C20XE surkea suorituskyky

Kaikki tekniikkaan liittyvä jutustelu. Esim. sähkö, maalaus, alusta.

C20XE surkea suorituskyky

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ti Touko 25, 2010 2:48 pm

Olisikohan kellään mitään aavistusta mistä Calibran moottorin surkea suorituskyky voisi johtua? 0-100km/h pääsee juuri ja juuri 11sek! Pitäisihän sen nyt ainakin kolme sekunttia parempi olla ja Vectrassa ollessa olikin. Viikonloppuna nyt ainakin käyn pensasuodattimen montulla putsaamassa mutta tuskin juurikaan auttaa..
Ensi viikolla jakohihnan vaihto, tuskin siinä onkelma on mutta on se aika vaihtaa muutenkin. Kierrosten ollessa alle 3000 auto käyttäytyy jotakuinkin samoin kuin entinen 8v moottori. Ei oikein jaksa. Korkeammilla kierroksilla vääntö on parempi.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1179
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: C20XE surkea suorituskyky

ViestiKirjoittaja AdsBot [Google] » Ti Touko 25, 2010 2:55 pm

bensansuodatin tukkees, ilmansuodatin tukkees ym....
AdsBot [Google]
Rekisteröityneet
 
Viestit: 254
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2015 9:38 pm

Vs: C20XE surkea suorituskyky

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ti Touko 25, 2010 3:08 pm

Pitää nuo kokeilla ihan enstöikseen. Toivotaan et noista vika löytyy.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1179
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: C20XE surkea suorituskyky

ViestiKirjoittaja Henkka » Ti Touko 25, 2010 5:28 pm

Tälle moottorityypille ominaista on tuo "tehottomuuden" tunne tuolla alle 3000 rpm vaikka todellisuudessa väännöt ja tehot ei juuri eroa esim. siitä 8v moottorista.

Perus jutut kannattaa varmistaa, eli vaihdat tulpat ja suodattimet heti ensalkuun. Sitten yks minkä vois tehdä niin bensanpaineen mittaat siitä jakotikissa olevasta liittimestä.

Millanen putkisto sulla on autossa? Meinaan vaan että jonkun verran oon nähny että äänenvaimentimista on jälteny sisukset liikkeelle ja tukkenu koko vaimentiment, mikä on aiheuttanu ylimääräistä tukkoisuutta...

Jos ei vikavaloa väläyttele ja vikamuisti on tyhjä niin voi olla melkoista arpapeliä lähteä korjaamaan ko. vikaa.

Jos vika selviää niin laita tänne mikä oli vikana, silloin viestiketjusta on hyötyä tulevaisuudessa.
Henkka
 

Vs: C20XE surkea suorituskyky

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ti Touko 25, 2010 6:22 pm

Niinno kyllä nyt pitäisi kuitenkin vähän sähäkämmin lähteä kuin 11sek sataseen jo 8 venttiilisen :) Tulpat vaihdoin alle puol vuotta sitten, pitäis olla ok. Juuri sekkasin toisella ilmansuodattimella, ei vaikutusta. Suodattimen kotelosta kuuluu aika kova "booaus" ääni. Tuota bensanpainetta oon miettiny kans, pitää vain ostaa jotain millä sen mittaa. Perjantaina on tilipäivä joten silloin raskii ostella ellei hirmuisia maksa.

Putkisto on sitten alkuperäinen. Äänenvaimentimen kyllä uusin vuosi sitten, se on completosilta ostettu enkä kyllä edes merkkiä muista, voiskohan olla sitten tosiaan siinä? Talvella laitoin katalysaattorin vectrasta kun omassa oli ihan typötyhjä mokoma O.o Oli kuitenkin mennyt katsastuksesta läpi.. Tuli vain mieleen et sen vaihdon jälkeen alkoi tuntumaan vähän tukkoisuutta.. Pitäisköhän vielä kokeilla sillä tyhjällä jos se vielä jostain löytyisi.

Vikavalothan palaa kyllä mutta koodeja ei oo minkäänlaisia. Tuotakin on hämmästelty jo ihan tarpeeksi =)

Mutta ilmoittelen tänne jos asia etenee johonkin suuntaan!
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1179
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: C20XE surkea suorituskyky

ViestiKirjoittaja Henkka » Ti Touko 25, 2010 7:10 pm

;D Joo kyllä pitäis kulkea ilosemmin... tarkoitin vain tuolla "tehottomuudella" sitä että tuntuu alakierroksilla nuhaiselta juuri sen takia että tehot tulee moottorin luontestajohtuen siellä 6000 pinnassa, muistaakseni maksimi vääntökin on noin 4800 rpm.

Jos intoa riittää niin ite mittaisin just ne bensanpaineet, se sulkisi melko paljon bensapuolen ongelmia poies ja sitten katalysaattori irti ja testiajot. selviää kerralla se pakoputken tukkoisuuskin.

Oliko vaihtamasi tulpat minkä merkkiset?  ;) Joskus oeln kuullut että ooppel tykkää BOSCH:n tulpista eikä NGK:sta. GM:n alkuperäistulpatkin on Boschin valmistamia.
Henkka
 

Vs: C20XE surkea suorituskyky

ViestiKirjoittaja Henkka » Ti Touko 25, 2010 7:22 pm

bensanpaineet:
alipaine säätimeen kytkettynä 2,0-2,2 bar
ilman alipainetta 2,3-2,7 bar

pumpun tuotto:
0,8-1,2 litraa/30sec
Henkka
 

Vs: C20XE surkea suorituskyky

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ke Touko 26, 2010 6:12 am

Joo pitää ne paineet tarkistaa heti kun työkalun saa :) tuossa taitaakin olla oma pistokkeensa sille. En oikeastaan tarkalleen tiedä edes kuin se mitataan kun en ole mokomaa tehnyt koskaan, kuvittelen vain että mittari tökätään paikalleen, auto käyntiin ja tuijotetaan tuloksia vai liittyykö siihen jotain muutakin? :)

Tulpat muistaakseni on juurikin 2kärkiset ngk:t.. Vaihdoin ne siinä samalla kun katalysaattorin. Pitää vaihtaa merkkiä sitten jos tuntuu että ei muualta enää vikaa löydy.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1179
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: C20XE surkea suorituskyky

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ma Touko 31, 2010 5:13 pm

Okei nyt on jakoremppa tehty. Ja ilmeisesti ei bensanpaineissakaan haukkumista ollut kun ei maininnut mitään autoa hakiessa, itsekin unohdin kysyä. Sanoin kyllä että mittaa samalla. Kieltämättä viikonloppuna ajaessa bensapumppu piti aika hirveää ääntä takana, ainakin päättelen että se oli juuri pumppu kun auto ei ollut liikkeessä niin ei varmaan voinut tulla akselistostakaan..
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1179
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa


Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron