selvästi siis sellainen auto että jossei isommin kiinnosta niin tällä nyt aikansa ajellee jos moottori kestää.

Toyota Land Cruiser HJ61, -88 4.0td
Iso auto ja peto metsässä vakiona tulevien 100% lukkojen sekä jäykän nelivedon ansiosta. Todella raskas auto myös (omapaino 2500 kg), mutta koneessa on niin paljon potentiaalia ettei äkkinäinen uskoisi. Autolla saa myös vetää 3500 kilon kärryä, joka ei myöskään moottorilla tunnu juuri missään. Näitäkin paljon harrastetaan, mutta osat ovat kohtuu kalliita sillä niitä pitää jostain Japanista tilailla pääasiassa eikä niitä koskaan tarvitse, mutta jos tarvitsee niin kyllä harmittaa. Koneeseen on öljyt vaihdettu, ei mitään muuta ja mittarissa kohta 400 tonttua. Nämä autot ovat todella ruosteisia, aina, mikäli ei ole ahkerasti aikaisemmin peltiä kiinni hitsaillut. Peto myös talvella, on mainosten Hondamieskin ihmeissään kun tällä ajaa.

HJ60 on sitten sama auto mutta paljon tehottomampi puuttuvan turbon ja eri sylinterikannen ansiosta. Myös ilmastointi puuttuu (joka siis 61:ssä vakiona tietyissä vuosimalleissa), eikä autossa ole myöskään tasauspyörästön lukkoja.

Toyota Land Cruiser BJ40, -76 3.0D
Metsässä vielä parempi kuin HJ, sillä tämä painaa "vain" 1800 kg ja HJ tuntuu olevan huomattavasti enemmän kadulle suunnattu kuin tämä. Joskus jotain metsätietä ajeltiin isän kanssa kun pikkupoika vielä olin, takanatuleva nelivetoinen pakettiauto jäi siinä sitten jumiin ja tällä sitä alettiin hinaamaan, ei ollut mitään etenemisvaikeuksia ja perillä huomattiin että oli isäntä unohtanut kytkeä nelivedon päälle. Onhan autossa hyvä maavara joten ei kovin hepposesta jumiin jää. Moottorissa ei paljon potkua ole, mutta jaksaa kyllä vääntää ihan riittämiin lähinnä lyhyiden välitysten ansiosta. Klassikkoauto, jonka hinta on pikkuhiljaa alkanut nousta ja tällä ajaminen saa aina hymyn huulille. Autossahan on vakiona irroitettava katto (parilla pultilla kiinni) ja lisäksi etutuulilasi kaatuu konepellin päälle ja täten takaa täydellisen ulkoilmaelämyksen. Tässä, kuten HJ:ssakin, on vakiona mekaaninen vinssi. Todella luotettava tekniikaltaan, yli 400 tonnia tänäpäivänä mittarissa eikä tunnu missään muualla kuin korissa. :D

Volkswagen Golf mk2, Syncro -86 ja 3 muuta etuvetoista, eri vuosimalleja. Koneina on ollut 1.6D, 1.6 kaasari, 1.8 yksipisteruisku ja tuossa Syncrossa 1.8 kaasari
Näppärä vehe, Saksalaisen insinööriv***uilun huippu. Keskivertoisia perusjampan autoja, näppäriä vehkeitä joita myös harrastetaan ja osat eivät järettömiä maksa. Paljon eri versioita tehty joista voi sitten sen omansa joukosta poimia, autoja myös löytyy paljon. Omissa Golffeissa on nähnyt mitä erikoisempia ratkaisuja, joita pähkäillessä toivoo että olisi jonkun toisen auton mennyt ostamaan. Omalla kohdalla ollut paljon luotettavuusongelmia moottoripuolella, vaikka peruskone on toimintavarma niin kaikki siinä ympärillä on vähän niin ja näin ollut. Vaihelaatikko on harvinaisen epätarkka, mutta ei ole yhtään hassumpi auto ajaa pitkiäkään matkoja ja pienen kokonsa ja keveytensä ansiosta näppärä myös kaupungissa. Syncro myös erittäin näppärä talvella, ei jää sutimaan mutta kokonsa puolesta paljon näppärämpi kaupungissa kuin Cruiseri. Voin suositella, joskin Volkkariharrastajilla tuntuu olevan omat piirit joihin ei tunnu muilla olevan asiaa, itse olen saanut vain puhdasta v***uilua jos jotain erehtynyt kysymään. Myös harrastelijoiden hintapyynnöt tuntuvat olevan aivan toisesta ulottuvuudesta verrattuna Fordeihin tai jopa Cruiseriin verrattaessa.

