HEka-- kirjoitti:Nythän on niin, että hieroin juuri kaupat Garrett ahtimesta..
HEka-- kirjoitti:Aika pitkälti tähän tapaan tulee toteutus:
Sytkähän pitäis saada myöhäsemmälle siksi aikaa kun moottori menee ahdoille, kun vakiona vaparissahan se menee vedossa aikasemmalle.
Varmaan turbon rautamuutoksista ton satsin lisäks eniten kaivattaa nokkaa se öljykierron järjestely, elikkä ahtimelle tulo ja paluu. Monihan haarottaa tulon ö-paineanturilta, ja sitten ö-pohjaan pitää tehdä lähtö paluulle, tarpeeksi isolla lähdöllä että ei rupee tulvimaan ahdin öljystä.
HEka-- kirjoitti:Nähtävästi tuon ilmamassamittarin kanssa ei dumppikaan tule toimimaan, pitää käyttää by-passia. Eipähän tarvihe kuunnella niitä suhahduksia, aiheuttaa katuautossa lähinnä myötähäpeää
HEka-- kirjoitti:Tuo askarruttaa, että kuinka tuon toteuttaa ilman säädettävää moottorinohjausta? Alipaineletku tukkoon että ei enää aikaista?
HEka-- kirjoitti:Tulin siihen johtopäätökseen että mega siihen on tultava, onpahan vaikka pois liikenteestä niin kauan että on varaa siihen. Se kun on ylivoimaisesti isoin yksittäinen kuluerä tässä hommassa. Mutta sillä saa sitten sytytysosastonkin kuntoon.
HEka-- kirjoitti:Ei ole tullut päiviteltyä, mutta homma on edennyt kyllä. Ajoon ei ole vielä päässyt mutta käynnistys on enää imuilmasensoria ja muutamaa muuta pisteosaa vaille..
Nyt tähän mennessä tehtyä:
- Uusi välijäähdytin, ja ahtopaineputkisto 2" pakoputkea ja mutkia hyväksikäyttäen. Kunnollisilla klemmareilla.
- Ahtopainemittari tuotu hyttiin, samoten AEM laajakaista
- Pakoputkisto valmis, 3" putkella auton alle, josta jouston kautta alennus 2.5" ensimmäiseen vaimentimeen asti, josta jatkuu entisellä 2" putkella
- Megasquirt asennettu, pitkälti kytketty ja yhteys saatu tietokoneeseen
- Suuttimet uusittu, Cosworth Sierran suuttimet paikallaan. Samoten joutui tekemään suutintukin isommasta cih-koneesta
- Kaiuttimet asennettu eteen, retroa suoraan -90 luvulta. Rockford Fosgate midit ja Alpinen diskantit
- Talmut asennettu keulille, lisää retrotuninkia
- Konepellin lukituksen joutui poistamaan välijäähdyttimen tieltä, pikalukitukset asennettu
- Sytytys tulpanjohtoja vaille kasattu. Vag hukkakipinä puola käytössä, kun oli johtosarjassa valmis liitin sille
- Autoon vaihdettu joka nurkkaan käytetyt säädettävät Konin sport iskarit, olivat kevyesti ruostuneet ja kuluneet joten maalasin uusiksi mahdollisimman samalla sävyllä
Jotain varmasti unohtui, mutta lisään myöhemmin kuvia ja tarkennan jos tulee jotain mieleen..
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 137 vierailijaa