Kännykkä + netti + sovellukset

Keskustelua kaikesta maan ja taivaan välillä.

Kännykkä + netti + sovellukset

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Helmi 11, 2010 6:24 am

Kuinka moni käyttää kännykällä nettiä? Itse käytän päivittäin. On kiinteä netti, eli samalla kk maksulla saa surffailla niin paljon kuin haluaa.

En itse tykkää tämän Nokian vakio selaimesta ja muut vaihtoehdot ovat aika vähäiset. Firefox on tekemässä mobiiliselainta. Pitää vain toivoa, että se tulee myös Symbian alustalle. Tällä hetkellä siis Opera mini 5 beta 2 pyörii. Ihan nätti ja monipuolinen, mutta melko raskas sovellus. Kokeilin myös Opera mobilea. Mielestäni melkein sama kuin mini, mutta herjasi kokoajan, että muisti täynnä ja muutenkin löi lukkoon.

Palringo on tällä hetkellä mese. Toimii niin hotmail, yahoo kuin muutkin yleiset accountit ja vielä lisäksi facebook chat yhtaikaa. Kummassakin voi olla kirjautuneena sisään. Kätevä. Ainoa miinus on, ettei se näytä koska toinen kirjoittaa eikä tiedostoja voi lähettää.

Sitten on google sovellus. Siinä on suoraan google-haku, gmail, maps yms kuvakkeina. Myös jos se on taustalla päällä, yhdellä napin painalluksella pääsee tekemään google haun ilman, että erikseen pitää aukaista selain itse. Kätevää.

Google maps voi myös etsiä esim kauppojen yhteystietoja ja niihin voi soittaa tai lähettää sähköpostia napin painalluksella. Myös navigoinnin saa päälle näin. Kätevä!

Gmaililla on myös oma sovellus. Osaa aukaista ja lähettää tiedostoja. Myös testinä 160 sivuisen tekstitiedoston lukeminen toimi kännykällä. Myös liitekuvat näkyvät.

Mielestäni on tyhmää, että jos esimerkiksi Operalla lataaj tiedoston, niin lataus aukaisee normaalin selaimen minkä kautta se tapahtuu. Tosin, Operassa on lataushistoria.

Youtubea voi katsoa kahdella tavalla. Joko selaimella tai omalla youtube ohjelmalla. Kommentointi, suosikiksi lisääminen jne onnistuu hyvin.

Pitäisi vielä saada jotenkin kunnolla hotmail toimimaan. Sillä kun on ongelmia vähän kännykässa. Ainakaan tekstiviestien alla löytyvään sähköpostiin en ole koskaan onnistunut lisäämään sähköpostitiliä! Ei vaan toimi. Joku ohjelma mihin voi lisätä useita sposti tilejä olisi kätevä. Yksi ohjelma auki ja kaikki spostit näkyvät eri osoitteista.

Facebook toimii Operalla hyvin, mutta sille voisi olla oma ohjelma. Yksi minulla on. Voi lisätä FB kontaktit puhelinluetteloon. Kun FB kontakti soittaa, näen hänen FB kuvansa ja viimeisen profiilipäivityksen.

Eilen yritin saada World of Warcraftin toimimaan kännykällä. Eli niin, että tietokoneella on WoW päällä mutta pystyn kännykällä sitä ohjaamaan. Tietokoneelle asennetaan palvelin (onnistui) ja kännykälle ohjelma. Sitten tietokoneen ja kännykällä mennään tietokoneen palvelimelle ja tietokoneella päällä oleva WoW näkyy kännykän ruudussa. Tietokonepuolen sain asennettua niin kuin pitää, mutta kun yritän asentaa puhelimeen palvelimen myös, se ei onnistu! Ei vain asennu enkä tiedä miksi.

Ja tietysti kun netissä sählää pitää olla virusturva. Niitä on maksullisia, mutta kuten tietokoneella myös ilmaisia. Itse menin ilmaisen kyytiin ja hyvin toimii. Ärsyttää vain, kun joskus kesken kaiken se alkaa päivittää tietokantaa. Onneksi se kuitenkin tapahtuu nopeasti.

Sain myös aikaa sitten asennettua PCn Quake 1 ja Quake 2 kännykälle. Hienoa ja pelaaminen onnistuu. Grafiikat on ihan upeat. Joku PC emulaattori asennettiin ensin tähän, sitten vain Quake. Ja peli on ihan saman näköinen kuin PCllä!

Pitäisi jostain saada bluetooth näppäimistö tähän niin olisi mukavempi mm surffailla foorumeilla. Viimeksi kun vaivauduin katsomaan, hinta oli sopivat 70 euroa.

Mitäs roipetta teillä on puhelimessa?
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Re: Kännykkä + netti + sovellukset

ViestiKirjoittaja Leksa » To Helmi 11, 2010 9:49 am

Eipäs oo kertyny muuta vielä, kuin gmail sovellus, facebookki ja youtube. Selaimena on ihan nokian oma, opera miniä testasin, mutta mielestäni sillä ei tehnyt hevonv*****kaan.. Itellä ei ole nettipakettia tai mitään tällä hetkellä, koska esimerkiksi oulun keskustassa kikkaillessa voi käyttää oulun kaupungin wlania, joka on ainaki tähän asti osoittautunut ihan riittävän nopeaksi. Lisäksi lähes kaikkien tuttujen luota löytyy wlan, joten niitä olen käytellyt :D
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1818
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Re: Kännykkä + netti + sovellukset

ViestiKirjoittaja Mikko » To Helmi 11, 2010 11:12 am

On teillä kyllä vaikka mitä nois puhelimissa :shock: Mulla ei oo mitää muuta ku paska kamera ja hyvällä tuurilla voin soittaa tai lähettää viestin jollekkin,yleensä sekään ei onnistu koska puhelin ilmoittaa että laite ei tue sovellusta osoitekirja tai viestit..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Re: Kännykkä + netti + sovellukset

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Helmi 11, 2010 11:38 am

[quote="""Mikko"""]On teillä kyllä vaikka mitä nois puhelimissa :shock: Mulla ei oo mitää muuta ku paska kamera ja hyvällä tuurilla voin soittaa tai lähettää viestin jollekkin,yleensä sekään ei onnistu koska puhelin ilmoittaa että laite ei tue sovellusta osoitekirja tai viestit..[/quote]

Microsoftin tekemä?
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Re: Kännykkä + netti + sovellukset

ViestiKirjoittaja HEka-- » To Helmi 11, 2010 1:42 pm

Internet on käytössä päivittäin, lähinnä mesen muodossa ja sähköpostin tarkkailuna.

Ohjelmistoina löytyy mm. windows live messenger, facebook, opera 10 windows mobiili ja office mobiili. Muitapa ei ole tarvinnut vaikka ohjelmistotarjonta on valtava.

Puhelimena htc touch pro.

Mielestäni on tyhmää, että jos esimerkiksi Operalla lataaj tiedoston, niin lataus aukaisee normaalin selaimen minkä kautta se tapahtuu. Tosin, Operassa on lataushistoria.


En tiedä mitä operaa käytät, mutta itselläni lataa tiedoston ihan itsenäisesti. Latauksen voi myös minimoida ja jatkaa selailua. Opera 10 beta on aivan ylivoimaisesti paras mobiiliselain mitä olen kokeillut. Viimeisenä tulee internet explorer :)

Niin ja ainakaan windows puhelimiin ei kyllä juurikaan sitä virustorjuntaa tarvitse, niin vähän on koodattu viruksia niille. Mutta aina hyvä tietysti pitää varansa.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1179
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kännykkä + netti + sovellukset

ViestiKirjoittaja Mikko » To Helmi 11, 2010 4:03 pm

[quote="""Thaumiel_Nerub"""]Microsoftin tekemä?[/quote]
Kyl tuo ihan nokian tekemä pitäs olla..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Re: Kännykkä + netti + sovellukset

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Helmi 11, 2010 8:29 pm

[quote="""HEka--"""]En tiedä mitä operaa käytät, mutta itselläni lataa tiedoston ihan itsenäisesti. Latauksen voi myös minimoida ja jatkaa selailua. Opera 10 beta on aivan ylivoimaisesti paras mobiiliselain mitä olen kokeillut. Viimeisenä tulee internet explorer :)[/quote]

Aluksi oli Opera 10 mikä jumitteli jatkuvasti ja oli hi-das. Sen jälkeen vaihdoin saman näköiseen, mutta kevyempään Opera Miniin. En muuten tiedä, että lataako tuo itse... Ainakin siinä on valikko missä näkee lataukset. Enpäs ole edes kokeillut vielä itseasiassa varmaan tuolla ladata mitään.

Pitänee testata, ennen kuin puhun enemmän.

Niin ja ainakaan windows puhelimiin ei kyllä juurikaan sitä virustorjuntaa tarvitse, niin vähän on koodattu viruksia niille. Mutta aina hyvä tietysti pitää varansa.


Kyllä niidenkin aika vielä tulee...
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Kännykkä + netti + sovellukset

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ti Maalis 02, 2010 6:07 am

Kytkytilauksessa olisi nyt N900. Katsoo jos saan sen ilman mitään vakuusmaksuja.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo


Paluu Vapaa Sana

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa

cron