Sellaset ne laakerit oli.
Tuota kantta yritin saaha kuntoon mutta päivän hiomisen jälkeen tuli kokeiltua lyijykynäkikkaa, ja selvisi että n. 90 prosenttia venttiilin pinta-alasta on vieläkin auki, kun pitäsi olla kiinni, joten tuli nakattua kansi koneistamolle, siellä vetävät koneella seetit kuntoon, n. 5⬠per seeti on hintaa. Tuli myös ostettua uudet venttiilit, 5-7⬠luokkaa oli per venttiili kun kävin ostamassa.
Tänään lähdin kantta sitten koneistamolta hakemaan ja perillä kertoivat että kansi on kierossa, sitä sitten ihmeteltiin siinä ja päädyttiin laskemaan kantta 0,5mm samalla kun sen oikassee. Minun aikanani ei ole koskaan auto keittänyt, joten varmaan ollut edelliseltä omistajalta asti kansi kierossa. Kansi oli koneistamon jätkän mukkaan niin kierossa ettei tule pitämään ja kertoi nuista kiertokangen laakereistakin että on vesi syövyttänyt kun mennyt vesi öljyn sekaan. Sekoittuminen ei kuitenkaan ole ollut niin paha kuin yleensä, nimittäin vesi oli kohtuu puhdasta ja öljy ei vaahtoutunut, mutta oli se kansipahvikin erinäkönen kuin yleensä. Kansi oli vääntynyt 1 ja 2 sylinterin välistä, enkä muista minkä verran mutta koneistamon ukko puhui että aika pahasti..
Alakerta on kasassa lukuunottamatta vesipumppua, vauhtipyörää ja kytkintä. Vauhtipyörää ei voi laittaa kiinni koneen ollessa pukissa, joten pitää laittaa se sitten nosturin varassa tms.. Vesipumppua taas en ole jaksanut vain laiskuuttani laittaa. Pari muutakin pikkunippeliä vielä laittamatta, mutta auto täytyy tällä viikolla saada takaisin kadulle, tai minulla ei ole autoa kun tuo nykyinen Sierra pitäsi katastaa ja sitä ennen sitä pitäsi pikkusen viimeistellä.