sierra 2.0 -86 "Jorma"

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Vs: sierra 2.0 -86 "Jorma"

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Heinä 22, 2011 8:03 am

[quote=""Mikko""]
Tännää hitsailin pohjapanssarin jatkon loppuun (2mm kuumasinkittyä), kuvia ois pari muttaku kaapeli on vieläki toisella paikkakunnalla ni en ny niitä saa nettiin.. :(
[/quote]

Itselläni kaapeli rikki. Lähetän kuvia puhelimesta sähköpostiini ja siten saan pistettyä nettiin. Tietty jos datansiirto maksaa erikseen niin aika kallista... mutta jos puhelimessa netti, helppoa.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: sierra 2.0 -86 "Jorma"

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Heinä 22, 2011 7:33 pm

Noo pari viikkoa enää niin pitäs saaha kuvat koneelle ilman sähköpostikikkailuakin. :)
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: sierra 2.0 -86 "Jorma"

ViestiKirjoittaja Mikko » Ma Heinä 25, 2011 11:01 am

Nyt tuli nakattua pohjapanssari kiinni, enää odotellaan koneen osia, ja että jaksaisi laittaa syylärin eteen "suoja"verkon kiinni.. :)
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: sierra 2.0 -86 "Jorma"

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Elo 05, 2011 11:08 pm

Tuon "verkon" laitoin kiinni jokunen päivä sitten, parilla pultilla pohjapanssarin jatkokappaleeseen ja parilla pultilla siihen peltilevyyn mihin konepellin etuosa tulee kiinni. Tuli aika jämäkkä, hieman kuitenkin joustaa.
Koneen osista en ole kuullu mittään, kai ne joskus tullee (otin halvimmalla toimituksella jolla kestää 1-3 viikkoa pakkauksen jälkeen toimittaa suomeen osat englannista..).
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: sierra 2.0 -86 "Jorma"

ViestiKirjoittaja Mikko » Ma Elo 08, 2011 4:30 pm

Tännään kilahti postilaatikkoon konneen kamat, kasaus jatkuu ku joutaa kasaamaan.. :) Hiljaa hyvä tulee.. ;)
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: sierra 2.0 -86 "Jorma"

ViestiKirjoittaja Mikko » Ma Elo 22, 2011 2:59 pm

No nyt ois kuvia pari kipaletta, tässä nyt aivan ensin näkyy pohjapanssarin jatkokappaleeseen kiinnitetty verkko: Kuva Mikä lukko tämä on? Kuva Kuva Kuva Kitkalukolta tuo minun silmään näyttää, mutta mistähä sais tietää kenen valmistama ja kitkalevyjä mistähän mahtas saaha? Tai edes tietoa jos löytys miten tuota kiristettään ku on aika heikko pitämään?

Sitten tälläset pompsahti uuteen koneeseen: Kuva ja hiljaa hyvä tulee: Kuva (Huomaa puhdas ja siisti tallitila joka on oikeasti ulkovaja..) ::)

Tämmöstä.. :)
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: sierra 2.0 -86 "Jorma"

ViestiKirjoittaja Mikko » Ti Elo 23, 2011 4:17 am

Joo elikkä sain tietää että tuo siis on ZF:n valmistama kitkalukko joka on alkuperäsenä tullut sierraan, mitähä käyttöä tuolle keksis.. :)
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: sierra 2.0 -86 "Jorma"

ViestiKirjoittaja Mikko » La Syys 03, 2011 8:52 pm

Tähän pitäs putsari keksiä jostain, harmi kun on niin kalliita tuollaset vapaavirtausputsarit sopivine pohjalevineen (en nyt tarkota niitä kartionmallisia), suodatinkotelo joka tässä oli, niin piti muokata aiemmin paikallaan olleelle dgr weberille, joten se ei enää käy nyt paikallaolevaan dcd:hen (yhdelle sivulle tulee parin sentin rako eikä pultit natsaa reikiin). Vinkkejä mistä sais tuohon kaasariin sopivan suodatinkotelon halvalla? Talvisinhan tähän ei suodatinta tartte kun en ajele muutaku jäällä, mutta kesää varten olisi ihan hyvä, eikä siitä nyt muutenkaan tietenkään haittaakaan olisi.. ::) Tämä kaasari siis kyseessä, tästä näkee millaseen pitäs kotelo saaha sopimaan. Joten jos jollakulla on vinkkejä mistä tuohon sais kehiteltyä putsarin ilman että se tulis maksamaan 70⬠niin mielelläni ottasin vastaan.. :)
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: sierra 2.0 -86 "Jorma"

ViestiKirjoittaja Mikko » Ti Maalis 13, 2012 4:41 pm

Nyt on sitten piirrustus tehty tuosta kotelon pohjasta, pitää alkaa porailemaan ja leikkelemään kuhan saa aikaseksi, saapi auton toimimmaan kunnolla. Aattelin että teen tuohon kaasarin päälle 3 millin pellistä sellasen pohjalevyn johon hitsaan sitten kiinni päälle jonkulaisen "katon", eli suljettu kotelo, josta tulee putki ulos, johon saa sitten suodattimen laitettua. Auto ei nyt oikein toimi kun ei saa bensaa, toivottavasti tämä nyt sen verta rajottasi ilman kulkua että bensa virtaisi paremmin. Siksi tulee myös putken päähän putsari, kun ei mahdu kaasarin päälle, siinä vähän reilu 5 cm tilaa ennenkuin osuu konepeltiin, eikä viittis peltiäkään leikata (ruman näköinen mielestäni). Ruiskuksi kyllä tehny mieli muuttaa pitkän aikaa, mutta kun ei saa aikaseksi, nytkin tuo Ruiseri levällään tallissa, siinä laatikkoremppaa ja rungon tekoa, ei tälläsille "sekundaariprojekteille" ole oikein aikaa.. :(

Mutta hieman harmittaa, kun ei sitä sitten päästy jääradoille tänä talvena ollenkaan...
Mutta silti mieli tehny erikoisliukuesterenkaita, harmi vaan ku valmiina kalliita ja itte työläitä tehdä.
Periaatteessahan nuo koostuu siis pinnattomasta renkaasta jonka läpi laitetaan m6-kierteinen pultti jossa on kärki 45 asteen kulmassa, ja ulkonema 11 milliä. Järetön pito kuulemma jäällä verrattuna rallirenkaisiin, lumella ei kyllä piä mittään koska ei oo kuviota, mutta kuitenki, tuommoset houkuttelis kehitellä. Vissiin vaan pittää ite hioo nuo pultit 45 asteen kulmaan yksitellen tai jottai.. :D Valmiina jos renkaat haluaa ni maksaa ihan järettömiä summia, jos jostain edes löytää.. Tuollasia m6-kierteisiä 45 asteen kulmaan viistottuja pultteja ei taida olla myynnissä missään? ???

Nuo rallirenkaat kun ei oikein kestä, nappulat murtuu ja piikit irtoo, liimalla kun ovat, tuollaset "erikoisliukuesterenkaat" kuulemma kestää vuosia, ensimmäisenä hajoo renkaan runko johtuen pultin tuottamasta rasituksesta. Rallirenkaista taas hajoaa kaikki muu paitsi runko ensimmäisen 100 kilometrin aikana..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa

cron