Kirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Helmi 22, 2013 9:21 am
Ja vähän työkaluja ostelemaan. Kaikenlaisia on, mutta ärsyttää kun niitä on joka paikassa ja aina pitää etsiä. Ainaskin lenkkiavainsatsi on ihan must hommata. Ja ehkä jotain muuta auton fiksailuun sopivaa, jos tulee mieleen ja sopivaan hintaan saa. Tosin voisi jaksaa käydä läpi kaikki eri paikat missä työkaluja on (sisällä komerossa ja kaapissa, heppatallissa, autotallissa, pajassa ja ties missä) ja tehdä kunnon inventaario.
Sitten viikonloppuna pitää Transitista purkaa osa ja vähän tsiigailla sitä. Kuulin korjaamolta juttua, että se tiivisteen vaihto on sen verta työlästä ja hankalaa, että itse ei kannata lähteä ja työn hinta on jo äkkiä koko käytetyn mötin verran. Tiedä sitten, kun en noista ymmärrä, mutta se tiiviste on vissiin niin piirun tarkkaa hommaa, että jos menee vähänkään väärin, niin ei tapahdu enää mitään. Noh, koska ite en tajua mitään, luotan tuohon sanaan...
Tai no, mötti irti ja katson miltä se näyttää. Koska olen tumpelo ja pitää tekniikkaa purkaa, siitä tuleekin tänne tänään topic valokuvien kera. Eli te hyvät herrat pääsette sitten pätemään tiedoillanne kunnolla. Olisi niin makeeta saada ite vaihdettua. Vähän vain mietityttää jo etukäteen, että kun uuden palikan pistää kiinni, pitääkö sitä sitten osata säätää, koska kaasuvipu siihen menee (tai kaasuvaijeri tai mikä lie).
Ei tässä sen enempää, vaan sitten omassa topsussa. Varoituksen sana siis, kun tänne tulee Transitin korjaustopsu, niin siinä ei kerrota miten homma etenee vaan kysytään miten homma etenee.
Sitten sellainen ihme juttu vielä, että tuon ransiitin renkaat on kirotut! Se on nyt pihassa seissyt ja toinen uusi takarengas (ajettu varmaan 2000 jos sitäkään) on ihan lussu. Miten hitto noita renkaita meneekin, ja ihan uusi marmoritiskiltä. Pitää toivoa, että joku viallinen versio. Ärsyttää vaan hitosti. Pitää joko:
a) nostaa auto ylös ja ottaa rengas irti ja viedä korjaamoon tai
b) pistää paikkaussuihkeet sisään ja toivoa, että kestää 40 kilsaa
Vaihtoehto b:n ehto tosin on, että reikä on pieni eikä rengas enempiä revennyt, mutta siinä on riskinsä ajaa jos renkaan rakenne on sökö.
Viime vuoden puolella toiselta puolelta meni rengas ihan riekaleiksi, kun rekka ohitti liika läheltä ja repi sen paskaksi. Sehän oli se, kun 6 kilsaa nilkutti riekaleella huoltikselle, kun hinausautoja ei tullut ja ollut ja talvella rupea hiekkatiellä tunkkailemaan yms.
Tarttis varmaan jotkut aurauskulmat tai muuta tsekata tuosta vehkeestä. Ei voi olla niin ihme tuuri, että kaksi rengasta hajonnut mystisesti itsekseen puolessa vuodessa (en laske kolmatta, koska ulkopuolinen tekijä). Nää itekseen hajonneet on oikealta edestä ja vasemmalta takaa. Toinen oikea eturengas mikä samasta setistä ehjä on kyllä niin kulunut, että näkyy kuidut jo, eli oliskos siinä vain syy ollut sille, että ylikulunut. Tuo on ollut työkäytössä, eli ajettu ties missä, eli renkaat kyllä kovilla esimerkiksi katukivetyksissä yms.
Alkaa kohta vaan pikkuhiljaa ärsyttää renkaiden ostelu, kun ei nekään mitään ilmaisia ole.
FORD