Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiKirjoittaja Leksa » Ma Helmi 07, 2011 6:30 pm

[quote=""Mikko""]
Mitenkä vanhan taustapeilin liiman saa irti tuulilasista ilman puukkoa?
[/quote]

Hmm.. Jollain CRC:n BRÄKLEENillä vois kokeilla, mutta sen verran jytyä kamaa että kannattaa varoa suihkimasta esim muoviosiin, värjää hetkessä valkoisiksi. Tai sitten ihan vaan tinneriä rättiin ja hinkaamaan.
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1818
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ma Helmi 07, 2011 6:43 pm

Kannattaa myös kokeilla lämmittämistä kuumailmapuhaltimella. Ja samalla jollain muovilastalla raaputtamista.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1179
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Helmi 09, 2011 5:17 am

Kiitti vinkeistä! Eilen vaihdoin etujousen, iskarin pultti oli ruostunu kiinni ja katkesi kun sitä yritin irroittaa jotenka piti sitten ottaa koko paketti alas navan ja alatukuvarren kanssa mutta nyt on uusi etujousi. Uudet helmatkin on hitsattu sinkitystä pellistä.
Taka ilmausruuvit eivät auenneet edes hitsauksen jälkeen joten ostin uudet takajarrusylinterit ja palatkin samalla. Kuvia en kerennyt ottammaan ku meni koko päivä muutenkin noihin hommiin.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Helmi 09, 2011 10:30 pm

Parkkipolttimot laitoin eteen, jarrukengät sekä jarrusylinterit vaihdoin taakse ja pari jarruputkea nakkasin paikalleen. Lähipäivinä pitäsi käyä sitten loputkin putket nakkelemassa paikalleen.  :)
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiKirjoittaja Leksa » To Helmi 10, 2011 3:52 pm

Joko sait liimat pois lasista? Jos sait niin kerrohan millä konstilla, niin tietää itekki laittaa korvan taakse :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1818
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiKirjoittaja AdsBot [Google] » To Helmi 10, 2011 5:00 pm

Mä oon noi aina ihan tinnerirätillä ottanut pois. Lähtee kivuttomasti.
AdsBot [Google]
Rekisteröityneet
 
Viestit: 254
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2015 9:38 pm

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiKirjoittaja Mikko » To Helmi 10, 2011 7:20 pm

Ei lähteny kuumailmapuhaltimella ja muovilastalla. Kokkeilen sitä tinneriä sitte ku muistan viiä sitä tallille..

Jarruputket vaihdettu tänään sekä vetokoukku leikattu irti. Pisimmässä jarruputkessa, joka mennee jarrusylinteriltä taakse sellaseen jakajaan joka jakkaa sen yhen putken kaheksi ja lähtee molemmille takapyörille siitä, nii sen pitkän putken toisessa päässä oli liian iso pultti. Käyn huomenna vaihtamassa siihen pienemmän pultin. Helmatki maalasin sinkkimaalilla kuvvaa tullee ku muistan ottaa.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Helmi 11, 2011 4:25 pm

Tinneriä en löytäny pittääpi vielä ehtiä tai käyä ostamassa. Mutta jarruputket paikallaan, jarrut ilmattu tänään, pakoputki laitettu kuntoon (ainakin pitäisi olla kunnossa) helmojen takapäät massattu, takapenkin istuinosa laitettu takaisin paikalleen ja pyyhkijöitä kateltu. Pyyhkijät pallauttaa nyt alas asti mikäli pyyhkijät o käyny ylimmässä asennossa ja lähtevät takasi alaspäin mutta jos laittaa viiksestä off-asentoon pyyhkijät ennen ku ne on käyny ylhäällä ni ei pallauta..  :( crc:llä putsailin relettä niin alko toimimmaa ees tuolleen.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiKirjoittaja Mikko » La Helmi 12, 2011 6:35 pm

Tärpätillä otin poissa sitä vanhaa taustapeilin liimaa ku en muutakkaa löytäny. Ei se kokonaa lähteny mutta suurimmaks osaks kyllä jotenka liimasin taustapeilin paikalleen. Helmat massattu toisen kerran ja putkeen laitettu toinenki kerros kemiallista metallia tännään. Pyyhkijät pallauttaa melkei. Vähä nytkähellen pallauttavat siihen asti että pyyhkimet tullee aivan ylös ja siitä menevät alas ihan moitteetta. Renkaat laittelin myös kiinni. Tiistaina oisi katastusaika varattu ja sitä ennen seostensäätöaika jonnekki säätöpaikkaan en muista nimmee ennää.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiKirjoittaja Mikko » Su Helmi 13, 2011 6:42 pm

Tankin massasin ensimmäisen kerran ja pakoputkesta löysin uuden reiän jonka paikkasin. Huomenna pitäisi käydä hakemassa isompi pakoputkiklemmari ja tän pitäsi sitten olla jo valmis katastukseen. Pyyhkijät toimii hieman paremmin kuin eilen mutta ei vieläkkää täydellisesti.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiKirjoittaja Mikko » Ti Helmi 15, 2011 2:30 pm

Noniin kaiken sain eilen kuntoon ja tapahtuipa sellane juttu että kilvet tuli! :) Leimaa ens vuojen kesäkuun loppuun asti. Jonnekkin juhannuksen tietämille.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ke Helmi 16, 2011 5:41 am

Onneksi olkoon kilvistä! Työ on palkittu.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiKirjoittaja Mikko » To Helmi 17, 2011 4:36 pm

Kiitos kiitos. :) Ostin tänään sellasen imupumppujutun millä voi imeä vanhat öljyt laatikosta jne pois. Makso 10⬠tarviketorilla.. Tullee halvemmaks kyllä ku vaihattaa laatikkoöljyt liikkeessä. Huomiseen taitaa mennä että saan öljyt vaihettua ja bensaputki pitäs kanssa vaihtaa ku huomasin että vuotaa kun on ruostunut puhki. Sitä ei katastusmies hoksannu.. Lukkoperä ois iha jees ku meinaa riittää pito ku vähänkää tulee mäkee.. Sutii vaan toisella pyörällä ja auto liikkuu taakseppäi samalla.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiKirjoittaja Leksa » To Helmi 17, 2011 5:14 pm

[quote=""Mikko""]
Sutii vaan toisella pyörällä ja auto liikkuu taakseppäi samalla.
[/quote]

Taitaa olla sierroissa yleinen ominaisuus :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1818
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiKirjoittaja Mikko » To Helmi 17, 2011 6:06 pm

No onhan se.. ;D Mutta tuossa harmaassa sierrassa ku on lukkoperä niin se lähtee aivan erilailla ku vetää kokoajan molemmilla pyörillä.. Mulla on jossain toinen tollanen sierran perä jossa on joku kitka tai viskolukko. Ainut ongelma on että se ei pidä kunnolla jotenka sitä pitäs jotenki korjata tai säätää ja ajattelin että sen laittaisin tähän sierraan ku on uudet lukot niin kalliita. Sellanen kyllä pitää saada ei tuolla muuten pääse talvella minnekkään.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Helmi 18, 2011 6:57 am

[quote=""Leksa""]
[quote=""Mikko""]
Sutii vaan toisella pyörällä ja auto liikkuu taakseppäi samalla.
[/quote]

Taitaa olla sierroissa yleinen ominaisuus :)
[/quote]

Joo. Meillä esimerkiksi Lidlin parkkipaikalla on pieni mäki tielle. Ellei heti pääse mäen päälle, siihen jämähtää ja pakko pakittaa ja ottaa vauhtia. Noloa, jos takana ruveta vilkutella jarruja, että saa latua vauhdinottoon  8)
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Helmi 18, 2011 10:16 am

[quote=""Thaumiel_Nerub""]
Joo. Meillä esimerkiksi Lidlin parkkipaikalla on pieni mäki tielle. Ellei heti pääse mäen päälle, siihen jämähtää ja pakko pakittaa ja ottaa vauhtia. Noloa, jos takana ruveta vilkutella jarruja, että saa latua vauhdinottoon  8)
[/quote]Justiisa siks ettei näin tapahtuis ajattelin sitä lukkoa.. Quaifelta joskus kahtelin mutta maksaa jotain 500+ puntaa siellä ja sff-pyörässä oli 1400⬠ja siitä ylöspäin. Pitää avata se perä ja kahtoa mikä lukko siellä on, sen olen jo selvittäny että siellä lukko kuitenki on. perän pultit oli vaan ruostunu kiinni ja meni kannat ku lähin vääntää jotenka pittää hitsata perrään pultti kuha kerkiän hakia perän ku se on mökillä nyt muiden purettujen varaosien seassa...
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiKirjoittaja Mikko » La Helmi 19, 2011 10:33 pm

Pari päivä sitten vaihdoin laatikko ja peräöljyt ja uudet öljyproput laitoin. Bensaputkenkin vaihdoin ja bensanpaluulinjaputken otin pois kokonaan sekä tasauspyörästön paikkeilta tukin putken. Myös sen bensantasausjuttuhärvelin otin poissa jotenka bensa menee nyt suoraan sitten tankilta pumpun kautta kaasarille.
Auto nyt varmaan jää tähän vaiheeseen joksikin aikaa kun lähtee isälleni lainaan siksiaikaa kun hän kunnostaa omaa autoaan (tekee uuden rungon ainakin). Saa nähä millon tämän auton laittelua jatketaan.. Loppukesästä kuitenkin viimeistään.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiKirjoittaja Leksa » Su Helmi 20, 2011 9:27 am

Ottelehan kauhea kasa kuvia autosta ihan yleensäki, ja kaikesta mitä oot siihen nyt tehny, niin saadaan fiilistellä niitä täällä sen aikaa kunhan auto sulle palautuu :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1818
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiKirjoittaja Mikko » Su Helmi 20, 2011 5:07 pm

Joo otan heti kun saan auton näkyviini valoisaan aikaan. On juuri tällähetkellä jo lainassa..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiKirjoittaja Leksa » Su Helmi 20, 2011 5:08 pm

[quote=""Mikko""]
Joo otan heti kun saan auton näkyviini valoisaan aikaan. On juuri tällähetkellä jo lainassa..
[/quote]
Niitä odotellessa sitten :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1818
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Helmi 23, 2011 4:53 pm

No nyt sitten tuli ongelmia.. Isäntä soitteli että lämppärin moottori puhaltaa jotain pahanhajuista savua tms koppiin, pysähtyy välillä ja kun kytkintä rassaa niin lähtee pyörimään uudelleen. :o Lisäksi kuulemma kun jonkin aikaa on ajellu nii alkaa haisemaan palaneen käry niinku joko johto ylikuormittus elikkä oikosulkujen ehtimistä tiedossa illemmalla kunhan saan auton tallille...
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Helmi 23, 2011 7:09 pm

Noniin eli oikosulku oli sulakkeen jälkeen lämppärin moottorin piuhoissa. Boksista löytyi rautalankaa joka oli sulanut poikki sekä sulattanut yhden sulakkeen kohdan releboksista ja boksin kannesta.. Lisäks näytti siltä että lämppärin moottorin etuvastus oli sulanu poikki mutta täysteholla toimii vielä kun se siinä asennossa menee vastuksen ohi suoraan moottorille. Jotenka nyt on tehty tilapäisviritys, akulta suoraan kopin kautta moottorille ja välissä kaks apico liitintä jotka yhistämällä moottori lähtee täysteholla hönkimään. Tää oli vaa pikanen viritys ku auto pitää nopeesti saada takas liikenteeseen ja näytästi siltä että menis kojelaudan purkuhommiksi ja muutenki aika isoksi hommaksi lähtee selvittelemää missä kohti se oikosulku on.. Sitten ku auto isännältä joutaa niin tarkotus poistella kaikki sähköviat ja käyä muutenki autoa läpi vähän perusteellisemmin.
Niitä lupaamiani kuvia en oikei pystyny ottaa ku kännykän kameran kuvista ei saa hämärässä tallin valossa mittään selvää jotenka niitä tullee myöhemmin..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiKirjoittaja Mikko » La Helmi 26, 2011 2:46 pm

Nyt kerkesin pari kuvaa nopeasti napsasta, kuvia tullee ku saan ne jotenki kännystä konneelle. Auto jouti tänään pariksi tunniksi joten kävin tallilla ja laitoin sulakkeen lämppärin moottorin piuhojen välliin, kynnyslistat jne listoja laittelin paikalleen ja sisälämppärinpistokkeen laittoin kanssa.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiKirjoittaja Mikko » To Maalis 03, 2011 11:30 pm

Tuli tässä mieleen ku tässä sierrassa on vähän ruostetta ovissa, ovipahvit repsottaa jne kahva vähän vinksallaan nii mietin että ku mulla on vuosimallin 88 sierrasta kaikki ovet mökillä pihan perällä jotka on ruosteettomat, niissä on myös keskuslukitus ja lisäks etuovissa sähkölasit ni mietin että käviskö ne tähän? Ovet on siis vuosimallin 88 5-ovisesta viistoperästä joten mietin että käviskö ne tähän ku silmämääräsesti näyttää samankokosilta ja näkösiltä? Tiettyhän tota vois kokeilla mutta mennee sitten kesään että voi kokeilla, joten jos joku tietäsi?
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri (kilvet tuli)

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Maalis 09, 2011 8:34 pm

Nyt on tullu vahvistus että viistoperäsierran ovet käy tähän autoon joten pittää ne vaihella kuhan kesä koittaa..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiKirjoittaja Mikko » To Maalis 17, 2011 11:40 pm

Tässä olis muutama kuva jotka on tullu nappastua konneelle. Auton sivuprofiili...: Kuva Konehuone: (Huomaa puuttuva polttoaineen tasaushässäkkäjuttu) Kuva  Uusi putken loppupätkä: Kuva (Oli muuten kallis :o ) Uutta helmaa: Kuva Kuva Rumat mutta pitäsi kestää.. Palaset oli jottain 2mm kuumasinkittyä tavaraa ja päällä paksu kerros massaa. :) Tankin massausta: Kuva Tankki massattuna: Kuva Ratin vinoudelle pitäs tehä jottain: Kuva Ei mittään hajua kyllä miten se tolleen on vinossa ku rattiakseli on vuojen vanhemmasta sierrasta... ??? Lämppärin moottorin oikosulun polttama releboksi: Kuva Punasella ympyröity sulanu kohta. Kansiki vähän suli: Kuva Moottorille kehitetty tilapäisratkasu ootellessa sopivaa hetkeä laittaa oikosulku kuntoon: Kuva Moottorin päälle kytkentä suoritetaan apico-liittimillä: Kuva Uus bensa ja jarruputki: (Huomaa puuttumaton polttoaineen paluulinja) Kuva Listat ynnä muuta sisustanosat paikallaan: Kuva Oli muute hankala löytää tuohon sopivia ruuveja... Tallin pihalla hämärässä: Kuva
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiKirjoittaja Tombbuli » Pe Maalis 18, 2011 4:53 am

Noni, kyllä siitä vielä auto tulee!  :D
Tombbuli
 

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiKirjoittaja Mikko » La Maalis 19, 2011 11:26 am

Kyllä siitä hilajkselttaan. :) Kesällä ois tosiaan sitten tarkotus laitella sen verta enempi että alkaa ommaa silmää miellyttämmään, nythän tuo on vaa laitettu silleen että sai kilpiin ja ajoon. :) Sähköviatki pittää käyä paremmalla aikaa läpi...
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -89 2.0 ohc sedan laseri

ViestiKirjoittaja Mikko » Su Huhti 03, 2011 8:48 pm

Innostuin hetken mielijohteesta ostammaan tulevia kesiä ajatellen alumminivanteet. En saanu hyvälaatusta kuvaa joten tässä myynti-ilmoituksen kuva: Kuva Vanteet on siis 15 tuumaset 6.5" levveet et 35. Vanteet on myös hyväkuntoset, joitai pienenpieniä pintanaarmuja oli mutta ei mittään mitä ei näe ellei oo turpa kiinni vanteessa kyyläämässä. Hintaki oli varsin kohtuullinen; 120⬠kaikki 4 kpl ja 195/60-15 Continentalin renkaissa vielä 3.5-5.5 milliä pintaaki jälellä. :o Kuulostaa jo melkein liia hyvältä ollaksee totta vaa totta se näky olevan...
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 59 vierailijaa

cron