Jokunen hetki vierähtänyt edellisestä päivityksestä. Mutta eipä ole ollut hirveästi tapahtumiakaan. Tilanne on kuitenkin tällainen;
Kevään yritin saada konetta toimimaan aikalailla tuloksetta, vaikka löysin virheitä ja vikoja niin megan asetuksista kuin ihan mekaanisesti moottoristakin. Ei vain ymmärrys, uskallus ja aika riitä pidemmälle. Auto lähti eilen kärryllä reilun 100km päähän säädettäväksi asiasta paremmin ymmärtävälle. Käytössä on dynamometri, joten samalla reissulla saadaan tehopaperit muutoskatsastusta varten. Asiantuntijan näkemys oli, jotta ei tässä pitäisi olla enää mistään muusta kiinni kuin säädöistä. Ensi viikon aikana kuulemma aloittaa työn auton parissa.. Sitten nähdään kuin äijän käy
Mielessä on toki jo "stage 2", joka sisältäisi vahvemman alakerran. Tehotavoite ei kuitenkaan kasva yhtään, ei tuo kori/voimansiirto kestä kauheita. Lähinnä käyttövarmuuden takia suunnitelmat.
Hankittuna on siis Volvon männät Opelin kiertokankiin kiinnitettynä, nämä tosin ovat vaparikoneesta kun kuvittelin ostavani turbokoneen männät. Mäntiä voisin kuitenkin ehkä käyttää, jos sorvautan ammetta millin tai kaksi syvemmälle ja käytän hieman paksumpaa kansipahvia. Kiertokangetkin ovat vain 128mm kanget, joten männän laki jäisi reilu 5mm kansitason alle jos käyttäisin 2 litraisen kampiakselia. Laskeskelin jotta 2.2 litraisen kampiakselilla männät tulisivat 0,6mm kansitason yli joten sen kanssa oltasiin jo likempänä. Paras kai olisi ostaa ne turbon männät mutta budjetti... Toisaalta se paksumpi kansipahvikin jo maksaa mansikoita.
Ja lopulta voi olla että tuo vakio alakerta kestää kun paineet ovat pienet ja käyttö normaalia katuajoa
Kuva ennen lähtöä.
Hieman aikaisemmin sain kesken jääneen takakontin valmiiksi. Tuohon tuli vielä pieni 8" subbari musiikinsoittoa varten. Aikalailla pelkistetty lookki, mutta ei se näissä ole alunperinkään ollut pohjamattoa kummempi. Pohjalevyn alle jäi piiloon vahvistin ja bensapumppu.