Kadett C -79

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Maalaanko etuhiekkapellin edelleen mustaksi, vai mennäänkö kokonaan punaisella?

Musta
0
Ei ääniä
Punainen
4
100%
 
Ääniä yhteensä : 4

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Pe Touko 06, 2016 5:54 pm

Nyt sain taas vian esille. Tarkennan vähän vikakuvausta:

- Huono tyhjäkäynti. Kun kaasua polkaisee, ottaa kierroksia mutta sitten sammuu
- Jos yrittää liikkeelle, sammuu
- Välillä kuuluu koneesta voimakas nariseva ääni, ihan kuin hihna luistaisi mutta ei ole hihna. Ihan kun joku jumittaisi koneen sisällä..
- Ilmansuodattimesta kuuluu voimakas kohina, kun normaalisti ei kuulu mitään ellei kaasuta. Vetää aika hyvin ilmaa sisään.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1179
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Mikko » La Touko 07, 2016 4:49 am

Seokset pielessä? Kaasua polkaistaessa kiihdytysrikastus, joka on hetkellinen -> sammuu tämän loputtua. Kylmänä toimii - kylmäkäyntirikastus? Laihalla käydessä olen jostain syystä itse huomannut että useat autot käyvät erittäin nätillä kaasulla mutta hyytyy kun kaasua laittaa yli 10-20%. Ilmansuodattimen kohinankin tähän voisi mielestäni yhdistää, joskaan syytä en itse ole keksinyt, kenties alhaisilla kierroksilla verraten tarvittu suuri ilmamäärä aiheuttaa ääntä? Voimakkaasta äänestä moottorissa ei nyt tule muuta mieleen kuin nakutus johtuen liian laihasta seoksesta ja sitäkautta nakuttamisesta kun sylinterin lämpötila kasvaa kun polttoaine ei jäähdytä tarpeeksi käytettävään sytytysennakkoon nähden.

En ole kyllä ihan perillä nyt tässä autossa olevasta sytytys ja polttoainejärjestelmästä. Mutta äkkiseltään kun on tullut, niin voisiko olla esimerkiksi tukos suuttimessa tai vastaavaa? Anturivikakin on kyllä mahdollinen. Myöhäiselläkin sytkällä se kyllä kävisi ja toimisi täyskaasullakin, pitäisi toimia paremminkin kuin osakaasulla paremman sylinteritäytöksen ja täten suuremman palonopeuden vuoksi. Liian aikaisella, varsinkin jossei ennakko vähene kuormituksen lisääntyessä voisi ilmetä nakutusta mikä selittäisi mainitsemaasi ääntä. Tällöin itsellä ainakin tupannut äkillisesti kaasu polkaistaessa pukkaamaan sellaista 20cm liekkiä kaasarista ylöspäin. Tämä toki aiheuttaa hyytymistä, mutta voimakkaan sivuäänen kera, enkä puhu liekistä vaan moottorin sisältä tulevasta kolinasta/narinasta. Mutta tuon kohinan vuoksi lähinnä veikkaisin tuota seospuolta ennemmin. Sitä en tiedä mikä tässä autossa seoksen määrään tarkalleen vaikuttaa.

Hall-anturi harvemmin niin menee että heittelee signaalia, voi olla huono johtokosketus tai vastaavaa. Ennemmin anturityypistä riippuen (digitaalinen/analoginen) voi signaali jonkinverran muuttua tai kadotakkin, mutta ei sen edestakaisin pitäisi muuttua (eli aiheuttaa mitään aaltoilua). Siellä on vain ohut sähköä johtava levy, jonka läpi sähkövirtaa johdetaan, jolloin elektroniliikkeen suunta muuttuu tässä levyssä siihen vallitsevan magneettikentän voimakkuuden ja suunnan mukaan, jolloin 90 asteen kulmassa tuotuun virtaan nähden mitataan jännite-eroa johtuen elektronien ajautumisesta "sivuun", josta voidaan määrittää magneettikentän voimakkuus, suunta, vallinnut aika ja täten taajuus jolla magneettikenttä muuttuu. Varsin yksinkertainen kapistus siis. Sen ulostulosignaali on näppärä analysoida oskilloskoopilla, siitä näkee hyvin että onko siinä mitään vikaa. Oskilloskooppi on kyllä tosi näppärä ja oikeastaan välttämätön jokaisen anturin tarkistukseen jota autossa käytetään, joskin lämpötilatunnistimen nyt mittaa yleismittarillakin.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RalliArttu » La Touko 07, 2016 5:59 am

Tuohon ääneen liittyen, jos kyse nakutuksesta siis siitä itsesytytyksestä, niin ääni on sellainen sirinä (kuin joku rälläköisi sun moottorin alakertaa :D ) joka kuuluu vedossa tietyllä kierrosalueella riippuen kuinka aikasella ennakko käy, eli on siis täysin erilainen kuin muut mekaaniset äänet kuten hihna tai vaikkapa nostimet ja laakerit. Itsellä naulannut useamman kerran, perusennakkoa 20 astetta rolleyes , ja silloin on kyllä vetoja ihan helvetisti, mutta alkaa kuulua tuota em. sirinää eikä tee mieli enää painaa kaasua yhtään lisää :)

Kuitenkin uskoisin vian olevan syttypuolella, koska harvoin vakiomoottorissa tai lievästi piristetyssäkään (kuten itsellä OHC+Bf134jne....) seokset muuttuu itsestään ja niiden pitäisi muuttua todella paljon että alkaisi tulla käyntiin tollaisia probleemoja, usein laiha seos aiheuttaa esim. booaavaa ääntä. Jos jotain suuntaa antavaa haluaa seoksista, niin tulppien väri (niiden entisten) syyniin ja kattoa että bensan paineet ok/paineensäädin kunnossa, siihen säätimeen tulee se aliapaineletku eli kannattaa sekin tutkia. Voi myös nypätä alipaineletkun irti paineensäätimestä (jolloin seos rikastuu) niin näkee miten vaikuttaa käyntiin. Nämä siis tällasia karkeita testejä, koska vasta lambdalla saa AFR:sta täyden tiedon.

Mulla oli joskus perusennakko törkeesti myöhäsellä, kokemattomuuttani, oli aika hengetön moottori, vaikka paikallaan otti kierroksia, toki mulla se ennakko siis kokoajan myöhässä, mutta just virheellinen tieto moottoriin menevästä ilmanmäärästä (MAF) voi säädä sytyn sekoilemaan. Ainakin contact cleaneria liittimeen ja tarkistaa että johdot kunnossa. Miten muuten reagoi jos ottaa koko töpeselin irti maasamittarista?

Toivottavasti tästä viestistä saa jotain selkoa, vaikka vähän vielä oon heräilemässä ;D

EDIT:typoja korjailtu ja lisätty vinkkejä
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Mikko » La Touko 07, 2016 11:12 am

Nakutuksen ääni on tosiaan varsin erilainen muusta moottorin äänistä, sillä sitä hieman mietinkin. Harva mekaaninen asia on aiheuttanut ohimeneviä ääntelyjä. Ne viat joko ääntää tai sitten ei. ;D Nakuttumaan nyt saa vaikka tyhjäkäynnilläkin jos on tarpeeksi ennakkoa. Nakutuksella itse tuppaan viittaamaan kaikkeen ennenaikaiseen palamiseen, itsellä ei ole tapana ollut erotella sitä itsesytytykseksi ja mikä se toinen olikaan (ennenaikainen sytytys?), kuten jotkut tekevät. Seokset harvemmin muuttuu itsekseen, mutta on mahdollista että äkillisesti hajonnut anturi tai jokin roska polttoainepuolella alentaa syöttömäärää. Itsellä tämä jälkimmäinen käynyt Sierrassa parikin kertaa. Ykskaks moottorista tulee hengetön ja ei tyhjäkäyntiä käy millään, kun minuutti aikaisemmin kulki niin hyvin kuin vakio Sierra nyt vain kulkee. Tätä mietin tuon kaasun antamisen aiheuttaman hyytymisen vuoksi. Lambdamittaus ei olisi ollenkaan pöllömpi asia. Muistaa vain että kapea ei kovin paljoa stokiometrisen seossuhteen ulkopuolella kumpaankaan suuntaan näytä vaan seossuhteen ollessa vaikka 1,3:1 anturi näyttääkin 1,1:1 kun ei osaa tulkita sitä laihempaa. Itselläkin ollut ennakko monesti myöhäisellä, mutta tällöin ei asiaan ole vaikuttanut moottorin lämpötila tai kierrosalue/kuormitus, mikäli ennakonsäätö kierrosten ja kuormituksen mukaan vain toimii. Ollut vain puutunut vähän kaikkialla mutta käynyt kuitenkin jokaisessa tilanteessa tai sitten ei juuri ollenkaan missään tilanteessa. Sama on tosin kylläkin sillä aikaisellakin sytkäennakolla, joten voisiko ongelmaa olla tuossa kuormituksen ja kierrosnopeuden mukaan tapahtuvassa ennakonsäädössä? MAF, kierrosnopeustieto ja kaasuläpän asento kaikki vaikuttavat sytkäennakkoon. Ennakko määritetään kierrosnopeuden ja moottorin kuormituksen mukaan, kuormituksella pyritään tekemään säätö sylinteritäytöksen mukaan, joka vaikuttaa palonopeuteen ja täten tarvittuun ennakkoon, varsin radikaalisti, oikeastaan enemmän kuin kierrosnopeustieto. Jos massamittarin irroittaa niin moottorinohjaimeen pitäisi olla koodattu asian kannalta varajärjestelmä, jolloin vedetään menemään ilman MAF:ia, kaasuläpän asennon, kierrosnopeuden ja lambdan mukaan. Seokset sitten on vähän enemmän mitä sattuu, todennäköisesti vähän rikkaan puolella varmuuden vuoksi. Helppo sinällään testata, että jos käynti ei huonone kun MAF:n irrottaa niin vika on todennäköisesti MAF:ssa tai sen johdotuksissa tms. eli se vetelee jo ennestään menemään ilman MAF:ia tai väärällä arvolla.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Touko 07, 2016 2:38 pm

Mikolta tulee niin teknisen tuntuista tekstiä että pitää lukea useamman kerran että ymmärtää :D

Se ääni kuuluu mahdollisesti sittenkin jostain tuosta hihnasta, oli hieman löysähköllä niin on mahdollista että se jossain rullassa löi hieman tyhjää. Nyt on kaikki varat kiristetty laturista, pitäisi varmaan hankkia hieman lyhyempi hihna :)
Suuttimet pitää kyllä varmaan jossain vaiheessa ottaa tutkintaan, jos tuntuu että mikään muu ei enää auta.

Entisten tulppien väri oli vaalea, ja kuivat olivat. En paljon osaa niistä lukea :) Ei tullut otettua kuvaa, mutta ovat vielä tallessa jos tarvitsee ottaa näytille. Alipaineletku painesäätimelle on ok, ja tosiaan vaikuttaa heti auton käyntiin kun nappaa irti, nimenomaan negatiivisella tavalla :) Ilmamassamittarista otin johdon pois, kone sammuu suoraan. Johtuu ilmeisesti siitä, että rele nappaa samantien pumpun kiinni eli bensansyöttö lakkaa.

Tutustuin hieman tuon L-jetronicin tuplareleen toimintaan, ja mikäli oikein käsitin niin tuossa pitäisi homman toimia niin, että sytytysvirralla ei vielä pitäisi pumpun lähteä pyörimään. Vasta sitten, kun käynnistysvirta tulee, pitäisi pumpun alkaa pyörimään. Kuitenkin jostain kumman syystä pumppu pyörii heti kun virrat laittaa päälle.. Ymmärsin homman niin että kun autoa starttaa, se starttausvirta kytkee releestä pumpulle virran, mutta kun starttaus loppuu ja ilmamassamittari huomaa auton olevan käynnissä, se ottaisi vastuun virran antamisesta pumpulle joka näinollen jatkaa pyörimistään. Joku asia tuossa nyt on solmussa, mutta en tiedä onko ongelma massamittarissa vai releessä. Avasin sitten vielä mielenkiinnosta ilmamassamittarin aivot, ja täytyy myöntää että aika hapettuneen näköistä sisällä on, kaikki metallinen on ihan valkeassa töhnässä.. Mutta avainosat on minusta ihan kohtuu siistejä, muutapa en sitten tuosta osaa sanoakaan.
Kuva

Yhden selkeän vian kuitenkin löysin :D Kaasuläpän asentoanturiin menee kolme johtoa, joista yksi oli poikki! Liitin on nyt vaihdettu ja kaikki johdot kytketty, sitä en vielä uskalla sanoa mitä vaikutusta kokonaisuuteen tuolla oli.
Kuva
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1179
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RalliArttu » La Touko 07, 2016 3:19 pm

HEka-- kirjoitti:Yhden selkeän vian kuitenkin löysin :D Kaasuläpän asentoanturiin menee kolme johtoa, joista yksi oli poikki! Liitin on nyt vaihdettu ja kaikki johdot kytketty, sitä en vielä uskalla sanoa mitä vaikutusta kokonaisuuteen tuolla oli.
Kuva


BINGO :) Jokainen johto TPS-anturissa on tarpeellinen, koska sehän on säätövastuksella, ja tarvii siis kaksi miinusta (tulo vastukselle ja paluu signaali ECUlle) ja plussan.

Ja tuohon b-pumppuun, sen kuuluu pyöriä myös silloin heti kun syttyvirrat on kytketty päälle, mutta vaan 2 sek. ja siitä eteenpäin täytyy pyörittää starttia. ECU siis maadoittaa releen kelaa ja päättää milloin rele vetää = millon pumppu pyörii. Näin nippeli tietona :D
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Touko 07, 2016 3:51 pm

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=334340

Taisin eksyä volkkari osastolle, mutta tuon ketjun mukaan ei pitäisi pyöriä lainkaan sytytysvirrat päällä :)

Kuva
Katsoin hieman tarkemmin ilmamassamittaria, ja huomasin että tuossa yksi kontakti on kiinni kokoajan kun netistä löytämissäni vastaavissa kuvissa se on auki(kuvassa ympyröity punaisella). Käänsin vähän tuota metallista tikkua(kuvassa ympyröity sinisellä) niin, että se painaa kontaktin juuri ja juuri irti kun moottori ei ole käynnissä ja tadaa, pumppu ei ole käynnissä sytytysvirrat päällä mutta tärähtää käyntiin samantien kun starttaa :D Eli se pelaa kuin ajatus nyt. Käsittääkseni tuolla tikulla ei ole muuta virkaa kuin toimia tappokytkimenä sitten kun kone sammuu.

Edit. Huomiseen jää sitten koeajolenkit lämpimän koneen testaamiseksi, ei jaksa enää tänään :D
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1179
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RalliArttu » La Touko 07, 2016 4:00 pm

Tosiaan näkyykin olevan erilailla Volkkareissa ja Opeleissa kuin mitä Fordissa, kun katsoin tuota linkkiä :)

HEka-- kirjoitti:
Edit. Huomiseen jää sitten koeajolenkit lämpimän koneen testaamiseksi, ei jaksa enää tänään :D


Toivotaan että vika tuli kuntoon :) Tai muutenhan tää alkais oleen jo ihan henkimaailman juttuja mrgreen
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Mikko » La Touko 07, 2016 6:02 pm

Jospa se nuilla korjaantuisi. Tuo katkennut johto mätsäisi aika hyvin vikoihin, ollut varmaan muutamalla langalla enää vain jo jonkin aikaa ja jostain tärinästä ajossa napsahtanut lopulta kokonaan. Tällöin lienee sitten moottoriin mennyt soppaa interpoloiden kiinniolevan kaasuläpän arvoa eli käynyt laihalla ja liiallisella ennakolla. Taitaa olla sen verta vielä alkeellinen systeemi nykyisiin verrattuna ettei tuossa ole mitään nuita varajärjestelmiä/signaalirajoja/worst case oletuksia anturivikojen vuoksi.. 2000-luvun järjestelmillä pystyy ajamaan, joskin alentuneella teholla vaikka sähköisestä kaasuläpästä puuttuisi anturi kokonaan. Lähti käyntiinkin.. Eikä ole pitkä aika kun kokemusta on, hyvinhän se ei kyllä käynyt, mutta kyllä sillä osakaupoille ajoi.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Su Touko 08, 2016 3:04 am

Ei mitään vaikutusta.. Sama homma. Se näköjään kylmemmälläkin koneella oireilee, mutta isommilla kierroksilla. Kun kiihdyttää lusikka pohjassa niin alkuun lähtee hyvin, mutta sitten alkaa hyytymään. Lämmetessään vain pahenee, vian etsintä jatkuu :)
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1179
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Su Touko 08, 2016 8:32 am

Kannattaa mittailla varoiksi puristukset pytyistä, niin voi ainakin suurimmat häröt sulkea pois :)
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Touko 14, 2016 3:38 am

Merkillinen homma, ajoin auton talliin ja pari kertaa käytin siellä lämpimäksi, ei mitään ongelmaa. Sitten lähen ajamaan, niin taas takkuaa o.O
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1179
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Pe Touko 20, 2016 2:51 pm

Ei helpota, nyt en enää keksi mitä tehdä. Startinkin vaihdoin uuteen kun solenoidista murtui plussanapa kokonaan irti, arvelin jo että tuossahan se vika oli mutta ei.. Pitänee oottaa syksyyn jos olisi varaa käyttää huoltamossa.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1179
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Mikko » Su Touko 22, 2016 1:02 pm

Kyllä se sieltä löytyy jos vain perehtyä jaksaa. Itse en oikein osaa arvella kun en ole perillä millainen järjestelmä tässä nyt oikein on. Ihmisiä ne siellä huoltamossakin ovat.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Su Kesä 12, 2016 2:08 pm

Vielä ei ole vastausta rukouksiin löytynyt :) Uuden Boschin puolan ostin saksasta, kun vanha on näköjään ollut väärä heti alusta pitäen(3ohm kun pitäisi olla 1.5ohm). Uusi ei kylläkään vaikuttanut mihinkään, mutta epäilen että kenties tämä väärä puola on tehnyt jotain vahinkoa muihin sytkän komponentteihin(hall-anturi?). Sattuipa sitten niin hyvä tuuri, että joku möi täydellisen kärjettömän sytkän 80€ hintaan ja loppuviikosta pääsen sitten kenties sitä koittelemaan..

Jos ei noilla eväillä homma toimi, niin oiskohan se sitten jo aika siirtää x20xev konepellin alle :crazy: Siihenkin tarvitsisin vaihteistoa yms. pientilpehööriä jotta saisi tekniikan istutettua mutta alkaa tuntumaan helpommalta vaihtoehdolta :D Muutenhan kaikki valmiudet jo periaatteessa on, kun autokin on jo 2-litraiselle muutoskatsastettu.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1179
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ma Kesä 13, 2016 5:39 pm

HEka-- kirjoitti:Jos ei noilla eväillä homma toimi, niin oiskohan se sitten jo aika siirtää x20xev konepellin alle :crazy: Siihenkin tarvitsisin vaihteistoa yms. pientilpehööriä jotta saisi tekniikan istutettua mutta alkaa tuntumaan helpommalta vaihtoehdolta :D Muutenhan kaikki valmiudet jo periaatteessa on, kun autokin on jo 2-litraiselle muutoskatsastettu.


