Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja Zigu » Ma Loka 09, 2017 6:43 am

Suomi 100 Sierra :thumbup:
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ma Loka 09, 2017 4:17 pm

No juu saattaahan se siihenki teeman natsata tänä vuonna :D Mut jos tarkkoja ollaan niin tää ajatus alko hautua kupolissa mopoikäsenä, sitten tuli väliin pari Sierraa, kunnes sitten tämän kolmannen kohdalla/projektin aikana otin nappasin itteeni niskasta että nyt tehdään se replica.. :) Siinä määrin kun taidot, tilat ja vehkeet antaa myöden mrgreen


Sovittelin jo alustavasti noita keulan kusilaitu osia:

Kuva

Ruuvailin puskurin, maskin ja umpiot autoon kun en nähnyt syytä miks niitten tarttis enää olla irrallaan ku kaikki jo maalattu. Puskurin istuvuus on kyllä ihan peräsimestä, joutuu ehkä tekemään lisää tilaa hinauskoukulle ettei jäi niin alas apparin puolelta... No, toisaalta sekä maski että puskurihan on kumpikin jotain after market kamaa eli ihan täydelliesti noita ei taida saadakaan istuun ilman rajuja leikkelyjä ja uudelleen kuidutuksia (plus miinus nolla). Tosin hinauskoukun altakaan ei voi kovin paljoo ottaa pois ettei rakenne heikkene, täytyy vähän katella vielä...

Apurungon kierteet korista ajattelin putsata ennen etupalkin paikalleen ruuvamista ei vaan oo niin pitkää jenkatappia niin rakentelen jostain normi pultista tuonnempana siihen työvälineen
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ke Loka 11, 2017 3:39 pm

Öljypohja sopimaan kerrasta osa 3 ;D

Kuva

Kun keväällä sovtin konetta+laatiikkoa+custom sumppua huomasinkin että stratille tulee aikas ahtaat oltavat :o Laskeskelin että dokki-Sierran startti mahtuisi muuten mutta kytkinkinkopan lähellä täytyisi ottaa tavaraa pois joko startista ja ö-pohjasta.....ja kumpaanko minä päädyin?!? mrgreen

Kuva

No joo vähänhän sen v*tutti ajatuksena lähtee vielä leikkelemään ja hiomaan maalia pois, mutta kunnioitetaan enemmin niitä Fordin omia osia ja muokataan näitä sävellyksiä :) Onneks ei tänään tuullut niin pysty pihalla hitsaamaan, tosin Esabin kolvi/letku alkaa olla kyllä jo entinen, kun langan tulo takkuaa aina kerta kerralta enemmän vaikka spiraalikin on uus, täytynee ensi keväällä sitten hommata kolvi osa tähän... Lopuksi sutasin tohon harmaata Hammeria, jonka kuivuminen saattaa toki kestää päivän ja pari tällä kelillä...... 8) Näinköhän tuota kuitenkin alkaisi tekniikkaakin sovitteleen keulille vielä? rolleyes
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ma Loka 16, 2017 4:17 pm

Puskurin istuvuuden kanssa oli vähän ongelmaa, kun apparin puoli jäi roikkumaan ja lokariin pystyuunnassa mukavan sentin rako, toki puskurinkaan mitat ei ihan oo symmetrisiä joka suuntaan, mutta jotain oli tolle pahimmalle jutulle tehtävä -> tuumasta toimeen:

Kuva

Nyt on päätynurkat samoilla korkeuksilla, kun tein vähän koloa hinauskoukulle, ja laitoin lopuksi pakat prikkoja molempin kannakkeiden ja runkopalkin väliin niin sai kiriä pultit tiukkaan, jättäen puskurin oikeelle tasolle. Cossu-maskiin voisi tosiaan yrittää siirtää tiivisteen orkkismaskista ellei sitten esim. Etralta saisi uutta ihan metrikamana kun antaa vanhasta mallin?

Paljon ois tekemistä vielä, maalatut akselistot makaa tyhjänä tallin lattialla ja Zetec pukissa, kukakohan se tulis laittamaan tän auton läjään? ;D
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ma Marras 13, 2017 4:14 pm

No niin hellou vaan Sierra.. siis carenthusiasmin poppoo, onkin menny pitkä pätkä lähinnä lueskellen muita prokkiksia, oma projekti jäi istumaan monestakin syystä, kun tämä talvikin alkoi niin mun talli on nyt enempi ruuvauskäytössä huhtikuuhun saakka, ja huomasin ongelman noin kuukausi sitten ja tänään aloin sitä ratkomaan:

Kuva

Elikkäs sain kyllä ihme/kumma ton kannakkeen avulla lootan Sierraan, mutta PassionFord- foorumilla mulle huomautettiin että MK2 Sierran kannake ei käy Mk1 tunneliin, ja kuvasta ehkä käykin ilmi miksi... Nyt sitten on loppuvuoden ainakin käytössä suht, pätevä "verstas" kun oon yhdessä rekrykoulutuksessa mukana, joten sillon tällön pystyy omiakin hommia tekeen :) Yksi vaihtoehto olisi muokata tota Mk2:n kannaketta, tai laittaa prikkoja ihan helvetisti toiselle puolen ja joku koroke kannatinkumin ja ton palkin väliin, tai siiiiiiiiiitten tehdä kokonaan uusi ;)

Kuva

Leikkelin varmaan 3h paloja+ tripla mittaukset, kunnes kääntelin tälläsen vehkeen tulille 8)

Kuva

Hitsaukset tehtynä, pääosin nurkka ja päittäisliitoksia. Ei liian kaunis, mutta uskosin että kestää menossa mukana rolleyes :D

