Sierra -88 2.0 ohc

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Ma Tammi 17, 2011 10:26 pm

Uus sierra tuli talloon tässä joskus marras/joulukuu vaihteessa. Puoli tuntia kerkesi olla myynnissä kun olin jo matkalla hakemaan autoa! ;D Kuva Kuva Auto ei lämmennyt aluksi kunnolla kunnes vaihdoin termarin. Termarinkoppa oli todella kauheessa kunnossa ja vuoti, sitä oli jyystetty jollain eikä siinä todellakaan ollut milliäkään tasaista pintaa.. Tiivistekkin puuttui jotenka ei ihme että vuoti jäähytinnestettä aika reippaasti. Sen vaihtelin tässä viime viikonloppuna. Ãljytkin vaihdoin joskus joulukuun puolessa välissä,myös kytkinvaijeri tuli vaihdettua. Auto toimii vallan mainiosti mutta pari päivää oston jälkeen takimmainen pönttö tipahti kesken luisuttelun, oli ruostunut puhki. Hyvät renkaat on ja mahtava ajjaa vaikka ei olekkaan lukkoperää. Auto hankittiin jäärataautoksi mutta voi olla että välissä toimii kakkosautonakin mikäli tuon skodan laatikko nyt pettää. Mitään järkyttävän suurta ei ole suunnitelmissa tehdä, mutta korjailuja ja pientä fiksailua todennäköisesti! :)
Viimeksi muokannut Mikko päivämäärä Ma Tammi 17, 2011 10:28 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Su Tammi 23, 2011 3:44 pm

Kaasuvaijerin vaihdoin eilen, säätöruuvi katkesi säädettäessä :o Pari klemmaria laitoin siihen niin alkoi pelittää.. Otan joskus kuvan siitä viritelmästä jos muistan. Renkaat ei meinannu lähtee irti mitenkään ku oli kierteet huonot ja pari vannetta juminu rumpuun kiinni. Pulttipyssystä loppu vääntö ja ristikkoavain katkesi kun oli niin huonot kierteet ettei pyöriny paljo mitenkään. Eturenkaatkin pyöri tyhjää vaikka ei ollut edes tunkin varassa auto kun yritin pyöritellä auki pultteja... Lähti ne lopulta kun sain apulaisen painamaan jarrua. Uudet mutterit pitää ostaa mikäli ei maksa paljoa, itte kierteet pulteissa ei kauheen huonossa kunnossa ollut mutta varmaan nekin pitää vaihella ens kesänä.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » La Huhti 23, 2011 10:29 am

Tämä auto olis tarkotus nyt laittaa liikenteeseen kun tuo -89 sierra pitäs saaha korjaukseen kesäksi niin ei silläkään voi ajaa... Tuli muuten joku kuukausi sitten vaihettua pyörän mutterit uusiin, pinnapultit oli sittenki hyväkuntoset niin pääsi nyt pelkillä muttereiden vaihdolla.

Testiajolla selvisi, että auto käy ainakin rikkaalla, pikkusen tulee sinistä, ei onneksi kuitenkaan paljoa. Lisäksi bensamittari vaeltelee miten sattuu ja lopulta pysähtyy aina 45 litran kohdalle. Tasauspöyrästö kolahtaa kun löysää kytkimen ja peruutusvaihteen kanssa on ongelmia, näistä pitää tarkistaa öljyt. Lisäksi takajouset ovat aivan kuoleentuneet ja keula osoittaa taivasta. Takarekisterikilven valot puuttuu, takavaimennin pitäisi myös laittaa kiinni kun se repesi irti ja tipahti viime talvena.

Nämä pitäisi korjata, tuota bensamittaria en lähe kyllä korjaamaan, mutta kaikki muu pitäisi korjata että saa kesäksi ajoon ja katsastettua.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Su Touko 22, 2011 5:17 pm

No nyt pitkän odotuksen jälkeen on tullu aika laittaa tämäki kunttoon :)

Vikoja oli ainaki seuraavat; takajouset makaa aivan pohjassa (vetokoukku raapi joka möykyssä asvalttiin kipinäsuihkun kera kun ajelin), peräkärryn pistoke, se missä menee virrat valoille irtosi matkan aikana, polttaa öljyä, putki on poikki, kaasuvaijeri ei pysy paikallaan koska polkimen päässä sijaitseva pidike on jääny matkan varrelle joten joka kerta kun löysää kaasun niin kaasuvaijeri hyppää pois, käytännössä siis mahdoton ajaa, jostain kuuluu laahaava ääni mutta se ei kuitenkaan tule jarruista tai renkaista ja hätävilkku ei toimi. Nämä ois tarkotus korjailla tässä ja katastella, deadline oisi 1.6, ei taida keretä.. :(

Mites onko tietoo kellään käykö viistoperäsierran takajouset sedaniin, jäykkyyserolla ei niin merkitystä koska mikä tahansa on parempi ku nykynen, en oo varma onko takapäässä jousia nytten ollenkaan ku niin pohjassa menee. Kipinäsuihku vaan lens teillä komiassa kaaressa ;D
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » To Touko 26, 2011 11:51 am

Tuota polkimen päässä olevaa klipsiä ei ole saatavissa edes Fordilta, edes Englannista Burton powerilta ei löytyny joten kai se on itte alettava jottai patenttia värkkäämään.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja pimeämies » To Touko 26, 2011 3:44 pm

mulla ois sedanin taka jouset jos tarviit hyvässä kunnossa ovat
pimeämies
 

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » To Touko 26, 2011 6:35 pm

Kiitoksia tarjouksesta! Kuulin kuitenki että sierroissa (ei farmareista) käy jouset ristiin, joten asennan nuo ylimääräset viistoperäjouset tähän niin ei tartte ostella mittään.. :)
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Touko 27, 2011 8:20 am

Eikö olis tee-se-itse patenttia helpompi ruuvata jostaki romusta ehjä poljin? Eikös nuita nyt ole vähän joka nurkala? Saattas käyvä jostaki muustaki foordista. Kytkinpolkimen mekanismi oli ainaki samanlainen sierrassa ja granadassa.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Touko 27, 2011 12:11 pm

Mulla on ehjiä polkimia kyllä pihan perällä, mutta kun siitä päästä puuttuu sellane pienen pieni metalliklipsi joka tulee vaijerin pään päälle ja pitää sen kiinni polkimessa, polkimessa itsessään ei ole mitään vikaa. Kyllähä niitä saattas olla, mutta mietin että jos jostai ois saanu sellasen äkkiä tähän hättään, ei kait tässä muukaan auta ku ruveta ehtimmään josko jollain olis ylimääräsenä tuollanen klipsi, häviävät kuitenki helposti kun se klipsi on niin pieni. :( Ajattelin nyt kuitenki väliaikaisratkaisuna kehitellä tuohon jonku patentin siihen asti että löytää jostain asiallisen pidikkeen, jossen löydä sellasta klipsiä ennen ku kerkiän tallille. Toisaalta kyllä ei kait se kauhian vaikia olis askarella itte, vois sitäki koittaa kun jouttaapi.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja pimeämies » Pe Touko 27, 2011 12:37 pm

mulla saattaa olla pitää tutkia noita sierran raatoja.
pimeämies
 

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Su Touko 29, 2011 4:40 pm

Juu ilmottele jos löydät sellasen. :) Tuossa lähellä on tuo onnelan matkailumaatila jossa on toistasattaa sierraa, pitäs varmaan sieltäki käyä vielä kysymässä jos ois jääny paikan omistajalla pari jonnekki hyllyn pohjalle. :) Häviävät aiva liia helposti..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Touko 30, 2011 8:16 am

Löytysköhän sieltä mulle niitä kippaavia penkkejä, ko tuntuvat olevan muuten kiven alla :)
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Ma Touko 30, 2011 9:33 am

Varmasti! Onnelan matkailumaatilan omistajan pihalla oli jo vuosi sitten yli 100 sierraa ja kokoajan hommaa lisää, kaikista purkaa sisustan penkit yms ja vaihtaa tilalle kuppipenkit, vähintää 4-pistevyöt ja kaaret joten pitäs sisustan osia ja penkkejä olla :) Tästä yhteystiedot: http://www.onnelanmatkailu.fi/index9.html Tuosta soitat Jounille ja kysy, en usko että lähettää minnekkään mutta kannattaa kysästä, varmaan joudut paikanpäältä hakemaan. Paikka sijaitsee Vuolijoen Ojanperällä Kajaanissa, 60 km kestilän/vaalan suuntaan kajaanista lähettäessä.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Touko 30, 2011 4:14 pm

Kiitos. Häätyy ottaa yhteyttä. Eihän tuo nyt niin kauhean kaukanakkaan olis. Hellun porukoila on mökki Kuusamosa, joten sehän olis takasin tullesa miltei matkan varrela jos ajjaa oulun kautta :)
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Ma Touko 30, 2011 7:48 pm

Tämän päivän hommista ei ole ikävä kyllä kuvia, putkea tänään koitettu vähän rakennella. Toisesta sierrasta joskus jääneeseen takavaimentimeen koitettu saaha lisää jatkoa jotta yltää katkokohdalle asti perän lähettyville. Ãljyä oli jonni verran ainaki laatikossa ja perässä, sekä tietenki koneessa. Pitää nuo voimansiirron öljyt vaihella jossain vaiheessa kun kerkiää, aika hiasta hommaa pumpulla imeä tyhjäksi niitä.. Täyttökin aika hankalaa. Moottoriin on joskus talvella jo vaihdettu öljyt ja suodatin joten niitä en nyt vaihda.

Auto kun oli tunkkailtu ylös niin paljastui että vetarin ulommaisen nivelen suojakumi oli rikkoutunut (takaosasta kuuluu välillä kolinaa, voisko johtua tästä että on päässyt jotain likaa ja nivel mennyt?) pitää vaihtaa sekin. Kaasupoljinta en ole vielä kerennyt laittelemaan, huomenna on pakko keksiä siihen jotain sillä keskiviikoksi tuli varattua katastusaika :-[ Lähes 2 viikkoa jonoa joten ei nyt viitti peruakkaan, käyään kahtomassa jos katastaja löytäs jotain lisäkorjattavaa. :)
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Kesä 01, 2011 5:09 pm

Löytyhä sieltä lissää korjattavaa; eturaidetankojen kumit oli repaleina, takajarruvalo ei toimi vasemmalla puolella ja molemmat pakkivalot pimmeenä eikä töötti toiminu.

No kuvia ei nyt ole antaa, mutta töötti oli helppo korjata: liitin irronnut. Eturaidetankojen kumet tuli vaihettua ja loppuilta meniki takavaloissa. Sulakkeelle asti tulee virta takavaloille, ja jarruvalojen tapauksessa tulee jarrupolkimellekkin. Siitä eteenpäin ei tietoa virran kulusta (vissiin johto poikki jostai ku ei oikosulkujakkaan ole), oikea jarruvalo toimii mutta vasen ei. Polttimot vaihettu toimiviin ja ei pala vieläkään. Johtuu varmaan siitä että takavaloja on joku tehny asenteella tein itse ja säästin, sillä eläessäeni en ole nähnyt niin paljoa ryöstöliiittimiä. Taas muistui mieleen minkä takia vihaan ryöstöliittimien keksijää yli kaiken, ne on täysiä paskoja eikä niillä tee mitään. Pittää joskus tutkia vasemman jarruvalon sähköjä lissää, sekä katsoa josko laatikossa olevalle pakkivalon anturille tulisi virtaa. Mikäli sinne tulee virtaa ja anturi toimii, niin ajattelin vetästä sieltä kokonaan uudet sähköt pakkivaloille. :)

Näiden sähkökorjailujen jälkeen auto sais leiman, jonka jälkeen pitäs vaihella vetareiden suojakumit, ne on nyt väliaikasesti korjattu mutta pitää vaihtaa uusiin kun joutaa. Lisäksi takajousia en ole vaihtanut koska jossei takapenkillä ja kontissa ole mittään niin pystyy ajamaan suhtkoht normaalisti. Pittää neki kuitenki jossai vaiheessa vaihella.. Kuhan nämä hommat sais tehtyä niin sitten sais tuon toisen sierran (89) pois liikenteesä että pääsis sen kimppuun.. ::)
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » To Kesä 02, 2011 8:33 pm

Noonni, nyt toimii takavalot. Tuli tehtyä sitten kaikki sähköt vähän pitemmältä matkalta uusiksi että sai kaikki edellisten omistajien sokeripala ja ryöstöliitin asennukset mäkeen. Nyt on näytetty kolvia ja suojattu uudet piuhat kunnolla. Kuvia tullee kun kehtaan alkaa kaivelemaan koneelle niitä (todennäkösesti lähivuosina, joten älkää ootelko turhaan).

Aluksi palo jarruvalo kokoajan, mutta se onneks korjaantu sillä kun jarrupolkimessa olevaa mikrokytkintä tökkäsi lähemmäksi poljinta. Peräkärryn töpselin johdot jouduin katkaisemaan johtuen siitä että ne oli tehty ryöstöliittimillä ja sekotti koko auton lamput ja aiheutti oikosulkuja, pitää joskus tehdä nekin kunnolla kun joutaa. Pääasia että sais tähän leiman nytten ja pääsis toisen sierran sähköongelmien kimppuun. Tiistaiksi on aika varattu konttorille, palataan asiaan! 8)
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Ti Kesä 07, 2011 1:58 pm

Nonni, leima tuli tähänki sitten, korjauskehotus tuli oikeasta etu-umpiosta kun on hapettunu ja siitä johtuen valokuvio on katastusmiehen mukaan "hassu" joten pittää se jossai välissä vaihella, mulla on jostai vuosia sitte puretusta sierrasta onneksi jääny nurkkiin pyörimään lamput, pittää kahtoo onko ne ykkös- vai kakkoskoppasen sierran, toivottavasti kakkoskoppasen ni ei tarttis lähtä ostammaan umpioita.. ::)

Edit: Umpio oli kakkoskoppasen, mutta se ui vedestä, no onneksi ei ollut vuosien saatossa hapettunu tai mitään umpio, ja vedetki tiputin poissa. Pittää vaihtaa jossain vaiheessa tuo umpio paikalleen. :)
Viimeksi muokannut Mikko päivämäärä Ti Kesä 07, 2011 2:17 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Kesä 08, 2011 8:51 am

Tuo umpion vaihto ei onneks ole sierrasa kovin vaikea homma. Haastavinta lienee irrottaa se lista sieltä umpioitten ja maskin alta :) Se umpion heijastinpinta on muovia tai lasia, joten net ei hapetu kovin herkästi.
Multa löytyy muuten ylimääränen jomman kumman puolen kakkoskoppasen umpio, jos satut jostain syystä tartteen...
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Kesä 08, 2011 5:12 pm

Sierrassa ei tunnu minkään vaihto olevan mikkää maailman issoin homma onneksi :) Muovia tuo tunnusti olevan ku ei painanu käytännössä mittään, umpion lasi taas paino varmaan 5 kg ::) Silti on jotenki hapettunu tässä sierrassa nyt paikallaan oleva ku tuli korjauskehotus..

Ei ainakkaa näillä näkymin ole tarvetta ku löytyy iteltäki noita umpioita.. :) Saa nähä millon joutaa senki vaihtaa, pitäs vaihtaa vetareiden suojakumitki..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Kesä 09, 2011 4:30 am

Niin, onneksi olkoon leimasta! Työ palkitsee tekijänsä.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » To Kesä 09, 2011 8:58 am

Kiitoksia :) On tässä vielä kyllä tekemistä vaikka kuinka leimasta huolimatta..  :(
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Kesä 09, 2011 9:19 am

Siis mitä olen joskus räplänny nuitten umpioitten kans, niin se ei ymmärtääkseni ole suoranaista hapettumista vaan tavallaan palamista (joka kyllä on hapettumista sekin). Kuitenki se pinnote haalistuu ja varisee/höyrystyy pois lämmön vaikutuksesta, ei niinkään ajan myötä. Mitä suurempi lämpötila umpiossa on sitä lyhytkestosempaa tuo pinnote on. Eli laittomilla 100 W lampuilla se palaa tai hapettuu nopeammin.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » To Kesä 09, 2011 11:20 am

Voi hyvinki olla, lähinnä lisävaloissa oon nähny tuota "palamista" kun heijastinpinta on tummunu lämmön vaikutuksesta, onkohan tässä ollu joskus sitte normaalia tehokkaammat lamput? Tosin jos on ollu ni on ollu pelkästään vänkärin puolella koska kuskin puoleinen ajovalo on erittäin hyvässä kunnossa ja vänkärin puoleinen on "palanu".. :o
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Kesä 10, 2011 6:02 am

En tiä varmasti, mutta piän että kyllä se ajan olloon "pallaa" normilampuilaki. Ainaki joissaki sierran umpioisa katoaa se kirkas pinta ja alta tullee essiin valkea muovi. Ja tämä ylheensä lyhyitten heujastuspinnoila. Olen nähny metallipohjasilla heijastinpinnoila myös sitä että sinne on iskeny hapettuma eli korroosio, kosteuven vaikutuksesta.Eriparinen kuluminen voinee johtua myös umpion vaihosta tms. Mikäpä nuista 20 v vanhoista autoista tietää tarkemmin että mistä johtuu...
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Kesä 10, 2011 6:19 am

Nii.. Pittää vilkasta umpion sisuksiin kun saan sen irti, että mikä sieltä on menny..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Su Kesä 19, 2011 9:09 pm

En oo umpiota vielä vaihtanu, mutta vetarin suojakumia yritin tänään vaihtaa. No sehän pääty siihen että takohylsy halkesi kun lähdin sitä vääntämään, pitää ostaa uusi ja koittaa joskus uudelleen. :)
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Ti Kesä 28, 2011 10:17 pm

Umpio vaihtui tänään, mutta huomasin että auton ympärillä haisee bensa, varmaan vuotaa jostain. Pittää tutkia jos joksus kehtaa..

Aloin tänään vaihtamaan vetarin suojakumeja, tälläkertaa hylsytkin kesti, piti vain ostaa konekäyttöön tarkoitettu karkaistu hylsy. No mutta se sitten johti siihen että yksi vetarin pulteista katkesi ja jäi ripustuksiin, tuli vastakierretappihommia :( No huomen kattellaan jos jatkettaan, nyt auto pukeilla ilman vetaria.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Ke Kesä 29, 2011 9:27 pm

Ei tullukkaan vastakierretappihommia, hitsasin toiselle puolen pultin katkenneen pultin jatkoksi ja väänsin sen auki, lähti hyvin irti. Kivasti samalla lämpesi sen verta että lukkoliimat suli pultista. :) Pittää joku päivä käyä työkaluliikkeessä että saa vetarin purettua ja kumipalkeet vaihdettua, mutta se oottaa ainakin muutaman päivän nytten..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Sierra -88 2.0 ohc

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Heinä 01, 2011 1:05 pm

Sain hylsyn lainaan tänään, ei tarvinnukkaan ostaa onneksi, mutta ei auttanu pultin purkaminen kun ei saanu niveltä purettua sitäkään kautta?

Vetarihan on siis normaali "tökättävä" vetari 7" perästä, miten nuo nivelet saa purettua niin että saa suojakumit vaihdettua?

Kaikkea on jo koitettu mutta ei se vaan irtoa, googlella löytyi tietoa sellaisista "ylivedettävistä" malleista, motonetissä oli myynnissä vain yksiä, sellaiset ostin mutta niissä ei ole mitään mainintaa ovatko venyviä ja voiko vetää yli ilman vetarin purkamista? Joten miten tuon voi purkaa vai pitääkö vain koittaa josko ne venyisi nivelen yli?
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Seuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa

cron