Kyllähän se on jäätävä totuus että jossain kohtaa moderni 16v-tekniikka tulee käytännössä halvemmaksi, vaikkei siinä ehkä olekaan sitä samaa klassista fiilistä :) Itsekin päädyin pitkän harkinnan jälkeen neliventtiilikantiseen tekniikka-vaihtoehtoon projektin kanssa, vaikka oli tullutkin kasitappisten kanssa jokseenkin jo sinuiksi. Kone, eli mun tapauksessa Blact top, makso 120e kun itse hain, mikä on noin puolet OHC-motin hinnasta, jota sellaistakin joutuisi äkkiä tekemään toisen tonnin edestä kun alkaa remontoimaan (laakerit, m-renkaat, koneistukset jne...). Kuitenkin tollanen nykyainainen kone on lähtökohdallisesti ehjä, kestävämpi ja vakiona jo ihan kivan tehoinen kun se lusikoidaan kevyeen koriin 8) Tällaisia mietteitä näin Ford-puolelta, vaikken olekaan just Ooppeleiden tekniikkavaihtoihin perehtynytkään :D
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » To Kesä 16, 2016 3:58 pm

Aikalailla yhteneväisiä juttuja on myös Opelin puolella :)

Nyt kuitennii koitan vielä tuota tekohengittää. Tänään tuli uusi sytkä, ja viskasin lähinnä pelkän virranjakajan kiinni ja loput on entisiä komponentteja. Sen verran oli vaikutusta että enää ei aivastele ilmansuodattimeen eikä pauku pakoputkessa.. Ei edelleenkään toimi, mutta oireet selkiytyivät niin paljon että nyt lähtisin taas kyllä tuonne ilma/polttoainepuolelle. Lisäsin videon, vetäkää vain rohkeasti omat johtopäätöksenne :)

https://www.youtube.com/watch?v=hJ2ay8F ... e=youtu.be
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1179
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Mikko » To Kesä 16, 2016 4:20 pm

Hankala kun en itse tunne tuota järjestelmän rakennetta. Mutta sen tiedän että kyllä sinä sen vian sieltä löydät. Harvassa on viat joita ei selätettyä saa! Polttoainepumppu tarpeeksi tuottoisa? Suuttimet puhtaat? Virtaus ylipäätänsä riittävä? Polttoainesuodatin? Kipinäteho? Ohjauspuolen tutkiminen tosiaan vaatisi sen oskilloskoopin. Jos sellaisen saat vaikka lainaan niin sillä olisi hyvä tutkia kipinät ja suuttimien ohjaukset. Ostaa ei tätä varten kyllä kannata, mitään kun ei tee alle 300€ laitteilla (kirjaimellisesti) ja jotenkuten johonkin kykenee alle 1500€ laitteilla..

Ilmansaannissa tuskin mitään vikaa on, äänestä kuulee selvästi että sylinterin täytös paranee vallan mainiosti. Se ei vain syty kunnolla. Tuleeko tavaraa raakana läpi/haiseeko bensa oireiden aikana? Jos haisee niin silloin se on kyllä sytkässä, mutta jos ei haise niin polttoainepuolella se silloin on. Tuo kun ei paukuta mihinkään niin ei se merkittävästi väärään aikaan pala, joten tavara tulee joko raakana tai sitten sitä ei alunperinkään ole sylinterissä..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Pe Kesä 17, 2016 4:12 pm

Raahasin auton korjaamoon niin tuo ongelma on minun osalta taputeltu :) *koputtaa puuta*
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1179
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Su Kesä 26, 2016 3:52 pm

Joko on tullut tietoo korjaamolta missä oli vika?
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Su Kesä 26, 2016 4:30 pm

Eivät ole vielä ottaneet sisään autoa, osittain sen takia että on miehistövajaus lomien takia ja osaksi sen takia että sanoin ettei ole kiire..
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1179
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ma Heinä 04, 2016 2:26 pm

Sen verran sain kuulla uutisia, jotta moottorille ei tule tarpeeksi hyvä bensanpaine. Jotenka tutkiivat nyt sitten mikä tilanne on bensapumpussa, jonka ostin keväällä uutena. Lieneekö sitten tankissa bensansaantia haittaavaa roskaa tai jotain, mene ja tiedä. Kyllä se siitä selviää :)

Jarru on edelleen mysteeri myös huoltamolle.. Luulivat ilmeisesti jo selättäneensä ongelman kunnes jarru oli taas jumittanut.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1179
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ke Heinä 06, 2016 1:23 pm

Elikkä moottorin vika on nyt sitten paikantunut bensapaineen säätimeen. Ilmeisestikin käy jumittamaan kun kone lämpenee, ja ei anna tarpeeksi painetta jos oikein ymmärsin. Irroittelen kyseisen palikan toisesta imusarjasta, vien korjaamolle ja koitellaan mitä sen kanssa tapahtuu.. Jos ei mitään niin tilaillaan Saksasta uutta :)
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1179
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Su Heinä 10, 2016 1:30 pm

HEka-- kirjoitti:Elikkä moottorin vika on nyt sitten paikantunut bensapaineen säätimeen. Ilmeisestikin käy jumittamaan kun kone lämpenee, ja ei anna tarpeeksi painetta jos oikein ymmärsin. Irroittelen kyseisen palikan toisesta imusarjasta, vien korjaamolle ja koitellaan mitä sen kanssa tapahtuu.. Jos ei mitään niin tilaillaan Saksasta uutta :)


Hyvä juttu että vika selviää :) Jos uutta b-paineensäädintä alat laittelemaan, niin voisin suositella (ruiskukäyttöön tarkotettua) säädettävää mallia, jossa mittari mukana. Sen säätää sitten vaan tehtaan arvoihin. Oman tilasin Rallyracelta aikanaan ja oli 8mm lähdöillä.
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ma Heinä 11, 2016 2:55 am

Hyvä vihje, pitää käydä jututtamassa seppiä että ovatko jo kerinneet tutkailla sitä minkä vein/tilata uutta jos on ollut rikki :) Ei ole hintakaan sen kummempi mitä originaalissa boschin tasaajassa.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1179
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ke Heinä 13, 2016 12:34 pm

Menin tilaamaan yhden säädettävän mallin maanantaina, nyt kyselin toimitusaikaa niin vastaukseksi tuli 2-3 viikkoa, huoh :(
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1179
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ke Heinä 13, 2016 12:59 pm

HEka-- kirjoitti:Menin tilaamaan yhden säädettävän mallin maanantaina, nyt kyselin toimitusaikaa niin vastaukseksi tuli 2-3 viikkoa, huoh :(


Harrastamista aidoimmillaan, tuttu tunne, sillä ite odottelen vastaavasti tankinkorkkia, josta soittelin Autoracingille kolme viikkoa sitten, sillekin lupasivat toimitus ajaksi 3 viikkoo... >:(
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Pe Elo 05, 2016 2:37 am

Tiistaina katsastus kello 9.20...
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1179
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja HEka-- » Pe Elo 05, 2016 3:56 pm

Eipäs olekaan, pitää perua. Ajoin huollosta kotia siirtokilvillä niin hyytyi puolitiehen, sama vika :D Loppujen lopuksi polttoainetankissa on jotain mikä tukkii letkulähdön. Nyt on sitten tankki irti, mutta ei saa huuhtelemalla paremmaksi.. En viitsi tapella, laitoin ostoilmoituksen uuteen tankkiin.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1179
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kadett C -79

ViestiKirjoittaja Leksa » Ti Elo 09, 2016 3:46 pm

Kyllä osaa vastustaa! Kyllä se siitä vielä, tsemppiä!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1818
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa

cron