Volkswagen Golf mk6, 2011 1.6tdi
Mukava auto ajella, mutta tällä ei tullut kuin muutama hassu sataa kilometriä ajoa, kun ei ollut oma auto. Ainut häiritsevä oli se, että auto on niin täynnä kaikenmaailman elektronista avustinta ettei enää tunne itse ajavansa sitä autoa, jonka takia oli minulle todella omituinen kokemus, varsinkin kun näitä avustimia ei saanut pois päältä.

Muunmuassa mäkilähtöavustin oli erikoinen juttu kun en siitä tiennyt edes, ja se kun toimii silleen että auto painaa itse jarrua havaitessaan mäen mikäli se ajattelee että kierroksia on liian vähän. Yleensä kun lähden mäestä siten että lisään kaasua yhtäaikaa kun nostan kytkintä, jolloinka moottorin kierrokset eivät juuri muutu minnekkään lähdettäessä. Tällä autolla ei todellakaan tämä onnistunut, vaan kierroksia piti polkea että auto antoi lähteä ja tämä aiheutti hämmennystä kun en tiennyt miksi auto pysyy itsestään paikallaan mäessä eikä anna minun liikkua. Myös stop&start oli uusi juttu minulle. Mutta päällisinpuolin hyvä auto ajella, mikäli vain osaa ajaa nuiden avustimien kanssa. Hankala itse verrata muihin autoihin kun en ole muita yhtäuusia testaillut.

Skoda Felicia 1.6 MPI Combi, -97
Silmiähäkellyttävän huonosti varustettu ikäisekseen, oli siinä sentäs ohjaustehostin. Moottori on kivan herkkä ja luotettava joskaan ei kovin tehokas. Auto kuitenkin kiihtyy todella hyvin aivan käsittämättömän lyhyiden välityksien ansiosta. Mittari kun nuosi 50km/h kohdalle, oli jo ihan hyvä 5 vaihteella kruisailla ja jumalauta sitä koneen tuskanhuutoa moottoritiellä. Ei mikään erityisen hyvä auto pitemmille matkoille mutta erinomainen kakkosauto. Perusteluina tähän käytän auton huoltovapautta, yhteensopivuutta Volkkarin osien kanssa, halpaa ostohintaa sekä pieniä ylläpitokustannuksia. Hauska peli, tällä ajaminen monesti sai hymyn nuosemaan kasvoille, ja se on tärkeä piirre autossa. Auto olisi nelivetoisena aivan mahtava peli.

Tässäpä pääasiassa mitä itsellä tullut ajeltua, tietty muitakin autoja tullut koitettua muttei niin paljoa että niistä mitään arviota voisi mennä kirjoittamaan.
Viimeksi muokannut Mikko päivämäärä Ti Helmi 12, 2013 6:46 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Omistamistasi ja ajamistasi autoista arvioita

ViestiKirjoittaja mrannikko » To Helmi 21, 2013 5:06 pm

[size=99px]Fiat Uno 60s[/size]
Oli ensi kosketukseni autoilun maailmaan kun kortin sain! Sillä tuli kohellettu ja kokeiltua rajoja. Sillä tuli ajettua ovaalia soramontulla ja onnistuinpa sen saamaan talvella kaupan parkkipaikalla jumalattoman lumikasan päälle (noin 7metrin korkeuteen) jumiin! Se Italialaiseksi sähkövikainen ja kulutti yli 10litraa sadalla!! Kun muistelee sitä tulee naurahdus!

[size=99px]Ford Fiesta[/size]
Se oli hyvä ajaa ja ihmeen ripeäkin laite. Sääli vain että kohelsin vähän ajetun ja muutenkin priimakuntoisen lunariin muutaman viikon omistuksen jälkeen.

[size=99px]Nissan Sunny HB 1.6i[/size]
Olikin seuraavana. Oli hyvä ja luotettava vekotin ja viihtyikin minulla jonkin aikaa. Sääli vain että siististi pidetty auto oli jo kilometrejä nähnyt ja olisi vaatinut jo suuremman remontin konehuoneeseen.

[size=99px]Opel Ascona C Exclusive 1.8i[/size]
Suhteellisen kulkeva lulla kun oli tuo tehokkain 115hv 1.8i moottori ja hieman kutiteltukin. Kuulema kuuli milloin Jämsän katuja rullasin. Penkit oli loistavat kun säätöjä oli miltei joka lähtöön. Tämä oli sen verta hapero pelleiltään että taisi mennä minun jälkeeni romutettavaksi.

[size=99px]Vw Polo 1.0i 6n -97[/size]
Tämä olikin lähes uusi kun ostin. Ylivoimaisesti paras auto mitä minulla on ollut. Taloudellinen ja yllätykseksi ripeäkin kun oli lyhyt välitteisellä lootalla. Huimat 45hp ja noin 900km tankillisella. Välissä oli muitakin autoja mutta tämä oli kuitenkin minulla miltei 10vuotta. Siskolleni annoin päättäjäislahjaksi ja lopulta meni lunastukseen risteyskolarissa.

[size=99px]Ford Escort RS2000 mk5[/size]
Huonoin ja epäluotettavin auto mitä minulla on ollut! Vapariksi viritettiin todella rajuksi ja lopputulos oli ettei 100km pidemmälle uskaltanut lähteä matkaamaan! Kaiken laista vikaa rupesi pakkaamaan ja vaihdelaatikkokin räjähti pariin otteeseen. Radalla oli kyllä mukava viedä. Myynnin jälkeen ilmeisesti tapahtui konerikko ja Cossun siipikin lähti kävelemään. Ilmeisesti vieläkin on liikenteessä tosin vakiona.

Sitten tulikin taas tuo sama Polonen ja sitten siirryttiin Seatteihin!
Avatar
mrannikko
Rekisteröityneet
 
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 10:27 am
Paikkakunta: Järvelä

Vs: Omistamistasi ja ajamistasi autoista arvioita

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Helmi 22, 2013 6:10 am

Ford Transit 2.5D -89

Laatikkomallisena suhteellisen tilava. Tuonne menee pienempi 120 sentin pyöröpaali ja reilut 30 pikkupaalia heinää näppärästi. Ajettaessa pirun liukkaan tuntuinen ja järjettömän äänekäs sisälle. Aika kolho ja tuntuu takavetoisena jäävän helposti kiinni pieniinkin paikkoihin talvella. Ja raskas se on ajaa noin muutenkin.

Ok kuormajuhta, mutta ajomukavuus on 0 kaikin puolin ;D

VW Golf Variant 1.8 -94
Tehokkaammalla 90 heppasella koneella suhteellisen pirteä. Välitysten takia jo 80 kilsan vauhdissa kierroksia joku 2500. Syö satasella joku vajaa 8 litraa kun nätisti ajaa, mutta jos oikein polkee ei jää jalkoihin ja ohi pääsee motarilla tuskattomasti. Ihan mukava ajaa. Ohjaustehostin on herkkä, mutta auton tuntuma tiehen on hyvä. Polkimet on jees. Ei liika löysät, eikä niin kireätkään, että hipaisemalla jarrua on otsa tuulilasissa. Aika tilava sisältä vielä.

Suuri miinus on penkki mitä en säätämälläkään saa hyväksi. Ristiselälle ei löydy sopivaa tukea. Vai johtuuko tämä siitä, että edellinen paljon käytetty henkilöauto oli Sierra?

Yksi iso miinus on vielä äänekkyys. Pakoputki on vakio ja ehjä, mutta pörisee aika kovaa (toisaalta tämä voi olla plussa jos siitä diggaa, ääni kun on kuitenkin matala eikä räminää). Äänieristykset sisälle aika urpot, joten renkaan äänet yms. tulee aika lujaa korviin.

En nyt mitenkään ihastunut ole, mutta perus+ normiauto. Kait nää Golffit yleensä on sellaisia, että menee helposti autosta, ellei mitään erikoista tahdo. Kyllä tällä mielellään ajelee ja vielä paremmin, jos penkki olisi hyvä.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Omistamistasi ja ajamistasi autoista arvioita

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Helmi 25, 2013 5:52 am

Ford Transit

Vertailun vuoksi kommenttia vähän uuemmasta, eli:
Pari kertaa ollu muuttoautona tämmönen, vuosimalli jotaki 2006 - 2009 (mallia valmistettu 2006 - 2012), koneen koosta ei tietoa, mutta diisseli kuiten. Miellyttävä ajeleskella sekä kaupungissa että maantiellä. Tehoa ja vääntöä riittävästi tämmösseen authoon, kulkee rivakastikki ja maantiellä saa kyllä vilkuilla noppeusmittariaki ettei mene ylinoppeuven puolele. Nyt v-lopun transitilla ajeleskelun jälkhen Nissani tuntuu aika köpöltä ja tehottomalta. Kulutuksesta ei mittään hajua. Tavarankuletukseen hyä, ko koppiin mennee tavaraa reilusti ja riittävästi ovia kuormaukseen ja purkuun, mutta kehtas ajeleskella muutenki. Hiljaseltaki tämä vaikuttaa.

Miinuksia on oikeastaan vain etuvetosuus (jää sutimaan jyrkempiin pihaparkkeihin, jos ei ole vauhtia) ja vänkäreitten jalkatilan lyhyys (siis pakettiautotyyliin istuttaan ko köökin toolisa).
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1076
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio


Paluu Vapaa Sana

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa