Yhtä sun toista tällekin:
Suihkasin kuumankestomaalin ö-pohjaan. Sitä ennen turasin jo loiskelevyn kiinni ja varmistelin koko pohjan kuumalla vedellä ja astianpesuaineella.
Hyvä siitä tuli kun sen maalasi
Mielenkiiintosin episodi oli takalaakereiden kirraus, josta en arvannu ottaa yhtään kuvaa, mutta ongelmahan oli edelleen hemmetin jäykästi pyörivät navat uusista osista huolimatta, ja sen tiesin että sisäkoolit ei mee pelkällä hakkaamisella syvemmälle, joten ne pitää puristaa mieluummin. En vaan omista prässiä, joten leikkikaluiksi valkkasin vanhan 205-lohkon, hylsyjä ja mustan M12-pultin
Tolla kombolla ja pitkällä varrella väänsin, jolloin koolit menee varmasti syvään, ja kyllä muuten pyöri osat kevyesti ja kun sain läjään! Takafillarit pyöri vielä vähän matkaa itsekseen ku vauhtia anto, vaikka perä ja vetarit panemassa hanttiin, hyvähyvähyvä
Kun tuli uus momenttiavain hommattua kiinni ruuvailin ohjearvohin miltei kaikki alustanpultit, apurungot, rekatnagot/korvakkeet jne..
Ja lopuksi se aina siirtynyt, sanotaan nyt suoraan p*skahomma, eli takasatuloiden kunnostus. Näissähän on siis se käsijarrumekanismi tuolla satulan uumenissa säätöineen, ja tästä edespäin täytyyki perua puheet että levyjarrut ois simppelimpia huoltaa ku rummut
Ton verran tuli männän sisältä...
Tätä ennen piti ottaa jousi+pidike pois satulan sisältä, jonka jälkeen kikkailin lukkorenkaan pois, ja sain viimeset osat ennen linkun irrotusta ulos.
Vähän hapettunu linkku, mutta sai siitä putsaamalla siedettävän. Tuohon koloon tulee sellanen 10mm mittanen tappi, joka työntää aiemman kuvan kierretappia ja sillä sitten mäntää, just siinä onkin koko systeemin juju
Kaikki suurinpiirtein putsattu, joten eiku kasaamaan
Ja ne on taas kunnossa. Ei ihan käden tosin käyny toi toinen noista, meni vähän opiskeluksi nääs.
Etusatulat tuolle odottelee jo vuoroaan, mutta mä odotellen niihin tilaamiani tiivistesatseja vielä...