Lynx ja umpiset
Lähetetty: Pe Tammi 04, 2013 11:18 am
Eli hypätäämpäs näin talven kunniaksi autoista kelkkoihin. Tarkotuksena olis hankkia josaki välisä 80 - 90 -lukujen taitteen korvilla valmistettu Lynx 5900, tai ehkä myös 3900 vois tulla kysseesheen.
Ajatuksena olis rakennella siitä semmonen kunnon ummenkulkija ja risukkojen rämpijä, jolla kuiten menis ajeleskella kahesthaanki (että saa tuon vaimonki kyytile). (Siinä samala syy, miksi en osta Lynx 250 GLS:ää.) Olen tässä miettiny ko nuihinhan tuli vuonna -91 saataville myös tuo LTS-jousitus, niin miten tämä systeemi vaikuttaa painojakhaumaan? Olisko jollaki foorumilaisella omakohtasia kokemuksia asiasta?
Olen joitaki kelkkatuntijoita haastatellu asiasta ja osa meinaa että tuo LTS lissää kelkan keulan painoa selkeästi (mikä ei siis ole tosiaankhaan toivottavvaa) raskaaman tukirakentheensa vuoksi. Toisaalta se parantannee ajettavuutta, etenki jälelä, ja vähentää lumen tartumismahollisuuksia, mutta herkistää sitten sille keulan sukeltelulle ummela.
Löytyskö jostaki kunnollisia teknisiä tietoja painoerojen yms. suhteen LTS ja ei-LTS kelkoista (5900 ja 3900) esim. vuosilta -91 - 93? Ite tuo kelkan perusrakennehan ei käsittääkseni muuttunu tuosa yhteyvesä.
Niin ja jos mietityttää että mikä ihmeen LTS, niin son se suksissa olevat lehtijouset korvannu putkijousisysteemi, mitä Lynxin työkelkoissa käytettään kai eelheenki.
Muutoin oli ajatuksena laittaa tuohon kelkkaan ainaki roikuntavaijeri ohjaustankhoon, karkeampi tela (etenki jos vanha on huono), penkhiin sölkänoja ja sitten ehkä korottaa telastoa. Tietysti sitten kaikki telaston ja moottoripuolen jutut häätys käyä läpi.
Hankinta aikataulu vois olla tämä tai enstalvi.
Ajatuksena olis rakennella siitä semmonen kunnon ummenkulkija ja risukkojen rämpijä, jolla kuiten menis ajeleskella kahesthaanki (että saa tuon vaimonki kyytile). (Siinä samala syy, miksi en osta Lynx 250 GLS:ää.) Olen tässä miettiny ko nuihinhan tuli vuonna -91 saataville myös tuo LTS-jousitus, niin miten tämä systeemi vaikuttaa painojakhaumaan? Olisko jollaki foorumilaisella omakohtasia kokemuksia asiasta?
Olen joitaki kelkkatuntijoita haastatellu asiasta ja osa meinaa että tuo LTS lissää kelkan keulan painoa selkeästi (mikä ei siis ole tosiaankhaan toivottavvaa) raskaaman tukirakentheensa vuoksi. Toisaalta se parantannee ajettavuutta, etenki jälelä, ja vähentää lumen tartumismahollisuuksia, mutta herkistää sitten sille keulan sukeltelulle ummela.
Löytyskö jostaki kunnollisia teknisiä tietoja painoerojen yms. suhteen LTS ja ei-LTS kelkoista (5900 ja 3900) esim. vuosilta -91 - 93? Ite tuo kelkan perusrakennehan ei käsittääkseni muuttunu tuosa yhteyvesä.
Niin ja jos mietityttää että mikä ihmeen LTS, niin son se suksissa olevat lehtijouset korvannu putkijousisysteemi, mitä Lynxin työkelkoissa käytettään kai eelheenki.
Muutoin oli ajatuksena laittaa tuohon kelkkaan ainaki roikuntavaijeri ohjaustankhoon, karkeampi tela (etenki jos vanha on huono), penkhiin sölkänoja ja sitten ehkä korottaa telastoa. Tietysti sitten kaikki telaston ja moottoripuolen jutut häätys käyä läpi.
Hankinta aikataulu vois olla tämä tai enstalvi.