OFFTOPIC TOPIC

Keskustelua kaikesta maan ja taivaan välillä.

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Joulu 14, 2012 5:01 am

[quote=""Mikko""]
Siinä sinun Sierrassasi oli 2,3 litrainen diesel, se on Peugeotin valmistama... ;)
[/quote]

Tämäpä mielenkiintoista. Olisi kiva saada enempi tietoa tuosta diisselistä.

Tästäkin olisi kiva saada enemmän tietoa: 5.0 L V8 OHV
http://www.youtube.com/watch?v=dHBTI2gVLmA#
http://www.youtube.com/watch?v=SRbDFlAVDwk#ws
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Joulu 14, 2012 5:23 am

Tuosta diisselikoneesta ei oikein löydy tietoa mistään. Kyseessä kuitenkin 67 hevosvoimainen Peugeotin diisseli.

Tuo 5.0 v8 Sierra taas on malliltaan XR8 ja niitä valmistettiin vain vuonna 1984 250kpl Afrikassa. Tämä tehtiin luokitustarkoituksissa A-luokkaa varten. Siinä on 302 ci moottori Mustangista ja Borg Warnerin T5 loota, eri välitykset käsittääkseni mitä 2wd Cossussa, ja tais jotain muutakin pientä eroa olla, mutta päällisin puolin sama loota kyseessä. Etujarruina oli AP Racingin 4-mäntäset 280mm levyillä, takana 270mm levyt. Perävälitys kuulemma 3.5:1, 2x sähköflektit, taotut etutukivarret, takakallistuksenvakaaja ja paino 1279, eli lähes 200kg painavampi kuin normaali 2.0 ohc-koneinen Sierra. Etumaski tuossa XR8:ssa on kanssa erilainen kuin muissa.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja RST » Pe Joulu 14, 2012 9:51 am

tuo 2.3d tunnetaan myös nimellä Indenor, PSA yhtymän valmiste.

Tuota XR8:a ei taideta hyväksyä verokkimalliksi täällä Suomessa, tosin Sierraan saa laillisesti asentaa Roverin 3.5l V8:n, sama kone mitä Buick on käyttänyt.
Jenkeistä saa hyvin viripalikkaa tuohon 3.5l koneeseen :)
Viimeksi muokannut RST päivämäärä Pe Joulu 14, 2012 9:59 am, muokattu yhteensä 1 kerran
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Joulu 14, 2012 1:20 pm

Ei joo hyväksytä, on vain Australiassa myyty ja Australian maahantuojan rakentama käsittääkseni, Ford ei ole tuollaista pakettia kuulemma tuottanut. Nettiautossa joskus oli myynnissä Sierra tuolla Roverin V8:lla, on aika laajasti käytetty Brittiautoissa joten osaa löytyy, niinkuin moottoreitakin.

Tuosta Indenorista löyty tietoa, varmuuttahan tästä ei ole mutta näköjään tuo Sierran 2.3D on sama motti kuin Peugeotin moottorikoodi XD2 ja se pitäsi taasen olla tuon Indenorin suunnittelema moottori. Moottori on tullu markkinoille 1981. Mk2 Scorpiosta löytyvä 2.5 litrainen diesel on Indenorin mukaan porattu 2.3-litrainen. 2.5-litraisen moottorikoodi on XD3 ja tehoa 75 hv, XD2:ssa on 67 hv.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja RST » Pe Joulu 14, 2012 3:15 pm

Itse asiassa se 2.5 td mikä mulkkarin nokalta löytyy on VM kone joka on Italialaisten tekele..
Aika susi kone.
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Joulu 14, 2012 6:59 pm

Aijjaa, ku Indenorin sivuilla lukkee että ne on myyny Scorpioissa käytettäväksi 2.5 litrasta diisseliä moottorikoodilla XD3. ??? Onko tässä kyse sitte jostai spesiaaliversiosta jota ei oo myyty Suomessa vai? Käsittääkseni tekstissä ei puhuttta td:stä vaan iha vaparista.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Joulu 14, 2012 7:38 pm

Tähän väliin totean vain täältä sivusta, että huimaa tietoa. Kiva tietää noita pikku juttuja. Miksi muuten tota isokoneista Sierraa on vain Etelä-Afrikassa valmistettu? Mikä juju?
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Joulu 14, 2012 10:36 pm

Google kertoo:
XR8 antoi saman suorituskyvyn kuin Sierra Cosworth, mutta turboauton maahantuonti olisi tuontitullien ja oman maan teollisuuden suosimisen vuoksi ollut tarpeettoman kallista.
Sen takia vain Etelä-Afrikassa, lisäksi toinen lähde kertoo että tuo auto on rakennettu sen ajan ralleja varten luokitustarkoituksissa.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja RST » La Joulu 15, 2012 8:29 am

Perena Caprit ja Granadat on myös olleet tuolla 5l V8 koneella, yllättävää kyllä Perena Capri käy verrokiksi suomessa jos rakentaa replicaa.
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja Mikko » La Joulu 15, 2012 11:30 am

Onko ne sitten Fordin ittensä valmistamia? Tuossa XR8 Sierrassa tais olla sellanen juttu että ku sitä on myyty vaan Afrikassa ja autot on rakennettu siellä jälleenmyyjän toimesta, ni siihen ei voi verrata Suomessa, koska ei ole Fordilta saatavilla mitään vertailulappuja. Joku täntyyppinen juttu siinä oli, en muista ennää tarkalleen mutta joskus jossain kuulin jonkun yrittäneen verrata Suomessa tuohon autoon eikä onnistunut. Tietty voihan tuo jollain toisella asemalla onnistua, en muista ennää sitäkkään missäpäin tätä oli joskus yritetty.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ma Joulu 31, 2012 6:46 pm

Hyvää uutta vuotta 2013! Luisukoot takavedot hallitusti mutkissa ja muut pysykööt tiellä :D
[img width=800 height=599]https://lh6.googleusercontent.com/-wqdITQLgSpQ/UOHaZA0DUiI/AAAAAAAAB50/J__HvjWiWfc/s1095/CAM00045.jpg[/img]
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja RST » Su Tammi 06, 2013 1:30 pm

Scorppari vaihtui Granadaan :)
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Tammi 17, 2013 6:03 am

Mulla olis läjä autojen etu-umpioita ja pitäisi niitä tunnistaa. Löytyykö niistä esim. joku koodi tms. minkä voi syöttää googleen, että saa merkin ja mallin ja vuosiluvun tietoon?

Sitten umpiot, niin miten saa tietää toimiiko ne? Ei kait ne mitään rakettitiedettä vaadi ja jos ei toimi niin putsaa vain kontaktipinnat vai voiko olla oikeasti rikki siten, ettei voi tietää ilman testaamista? Siis umpion lasi/muovi on toki ehjä, mutta sitä teknistä puolta ajattelin.

Tässä siis idis se, että jos saan jotenkin tietää toimiiko + merkki/malli, pistäisin myyntiin niitä. Ja jos joku täällä tarvii, saa toki edullisesti ;)

Niin, ja ellei niitä umpioiden mallia ja merkkiä saa guuglessa tietää, osaattekos te tunnistaa niitä kuvan perusteella? Riittääkö kuvaksi edestä päin umpion muoto vai tarviitteko kuvaan selitykseksi jotain merkintöjä niistä?

Olis kiva jos saisi noista umpioista joku muutaman euron kerättyä :)
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Tammi 17, 2013 8:06 am

Kait nuita voi ihan mittarilla mittaila, että onko liitokset kunnosa jne.
Uskon että porukka tunniistaa kuvien perusteella ainaki joitaki umpioita, tosin ite en ehkä ole siinä kovin hyä. Mutta pelkkä suoraan eestä oleva kuva ei ehkä riitä, ja mittanauha samasa kuvasa vois auttaa tilannetta.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1076
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja Mikko » To Tammi 17, 2013 1:03 pm

Kyllä itte ainakin Sierran umpiot tunnistan vaikka unissani jos niitä löytyy.. :D Jotkin umpiot voivat olla aika hankalia, esim. mk2 Golffin ja Landcruiser BJ:n ja HJ:n pyöreälamppuisten mallien lamput eivät ole kaukana toisistaan ulkonäöltään. Monissa umpioissa on omalla kohdalla ollu jokin osanumerotarra, mutta se, että onko tämä tarra lukukelpoinen on eri juttu.. Eikkai nuissa muuta testaamista ole ku että tutkii onko johdot ja liitokset ok, vaikka ohmimittarilla tai piippaamalla, jos mittari siihen kykenee.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Tammi 17, 2013 1:43 pm

Samoin mie, eli sierran umpio kyllä on varsin tuttu :D
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1076
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Helmi 08, 2013 5:58 am

Xboxilla kuluu ohjaimissa pattereita joku neljä tsibaletta per kuukausi. Muutama euro siis menee, mutta enemmän ahistaa se ongelmajätteen määrä, mitä tuosta pelaamisesta aiheutuu. Ostin sitten laturin, missä 2300mAh akut. Normisti kaksi patteria kestää joku kuukauden, nämä muutaman päivän. Vieläpä lataus kestää 14 tuntia ja tuo ei osaa itse edes lopettaa lataamista kun akut on täynnä! Ja mitään merkkivaloa ei ole koska on akut latingissa, eli perstuntumalla pitää mennä. Jos siis akut loppuu 14 tuntia on pirun pitkä ladata, eli silti pitää olla pattereita varalla, eli laturin hyöty on 0. Tuo 14 tuntia on vielä pirun vaikea latausaika kun pitää itse käsin se lopettaa ottamalla laturi seinästä irti. Saa p*****e pistää kellon soimaan yöllä, että ottaa sen romun seinästä irti parhaimmillaan! Menee muuten tasan takaisin kauppaan tänään tuo romu ja sijoitan sellaiseen laturiin, missä latausaika on järkevä ja se itse osaa lopettaa lataamisen kun lataus on valmis.

Ei kai muuten hitto vieköön voi olla niin, että patterit kestää kuukauden ja akut kestää muutaman hassun päivän? Tuo tosin on jotain kiinan laatua, että siinä varmaan se vika on. Oli hintakin kyllä 1/3 vastaavista. Vähän vain mietityttää, että pitääkö pattereilla kuitenkin puljata kun ärsyttää jos kesken pelin pitää heittää jatkuvasti akut laturiin ja kuitenkin niitä pattereita käyttää sen aikaa. Menee vähän se akkujen idea pilalle muuten. Jos merkkisysteemit olisi paremmat kuin chingchongit...
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja RST » Pe Helmi 08, 2013 11:52 am

Kannattaa ottaa huomioon että niitten ladattavien kennojen nimellisjännite on 1.2v kun taas patterien 1.5v, joten se alajännittee raja tulee nopeammin vastaan kennoja käytettäessä.
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » La Helmi 09, 2013 6:12 pm

Mikäs Transitille tuli? Lähdin kauppaan 8 kilsan päähän, ilman ongelmia. Kotiin ajaessa n. 1.5 kilsan päässä auto yllättäin sammui. Lähti käyntiin ja kulki hetken normaalisti, mutta sitten tuntui kuin kaasu ei enää vastaisi ja auto sammui. Käyntiin taas ja pääsi vähän matkaa ja taas tuntuu kuin kaasu ei vastaisi ja sammuu. Tälleen nitkutin tuon 1,5 kilsaa ja auto sammui tyyliin joku 5-10 kertaa. Kun auto käynnistyi niin kierroksia kyllä revitti, mutta hetken kun ajoi, niin tuntui, että kaasu loppuu taas ja sammuu...

Pihalle kun pääsin pidin tyhjäkäynnillä ja annoin kierroksia, ei ongelmaa. Mietin, että vaikuttaa siltä kuin polttoaineensyötössä olisi jotain häitsäkkää... Polttoaineensuodatin tukossa? Ei ilmatkaan ole täällä kylmiä nyt ja tosiaan kauppaan kulki ihan normaalisti...

Joo, ja ennen kuin sammuu kulkee normaalisti, kiihtyy yms. kunnes yhtäkkiä ei vastaa kaasuun enää vaan "hiipuu" ja sammuu. Käynnistyksen jälkeen vastaa hetken normalisti kaasuun taas.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja Mikko » La Helmi 09, 2013 10:29 pm

Mulla kävi Sierrassa taannoin sama homma, johtui omasta mokasta jonka takia neulaventtiili jäi niin pienelle ettei sieltä tullut kuin vähäsen pikkuhiljaa polttoainetta, joka aiheutti sen että vähän aikaa kävi kunnolla mutta sitten vaan hyytyi ja booasi. Kun antoi taas vähän aikaa olla sammuksissa niin taas pääsi jatkamaan matkaa vähäsen kun oli tällä välillä kohokammioon lisää polttoainetta valunut. Todennäköisesti siis itsekkin veikkaisin että se polttoainesuodatin sinulta tukossa, muistakko millonka se on vaihdettu?
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Su Helmi 10, 2013 11:41 am

Ei kyllä tietoa koska vaihdettu. Tässä on nyt pieni ongelma maanantai aamuna edessä...
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja RST » Su Helmi 10, 2013 1:11 pm

Millon pa suodatin vaihettu? Veikaan että vettä suodattimessa..
VW Passat 1.9TDI -02
MB V230 -98
Sierra 2.0 Turbo -88
Escort 1.3c -87
Capri 3.5 V8 -77
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 563
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ma Helmi 11, 2013 10:31 am

Ei tietoa koska vaihdettu. Just kävin ostamassa uuden ja iltapäivällä vaihto. Toivottavasti ei isompaa.

Mutta ongelmat jatkuu. Sain pummittua kyydin töihin, ja siellä tuo Golffi. Viimeksi käytetty viime viikolla. Ei mitään, Golffilla heittämään emäntää töihin. Mietittiin, että haiseepa outo. Lämmöt puolessa välissä ja auto alkaa hyytyä. Sitten nousee konepellin alta savut ja auto jää siihen. Jotain nestettä valuu. Ripeä hölkkä tien yli huoltikselle ja auto hinataan sinne. Tarkemmin en kerennyt tutkia mistä ja mitä valui ja miksi.

Nyt on siis kaksi autoa siten, ettei voi ajaa. Transit tosiaan tänään kuntoon jos vika on vain pa suodattimessa.

Kuulin, että transittiin kantsii heittää joka toinen - kolmas tankkauskerta kaksitahtiöljyä tankkiin. Nykyinen diisseli olisi niin laihaa litkua, ettei ollenkaan olisi pahitteeksi tehdä vanhalle kiisselille noi. Pitääkö paikkansa vai esson juoruja?

Pääsis jo kotiin. Ei voi viikko surkeammin alkaa!
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ma Helmi 11, 2013 3:22 pm

Transitissa kaasarin tiiviste rikki. Hyytyy kun vuotaa.

Golffissa kaasarissa tiiviste rikki. Hyytyy kun vuotaa.

Mitä ihmettä, kahdessa autossa parin päivän sisään melkein sama vika!
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja Mikko » Ma Helmi 11, 2013 7:52 pm

Transitissa ei ainakaan ole kaasarin tiiviste rikki, sillä diisselit ovat ruiskukamppeita, niissä ei voi käyttää kaasaria. Mk3 Golffia ei myöskään ole saanut kuin ruiskuna, joten tuo ilmoittamasi vika ei nyt oikein natsaa. Osa Golffeista on yksipisteruiskulla varustettu, joten oletan että sen tiiviste on mennyt. Imupuolella olevat vuodot johtavat usein todella huonoon käyntiin mutta auton käynnin ei pitäisi muuttua ajon aikana vaan sen pitäisi olla kokoajan yhtä huonosti käyvä niin pitkään kuin siellä vuoto on ja auton pitäisi olla tehoton liian laihan seoksen takia. Tiivisteitä menee välillä ja ne ovat halpoja vaihtaa.

Tuosta 2t-öljystä en itse ole kuullut, mutta netin mukaan tuota moni on kokeillut hyvinkin tuloksin:
2T-öljy voitelee ruiskusuuttimia. Esimerkiksi talvilaatuinen diesel on nykyään melko kuivaa ja vanhemmiten tahtovat ruiskusuuttimet alkaa jumittaa. Sen huomaa esimerkiksi jos paikallaan moottoria täysillä huudatettaessa käynti aaltoilee/nykii ja moottori puskee pakoputken päästä raakana (lue harmaana) löpöä lävitseen.
Pitäsköhän ittekkin koittaa, HJ pikkusen röpeltää kun puoli vuotta ollut parkissa, mutta siinä on kyllä kesädiisselitkin vielä tankissa... Moni tuntuu kirjoittelevan netissä ettei tuota 2t kikkaa kannata uudempiin diisseleihn testata, vain näihin vanhoihin mekaanisilla pumpuilla oleviin. Kuulemma myös pitäisi jotain omaa lisäainettakin olla joissain liikkeissä joka on tarkoitettu nimenomaan tähän saamaan ruiskusuutin juttuun ja ajaisi kuulemma saman asian kuin 2t-öljy.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ti Helmi 12, 2013 4:58 am

Joo okei, ehkä "kaasari" oli väärä termi, mutten nyt parempaakaan keksinyt. Molemmissa kuitenkin sama vika. Kaasua kun painaa niin saa tai vuotaa ilmaa jolloin kierrokset ei nouse vaan hyytyy. Tyhjäkäynnillä käy normaalisti kuitenkin. Golffista se oli otettu jo irti eilen, mutta tänään saavat sen osan, eli paikalle. Simppeli homma. Näytti vielä sen osan, ja se oli murtunut. Tuo on Golffeissa kuulemma tosi yleistä. "Tyyppivika".

Voisi tuota kakstahtiöljyä ostaa pränikän ja heittää tilkan aina sekaan. Kannattaisiko sitä käyttää joskus myös tuohon Golffiin? Transitiin ainakin ajattelin lisäillä sitä.

Transitissa onneksi se murtunut osa on ihan hollilla heti moottorin kyljessä, eli ei tarvitse huoltamoa. Itse en varmaan osaa vaihtaa sitä, mutta korjaaja tulee kyllä pihaan fiksaamaan tuon. Osa on joku kympin pari. Sama Golffissa parin kympin paikkeilla maksaa.

Onneksi pääsee näin vähällä, vaikka vähän harmittaa Transitin kohdalla, ettei pa-suodattimen vaihto sitä fiksannut. Tosin sehän oli tosi likainen, että hyvä, että tuli vaihdettua. Transitissa oli kätevästi, kun ei tarvittu edes työkalua. Se oli kiinteästi vähän putkiklemmarin tyyppisellä ratkaisulla kiinni, että sai käsin irti.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja Mikko » Ti Helmi 12, 2013 5:48 pm

En suosittele 2t öljyä kyllä 4-tahtiseen bensamoottoriin, savuttaa vain ja hyödystä en ole mitään kuullut. Transitissa voisi olla kokeilemisen arvoista. En ole itse testannut. Kuulemma 1% seos voisi olla hyvä tuolle 2t öljylle diisseliautossa, ei sen enempää öljyä tankkiin.

Nuissa yksipisteruiskuissa ja kaasarikoneissa on sellainen kovaa kumia oleva laippa imusarjan ja ruiskun/kaasarin välissä, jollainen on tullut vastaan jokaisessa kaasari- ja yksipisteruiskuautoissa. Hapertuu ajanmyötä mutten ole kuullut että nuin pahaksi menisi.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1594
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Helmi 14, 2013 6:56 am

Joo, minulle tuli aivopieru. Ei tietenkään tuohon bensa-Golffiin mitään öljyjä pensan sekaan. Tuo oli totaalinen ajatuskatkos kun jotenkin ajattelin, että sekin olisi diisseli.

Joo, toi kumilaippa varmaan. Semmonen kuminen tiiviste halki ja metallit kummassakin päässä, mistä se sitten kiinnitetään.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Helmi 22, 2013 9:21 am

Ja vähän työkaluja ostelemaan. Kaikenlaisia on, mutta ärsyttää kun niitä on joka paikassa ja aina pitää etsiä. Ainaskin lenkkiavainsatsi on ihan must hommata. Ja ehkä jotain muuta auton fiksailuun sopivaa, jos tulee mieleen ja sopivaan hintaan saa. Tosin voisi jaksaa käydä läpi kaikki eri paikat missä työkaluja on (sisällä komerossa ja kaapissa, heppatallissa, autotallissa, pajassa ja ties missä) ja tehdä kunnon inventaario.

