Kirjoittaja Mikko » Ma Helmi 25, 2013 10:27 am
En yhtään ihmettelisi jos siellä rengasliikkeessä kattoisivat sitä rengasta ja sanoisivat että ihan hyvähän tuo on, jos viet sen sinne ajamalla sen paikkaussuihkeen kanssa, jossei se päälleppäin näytä rikkinäiseltä. Monessa paikassa kun haluavat tarkistaa että tuotteessa myös on se ilmoitettu vika ennenkuin suostuvat korvaamaan, joten suosittelen viemään sen renkaan rikkinäisenä sinne.
Onko niiden renkaiden kantavuus tarpeeksi suuri? Joskus tuosta jarrullisesta kärrystä hajosi renkaat kun tuli vejettyä hieman ylipainoa ja meni yli renkaiden kantokyvyn jonka takia renkaista meni kankaat pilalle, renkaat meni hieman kieroiksi ja epätasasiksi. Yritin tuota kantokykyä silloin ylimääräisellä paineella korvata ettei lyttyyn menisi ja pääsisi kotia asti vetämään puita.. :-[ Nehän voi sitten hajota jos kankaat ovat tarpeeksi rikki eivätkä enää tue kumia, kait.
Jos Transitin pyöränkulmia säädät, niin Haynesin mukaan etuakselilla tulee olla aurausta 0-1.6mm, taka-akseli taitaa nuissa vielä olla jäykkä? Ei ainakaan Haynes anna mitään arvoja taka-akselilla joka viittaisi ettei ole säädettävissä.
Mondeoon tuli vaihdettua takajarrusylinterit, kun letkut oli ruostunu niin lujjaan ettei irti lähteny eikä ollu kulmaakaan liittimessä senvertaa etä lenkin siihen oisi kiinni saanut, jos sille kohta leiman saisi, oli yllättävän hyvä ajjaa vaikka kallistuksenvakkaajassa onkin välystä enemmän kuin on fyysisesti mahollista. Mukavia varusteitakin kun on niin ei kehtaa vaan pilkkoa ja laittaa varaosiksi. Ilmastointi on ainut minkä tuohon vielä haluaisi, mukava auto ja hyvä mottikin, harmi vain kun on vähäpäästöinen (tuli heti päästöjen kanssa ongelmia leimalla) ja etuvetoinen. Onhan tuota muuten valmistettu nelivetoisenakin, mietin että onko tuossakin jokin mahdollisuus muuttaa nelivedoksi, nimittäin tasauspyörästöstä lähtee taaksepäin kohtuu ohut tanko jossa on ristikkoniveliä 2 kappaletta, mietin että onko tuo jokin puolikas takakardaani, se nimittäin loppuu peltisen kotelon sisään keskivaiheille autoa. Epäilyksiä aiheuttaa se, että se on aikas ohut, halkaisijaltaan ehkä about 3 cm, mutta se lähtee taakseppäin tasauspyörästöltä ja ulospäin näytästää kardaanilta, joskin pieneltä sellaiselta, joten oiskohan mahdollista että silloin kun tätä on saanut nelivetoisena, on myös etuvetoisiin laitettu sama laatikko kardaanin lähdöllä?