Videot, kuvat, ym....

Keskustelua kaikesta maan ja taivaan välillä.

Vs: Videot, kuvat, ym....

ViestiKirjoittaja Leksa » Ti Heinä 16, 2013 6:26 pm

Viimeksi muokannut Leksa päivämäärä Ke Heinä 31, 2013 2:41 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Videot, kuvat, ym....

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Elo 21, 2013 10:56 am

Äänimaailma jotenki eroaa aika huomattavasti siitä mihin on Transitin kohdalla tottunut:
http://www.youtube.com/watch?v=oXVN_-DYlig
Täällä lisää infoa autosta.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Videot, kuvat, ym....

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » La Elo 24, 2013 8:29 pm

http://naurunappula.com/1106661/eraan-volvon-tarina.jpg

Volvo. Aika hieno kun sai uuden maalipinnan ;)
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Videot, kuvat, ym....

ViestiKirjoittaja Mikko » Su Elo 25, 2013 7:05 pm

http://www.youtube.com/watch?v=Fi94z6TrZcE
Asiameininkiä. 8)
Kaasua ei nosteta, kyllä se ratilla oikenee.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Videot, kuvat, ym....

ViestiKirjoittaja Mikko » Su Syys 15, 2013 3:25 pm

Kukaan täällä pelaillut GTA-sarjan pelejä?
http://www.youtube.com/watch?v=Z4h4_RvOEes
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Videot, kuvat, ym....

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ti Syys 24, 2013 6:14 pm

Näillä kavereilla ei paljon itsesuojeluvaistoa ole

http://www.iltalehti.fi/iltvluontojaelaimet/20130923030477741_v6.shtml
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1188
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Videot, kuvat, ym....

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ke Syys 17, 2014 4:10 pm

http://youtu.be/5MsAN0ETLss

Jos ei jaksa lukea kirjaa "Cosworth and Ford The road cars", niin tuo on suht. ruudun ääreen naulaava dokkari 8) Paljon insinöörien ja muiden taustalla pyörineiden henkilöiden haastatteluja, Mike Moreton, Malcolm Wlilson jne... Edellyttäen että Ford ja moottoriurheilu kiinnostavat.
Viimeksi muokannut RalliArttu päivämäärä Ke Syys 17, 2014 4:16 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
"Home-builts are the fastest cars"
-Sierra Mk1 -86 "tuleva ratalelu"
-Sierra Mk1 -84 "efi+Bf134+Marteliius"
-Ford Focus Mk1 1.6 STW "tilapäinen käyttöauto"
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 370
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Videot, kuvat, ym....

ViestiKirjoittaja Leksa » Su Heinä 26, 2015 7:10 am

Tuli lauantaina käytyä katsomassa pojan kanssa Torniossa Oikea moottoritapahtuma 2015. Enimmäkseen tuo on keskittynyt maamoottoreihin, vanhoihin traktoreihin yms. mutta aina paikalla on jokunen autokin. Harmittavan vähän tuli otettua kuvia kun uuden tatuoinnen vuoksi piti olla kelmu kädessä ja huppari päällä. Se kun pitää auringolta suojata joten soijaa pukkasi ;D mutta tässä jokunen kuva :)

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1946
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Re: Videot, kuvat, ym....

ViestiKirjoittaja Sierramies » Su Heinä 26, 2015 6:21 pm

Itelä jäi puolestaa kamera kotia. No olishan nuista voinu napsia kuveja kännykäläki, jos olis hoksannu. Toki taisin klosuta sen rattoririvin tarkemmin lävitte :)
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1068
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Videot, kuvat, ym....

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ti Marras 22, 2016 9:31 pm

Autopornoa (kauneus sitten katsojan silmässä :D ):

https://www.youtube.com/watch?v=znmi6q6asKg

Mun mielestä ehdottomasti (nelivetoisten) B-ryhmän kirein kiesi, n. 400 heppaa ja huom. ei edes turboa, ehkä juuri siksi ;) Kyseinen autohan tuli RAC-ralleisssa, joka sen debyytti MM-kisa, heti kolmanneksi vuonna -85, mutta B-ryhmähän loppui jo seuraavana vuonna/seuraavan kauden jälkeen, joten jäi vähän spekulaatioiden varaan miten MG ois menestyny jatkossa. Joka tapauksessa potentiaalia olisi varmasti ollut :)
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 370
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Videot, kuvat, ym....

ViestiKirjoittaja RST » La Joulu 10, 2016 7:53 pm

RalliArttu kirjoitti:Autopornoa (kauneus sitten katsojan silmässä :D ):

https://www.youtube.com/watch?v=znmi6q6asKg

Mun mielestä ehdottomasti (nelivetoisten) B-ryhmän kirein kiesi, n. 400 heppaa ja huom. ei edes turboa, ehkä juuri siksi ;) Kyseinen autohan tuli RAC-ralleisssa, joka sen debyytti MM-kisa, heti kolmanneksi vuonna -85, mutta B-ryhmähän loppui jo seuraavana vuonna/seuraavan kauden jälkeen, joten jäi vähän spekulaatioiden varaan miten MG ois menestyny jatkossa. Joka tapauksessa potentiaalia olisi varmasti ollut :)


B ryhmä kun lopetettiin niin ylläri että suurin osa kalstustosta päätyi rallicrossiin..

Mahtava pätkä töi :D
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Re: Videot, kuvat, ym....

ViestiKirjoittaja Mikko » La Joulu 10, 2016 10:43 pm

Puhuvat että ensi vuoden WRC kaaroista tulisi huomattavasti B-ryhmäläisiä nopeampia, tässä Hyundain testejä:
https://www.youtube.com/watch?v=UXuUG9oMNdg
Saa nähdä miten käy, ovathan nykyautotkin jo aikalailla samoilla linjoilla B-ryhmäläisten kanssa ajallisesti vaikka tehoja onkin vain puolet, mutta alustat ja renkaat ovat kehittyneet huomattavasti.
Uusivat säännöksiä ensivuodelle ja tuovat moottorit WTCC:n tasolle, eli max teho nyt 380 hevosta. Turbokuristin suurenee 36 milliin (vertailuna rallicrossissa 45 milliä ja tehot yli 600). Ahtopaine pysyy samana (2,5 bar absoluuttista eli 1,5 bar "ahtoja"), eli kun kuristin suurenee niin kannustavat kierrättämään enemmän, ja sillä tuo tehokin nousee koska teho on vääntö*kierrosnopeus. Muutamia muitakin muutoksia tuli joista ehkä merkittävimpänä pidän tuota korin muotojen vapauttamista eli aerodynaamiikan lisäämistä, kuten WTCC:ssäkin. Niin ja aktiivinen keskilukko tulee takaisin sähköisenä. Muistelen että tämä on ollut viimevuodet kielletty ja keskilukon on ollut oltava täysin tönkkö, mutta kardaanissa on vain "käsijarruirroitin", joka aktivoituu ja irroittaa takapyörät kun käsijarrusta vedetään. Järkevä muutos tuo aktiivilukon takaisintuonti, kun alunperin kustannusten takia otettiin pois käytöstä ja nykyään noita on jo joka toisessa nelivetoautossa, Subarulla, Volkswagenilla ja monilla muilla on jo vakiovarusteena sähkölukko keskellä tai tasauspyörästössä. Joissain autoissa jo aktiivinen torque vectoring....

Saa nähdä tuoko se kiinnostavuutta sarjaan, ja miten Toyota pärjää. Sitikkakin tulee takaisin tehdastiiminä kun lopettavat WTCC tukensa. Volkswagenhan sieltä lähtee jos ei moni ole seurannut, koska "Diesel-gate" maksoi Volkkarille niin paljon ettei enää ole "varaa" ajaa WRC:tä. Autoakin olivat ensi vuodelle jo kehittäneet 2015 vuodesta lähtien.
Toisaalta, eihän WRC:n kiinnostus ole lopahtanut autojen nopeuden takia, vaan sen takia että näyttävyys on kadonnut. Ennen kun autoissa oli valtavasti tehoa mutta sitä ei saatu tiehen kun renkaat ja alustat oli niin alkeellisia niin meno oli näyttävää. Nykyään vaikka tehojakin alkaa taas löytymään, on alusta ja renkaat niin kehittyneitä että pystytään ajamaan nopeimmalla tavalla, ja nopein ja näyttävin ovat kaksi aivan eri asiaa. Etenkin kun nyt sitä aerodynaamiikkaa tulee niin autothan liimaantuu entistä enemmän tiehen, eli vähemmän näytöstä ja enemmän vauhtia, kuten Formuloissakin.

Sääntöihin kun tekisi sellaisen muutoksen että kaikki autot oltava takavetoisia niin saattaisi mielenkiinto lisääntyä. Itsellä ainakin mielenkiinto lopahtanut WRC:tä kohtaan, kun yksi merkki aina dominoimassa autolla joka ei kulje näyttävästi. Mutta WRX on ollut todella mielenkiintoista seurattavaa, aina tapahtuu ja meno on näyttävää, eikä kisat ole pitkiä ja tylsiä:
https://www.youtube.com/watch?v=N2MFXXjZgIc

Nuiden suomenvastineilta (1 divarin autoilta siis) olen omin silmin nähnyt penkitettävän 630 hevosta pyöriltä.

Mutta lienee koko WRC:n sääntömuutos päivittää sääntöjä tähänpäivään ja tehdä autot vastaaviksi WTCC:n kanssa. WTCC myös on minun kohdalla menettänyt kiinnostuksensa kun jakelevat rangaistuksia kuin karkkeja ja välillä samasta syystä ei saakkaan rangaistusta, kun taas esimerkiksi kolareista voi rangaistuksen saada kolarin uhrina ollut kun aiheuttaja selviää moitteetta. Mutta tältä ne kuitenkin näyttävät:
https://www.youtube.com/watch?v=xjSOQxY_K9E
Nuista ehkä voi saada vähän osviittaa minkänäköisiä autoja WRC:hen olisi tulossa. Tai sitten ei.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Re: Videot, kuvat, ym....

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ma Joulu 12, 2016 2:08 pm

Jatkan aiheeseen "rallin tulevaisuus" :D ; Vaikka tänäpäivänä autojen tehot nostettaisiinkin B-ryhmän tasolle, tulee ongelmaksi juuri ettei se ajamisen näyttävyys juurikaan kohene, kuten Mikko edellä kertoikin, osaltaan juuri liian hienojen neliveto-systeemien vuoksi joilla pyritään vaan maksimoimaan pitoa, joka johtaisi aika eleettömiin ajolinjoihin, vaikka vauhtia tulisikin lisää. Se mikä siitä B-ryhmästä teki niin jännittvän johtuu valtaosin 80-luvusta, eli silloin kaikkea ei oltu vielä keksitty, ja jokainen valmistaja kokeili omia innovaatioitaan, mistä johtuen nähtiin värikästä kalustoa samassa luokassa; nelivetoa, keskimoottorisia, 5-pyttisiä, 400 heppasia vapareja, takavetoja, niitäkin keskimoottorilla, takamoottorilla tai ihan vaan koneen ollessa edessä. Tällöin jokaisella autolla oli ihan maallikon korvinkin kuultuna erilaiset saundit ja aika erilaiset tyylit "kaarreajossa". Ja tietysti koska oltiin edelleen 80-luvulla, ei sitä tehoa saatu tiehen ihan tasaisesti, vaan jäi kuljettajan käsiin ja jalkoihin miten mutkasta päästiin ulos :)

Kuitenkin WRC:tä (ihan 90-luvun lopulta lähtien) ja myös B-ryhmää vaivaa mun mielestä eräs potentiaalinen ongelma; kumpikaan ei tarjoa tavalliselle tallaajalle mielenkiintoista kalustoa. Tarkoitan että B-ryhmässähän luokitukseen riitti 200 autoa, joista valtaosa lähti samantien rallipolulle ja vastaavasti WRC.ssä autoja saa muokata ihan liian paljon verrattuna siviilimalliin esim. Focus, Corolla, Citroen, Fiesta jne, koska ovat nelivetoja rallissa,vaikka siiviilimallia sai/saa vaan etuvetoisena. Lyhyesti; kumpikaan WRC tai B-ryhmä ei pakota autovalmistajia tekemään sellaisia vauhtimalleja kuin Lancia Delta Intgrale, Celica GT-4, Sierra Cosworth jne, koska luokitusta varten niin ei tarvitse tehdä.

Siksi näkisin paluun A-ryhmään, ehkä tehokkaammilla autoilla, hyvänä siirtona rallille ja autoilulle. Kuten tiedetään A-ryhmän luokitukseen piti tehdä 5000 autoa, joista ei saanut muokata vetotapaa kilpaversioon, eikä korille saanut tehdä mitään ylimäärisiä siipiä, vaan herkut piti olla myös siviilimalleissa, jotta ne voitiin luokitella kilpakalustoon. Silloin autovalmistajien täytyisi oikeasti tuoda hauskoja juttuja katumalleihinkin, ehkä tänäpäivänä luokitusta edellyttävän autojen valmistusmäärä voitaisiin korottaa jopa 8000 yksilöön. Tällainen "homogolation"- tyylinen säännös karsisi turhia apuja pois, autoilla ei pystyisi välttämättä hyppimaan niin hemmetin korkealle/rajusti, eikä se olisi niin helppo ajaa, kun kuitenkin tehoja olisi enemmän kuin siviiliversiossa. Saataisiin taas oikeasti hauskoja katuralliautoja markkinoille.

Jospa tästä ajatuksia heräsi mrgreen
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 370
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Edellinen

Paluu Vapaa Sana

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron