Jotain pientä tapahtumaa taas tänään. Sain Zigun nakitettua kaveriksi moottoritilan siistimis/ilmastoinnin loppu romppeiden purkamis operaatioon. Aiemmin purettiin jo ilmastoinnille menneet sähköt pois, tänään sitten kompura, lauhdutin, letkut ja muut hilppeet.
Siinäpä kompura, syylärin pois ottamisen johdosta covered in jäähdytinneste. Pitkään arvottiin kompuran letkujen irrotuksen kanssa että kuinkahan sieltä tulee tavaraa paineella ja kuinka suuri ympäristörikos tässä tehdään, mutta eihän sieltä tullut noppaakaan.
Päätin että konetta ei nostetakaan pois, poiketen alkuperäisestä suunnitelmasta jossa oli tarkoitus käydä motti kunnolla läpi, mutta ajattelin että sama säästää nekin pennoset uuteen koneeseen (g60). Eli puretaan sen verran että saa konehuoneen siistittyä ja häädettyä Rostin Virven pois majailemasta.
Samalla tuli vilkastua jakohihnaa, joka vaikuttaisi olevan vaihdon tarpeessa. Samoin tulpat, tulpanjohdot ja virranjakaja menee pakosta hankinta listalle.
Vänkärin puolta sain jollain lailla jo rapattua puhtaaksi, aseina puukko, rätti ja tinneriä. Vielä vaatii hommaa.
Aikaisemmin mainittu Virve oli pesinyt myös akun alapuolelle, pientä rapsuttelua vaatii täälläkin.
Venttiilikopassakin huomattavissa lievää alkavaa hapettumista, onko tämä nyt sitä vintagea vai?
Takalasiin lätkitty jo hiukkasen tarroja peittämään lasin karmeaa kuntoa. Lisää vielä niin ei tarvi uutta lasia hommata ;D