Ãlä tee näin!
Lähetetty: To Tammi 14, 2010 8:30 pm
Ajattelimpas laittaa pienen esimerkin tänne, siitä miten ei kannata kiinnittää subbaria koteloon, ja miten sitä EI kannata irrottaa.
Eli, oli heinäkuu 2009, ja itellä oli karmea kiire ensimmäisiin maxboom kisoihin ja kotelon rakennus ja kaikki kesken. Kotelon rakennukset yms meni ihan mainiosti, mutta kun tuli aika kiinnittää subikka koteloon, ei tiivistenauhaa tietenkään ollut varastossa. Noh, ei siinä mitään ajattelin ja tuuttasin elementin sialla kiinni koteloon, ja eikun kisoihin :P Kisamatkakin oli tarina sinänsä, sillä noin 3 kilometriä ennen kisapaikkaa vahvari alkoi temppuilemaan ja kisat jäi väliin.
Tuossa Joulu/tammikuun vaihteessa tuli ajankohtaiseksi uuden kotelon teko suuremman luvun toivossa, ja vanhasta piti tietty luopua, ja subi irrottaa. No eihän se tietenkään mennyt ihan putkeen... Sillä eihän se mäski mitään V**** periksi antanu :D Aloin sitten fiksuna poikana naputtelemaan pientä meisseliä vasaran avulla subbarin ja kotelon väliin. Eli napsautin aina pikkaisen ja siirryin seuraavaan kohtaan. Olin kiertänyt kehän ympäri kerran, ja toista kiekkaa aloitin kun kuului RÄKS! Aattelin että ok, se kuului kotelosta...
Jatkoin naputtelua, ja kohta kuului taas RÄKS ja aattelin siinä sitten et ei perhana ja aloin tutkimaan asiaa tarkemmin.. Subbarin kehästähän bongasin sitten kolme pientä halkeamaa, ja olin jo valmis roudaamaan kotelon elemetteineen päivineen roskiin..
Mutta päätin silti jyrskyttää subin irti kotelosta pienellä väkivallalla. Sekään ei ollut ihan helppo operaatio, sillä kotelon seinien paksuus oli yhteensä 44 milliä :D mutta ei muuta ku vasara taas peliin mukaan, ja koteloa paskaksi, koska eihän tietenkään saanu kokonaan sahattua irti..
Pientä ketutuksen poikastahan siinä tietty pokkas päälle kun itte laittoi ns. paskaksi 550 euron arvoisen vekottimen, joten ensimmäisessä kuvassa näkyy hieman temppulientä :D mutta lähtihän se siitä irti hienon levy rinkulan kanssa.
Siitä sitten aloin pikkuhiljaa halkomaan levyä vähemmäksi, joka ei tosiaankaan ollut hauskaa. Joku pari kolme tuntia siinä sai ahertaa mutta irtosihan ne ja pääsin tarkemmin tutkimaan kuinka paljon damagea vehje oli ottanut, joten tässäpä siitä niiiiiiitä kuvia:
Eli subbarin kehä oli melkein koko matkalta haljennut irti tolleen miten ekassa kuvassa näkyy, ja vielä kolme kappaletta toisen kuvan kaltaisia halkeamia..
Etsinnässä on tällä hetkellä ihminen joka tuosta purkaisi hitsaamista estävät osat pois, ja hitsais takas kasaan ton, sen jälkeen pitäs sitten vieä maalata runko tuosta. ELI ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET LAITTAKO SUBBARIA MÄSKILLÄ KIINNI KOTELOON!!!! :D
Jatkoa tulee, kunhan saa tuon korjauksen alle.
Eli, oli heinäkuu 2009, ja itellä oli karmea kiire ensimmäisiin maxboom kisoihin ja kotelon rakennus ja kaikki kesken. Kotelon rakennukset yms meni ihan mainiosti, mutta kun tuli aika kiinnittää subikka koteloon, ei tiivistenauhaa tietenkään ollut varastossa. Noh, ei siinä mitään ajattelin ja tuuttasin elementin sialla kiinni koteloon, ja eikun kisoihin :P Kisamatkakin oli tarina sinänsä, sillä noin 3 kilometriä ennen kisapaikkaa vahvari alkoi temppuilemaan ja kisat jäi väliin.
Tuossa Joulu/tammikuun vaihteessa tuli ajankohtaiseksi uuden kotelon teko suuremman luvun toivossa, ja vanhasta piti tietty luopua, ja subi irrottaa. No eihän se tietenkään mennyt ihan putkeen... Sillä eihän se mäski mitään V**** periksi antanu :D Aloin sitten fiksuna poikana naputtelemaan pientä meisseliä vasaran avulla subbarin ja kotelon väliin. Eli napsautin aina pikkaisen ja siirryin seuraavaan kohtaan. Olin kiertänyt kehän ympäri kerran, ja toista kiekkaa aloitin kun kuului RÄKS! Aattelin että ok, se kuului kotelosta...
Jatkoin naputtelua, ja kohta kuului taas RÄKS ja aattelin siinä sitten et ei perhana ja aloin tutkimaan asiaa tarkemmin.. Subbarin kehästähän bongasin sitten kolme pientä halkeamaa, ja olin jo valmis roudaamaan kotelon elemetteineen päivineen roskiin..
Mutta päätin silti jyrskyttää subin irti kotelosta pienellä väkivallalla. Sekään ei ollut ihan helppo operaatio, sillä kotelon seinien paksuus oli yhteensä 44 milliä :D mutta ei muuta ku vasara taas peliin mukaan, ja koteloa paskaksi, koska eihän tietenkään saanu kokonaan sahattua irti..
Pientä ketutuksen poikastahan siinä tietty pokkas päälle kun itte laittoi ns. paskaksi 550 euron arvoisen vekottimen, joten ensimmäisessä kuvassa näkyy hieman temppulientä :D mutta lähtihän se siitä irti hienon levy rinkulan kanssa.
Siitä sitten aloin pikkuhiljaa halkomaan levyä vähemmäksi, joka ei tosiaankaan ollut hauskaa. Joku pari kolme tuntia siinä sai ahertaa mutta irtosihan ne ja pääsin tarkemmin tutkimaan kuinka paljon damagea vehje oli ottanut, joten tässäpä siitä niiiiiiitä kuvia:
Eli subbarin kehä oli melkein koko matkalta haljennut irti tolleen miten ekassa kuvassa näkyy, ja vielä kolme kappaletta toisen kuvan kaltaisia halkeamia..
Etsinnässä on tällä hetkellä ihminen joka tuosta purkaisi hitsaamista estävät osat pois, ja hitsais takas kasaan ton, sen jälkeen pitäs sitten vieä maalata runko tuosta. ELI ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET LAITTAKO SUBBARIA MÄSKILLÄ KIINNI KOTELOON!!!! :D
Jatkoa tulee, kunhan saa tuon korjauksen alle.