Kuva

Ja valmista. Reiät tehtynä ja jäysteet siistitty. Kyllä muuten on aikas eri mukava tehdä pylväskoneella nämä poraukset :o , tai mulla ainaki aika sähläänistä käsiporalla kun omalla tallilla oon tehny >:(

Kuva

Tossa nyt edellinen ja tää nykynen kannake rinnakkain, alusta vähän epätasanen niin kuvasta ei saa koko jujua irti, mutta pointtina oli tehdä uudesta kannakkeesta yhtä levee kun Mk1 Sierran Type E: kannake oli ja yhtä korkee kun mitä Mk2 mallin kanneke oli toiselta puolen. Vielä pitäis maalata toi :,(


Tän viikon aikana varmaan porailen iskaritolppien pultit pois navoista, onnistuin katkasemaan sisään kummaltakin puolen nääs ;D
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ke Marras 15, 2017 8:20 am

Jeeesbox, vapaa päivä tänään, niin aika vähän pohdiskella, Sierran upgreidieja... Kun on nääs vielä tuo perän kannakehomma ratkaisematta, alkuperänenkin on toki ehjä, mutta mielellään tohon vaihtais uretaanisen, tommosiahan on jo valmiina tarjolla joka Siwassa/K-marketissa:

Kuva

Ne vaan maksaa lähemmös 200e posteineen. Tuohan ei hitsausteknisesti oo kovin mahdoton homma tehdä, ja opiskelija kaveri varmaan pystyis sorvaamaan nylonista ton puslan+hokit. Ainoo vaan että tuo pitäisi varmaan tehdä putken pätkästä, ja sitten pyöreä pusla, kun vähän vaikee tollasta ellipsiä sorvata ;D Tosin putkivalikoima taisi olla aika niukka, olikohan 42mm ja sitten jotain viemäriverkkoputkea hyllyssä, täytyy mittailla vähän siis :think:

Perjantaina näkyis olevan plussakeli, niin täytyy silloin maalata toi lootan-custom-kannakepalkki, Hammer- maalin kuivumisraja taisi olla kyllä +5, mutta eihän se ota jos ei anna :D
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » To Marras 30, 2017 5:00 pm

Pienimuotosia negativisiä ongelmia... :( Olin siis aiemmin tossa käsiporalla menny vinoon iskarinpultista olkatuessa -> yritettiin (epätoivoisesti) drillailla pylväskoneella toiselta puolen mutta vinoonhan se arvatenki vänkäsi silti >:( Tässä jo tullu selailta nettivaraosaa että kelle tuota lähtisi rimpauttelemaan, kun onneksi noita perusmallin etunapoja/olkatukia löytyy, lähinnä se hinta ratkasee ja tietysti mielellään sellaisen jotka ehjänä purettu.

Onneksi en oo ryhtynyt koneistajaksi rolleyes
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » To Joulu 28, 2017 10:19 am

Tässä välipäivät lomaa, niin kirjotellaanpas jotakin.. suunnitelman tapaista :)

Tulevan rakentelukauden haasteita/säätöjä tulevaa olemaan mm. seuraavat jutut:

-Zetec koneen lopullinen installi, jossa seuraavat kohdat vähän jänskättää
>koneen linjausta voi yhä joutua hienosäätään, kun tuli tehtyä laatikolle toi uusi kannake
>vesikiskossa mietinnän alla pitäiskö laipat tasohiotuttaa (mitä mieltä ootte?), saattais järjestyä helposti amiskalla
>ö-kierrossa vielä imusihdin kiinnitys lohkoon uudelleen harkinnassa, ajattellin tehdä jotkin erilliset kannakkeet rkl-pukin-pulttien alle, ei kuulemma ole kovin hyvä tuo nykyinen sydeemi, ja toki öljyjen sisällä pysyminen/tiivistepinnan suoruus on pienimuotoinen testi sekin ;D
>pari liitintä uupuu johtosarjasta, saattavat ehkä järjestyä(?) lähiaikoina
>jakohihnan vaihto varmaan ei olisi pöhkömpi idea, xxxtkm ajettuun mottiin

-Eturipustuksista
>tarttis löytää ehjät irrotetut etunavat, ihan perusmallin, imelään hintaan, ei suolaseen :D
>koiraanluut mitoitella uusiksi tarv. uniball-jointeista, suoraan kiinnitys rekatangon päähän
>pyöräkulmat säätöön, auraus, camber ja caster, tähän viimeseen mulla ei oo tiedossa suuntaa antavaa tehdas arvoo

-Takabiimi
>vakaajanpuslia ei tunnu olevan 20mm tangolle, täytyy vissiin hommata 18mm puslat ja porata isommiksi
>kynäptolppien säädöt? rebound+ajokorkeus

>jotkut vanteet, mielellaan 16" pienehköllä ET:llä /ei oikein spacerit ehkä oo järkeviä?), esim. GT Mondeon 4x108 jakoiset

- Sulakerasia siirtää kabiinin puolelle sotkematta koko auton sähkösysteemiä, joutuu ilmesesti pitkältä etsimääm liitostöpseleitä, että ettei tarvii katkoa johtosarjoja

-Tehostettu hammastanko
>vuotaa ehkä, riittäköhän rt-suojakumien vaihto?
>letkut Blacktopin pumpulle sopiviksi (mahd. LH-osalla Iisalmessa voisi onnistua)

-Syylärin valintaa budjetin/tulevan mukaan
>diesel-version jäähy ei hirveitä maksa, mutta riittääkö enää sitten ahdettuna joskus
>cossun alukenno+flekteineen eBaysta, hintaa on

-Tuulilasi halki, joutuu vaihdattaan

-Imuroinitia ennen sisustan kasausta, josta puuttu penkit, vyöt ja ratti vielä

-Takalasin lämmitin ei toiminu ostohetkellä mrgreen


Tossa nyt olennaismmat mitä tuumaillut :)
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Su Helmi 04, 2018 4:35 pm

Pikku hiljaa ratkottu(?) ongelmia tulevalta rakentelukaudelta :)

RalliArttu kirjoitti: >ö-kierrossa vielä imusihdin kiinnitys lohkoon uudelleen harkinnassa, ajattellin tehdä jotkin erilliset kannakkeet rkl-pukin-pulttien alle, ei kuulemma ole kovin hyvä tuo nykyinen sydeemi,


Tehtiin 2mm rosterista kannakkeet tonne pulttien alle (riittävän lujaa matskua eikä vääristy momentit), piti alun perin kantata kahdesta kohtaa mutta sössittiin ohjelman kanssa, niin kävin vetämässä toisen kulman TIGillä :D Vielä en oo ehtiny tekeen reikiä näihin, joten kuvia vasta valmiista ratkasusta sitten.

RalliArttu kirjoitti: -Eturipustuksista
>tarttis löytää ehjät irrotetut etunavat, ihan perusmallin, imelään hintaan, ei suolaseen :D


Nämäkin tuli löydettyä, tosin molemmista oli porattu jo kierteet pois, joten iskarin alapää tulee sitten läpipulttausasennuksella jatkossa. Myöskin sellanen huono puoli noissa navoissa jotka hommasin oli että ne on maalattu punaisella ja aika tökerösti vieläpä rolleyes Mutta oli ne sentään halvat :D

Muistui vielä mieleen että multa puuttuu dokkilaisen startti (joka käy tähän Zetec-konversiion suoraan), niiiiin selaisin varaosahaun kautta purkaamoja, ja Kajaanissa oli myynnissä bossilainen dokin startti, soitin saman tien kyseiseen purkaamoon, että saa edes muutaman euron tingittyä mrgreen , ja tehtiin kaupat. Osan tulikin jo perille torstaina.


Nyt vaan odotellaan hyviä uutisia Mette Mannoselta, että nää kelit lämpenis, pääsisi taas rakentelmaan ;D
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Su Helmi 18, 2018 3:03 pm

Taas löytyny suht. elintärkeää osaa:

Kuva

Vihdoin ja viimeinki, PATS-moduulin liitintöpseli :o Mullahan tosiaan on jo siruavain, ECU, PATS-rinkula sekä muu johtosatsi, mutta tuo yksi vaivanen liitn siis uupui. Tuostahan pystyy sitten jatkamaan omilla karvoilla (tai niillä mitä autotarvikeliikkeestä saa ;D ) muuhun johtosarjaan/ECUlle. Tuon ohjeen mukaan siis piuhojen veto:

http://www.locostbuilders.co.uk/viewthr ... tid=179921


Aiemmin mainitut osat kävi heittelemässä tallille ja kuvasin samalla :D :

Kuva

Tossa nyt ne etunavat, maalataan siniseks ku ehditään..

Kuva

Dokkilaisen startteri. Tässäkin jännittää yhä miten mahtuu paikolleen ja ottaako vielä ö-pohjaan... No näkee sitten keväällä, kun pääsee taas naittamaan Zetecciä ja MT75-lodjua yhteen :)
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ti Helmi 27, 2018 4:29 pm

Jokusen aikaa ollut hakusessa 100mm laipoilla olevat vetarit tulevaan taka-akselisto kokoonpanoon, siis noitahan on joka Siwassa, mutta purkaamoilla hinnat pyörii 200 euron molemmin puolin, mutta, bongailin nettivaraosan puolelta ilmon, jossa hyväkuntosta vetariparia kaupiteltiin 40 egen summalla, samalta myyjlätä oli jo menny takakelkka kaupan joten enne ku nopeet syö hitaat, rimpautin juuri 20 min sitten myyjälle ja sovittiin kaupat! Kuulemma suojakumitkin ehjät ja muutenki hyväkuntoset.

Mullahan on entuudestaan, pelkät vetarin kepit muttei niveliä, ja uudet nivelet (4kpl)+muut tarvikkeet jos hommaa ollaan taas lähellä niitä haitarin yläpään hintoja.

Joka tapauksessa melkoinen on hintahaitari näiden(KIN) Ford Sierran osien kohdalla :o
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ma Maalis 12, 2018 4:10 pm

Tuli kotiutettua nuo vetarit tänään tallille, ja olivat juuri sellaset kuin myyjä lupaili ja kylkiäiseksi tuli mukaan vielä ulommattumpit, napamutterit ja ne navan isot prikat :) Laakeripukit ja itse navathan mulla onkin jo pyöriny vuosia nurkissa..

Sitten sitten sitten.......

Kuva

En tiedä oonko ainoa joka on v*ttuuntunu irrottamaan vaihdelootaa tunkilla ja erinäisillä skettilauta viritelmillä..? Siitä onkin mulla kyteny ajatus että yhdistäis perinteisen laatikkonostimen (joka ei luonnollisesti oikein mahdu 45cm korkealla olevan auton alle rolleyes ) ja hallitunkin. Leikkasin pätkän akselia joka menee tohon tunkin käpälän reikään ja siihen pillillä leikatut sirpit (6mm teräksestä) jotka kiinni hitsaamalla, virtaa niin paljon että sula vaan just pysyy hallussa, koska kaikki paino on noitten hitsien varassa... Vähän joutuu vielä lyhentään noita sirppejä/käpälöitä, tuli otettua pelivaraa, kun ei ollu muistissa tarkkoja mittoja :D Katotaan ny montako kertaa joutuu tästä kamppeesta jumppaamaan lootan irti ja takas, edellisessä riesassa riitti yks kerta alakautta 7 vuoden aikana, konetta saikin jumpata useemmin siitä ;D
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ma Huhti 16, 2018 3:45 pm

Aloiteltu vaivihkaa tulevaa rakentelukautta, kun täällä(kin)on jo kelit vähän lämmenneet :) Elikkäs.. päätin valmistella etunavat ja adapterit jo tulevalle jarrukonversiolle = normi-Sierran olkatuki+Mk3 Mondeon satula+ST170 Focuksen levy

Homma alkoi reikien navan reikien suurennuksella 10 ->12mn, joka nyt oli aika selkeää, vaikka porakone on sen jälkeen äännellyt vähän oudosti ;D Tänään sitten piti saada sama jako alumiinista vuonna nakki ja peruna jyrsittyihin adapterikalikoihin. Kun oli mahdollisuus käytin suosiolla pylväskonetta, ja tein ensin mittojen mukaan sapluunan ihan 6mm terässoiroon, jonka läpi vasta sitten poraus alumiinisiin kipaleisiin:

Kuva

Tossahan on ideana siirtää satulaa ulommas se kriittinen 15,5mm, jonka verran on siis eroa SIerran ja Focuksen levyn offsetissä. Hauskintahan tässä on se että näin saadaan 300mm levyt (vrt. cossu jossa vakiona 283mm), mutta minimaalisilla kustannuksilla, kun periaatteessa koko paketti levyjä lukuun ottamatta, koostuu tuiti tavallisista purkuosista :)

Toista Sierraakin tutkailin vähän tuossa pihalla, lähti talven jäljiltä keljuilematta samantien käytiin :o Yritän saada ton toisen Sierran leimattua, kun joutuu käyttis-Focuksesta helmat maalamaan kesän mittaan+ muutakin duunia, niin ei lopu autoilu kokonaan :D


EDIT: Navoista täytyy muuten vielä hangata tuo punanen maali pois, ehkä hiekkapuhaltaa jopa?
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » La Huhti 28, 2018 3:36 pm

Rakentelukauden avaus jatkuu ei kylläkää ollu niin toivottu tapa availla rakenteluja, mutta täähän on ikuisuus projekti, joten koritöitä siis vielä kerran :D Kävinpä siis sellanen kämmi oikean takakyljen kanssa että kun lähdin aika v-mäisen oloista valumaa poistamaan, niin tulikin pohjamaali näkyviin >:(

Kuva

Kas näin ;D

Kuva

Ja olipa tuolla kuiva kohta takaluukun vieressä josta harmaa epoksi paistelikin jo ihan ilman hiontaakin :sick: Eipä siinä arki-iltoina suojasin auton kauttaaltaan ja kannoin tavaraa pois tallista ettei kaikki partsit valkeen sumun kuoruttamia..

Kuva

Hioin ton kyljen 400 gritillä ja vedellä mataksi, ja samalla vähän reippaammin valumaa ja 2016 vuoden valumia.

Tänään oli sitten just iltapäivllä sellaset olosuhteet, että uskaltaa jo maalivalmistajan ohjeen mukaan alkaa antmaan soittaa, joten:

Kuva

Kuva

Koko kylki saa viimevuoden purkin jämät ylleen. Vähän jänskätti kun tuli eka reissu jo aika märkänä vedettyä että kuinkahan käy, mutta toisen rundin ja 4 tunnin odottelun jälkeen ei oo tullu vielä yhtään valumaa :) Ei sen nyt viäkään varmaan ihan huippuu oo, mutta nyt saa oikeesti kelvata jo tähän kikottimeen :think:

Kuva

Ja takanurkastaan ei paista harmaa läpi enää mrgreen Ainoa rajaus piti tehdä alas helmaan pystyyn, tällä kertaa käytin ihan aikuisten oikeeta rajausteippiä, jonka nyppäsin pois kun san tokan satsin vedettyä.



Tässä mietin vaan, että aika huollestuttavaa, kun viimeisen 4 vuoden aikana tähän autoon on joutunu ostaan useamman litran maalia, ja tinneriäkin (xx litraa) luonnollisesti, mutta ei yhtään litraa bensaa.......... rolleyes ;D

E:Ja kuvat taas niin tärähtäneitä, prkl.. samsung.....
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja HEka-- » La Huhti 28, 2018 4:56 pm

Loppukesästä ajoon :thumbup:
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1179
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » To Touko 03, 2018 3:15 pm

HEka-- kirjoitti:Loppukesästä ajoon :thumbup:


Se oli jossain kohtaa villi tavoite mulla, mutta kun saisi akselit/jarrut/alustan kasattua niin sitten seuraava tavoite olis tekniikan käyntikuntoon saattaminen, ym ym ym sipistelyä :D

Foorumilaisten mietteitä vähän seuraavanlaisen juttuun; kun tankille tein ton upotuksen konttiin niin, on tossa katellu että b-pumpulle jää aika vähän tilaa kun sen sijoittaa heti ton upotuskaukalon taakse, käytännössä 5cm oletetun pumpun jälkeen kun tulee jo takapuskuri vastaan (kolari turvallisuus), kun yksi vaihtoehto olisi asentaa pumppu kaukalon sivuun apparin runkopalkin alle, mutta tällöin tankin pohjan lähtöön tulisi matkaa mojovat 30-40cm, eli mahtaakohon nuo bossilaiset korkeepainepumput enää sitten imeä kunnolla(?), nehän on yleensä 10cm päässä tankin lähdöistä. Vai oisko joku parempi pumppu tähän mun käyttöön kun boschin/sen kopio- tekeleet?
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Su Touko 13, 2018 7:34 pm

Maalasin vielä kuskin helman alaosan (sai kivasti rajattua piiloon jäävään pokkauksee) ja cossu-maskin uusiksi. Poistelin suojaukset autosta ja kasasin osaa takaisin ja ssäädin samalla takapuskurin istuvuutta laittamalla reilusti prikkoja vasemman kannakkeen ja puskimen väliin, niin ei tuu ihan kiinni koriin. Kuvan skeidaa aiheesta mrgreen :

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Pohjiin olis voinu käyttää vielä enempi kittiä ja aikaa, mutta keskitytään nyt seuraavaksi auton läjäämiseen :D Etuakslistoon täytyy sorvauttaa rekatankojen päihin holkit koiranluille, toimin tuossa kohtaa vaan suunnittelijana, kun ei oikein sorvaukset luonnistu itseltä :,( , ja taka-akseliston kohdalla vielä mietinnässä miten tuon peränmurikan puslan kannakkeen tekis vai ostaisko valmiina...?

Toista SIerraaki vois taas käydä kenkimässä, kun tuore leima siinä, on vaan aika drift-spec tyylinen rengastus -> edessä ihan ookoo kuntoset kesärenkaat ja takana talvikumit joista nastat nypittu pois ;D
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja Zigu » Ke Touko 16, 2018 8:54 am

Sehän näyttää jo kilpurin korilta.
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ma Touko 28, 2018 5:25 pm

Zigu kirjoitti:Sehän näyttää jo kilpurin korilta.


Vielä kun liikkuiski joskus niin... ;D


Nonii, erinäisiä valmisteluja tehty että sais eturipustukset läjättyä autoon päin. Olkatuet sai vähän hööliä osakseen:

Kuva

Kuva

Hioin siis ton punasen pois kaikkialta mistä pysty ja sitten mustaa Hammer- maalia päälle.


Vaikka autoon tuleekin kynätolpat, niin vanhoista iskareista piti pelastaa kääntölaakerintuet ja mutterit:

Kuva

Jouset ähkin pois, homma kai meni ihan nappiin, kun ei vieteri tullu otsaan missään kohtaa rolleyes :D Käytin noita perusmallin puristimia, hommasin noi aikanaan täkäläisen rautakaupan konkurssimyynnistä, puolella hintaa taisivat olla, enhän mä niitä muuten oiskaan ostanut ;D Huomenna hiekkapuhaltelen sekä noi tuet että jousilautaset, vaikka jälkimmäiset ei tulekaan enää tähän projektiin, niin jätän säästöön, jos joku muu kenties sellasia joskus tarvitsee?

Kuva

Vanhat jouset ja iskarit jäi rötköttämään pihalle...

Hommasin mustia pulttejä tänään reaktioankojen päihin ja niiden koriin kiinnitykseen sekä iskarinalapäähän ja etuvakaajalle. Pienenä väliprojektina meinasin huoltaa tehostetunohjausvaihteen, mutta homma jäi toistaseksi vielä kesken, joten ainakin väliaikasesti mennään vakio tehostamattomallatangolla. Koneistamon opiskelijat teki mulle jo ne holkit, kehuttiin kovasti mun mustekynällä tekemiä piirrustuksia :o Holkit olikin juuri sellaset kuin olin visioinut :)

Onkohan kaikkissa takaveto-Sierroissa muuten samanlainen etuiskareiden kääntölaakeri?


Ja loppuun vielä kuvaa:

Kuva

Maalailin ton TIGatun kannakkeen. Josko tätä pian pääsisi taas jatkamaan :think:
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » To Kesä 14, 2018 3:41 pm

Ja taas tehdään edellisen postauksen asioita uusiksi ;D

Kävi sellaine kiva juttu kun sain tolpat kasattua yläpäistään, jonne laitoin uudet kääntölaakerit ja putsatut tuet, niin aloin sitten mallaamaan tolppia noihin kevään aikana höösättyihin olkatukiin ja ihmettelin että helv.... täähän on väljä?!? Ja mittaamalla selviskin että osien myyjä oli ilmeisesti suurentanut jotain muita tolppia varten sitä reikää mukavat 4mm :o Muutama kirosana tuli karjastua tuossa kohtaa >;( Noooooooh, mietin sitten asiaa uudelleen ku mullahan oli yhä ne auton omat navat jemmassa, että jos kuitenkin yrittäisi niistä leipoa -> tuntien ähräämisen jälkeen sain maanantai iltana porattua iskarinpultin kolot tyhjiksi, toiseen oli katkennu terä sisään jo aiemmin plus pari hitsitäppää tuli karkaistua vanhingon kautta kun yks sankari suihkutti niihin kuumana leikkuu nestettä >:(

Poranterä saldoa:

Kuva

(toki osa noista oli jo kulunu entuudestaa 8) )

Kuva

Samalla suurentelin toki satulanpulttien reiät TAAS tulevaan jarrukonversioon käypäisiksi. Seuraava duuni oli putsailla ruosteet pois noista. Samalla huomasin tällä Sierra- taustalla että oikeanpuolen pyöränlaakeri tuntu olevan ehtoopuolella, kun värisi oudosti napaa pyöritellessä. Toinen vastaavasti tuntu hiljattain vaihdetun jämäkältä. Eipä siinä tilailin paikalliseen putkaan merkkilaakerin ei mikään Powerdrive tms.... :D Alla kuvaa vähän ennen kuin aloin lyödä läjään osia:

Kuva

Osat huolella paikolleen, runsaasti rasvaa käyttäen. Ja....

Kuva

...sehän olis taas kunnossa :)

Kuva

Eilen illalla sutaisin maalin loput vielä noihin, antaa nyt kuivaa sunnuntaille saakka mrgreen

Tälläisella kikottimella tullu liikuskeltua kesän paahteessa muuten:

Kuva

Kuva kun hain pultteja Iisalmesta. Sääliviä katseita tulee kanssa kulkijoilta 10/10 :thumbup: ;D Kumma vekotin kun takarenkaat ei tunnu silminnähden kuluvan vaikka aika paljon tulee lipsuteltua ja peripeilistä katottunakin näkyy rantua jäävän, eturenkaista taas katoaa pintaa senkin edestä, mutta pääasia että vetoja nyt kuitenkin tuntuu riittävän näillekin keleille :D

Siinä määrin jatkoin vielä itse projektin Sierraa että ruuvailin etuapurungon jo lopullisesti kiinni koriin, putsasin ekana jengat, laitoin kuparasvaa pultteihin (ja aion laittaa kaikkiin muihin alustan pultteihin jotka tulee koriin) jonka jälkeen kiristin momenttiavaimella.

Tällästa säätöä tää mun harrastaminen vaihteeksi taas on :)
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Su Kesä 17, 2018 5:13 pm

Ja jatkuu taas:

Kuva

Viimeinki napa ja tolppa sopii yhteen, jee :)

Kuva

Tollaset kumisuojat laitoin tukivarren uniball- nivelten ympärille. Ostin aikaan kolme, kun vaan kaksi tarvitaan, yksi siis harjoitus kappaleeksi, homma kuitenkin onnistu kerrasta, joten se yks jäi joutilaaksi :(

Kuva

Valtaosa rojuista kiinni+momenttiin vedettynä autoon päin. Etuvakaaja täytyy vielä väkerrellä tuonne.

Kuva

Kuva

Yläpäihin tuli myös uudet puslat, kun ei oikein viittiny jättää vanhoja kumipuslia tuonne.

Nyt vaan vähän mietityttää mikä narina tuolta tolppien yläpäistä oikein kuuluu käännellessä? Kaikki kun on uutta, niin vähän outo juttu.. no täytyy tutkailla.
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ti Kesä 19, 2018 3:44 pm

Etujousituksen kasaus taas edenny :)

Elikkä vakaajan asentelin tuonne uuteen sijaintiin, jolleka tein korvakkeet kiinteesti runkoaisoihin pari vuotta sitten:

Kuva

Yllä kuvatus muistin virkistykseksi, ja lakkashan tuo buckettikin toimimasta jo. Aiemmin mulla oli tämmöset korvakot droplinkkien alapäiden kiinnitykseen, mutta päätin laillisuuden ja siistimmänki ratkaisun toivossa koneistuttaa holkit:

Kuva

Noi toimii vähän niinku kasattavan puslan tyyliin, menee tuon rekatangon päässä olevan mokkulan sisään ja tietty nivelen keskikuulan sisään, lopuksi vaan tolla pultilla kiritään koko keksintö tangon päähän.

Kuva

Sellasen muutoksen tein vielä että otin kuitenki tähän 22mm vakaajan, kun sellanen tosiaan jäi Rotta-Sierrasta joskus pois (paksumman tieltä) vieläpä uretaanipuslilla. Kuten näkyy hyvin on osilla liikkuma varaa!

Kuva

Kauempaa kuvaa. Josko tuolla sämpylän ajettavuus vähän paranisi? 8) rolleyes :D

EDIT: Ja joo raidentangonpäät sekä suojakumit menossa vaihtoon jossain kohtaa ;D

EDIT: EDIT: Juu narinankin syy selvis, iskarinkääntölaakerit olin kuitenkin asentanu väärinpäin mrgreen Nyt on taas tolpat oikein kasattu ja laakerointi pelaa :)
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ti Kesä 19, 2018 4:16 pm

RalliArttu kirjoitti:Kumma vekotin kun takarenkaat ei tunnu silminnähden kuluvan vaikka aika paljon tulee lipsuteltua ja peripeilistä katottunakin näkyy rantua jäävän, eturenkaista taas katoaa pintaa senkin edestä, mutta pääasia että vetoja nyt kuitenkin tuntuu riittävän näillekin keleille :D


Jospa se onkin salaa etuveto :D
Hyvää työtä!
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1179
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ke Kesä 27, 2018 5:08 pm

HEka-- kirjoitti:
RalliArttu kirjoitti:Kumma vekotin kun takarenkaat ei tunnu silminnähden kuluvan vaikka aika paljon tulee lipsuteltua ja peripeilistä katottunakin näkyy rantua jäävän, eturenkaista taas katoaa pintaa senkin edestä, mutta pääasia että vetoja nyt kuitenkin tuntuu riittävän näillekin keleille :D


Jospa se onkin salaa etuveto :D
Hyvää työtä!


Hmmmm, se ehkä selittäis miksi joutuu heittämään että saa perän irti asvaltista mrgreen



Juuuup, sittenpä itse projektorista. Jotta edes jonkin sortin viimeistelytaso säilyisi, vaikka kilpuria tehdäänkin, niin konepellin sisäpuoli vaati duunia ja oikeestaan uuden maalin, koska sehän on kellertävä tehtaan jäljiltä, joten hihat heilumaan :)

Kuva

Ekana otin ruostetäplät pois ihan somalintukalla ;D /kuitulaikalla.

Kuva

Varsinaiset pohjat oli sellanen tunnin jytkäys, kun hioin vaan koko hoidon matkasi 240-grititllä. Vuorasin myös konepeiton näkyvän puolen sanomalehdillä ettei tuu naarmuja jo maalattuun pintaan.

Kuva

Ensin epoksi -> haihdutus -> saman tien pinta, tietysti kahdella rundilla ettei lähde valumaan.

Kuva

Tommosta tuli tällä kertaa, jos hifistellä olisi halunnut, niin ois voinu oottaa päivän epoksin kuivumista ja tehdä välihionnan, mutta joku tolkku sentään :D

Kuva

Myöskään yhtään valumaa en bongannut, muutama roska saatto tuolla olla, mutta muuten ei ihan hirveesti vastustanu tämä urakka. Huomatkaa eksoottiset maalausolosuhteet ;D
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja Sierramies » La Kesä 30, 2018 5:19 pm

Sehän näyttää hyältä. Itelä on (toivottavasti) kohta sama eessä takakontin kansa.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Su Heinä 01, 2018 3:31 pm

Sierramies kirjoitti:Sehän näyttää hyältä. Itelä on (toivottavasti) kohta sama eessä takakontin kansa.


Juu tänks. Saattaa vaan olla että tohon konepeltiin täytynee joku lämpösuoja keksiä tulevaisuudessa.

Taka-akselisto projektiakin alottelin tuossa, eka homma oli asentaa ne isot puslat, joita aikanaan pidettiin hyvnkin kinkkisinä asennettavina, tässä tapauksessa kun ovat vielä jäykkähköä uretaania (musta/"race"- kovuus), mutta asennukseen menikin vaan joku 5-10min :o Ja ehkä pari kirosanaa kun lipesi mun asennustyökalu kerran :D Tosiaan monesti nuo joutuu prässäämään paikolleen, mutta tein joskus vuonna nakki ja pottu sellasen haarukan neliöputkesta, johon tulee keskelle kierretanko, tolla työkalulla se pusla tulee paikolleen helposti, vaikka vähän oli tokmannin jenkatanko luokilla ennen ku pusla muljahti tilaansa mrgreen

Seuravana ajattelin vaihtaa molemmat pyöränlaakerit uusiin samalla kun kasaan, koska laakeripukit on purettu 4wd cossun taka-akselista, eikä oikein oo varmuutta paljon niillä on jo ajettu, muuten kai tuo taka-akseli pitäis olla aika straight forward- tyylinen kasaus, kun kaikki muunnokset tehty jo.
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ti Heinä 10, 2018 3:09 pm

Kuvaa vähän mitä tapahtunu:

Kuva

Tuossa tosiaan kelkassa nyt ne urepuslat.

Kuva

Tilapäisesti tein perämurikanpuslan kanssa budjetti ratkaisun, ja otin ehjimmän oloisen kannakkeen josta vaan ruosteiden putsaus ja uusi maali. Tuo on onneks helppo vaihtaa vaikka ajokauden kesken, kun on vaan pulttaamalla tilassaan.

Eilen tuli doitslandista tilatut laakerit (SKÄFFÄT) ovelle joten tänään kävin niiden kimpppuun. Muutamaa päivä aikasemmin löysin osakasojen seasta 9 vuottta sitten säästetyt 4wd cosan laakeripukit. Eka homma oli hioo ruosteet pois... tietysti rolleyes :D

Kuva

Sen jälkee alko vanhojen laakereiden purku, pölysuojat tuli vielä jotenkin, mutta sisemmät koolit sai naputella kieli keskellä suuta, kun joutu molemmat ottamaan tuurnalla, koska tonne ei mikään hylsy järkevästi mahtunu. Etupäässä joutu vaan toisen koolin hipsimään tuurrnalla ja vasaralla kun taas sen toisen sai kolauttaa isolla hylsyllä pois :D

Kuva

Uudet koolit oli sitten helppo asentaa. Huolella vaan rasvaa ja 46mm hylsyllä JA VASARALLA sisään. Kuvan jälkeen sutasin vielä maalin noihin, eli periaatteessa ku se on kuivunu voisi alkaa takabiimiä löydä läjään :o
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ti Heinä 17, 2018 2:56 pm

Taka-akseli projekti edenny ja "edenny" mrgreen Hommasin urakkaa (köhöm) varten mustia pultteja, ruuvailin perämurikan apurunkoon, tukivarret camber säätölevyinen, ja laakeripukit. Koko ajan katselin oikeita momentteja kiristyksiin amissi-mallin autodatasta eli korjausoppaasta. Putsailin aina samalla jengat tapilla ja kasatessa sitten kuparirasvaa pultteihin. Kun sain navat jotekin kirittyä huomasin mitan h*lvetin jäykästi ne pyörii, ajattelin että onko jotain mennyt laakerin vaihdossa pieleen, ja purin kertaalleen navat ja pukit, irroittelin stefat sekä laakerit tieltä että sain hakattua varmasti koolit pohjaan, mutta olivat edelleen jäykät pyöritellä, joten tulin siihen tulokseen että näin kuuluu olla rolleyes Kuitenkin antaa kiriä mutterin loppuun saakka, niin uskoisin että stefat on ne jotka näin ensi alkuun tuo sitä uutuuden jäykkyyttä.

Vetarit ja kannake vielä murikkaan niin biimi olis tehty, ehkä muutama kuvakin aiheesta sitten 8)
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ke Heinä 18, 2018 3:33 pm

Nyt niitä kuvia ja lisää turinaa :D

Kuva

Laakeripukkien väriksi valikoitui, koska tukivarret mustia ja satulat sinisiä, niin mikäs muukaan ku harmaa.

Kuva

Vetareihin löysin tosiaan tallin kätköistä ihan Ford originellit pultit Tortsi kannalla :D Mutta noita alkup. pareittain tulevia aluslevyjä löyty vaan 7 kpl kun tarviisi 12 eli kolme per liitos... Noilla sain kasattua vaan uloimmat päät. Siispä tongin soiron 3mm levyä, ja ensin huima määrä reikiä Power tehcin pas.. siis porakoneella ja rälläkällä muotoilin nipussa nuo että tulee edes suunnilleen saman kokosia:

Kuva

Laatu vaihteli silti, mutta sain noista 6 hyvää poimittua rolleyes Niin ja tää askartelu tapahtu jo viikkoja sitten.

Kuva

Niillä oli joka tapauksessa hyvä kasata sisäpäät perämurikkaan :)

Kuva

Tukivarren sisäpäihin tuli nuo säätölevyt, tällä hetkellä siis 12mm vakiota ylempänä varren sisäpäät, eipähän mee camberi turhaa pakkkaselle mrgreen

Kuva

Vielä peränkannakepusla kiinni ja momenttiin, niin homma alko näyttää jo valmiimmalta. Jarrut ja vakaaja tulee jälkijunasta, ja tuon pystyy jo nykysessä kuosissa nostamaan autoon kiinni.

Joka tapauksessa akselin kokoonpano 1. on siis tehty seuravasti:

-Cossun iso 7½" apurunko (em. modattuna)
-Scorpion 7½" perä 3,91:1 välityksellä (lukoton)
-Scorpion tukivarret
-Sierran 100mm laipalliset vetarit ja navat 4x108 jaolla
-4wd cossun korkeat laakeri pukit
-Black Series- uretaani puslat kaikkialla

Omat odotukset ovat parantuneessa kiihtyvyydessä kun auton vakio perä oli se 3,38:1, ja samoin ehkä hieman yliohjaavammassa ajokäytöksessä. Moni nykyään perään kuuluttaa lukon tarpeellisuutta, mutta mä oon vähän sitä mieltä ettei se ehkä asfaltilla oo niin must. Kun haluaa menna vaan kovaa kaarteessa on tärkeemmässä roolissa muu alusta ja toisaalta jos haluaa leikkiä, niin perän saa alta kyllä omien kokemusten perusteella ilman lukkookin :)



Sitten pitäis punnertaa tuo akseli vielä autoon päin ;)
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

Re: Ford Sierra Mk1 -86 "Group A"- wnb

ViestiKirjoittaja RalliArttu » Ma Heinä 30, 2018 3:30 pm

Erinäisiä säätelyjä tehty ja se akselisto ruuvattu autoon :)

Kuva

Siellä se on, jarrut ja takavakaaja tulee vähän myöhemmin, kun puuttuu tarpeita niistä vielä. Joihinki paikkoihin en oo näköjään ruiskinu alusta massaa yhtä reilusti rolleyes

Kuva

Toista fotoo. Kuten kuvasta näkyy jää alkuperäset jousen tötteröt vähän turhiksi, vaikka ne aikanaan hitsasinkin ehjiksi, no ompahan muistona tuolla vaikka sitten mrgreen

Noiden kuvien jälkeen tullu sitten tehtyä pura-kasaa-juttuja eli takaa otin tolpat pois ja piti naputella vähän isolla vasralla tilaa iskaritorneihin niiden alaosiin, on huhujen mukaan muillakin samaa ongelmaa tämän hinnat alkaen-GAZ-setin kanssa, goldeilla vissiin menee takana kivuttomasti iskaritorniin hipomatta. Muutamasta kohtaa arvatenkin massa lohkeili, joten hioin vähän niitä, sutasin pikkasen Hammer- maalia, kun puhutaan sellasista peukalonpään kokosista naarrmuista ei-näkyvällä paikalla. Suihkin vielä huomenna massaa samoihin kohtiin niin on kamppailun jäljet korjattu taas :D Tolppien alapäihin laitan vielä prikat tukivarren kouruun sisään, jolloin alapää työntyy ulommas ja saa taas pelivaraa.

Etutolpatkin puratti vielä pois ;D Mulla on ollu sellanen kutina jonkun aikaa ettei yläpäänkääntölaakerit oo vieläkään ihan kunnolla pohjassa, vaikka oikeinpäin ovatkin. Kun sain tolpat purettua, löysäsin ehkä kierroksen yläpään mutteria jolloin kuppi ja laakerin liikkuvat, ja osat meni nyt kunnolla pohjaan asti, sai kiriä monta kierrosta sitä mutteria. Oli ilmesesti kiristyny vähän vinoon ja siksi toppasi vaikkei ollukaan pohjassa. Nyt on molemmat kasattu oikein ja tolpat kääntyy ilman narinoita ja kääntölaakerit pelaa :thumbup:

Jahka saan nuo takatolpatkin autoon, täytys taas alkaa ihmetttelemään tuota tulevaa konetta, ö-pohjaa, lootaa ja starttia jolle tein sen muokkauksen vuosi sitten. Ja värkkäillä pumpun pickupille uudet kannakkeet lohkoon ym...


Sitten täytyy vielä tutkailla tuota toista SIerraa........ Kun oli eilen aika värikäs sunnuntai, keskustassa ajellessa hävisi jarrut miltei kokonaan ja poljin meni aivan kivikovaksi -> livuin kadunvarteen ja huomasin ettei jarrutehostimen pumppu pyöri -> käytin sulaketta irti ja takas niin palasi toimintaan jarrut :D Pari kilometriä myöhemmin tuli vingutettua yksi risteys läpi, jonka jälkeen alko ihan järkyttävä nykiminen, selkeesti joku pytty pois pelistä, AFR pyöri 17-18 hujakoilla, ja tätä jatku koko 20km matka tallille. Saattaa tuo käyntivaivan ratkasu olla helpompi tällä kertaa; laitoin muutama viikko sitten tallin perältä kahteen pyttyyn jotkut "ehjän näköset", mutta vuosia vanhat tulpat, kun rikoin posliinit vahingossa ja piti saada auto ajokuntoon, näköjään ne tulpat ei sitten ollutkaan niin hyvät kuin miltä ne näytti ;D
Avatar
RalliArttu
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 479
Liittynyt: Su Syys 14, 2014 2:14 pm

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa

cron