Ostin tämän auton Huhtikuussa vuonna 2007 270â¬:lla. Autoon oli vaihdettu Weberin 36 DCD kaasari, Marteliuksen peltisarja, Marteliuksen 2,5 tuuman putkisto 2 läpivirtausvaimentimella sekä kantta oli villattu. Ostettaessa kiinni oli myös cosworth sierran lasikuitukopio etupuskuri jossa ei ollut sumuvaloja ja oli halki,koska edellistä edellinen omistaja oli ajanut kuulemma sillankaiteeseen ja autossa näkyy kolhuja ja lommoja jotka viittaisivat että näin tosiaan käyny kohtuullsiesta vauhista. Lisäksi oli 4 ovisen cosworth sierran etupenkit, sekä helmat ja jokin lippa takapuskuriin.
Autohan tosiaan hajosi kerran päivässä vähintään, ellei useamminkin kun auton ostin, silloin tuli laiteltua koko sytkäpuoli uusiksi ja moni muukin sähköosa. Aika pian oston jälkeen purin auton sisustan ja muutakin pientä sälää. Kesällä 07 autolle ei tehty mitään johtuen siitä että jouduin pyörätuoliin kesäksi. Loppuvuodesta kun kykenin taas kävelemään, autoa purettiin vieläkin enemmän, samalla myös jokkis-säännöt täyttävät turvakaaret asennettiin. Myös jotain lisämittareita tuli asenneltua kun alkuperäisiä ei jaksanut ropata kuntoon.
07-08 talvella ajettiin kovaa jäärataa muistaakseni pelkällä pakosarjalla :D Voin kertoa että sen muistan että äänet olivat aivan järettömän kovat... Kuvitelkaa sierra kierrätettynä melkeen 7000 rpm pelkällä peltisarjalla... En ois kuvitellu että putkettomasta autosta niin kova melu lähtee....
08 talvella kone leikkasi sitten kiinni. Kesken kaarteen hävisi kaikki tehot ja kauhea kilinä alkoi kuulumaan. Siinä sitten ajattelin että taas jokin seuraaja irronnut (3 pytyn pakoventtiilin seuraajalla oli tapana lennellä irti kun mentiin yli 6000 rpm) joten ajelin hissukseen pihaan. Pihassa tutkaillessa kaikki näytti olevan kannessa ja muutenkin kunnossa, mutta auto tuprutteli sinistä aika reippaasti eikä toiminut paljo mitenkään. Tämän lisäksi kuului kauhea kilinä alakerrasta 4 pytyn paikkeilta. Koneen sitten päätin kesällä ottaa irti, ja sieltähän oli 4 pytyn kiertokangen laakerit hypänneet samalle puolelle päällekkäin raapien kampiakselista metallia pois niin paljon, että sen kunnostus olisi maksanut uuden sierran verran. Tämä öljysilppu oli tukkinut myös öljypumpun ja pumpun siivilän. Silloin kun kone leikkasi, oli niin kovat ajohalut, että ostin
toisen sierran jolla ajelin lopputalven, jonka purin kesällä ja jonka moottori sierraan tuli kesällä asennettua kiinnileikanneen tilalle rengastettuna, laakeroituna sekä suurkapasiteetti öljypumpulla voiteluongelmien voittamiseksi. Tuo tuli purettua muuten sen takia kun takaripustukset repesivät irti kesken mutkan.. Piikkirenkaissa oli vissiin vähän liikaakin pitoa. :P
Tuon sinisen sierran koneella mennään vieläkin, se on tarkoitus vaihtaa takaisin tuohon alkuperäiseen koneeseen johon sain ostettua halvalla kampiakselin viime syksynä. Saa nähä millon kerkee kasata...
Täältä saatavilla auton kuvia. Alkuperäinen rojektinaloitusviesti: autoha ostettiin tossa jokune vuos sitte ja sitä on rakenneltu jäälle sopivaks että vois viikonloppusi vähä hauskaa pitää.tänä viikonloppuna asentelin öljynpainemittarin loppuun ja se näytti tyhjäkäynnillä 0.2 bar ja tässähä tyhjäkäynti on 1500rpm ja paineita oli 5000rpm peräti 1.5 bar..
noh aattelin että pääasia että siellä joku neste johonki liikahtaa ja aurattiin sitte rata ja 20km ajon jälkeen alkoi kuulumaan todella suuri kolina.en ollu itte ajamassa sillon mutta kuulin kolinan n.800 metrin päähän ja se sit hinailtiin pihaan sieltä raalta ja aloin aukomaan venttiilikoppaa koska ajattelin että jos kanteen olis jotain tullu kun se nakutus on käyny todella suureksi..3 pytyn seuraaja oli lentäny irti ja jääny poikittain nokan venttiilin väliin ja välystä oli kanssa tullu sille kohtaa koska se ei pysy säädöissään vaan se säätötappi pyörii ittekseen..seuraaja oli kulunu melkein loppuun mutta kaikki muut olivat vielä 500km jälkeen kuin uudet.pyöriteltiin siinä sitä sitten myös ajankuluks ilman venakoppaa startilla n.20 sekuntia eikä kanteen tullut mistään öljyä.autossaha on kuitenkin korkeapaine/suurkapasitetti öljypumppu joten ajattelin että jotai vikaa varmaan pumpun lähettyvillä kun ei toimi?nokan voiteluputken puhaltelin läpi ja äkkiseltään tunnusti siltä että se toimis pitää vielä kunnolla tarkistaa seki.jossei lähe tuolla kannen kunnostamalla kilinä niin sitten se on taas edessä koneremppa..on tässä pikkuhiljaa alkanu mieleen tulla ajatus merkinvaihosta..tai ainakin toisen merkkisen koneen vaihosta tohon jos sillä pääsis noista ongelmista..
mutta tämmöstä tänä viikonloppuna apuja kaipasin tohon kannen nakutus/seuraajien kulumis ongelmaan ja öljyntulo ongelmaan!