Ford Sierra 2.0i Ghia

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Maalis 16, 2012 7:02 am

Saa jäykempää, vallilan takomo valmistaa halujesi mukkaan sulle just sellasen ku haluat. Sporttisemmissa Sierroissa on myös paksua vakaajaa, Sierroissa on käytetty 22, 24, 26 ja 28 millistä vakaajaa.

28 millisen löytää Coswortheista ja pitäs löytyä myös Facelift -Sierroista (eli sulla pitäs olla tämä kun -92 on?).
26 millisen löytää ainakin XR4 -Sierroista, voi olla muissakin, mutta ainakin XR4:ssä pitäisi olla.
22 ja 24 millistä on ihan normaaleissa Sierroissa, mennee vissiin vaan tehon mukkaan, en tiedä tästä tarkalleen..

Saakos kysyä että miksei uretaanipuslia? Itte oon tykänny rallyracen keltasista puslista, on jämäkät, mutta ei täristä tms. huomaa ajossa mitenkään muuten vakioista kuin jämäkämpänä alustana. Toki ne alkuperäset oli mulla jo todella huonossa kunnossa, oikeestaan jokaisessa Sierrassa on todella huonossa kunnossa mulla ollu kallistuksenvakaajan puslat, tyyppivika vissiin.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ma Maalis 19, 2012 5:08 am

Kyllä Sierraan mahtuu. Omassa kolmiovisessa mennyt Mondeon konepelti ja viimeksi koottu kirjahylly. Oli näytekappale liikkeessä.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Maalis 19, 2012 6:10 am

Eli valmiina ei pitäs löytyä jäykempää vakaajaa (kun on -92)? Häätyypä mitata tuon vahvuus. Miksi siinä pohjasa on muuten vakaajan etumaisten kiinnotysreikien eessä vielä yhet reiät?
Mulla on sikäli kohtuu kunnosa puslat (vakaajan päihin vaihtanu pari vuotta aikaa) enkä ole huomannu että kuluttai kovastikkaan puslia, mutta voihan se olla. Mie olen aina ymmärtäny että uretaanipuslilla tuntuu kaikki pienekki epätasasuuvet tiestä ja net aiheuttaa tärinää ja melua enämpi ko kumiset. Onko tuollaset puslat kuinka hirveän hintaset?

Oli se kyllä taas niin hyä ajjaa ko kävin v-loppuna kaverin tykönä, niin ei ollu tasasela maantielä juuri mittään moittimista. Toki aina voi vähän yrittää parantaa :9
Viimeksi muokannut Sierramies päivämäärä Ma Maalis 19, 2012 6:12 am, muokattu yhteensä 1 kerran
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Mikko » Ma Maalis 19, 2012 8:20 am

Pitäs olla, käy kuitenki mittaamassa. En oo koskaan hoksannu että siinä kohin ois ollu jottai ylimääräsiä reikiä.. ???

Jos nä ostat jäykät ratakäyttöön tarkoitetut uretaanipuslat ni kyllä sitten tuntuu, mutta itte oon kahteen autoon alatukivarsiin nyt vaihtanu rallyracen keltaset katukäyttöön tarkotetut puslat, ja ei täristä, eikä tunnu epätasasuudet mitenkään erillälailla kuin vakio kumipuslilla, ainut vaan että kurvaillessa ja jarrutellessa on todella paljon jämäkämpi koko auto, kun ei eturenkaat enää heilu millon minnekkin suuntaan. Nuita hyviä puslia saa esim täältä. Jos vaihdat alatukivarren puslat niin hinta on 16.8⬠kipale, ja kallistuksenvakaajan korikiinnityksen puslat on 28 milliselle vakaajalle 14.6⬠kipale, yhteen sierraan uusin nämä molemmat puslat, ja on mahtava. 8)

Monesti nuo käsitykset uretaanipuslien kovuudesta tulee siitä, kun samalla laitetaan jokin jäykkä alustasarja mikä ei jousta mihinkään, ja tärinät ja kolinat pistetään puslien piikkiin. ::) Nuo katukäyttöön tarkotetut puslat on mukavat ajaa, mutta myös jämäkät, mulla on myös tuossa HJ:ssa uretaanipuslat, mutta siinä täriseminen johtuu siitä että korotusjouset on niin jäykät että ne ei jousta mihinkään, nuo HJ:n jouset ei kirjaimellisesti jousta yhtään mitään, sama ku jouset ois korvattu puupölkyllä.. ::) No, ompahan korkia ainakin. ;D
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Maalis 20, 2012 8:59 am

No häätyy hunteerata, josko sitä joskus laittas semmoset sitten. Nyt ei kuiten saata mennä niitä laittelheen, kesälä ehkä.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Elo 16, 2012 10:57 am

Tälle sattu haaveri vapun alla (kerron myöhemmin lissää), mutta korjaustyöt etenee hittaasti mutta varmasti. Ei muuten ollu oma vika, mutta syyllinen pakeni paikalta eikä sitä etitty. Joten korjaukset omakustanteisesti...
Hommasin samala etteen Lemförderin puslat ja net vaikkuttas olevan pätevää tekoa. Vaikutuksen näkkee jahka saa auton liikenteeseen.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Syys 17, 2012 9:44 am

Osia on tullu hankittua iso kasa ja vielä jotaki puuttuu (erityisesti kaipaisin hyväkuntosia boschin ajovaloja). Kori on laitettu rullaavaksi ja tuo vanha vika: kallistuksenvakaajan kiinnitys, on nyt korjattu.
Peltiosat olis valmina asennusta varten (ulko- ja sisälokarit) ja konepelti maalattu. Samoin jo aiemmin särjetty takapuskuri alkaa olla kasassa. Etupuskuri ja maski on pohjamaalattu.
Seuraavaksi olis vuorossa vanhojen lokarien irrotus ja sitten siirto tutun tykö hitsattavaksi.

Eli kerrotaanpas nyt hieman tuosta tapahtuneesta:
Vaimo oli ohittamassa 29.4. Simon ohituskaistallisella tiellä autoa, kun rinnalla oleva pieni (mahollisesti kolmiovinen) tummansininen uudehko henkilöauto päätti kääntää myös ohituskaistalle. Kuski ei siis katsonut taakse eikä sivulle, jolloin olisi huomannut, että häntä ohitetaan juuri. Vaimo yritti väistää törmäystä parhaiman taitonsa mukkaan, ja onnistuikin siinä, mutta keskikaiteen vierellä olleen hiekan (ja voimakkaan jarrutuksen) ansiosta menetti auton hallinnan. Auto osui vaijerikaiteeseen etukulma edellä, kaatoi neljä tolppaa ja pyörähti perä menosuuntaan. Kiilannut tummansinin auto pakeni paikalta oulun suuntaan välittämättä tapahtuneesta ja toennäkösesti taakseen kattomatta.
Poliisi saapui paikalle ja haastatteli sekä vaimoni että muita paikalle tulleita. Silminnäkijät olivat kuitenkin sen verran kaukana, ettei heidän havainnoistaan mahdollisesti ole ollut apua. Tapauksesta oli seuraavalla viikolla pieni lehtijuttu, jossa kulkusuunta yms. oli ilmoitettu väärin. Emme ole löytäneet mistään tiedotetta, jossa tuon sinisen auton kuljettajaa olisi etsitty. Asiasta ei ole jälkeenpäin kuulunut muuta kuin että vaimoani vastaa on tehty rikosilmoitus ja vakuutusyhtiö tiputti bonuksiani 20 prosenttiyksikköä. Autolle aiheutuneita vahinkoja ei korvata syyttömällekään, koska syyllistä ei ole löydetty (Suomen laki sanoo ettei vakutusyhtiöllä ole velvollisuutta korvata). Vaimon vuorokauden sairaalatarkkailun se sentään korvasi.
Onneksi henkilövahinkoja ei sattunut.

Autosta meni rytäkässä yksi vanne + rengas, tukivarsi, raidetanko, etupuskuri, ajovalot + vilkut, maski lokarit, syyläri ja konepelti. Loppujen lopuksi vauriot olivat kohtalaisen pienet tapahtuman rajuuteen nähden, mutta korjaaminen aiheuttaa harmia, teettää töitä ja kuluttaa rahhaa silti ihan tarpeeksi.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Mikko » Ma Syys 17, 2012 1:13 pm

Vanhat ihmiset ylleensä tekkee tuolleen. Itelläki ollu monta läheltä piti -tilannetta kun joku pappa lähtenyt vaihtamaan kaistaa, suuntaan tai toiseen eikä ole kääntänyt päätänsä ollenkaan. Koskaan alle 70-vuotias (noin) ei ole vastaavaa vaaratilannetta aiheuttanut. Kerran yksi pappa lähti ohittamaan, mihin lie kiire ollut ja takasi kaistalle yrittäessään oli vielä perä meikäläisen keulan kanssa rinnakkain.. Vanhat ihmiset ajjaa ylleensä myös uusilla autoilla.

Harmi ettet korvauksia saanut, onhan tuo vittumaista omasta pussista maksella jonkun toisen aiheuttamia vahinkoja. On siinä kyllä taas porukkaa kun viitti edes pysähtyä, mutta hyvä kuitenkin ettei henkilövahinkoja sattunut.

Se minua vain kiinnostaa, että miksi vaimostasi on tehty rikosilmoitus? Onko se jokin rutiinimenettely tälläsissä tapauksissa kun vastapuolesta ei ole tietoa? Johtuuko tuo vakuutusyhtiön korvaamattomuus siis vain siitä että syyllisestä ei ole tietoa?
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ti Syys 18, 2012 4:27 am

On kyllä ikävästi käynyt. Minuakin kiinnostaa tuo rikosilmoituksen peruste.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Syys 18, 2012 7:42 am

Syynä liikenteen vaarantaminen. Eli kun ei voida todistaa että joku on kiilannu, niin sitten sytetään ulosajanutta. Liekkö sitten rutiinia, mutta vissiin jotakuta pittää syyttää aina. No kuitenki tämä selvisi mulle seuraavalla viikolla, kun oikeustalolta soitettiin ja kysyttiin että onko mulla vaateita vaimoa kohtaan. Aikoivat kuttua vaimon kuulusteltavaksi. Senkoommin asiasta ei ole kuulunu mittään.
Poliisien käytös oli kuulemi ollut sellaista että poliisi oli mahollisesti leimannu vaimon rattijuopoksi paikalle saapuessaan (ei muuten ollu ottanu mittään päiväkausiin). Olivat yrittäneet tiukata että onhan sitä oltu juhlimassa edellisenä iltana, ennen kuin näyttivät että mittarin nollatuloksen. Niin joo, kun saavuin paikalle poliisi käski minun viiä auton suoraan romutettavaksi, eikä harkitakkaan mittään muuta. Kaupasta kuulema saa uusia...
Laissa sanotaan ettei tarvi korvata kolariin osallistuneen auton vahinkoja, jos syyllistä ei löydetä (Ruottissa tämäki on toisin). Vaikka kolariin osallistunu toettaisiin syyttömäksi, niin siltikkään ei korvata jos syyllistä ei löyvy. Tämä siksi koska korvausvelvollinen olisi syyllinen ja hänen vakuutusyhtiönsä, joita ei siis tunneta. En löytäny tuosta mittään porsaanreikää, jolla vois vaatia korvauksia autosta. Tielaitokselle korvattiin tolpat ja tosiaan net sairaalakulut (tietystikin valtion laitokselle korvattaan tommoset, mutta yksityiset kärsiköön nahoissaan). Tullee tuosta bonusten tippumisestaki kaikkiaan yli tonnin menetykset.
Tähän sitä sitten meniki loppuvuen ylimääräset rahat...

Tämä homma ei varsinaisesti ole omiaan vahvistamaan minun näkemystä Suomesta oikeusvaltiona. Ymmärrätte ehkä miksi. Minusta tässä ei ainakkaan ole puolustettu yksittäisen lainkuuliaisen kansalaisen oikeuksia.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Mikko » Ti Syys 18, 2012 1:18 pm

No ompa kivvaa toimintaa taas poliisilta. Jos ei syytöntä löydy niin tehdään syyttömästä tavallaan syyllinen..
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja HEka-- » Ti Syys 18, 2012 5:06 pm

Tuo liikenteen vaarantaminen tulee melkeinpä automaattisesti tilanteesta kuin tilanteesta. On siitäkin omakohtaista kokemusta mopoiluajoilta.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1179
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Syys 19, 2012 4:28 am

No näin mieki vähän eppäilin, mutta olis ollu kiva jos sitä sinisen auton kuskia olis etes kuulutettu lehesä...
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ke Syys 19, 2012 4:29 am

Nojoo mutta on ollut kyllä poliiseilla aika törkeä asenne koko tapaukseen.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Loka 08, 2012 8:38 am

Sisälä tallisa kuijumasa ja oottamasa peltien purkua, robotisa käyttöä ja kassausta. Nyt on parempi paikka tehä ja vähän paihneita saaha tämä kassaan niin eiköhän se ala eistyyn... Moottori häätyy vielä hakea samhaan paikhan.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Loka 26, 2012 5:18 am

Nyt on pellit purettu. Ensviikola robottiin ja tässä välilä sitten rempata tuota konetta.
Osat alkaa olheen pikkuhiljaa koosa. Isommista vain ajovalojen umpiot puuttuu.

Purkamiisen loppuminen helpotti huomattavasti henkisesti, ko tietää että nyt se alkaa olheen vähin pelkkään kunnostusta ja kassausta tuo homma, eli lähtee taas kohti ehjää autoa tuo. Purkaminen ei ole kivvaa.
Kateltiin tuosa samala muittenki ruostepaikkojen hitsausta, kaikkien puslien vaihto jne. Laitettaan tuo nyt oikeasti kerrala kunthoon ko se kerta on työn alla. Saa sitten vaan nähä, että raskiiko tuota enhään pitää käyttiksenä. Olen mie jo kuolaillu toisiaki sierroja :)

Enhään ei ole niin kauhea kiire laittaa kunthoon, ko saatiin anopilta auto laihnaan (tai siis hälle ostettiin auto, joka on nyt meänki käytettävisä).
Toki polttellee ihan hulluna päästä ajehleen, mutta ei se auta ko malttaa. Voi nimittäin olla että ko se rullaa tallista ulos, niin se saattaa olla aika nami ajeleskella.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Zigu » Pe Loka 26, 2012 6:19 am

Noniin, alkaa tämäkin projekti nähdä päivän valoa. Aina se työ palkitsee tekijänsä ja varsinkin, kun malttaa tehdä kunnolla. Voi olla melko vaikea löytää nuita etuvaloja, varsinkin sähkösäätöisiä. Koitin pikaisesti katsoa löytyisikö Briteistä, muttei ainakaan heti pistänyt silmään. Pitää infota, jos löytyy hyvät, jotka eivät ole marmoritiskin hinnoissa  ;D

Minulta muuten löytyy jotain koneenosia myös, jos on tarvetta.
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Loka 26, 2012 10:09 am

Siis nuissa ite umpioissahan ei ole sähkösäätöä, vaan se säätöpalikka tullee kiinni umpion säätimeen.
Eli jos löytyy vaan oikeanpuoleiseen tieliikenteeseen tarkotetut hyäkuntoset (laseja saa uusia, mutta heijastinpinnat on hankalemman takana) kohtuuhintaan niin olen kiitollinen.

Moottoriinhan nyt tullee lähinnä uusia tiivisteitä ja se kiristin. Ja sitten häätyy hakea letkua, jossei sitten löyvy kotoaki jotaki...
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Loka 26, 2012 11:42 am

Onnelan matkailumaatilalla vois olla ylimääräisiä umpioita aika hyväkin läjä. Mullakin on (muistaakseni) yksi pari mk2 Sierran etuvaloja mökillä jotka on otettu ihan perus Sierrasta, vuosimallista -88, mutta nyt pari viikkoa ainakin menisi ennen kuin siellä joutaisi käymään, mutta jos tässä nyt lähiaikoina pääsen siellä käymään niin voin ilmoitella löytyykö multakin, josset aikaisemmin muualta saa.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Loka 26, 2012 12:02 pm

Joo, jos vain löyvät boschit (joissa lisäpitkät myös) hyvilä heijastinpinnoila, niin mulle kelpaa. kiirehän tuolla ei ole, kun umpiot on kuiten viimisimpiä paikoilheen meneviä osia.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Mikko » Pe Loka 26, 2012 12:08 pm

En tiiä onko Boschit, vai onko niitä ollu muunki merkkisinä, mutta tälläiset ne ovat jos vielä tallessa ovat, eli ovat siis tuplaumpioilla jos sitä tarkoitit.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Loka 26, 2012 12:39 pm

Alkuperäsenä boscheja ja carrelloja. Carrelloje laatu on mitä sattuu. Just tommoset. Osassa nuista ei vaan ole sitä heijastinta h3-pitkile, vaikka näyttävät ihan samanlaisilta päällekäsin..
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » To Marras 01, 2012 6:37 am

Tänhään pitäs lähteä Sierra korjaamole robottiin että saahaan varmasti suoraksi. Ensviikola häätyy saaha kone huollettua, niin pääsee sitten kokoamhaan palapeliä :)
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Marras 02, 2012 8:19 am

No niin auto korjaamola ja konheesta avvailtu jo etupään kannet. Vielä häätyy hakea pari tiivistettä ja laturin remmi, niin saa ensviikola laittaa kassaan. Ensviikola häätys hakea auto sitten takas, niin pääsee pellittään.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Marras 09, 2012 6:37 am

Auto on nyt suora, oli taipunu eestä palkit vähän vasemmale, ja tallin eessä oottamasa seuraavaa liikkua. Kallishan tuo oikasu oli, mutta onpahan suora nyt.
Moottorista on vaihettu imusarjan tiviste ja öljypohja sekä nuot etupään kannet on likoamassa puhistusmielesä. Pakosarjasta häätyy putsata tiivistepinnat ja laittaa uus pinnapultti tuon pakoputken kiinnityksen puolele. Sitten ko tuo kone on muuten kasasa niin häätyy laskea se alas ja vaihtaa vielä venttiilikopan tiiviste.
Kytkin oli vielä hyvässä kunnosa. Ãljypohjan tiiviste oli kovettunu toiselta laijalta ihan koppuraksi. Lisäksi tuo kampiakselin etupään stefa oli ihan kova. Että ei sinällään ihme jos on öljyä alkanu kuluhmaan nyt viimeaikoina.

Kyllä tämä näyttäs nyt sitten pikkuhijaa edistyvän ja tulevan valhmiiksikki joskus :)
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Pe Marras 09, 2012 6:45 am

Vilkasin tuon Leksan kestotestin nuista Gtechnig C1, G1 ja C1,5 -aihneista. Kuulostivat sen verran kivoilta, että jos sillon ko Sierra on maalattu on aikaa laitella ja raskii ostaa tuota C1:tä, niin vois laittaa sen sierran pintaan.

On siis tarkotuksena maalata kerrala koko auto, ko siitä mennee muutenki iso osa maalaukseen.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Leksa » Pe Marras 09, 2012 12:55 pm

No niiiiin, nyt kuulostaa hyvältä suojauspuoli :) Vaatii sitten muuten melkeimpä kiillotuksen autoon vaikka onki vasta maalattu..
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1818
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Su Marras 11, 2012 6:22 pm

Joo, häätyy katella sitten ko tuo on maalattu, että miten eetään. Meinaat että niilä Zigun hiontatahnoila?
Oli tarkotus mennä kassaahmaan kone tänhään, muttei oikein jaksanu, ko ollu mettäsä v-lopun.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja mrannikko » Ma Marras 12, 2012 8:04 am

Entis aikaanhan oli maahantuojilla ennen myyntiin tuloa tuo myllytys ja maalipinnan viimeistely hommana. Eli auto myllyteltiin aivan peilipinnaksi ennen myyntiin tuloa. Nykyisin ku katselee maalipintoja autoista niin on aika laadullisia eroavaisuuksia!

Maalauksen jälkeen on ihan hyvä käydä hiontatahnalla auto läpi jolloin saa jopa huonommatkin pinnanlaadut fiksailtua. Vaha päälle niin silmä lepää!
mrannikko
 

Vs: Ford Sierra 2.0i Ghia

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Marras 13, 2012 5:28 am

Ei vielä saanu eilen konetta kassaan. Häätys vielä hommata ylemmän etupään kannen (virranjakaja/nokkien päät) tiiviste ja sitten vaihtaa venttiilikopan tiiviste ja asentaa pakosarja.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 69 vierailijaa

cron