Moottorin pesu

Keskustelua kaikesta autonhoitoon liittyvästä.

Moottorin pesu

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Huhti 22, 2010 7:54 am

Vinkkejä. Mitä pitää tai kannattaa suojata? Itse olen nähnyt, että ensin painepesurilla suurimmat pölyt pois. Sitten suihkittiin sumutepullolla ainetta. Vissiin kaupasta löytyy helposti etiketin avulla moottorin pesuainetta? Antoi vaikuttaa tovin ja huuhteli pois.

Noinko yksinkertaista?
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Moottorin pesu

ViestiKirjoittaja Leksa » To Huhti 22, 2010 8:10 am

Ei mielellään painepesurilla, pääsee mahdollisesti vettä paineen ansiosta paikkoihin joihin sitä ei missään nimessä pitäisi päästä. Laturi kannattaa suojata, yms muita sähköhömpäkkeitä.

Esim. autoglymiltä löytyy hyvä moottoritilan pesu aine, eikä maksa paljoa, sitä suihkit, annat vaikuttaa hetken ja hinkaat jollain harjalla tms vähäsen, ja huuhtaset varovasti letkulla enimmät pois.

Itse oon nykyään vaan pyyhkiny liuotin aineeseen kastetulla rätillä konehuonetta, ja märällä rätillä perään, tullu ihan riittävän puhdasta :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1818
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Moottorin pesu

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Huhti 22, 2010 8:18 am

Ok. Tuossa työpaikan pesurissa on kyllä sellainen kevyt suihkutoiminto, millä periaatteessa levitetään pesuaine, mutta kun ottaa pesuainesäiliön letkun irti, niin se suihkuttaa kevyesti vain vettä. Varmaan ihan ok huuhteluun.

Mitä muuten tuollaiset tökötit maksaa?
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Moottorin pesu

ViestiKirjoittaja Antto- » To Huhti 22, 2010 12:05 pm

Sierran konehuoneeseen varmaan kelpaa joku würthin pineline tehopesu (joka on siis liuotin). Muovipussin kietaset laturin päälle ja sitte kevyimmällä paineella sillä pesurilla eka huuhtelet sen konetilan ja painepullolla veteen joku 1:15 on varmaa riittävä. Perus pensseli tai joku pienehkö harja millä tehostat sitä liuottimen vaikutusta nii kyllä se puhdistuu mutta ei se siittä konehuoneesta uutta tee, vaatii detaileria jotta muoviosat saapii ehostettuu.
Antto-
 

Vs: Moottorin pesu

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Huhti 22, 2010 4:27 pm

Entäs duo detailer... Mitä ja miten? Onko se vähän kuin muoville vahaa tai kenkälankkia, millä kuluneet ja haalistuneet (mustat) muoviosat saa eheytettyä?
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Moottorin pesu

ViestiKirjoittaja Leksa » To Huhti 22, 2010 5:04 pm

http://www.autonhoito.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=8&products_id=30

Tuolla ku suihkaset konetilan märäksi pesun jälkeen ja annat kuivua niin johan kelpaa katella :) on testattu pari kertaa, ja toimii paremmin ku hyvin :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1818
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio


Paluu Autonhoito

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron