Kirjoittaja Zigu » To Huhti 04, 2013 8:54 am
No niin, Sierra tuli kaivettua tallista laitettavaksi vihdoin. Tuskainen on ollut odottavan aika ;D Osaa on tullut talven aikana kuitenkin haalittua ihan kivasti, mutta silti pieniä puutteita yhä on.
Mainittakoon uusista osista puola, startti, PLX laajakaista lambda + mittari, tunkin peittolätkät, etulista, vilkut, ajovalot, antureita, sytytystulpat, flektit, abs-antureita, muoviosia, cossun vanteella oleva rengas (vararenkaaksi), etupuskurinlista, hansikaslokeron uusi kahva, tiivisteitä yms... ::)
Auto oli tarkoitus ottaa tallista vasta huhtikuun loppu puolella, koska kelit täällä eivät ole kuitenkaan vielä niin lämpimät. Aiemmin talvella kuitenkin löysin läheltä ammattiverhoilijan, joka tekee töikseen verhoiluja. Hänelle oli tulossa pitkä äitiysloma, jonka vuoksi verhoilu oli saatava hänelle ennen huhtikuuta. Muuten joutuisin viemään osat verhoiltavaksi jonnekkin muualle ja esim. katto-osan lähetys postissa/matkahuollossa ei oikein houkutellut. Tästä syystä auto haettiin jo aijemmin.
Ehdin jo kaverin kanssa tiputtaa kattoverholun alas, sekä irroittaa c-pilarien muoviosat, joissa oli verhoilut myös huonossa kunnossa. Nämä osat vietiin ensisijaisesti heti verhoiltaviksi.
Lisäksi kattoverhoilun irroitus paljasti vikoja. Edessä olevan muoviosan alta, jossa on karttavalot paljastui yllätys. Sieltä löytyi 2 irtojohtoa, joissa oli kuparit esillä. Tietysti, kun virrat laitettiin pälle tuli näihin johtoihin +12v. Johdot olivat lisäksi erittäin lähellä kattopeltiä. Johtojen "liitokset" oli tehty kuorimalla alkuperäisistä johdoista suojakuorta auki ja tämän jälkeen kiedottu säikeet pyörittämällä kiinni toisen johdon säikeisiin. Sitten vain teippiä päälle, et silleen :o Korjasin tämän järkyttävän patentin, jolla ei ollut mitään virkaa.
Myös jälkiasennus kytkimet tuli selvitettyä. Penkinlämmittemen kytkimen paikalla oleva vipu oli tyhjä, joten siitä selvittiin säikähdyksellä. Tuhkalokeron yllä olevan lokeron päälle oli jälkiasennettu levy, johon oli näitä patentteja laitettu myös. Positiivistä oli, että tämä levy oli kiinnitetty vain 2-puoleisella teipillä kiinni, eikä ruuveilla alkuperäisiin muoveihin. Tässä levyssä oli kiinni 3 vipua ja ahtopainemittari. Ilokseni sain taas todeta, että yksi näistä vivuista oli tyhjä, HUH :P Toisen vivun toiminta oli jo entuudestaan tuttu, siitä sammui ABS:n varoitusvalo (tainnu ollu jollain ongelmia katsastuksessa ;D) Ajattelin, että tämän voisi jättää, jos itselläkin joskus alkaisi vastustaan katsastuksessa, niin olisi pika korjaus lähellä ;D Älkää kuiteskaan hermostuko, olen oikeastikkin korjaamassa ne ABS:t kuntoon, I promise! No kolmannen vivun alta löytyi vain ledille ohjaus, joka oli asennettu valaisemaan tätä hienoa jälkiasennus levyä :D Asennus oli tehty niin siististi, että en itsekkään koko lediä osto vaiheessa huomannut. Takana oleviin johtoihin oli lisäksi laitettu teippi, jossa luki LED+, ei paha (joku kerrankin tehnyt siististi) ;) Ajattelin, että tämä ledi voi myös jäädä ja sopiihan se Sierran mittariston väreihin, kun se on vihreä ;D
Eli tuloksena oli syvä helpostus, koska aluksi pelkäsin pahinta noiden vipujen kanssa. Lopputuloksena oli 2 tyhjää paikkaa ja loput on nyt selvillä, mitä niistä tapahtuu. Tämä jälkiasennus levy tullaan teettämään uusiksi ammatti metallimiehellä ;D ;) Tarkoituksena on asentaa uusi seosmittari levyyn ja nämä 2 tomivaa kytkintä ja ahtopainemittari. Tämä lokeron paikka on varsin hyvä paikka Sierrassa ylimääräisille mittareille ja kytkimille. Se ei ole suoraan silmissä vaan hieman alempana, kuitenkin melko selvässä paikassa, jolloin paneelin seurantakin onnistuu niskoja katkaisematta.
Seuraavaksi, kun kelit vain lämpenevät alan mittomaan tuota ABS-järjestelmää. Sen jälkeen varmaan antureiden uusimista ja flektien vaihto. Lisäksi se startti pitäisi vaihtaa... No katsotaan miten mennään, hitaasti eteenpäin kesää kohti 8)
Viimeksi muokannut
Zigu päivämäärä To Huhti 04, 2013 9:04 am, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!