Sitten viikonloppuna pitää Transitista purkaa osa ja vähän tsiigailla sitä. Kuulin korjaamolta juttua, että se tiivisteen vaihto on sen verta työlästä ja hankalaa, että itse ei kannata lähteä ja työn hinta on jo äkkiä koko käytetyn mötin verran. Tiedä sitten, kun en noista ymmärrä, mutta se tiiviste on vissiin niin piirun tarkkaa hommaa, että jos menee vähänkään väärin, niin ei tapahdu enää mitään. Noh, koska ite en tajua mitään, luotan tuohon sanaan...

Tai no, mötti irti ja katson miltä se näyttää. Koska olen tumpelo ja pitää tekniikkaa purkaa, siitä tuleekin tänne tänään topic valokuvien kera. Eli te hyvät herrat pääsette sitten pätemään tiedoillanne kunnolla. Olisi niin makeeta saada ite vaihdettua. Vähän vain mietityttää jo etukäteen, että kun uuden palikan pistää kiinni, pitääkö sitä sitten osata säätää, koska kaasuvipu siihen menee (tai kaasuvaijeri tai mikä lie).

Ei tässä sen enempää, vaan sitten omassa topsussa. Varoituksen sana siis, kun tänne tulee Transitin korjaustopsu, niin siinä ei kerrota miten homma etenee vaan kysytään miten homma etenee.

Sitten sellainen ihme juttu vielä, että tuon ransiitin renkaat on kirotut! Se on nyt pihassa seissyt ja toinen uusi takarengas (ajettu varmaan 2000 jos sitäkään) on ihan lussu. Miten hitto noita renkaita meneekin, ja ihan uusi marmoritiskiltä. Pitää toivoa, että joku viallinen versio. Ärsyttää vaan hitosti. Pitää joko:

a) nostaa auto ylös ja ottaa rengas irti ja viedä korjaamoon tai
b) pistää paikkaussuihkeet sisään ja toivoa, että kestää 40 kilsaa

Vaihtoehto b:n ehto tosin on, että reikä on pieni eikä rengas enempiä revennyt, mutta siinä on riskinsä ajaa jos renkaan rakenne on sökö.

Viime vuoden puolella toiselta puolelta meni rengas ihan riekaleiksi, kun rekka ohitti liika läheltä ja repi sen paskaksi. Sehän oli se, kun 6 kilsaa nilkutti riekaleella huoltikselle, kun hinausautoja ei tullut ja ollut ja talvella rupea hiekkatiellä tunkkailemaan yms.

Tarttis varmaan jotkut aurauskulmat tai muuta tsekata tuosta vehkeestä. Ei voi olla niin ihme tuuri, että kaksi rengasta hajonnut mystisesti itsekseen puolessa vuodessa (en laske kolmatta, koska ulkopuolinen tekijä). Nää itekseen hajonneet on oikealta edestä ja vasemmalta takaa. Toinen oikea eturengas mikä samasta setistä ehjä on kyllä niin kulunut, että näkyy kuidut jo, eli oliskos siinä vain syy ollut sille, että ylikulunut. Tuo on ollut työkäytössä, eli ajettu ties missä, eli renkaat kyllä kovilla esimerkiksi katukivetyksissä yms.

Alkaa kohta vaan pikkuhiljaa ärsyttää renkaiden ostelu, kun ei nekään mitään ilmaisia ole.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1209
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: OFFTOPIC TOPIC

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Helmi 25, 2013 6:04 am

Siksihän täälä olhaan että saapi kysyä kaverilta ko tullee ongelmia :)
Jos eppäilet että renkhaassa valmistusvika, niin ota irti ja vie semmosenhaan sinne rengasliikheeseen. Halpojahan nuot ei tosiaan ole.

Meillä on kuulunu v-lopun ohjelmistoon muuttoa aamusta iltaan ja vielä olis vähän kesken. No nyt pääsi paljon parempaan kämppään (ja autotallinki sai siinä samassa järjestykseen :) ) Nyt vois sähkölaskuki tippua aika reilusti ja huushollisa on kuiten lämmintä! Valitettavasti ei ole vielä missään harvemmin asutula aluheela, jossa olis isommat pihat jne. eikä ole oma talo. Pakastin häätys vielä viä umpihangen läpi takapihan ulkorakennukseen. Saapi Lynxi töitä :)
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1076
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

EdellinenSeuraava

Paluu Vapaa Sana

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa