VW Golf MK III 1.8 farmari

Täällä jäsenet voivat esitellä omat (auto)projektinsa

VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Tammi 18, 2013 6:09 pm

Tästä se ajatus sitten lähti 16. keskiviikkona:
http://carenthusiasm.net//viewtopic.php?t=3

Ja perjantaina tänään 18. päivä tämä tuli pihaan:

[img width=800 height=600]https://lh5.googleusercontent.com/-FMMAgbaItDQ/UPletXgpw5I/AAAAAAAAB-E/JhI9dUJ-6IM/s869/CAM00057[/img]

[img width=800 height=600]https://lh5.googleusercontent.com/-p_a-Lj-nsAY/UPlekzqnfjI/AAAAAAAAB90/JP5qVoIablk/s869/CAM00062[/img]

Tässä kesäksi 16" vanteet:

[img width=800 height=600]https://lh3.googleusercontent.com/-4NsFoCIqw3E/UPlepxTBhcI/AAAAAAAAB98/akVRYZKqu34/s869/CAM00060[/img]
(Näitä sovitin renkaitten vierellä pimeässä ja näytti aika kivalta. Pitää valoisassa vielä katsoa tarkemmin.

Tuo on siis 1.8 litrasella koneella se voimakkaampi versio. Noita on 75 ja 90 heppaisia, tämä on jälkimmäinen.

Huoltoja tehty aika kattavasti tämän vuoden puolella, mm. laturin hiilet, jarrupalat ja remmi vaihdettu yms. Leimasta marraskuussa mennyt läpi. Ainoat huomautukset löytyi valoista, mikä korjaantui uusimalla polttimot. Seuraava katsastus 2013 joulukuussa.

Ajellut olen tuolla itse jonkun 70 kilsaa. Ei kitise, natise, kolise tai ääntele ja kulkee suoraan vaikkei rattia pitele. Toimii päällepäin ajossa niin kuin auton kuuluukin toimia.

Ajettu on joku 330000 mikä suurin huolenaiheeni, mutta jos säkä käy niin kilometrejä pitäisi olla edessä.

Kuten kuvista näkyy niin ei ruoste kuki. Vähän kyllä helmat ja oven alaosat pitää käydä tarkemmin läpi kun on ilmeisesti ovet listasta alaspäin maalattu. Lieneekö siellä ruostetta? Mutta kaaret ja ovet muuten ruosteettomat. Myöskin ikkunoiden ympärykset mitkä taitaa yleensä ottaa itseensä.

Heti löytyy pientä fiksattavaa:
- Vaihdekepin ympärillä oleva muovi on murtunut
- Takaluukun kaasujouset (mitä lie) menettäneet puhtinsa, luukku ei pysy auki ominavuin
- Peräkärryn pistoke irti ja kiinnitetty patentilla

Etupäästä en tykkää ulkonäöllisesti joten nyt illalla tuli hierottua heti kauppoja merkittömästä maskista. Sopivaan hintaan sopivan läheltä löytyi ja kaupat lyöty lukkoon. Toivottavasti onnistuu diili.

Huomenna (tai sunnuntaina) sumplimaan koiraverkkoa kiinni. Tsekkasin nyt pimeässä, enkä tajunnut ideaa. Ehkä valoisassa tajuaa kiinnityksen paremmin.

Toinen pakko-tehdä on asentaa soitin siihen, sellaista kun ei ole. Pitää vaan liitin hommata ensin. Pistän tuon Pioneerin DVD/MP3/USB härvelin kiinni.

(Tässä tuli tosi paljon toistoa tuolta toisesta ketjusta, mutta ajattelin pistää tänne projektiksi, kun kuitenkin jotain tulloo värkättyä ton kanssa)
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ti Tammi 22, 2013 5:27 am

Tuli sitten viikonloppua tehtyä kaupat merkittömästä maskista ja eilen maanantaina sen hain. Vielä pitää mallailla paikalleen se ja katsoa, miltä näyttää. Musta se on ja vakiossa ritilä on musta, mutta alalista on korin värinen. Saa nähdä meneekö kokonaan mustana, sillä puskuri mihin maski loppuu on myös musta vai pitääkö lähteä sitä listaa maalailemaan. Toivottavasti jos pitää maalailla löytyy helposti värikoodilla sopiva väri, ettei ole liiaksi haalistunut ja siten eroa pahasti.

Pitää kokeilla paikalleen ja pistää tänne kuvaa, että mikä teidän mielipide siitä on sitten.

Muuten ihan käyttämätön uusi maski, maksoi 10 euroa. Eikä tarvinnut edes postikuluja kun samasta kaupungista hain, missä käyn töissä 6 kilsan päästä. Tosi hyvä löytö!
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Helmi 14, 2013 7:12 am

Jep, elikkäs auto hyytyi eikä ottanut kierroksia ja vuoti "nestettä". Selvisi, että tuo neste on bensaa ja tuli imusarjan/kaasarin (Mikolta varastettu osa off-topicista) tiivistelaipan (tms.) haljenneesta raosta. Kuulemma nuo Golffeissa on tyyppivikana. Eli kaasua kun antoi niin ei ollut tiivis ja otti ilmaa ja puski bensat ulos. Tyhjäkäynnillä siis toimi, mutta kaasuttaessa hyytyi.

Lisäksi löytyi toinen kiva vika. Katalysaattorista oli muuttunut helistin ja oli tukkinut aukon kokonaan. Voisiko olla tällainen ketjureaktio ollut:

Vuotanut bensaa falskaavasta osasta
Katti paukahtanut polttoaineesta ja tukki pakoputken
Tukkeutunut pakoputki repi sen tiivisteosan päreiksi kokonaan

Toi tiivisteosa tuli ostettua uutena, koska turha pistää käytettyä kun kuulemma autossa ongelmakohta. Katti uutena maksaa perkeleesti, mutta onneksi mekaanikko sai tuttavalta romarilta kohtuuhintaan käytetyn.

Tiedä sitten kuinka kauan tuo tiiviste on vähän vuotanut ja onko katti ollut ehjä aikoihin (selkisi, että päästöt otettu filunkilla). Nyt kuitenkin kone ottaa kierroksia paljon paremmin. Tietty sekin vaikuttaa kun kaasua polkee, niin ei ole sitä ilmarakoa siellä. Koska ei Golffeista ole kokemusta, ei ole osannut ajotuntumasta sanoa, ettei kone väännä ihan kuten pitäisi.

Mankkaa tuossa ei ollut, eli heitin sen Pioneerin DVD:n tuohon. Sierrassa oli ennen, eikä mennyt kaupantekijäisiksi auton mukana. Sitten löytyi kurja ylläri. Kojetaulun kajarit on aika hyvät, mutta ovikajarit puuttuu kokonaan. Pitää siis jostain hommata ovikajarit. Kuusysejä löytyy parikin paria, mutta niitä jaksa ruveta sovittelemaan.

Alustavasti tsekkailin jo ovipahveja. Taitaa vaatia purkamista, sillä reunoista ei löytynyt ruuveja ollenkaan. Kaikissa tietty täytyy kaikki roippeet irrottaa ensin... Ei kyllä tarvitse samalla vaivalla ruveta maalailemaankaan, sillä tuossa on vakiona musta sisusta ikkunasta alaspäin. Ikkunasta ylös on sellainen perusharmaa tosin.

Sitten pitäisi kojelautaan valoja vaihdella. Tuuletinvipujen valot palanut samoin kellon ja matkamittarin (digi) taustavalot.

Vielä kun jaksaisi mallailla tuota merkitöntä maskia paikalleen. Sitten sen näkee, että maalatakko alaosa korin väriin punaiseksi vai sopiiko tuo musta mitenkään päin. Itte kun guuglaan (en osaa tuota enkuksi) löytyy vain korin väriin maalattuja mustalla (tai maalatulla) ritilällä. Osaiskos joku näyttää kuvan miltä näyttää esim. punainen Golffi kokonaan mustalla maskilla (siis ritilä + lamppujen alaosan soiro).

Koiraverkko pitäisi hommata. Tuossa tuli mukana, mutta puuttuu puolet osista. Ellei sitten löydy kattokiinnikkeitä erikseen ja saisi tuota jotenkin säädettyä kiinni. Ärsyttää kun koiralla on takapaksissa tilaa, mutta kun silmä välttää pitää tulla takapenkkien yli kuskin paikalle. Ei muuta, mutta tuossa on niin siistissä kunnossa sisusta, etten halua kuraa ja karvaa. Onko muuten vakio, mutta takaboksissa on lattialla sellainen reunallinen kumimatto.

Mistä ja mihin hintaan saisi vapaavirtaussuodattimen? Ei kaartiota, vaan sellaisen mikä sopisi tuohon suodatinboksiin. K&N niitä taitaa valmistaa merkkikohtaisena ainakin. Jossain vaiheessa kuitenkin tulee vastaan tuo suodattimen vaihto, niin miksei sitten samalla...

Ihan jees voisi olla keväällä myös takalasien tummennus ihan koiran takia.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Mikko » To Helmi 14, 2013 9:10 am

Vapaavirtaus-suodattimia nyt myydään kyllä melekkeempä jokkaisessa autotarvikeliikkeessä. Hinnasta ei tietoa kun ne kiinnostivat viimeksi ylä-asteella.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Helmi 14, 2013 6:24 pm

Laukeamisen jälkeen Golffi kesti 170 kilsaa... Kotimatkalla pyyhkimet jäi ylös. Kotona selvisi, että sulake palanut. Uusi sulake sisään ja test test. Pyyhkimen viiksen tyven raosta alkaa nousta valkoista savua. Great. Huomenna myyjä tulee kaverin kanssa fiksaamaan kun käy ensin osakaupoilla.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Helmi 15, 2013 6:49 pm

Googlailu kertoi, että Golffeissa tuota on tapahtunut enemmänkin. Elikkäs pyyhkimen viiksessä ne kontaktit heikkenee ja sitten se käry tuli sulavasta muovista. Olisi voinut varmaan korjata CRC:llä, juottamalla ja tuollaisella, mutta uusi viiksi maksoi 22,50 ja ex-omistaja sen suostui ostamaan, niin mikä ettei. Nyt pelittää taas hyvin, ja kyllä tuosta vanhasta näkikin, että on kulunut nuo kontaktipinnat.

Jos jotain kiinnostaa kolmoskoppasen pyyhkimen viiksi "korjattavaksi" saa postikulujen hintaan sen omaksi. Varmaan menee Matkahuollon dokumenttikuoressa, eli arviolta n. 7 euroa lähetys?

Koiraverkon jämään ei oikein noita varaosia saa, mutta uusi maksaisi mallista riippuen 25 tai 35 euroa (kalteri tai verkko). Yleismallia missä tolpat kiristetään katon ja lattian väliin. Sellaisen voisi hankkia kyllä.

En ole ihan varma onko kaasuvaijeri vähän löysällä. "Pari milliä" tuntuu painettaessa alussa "tunnottomalta". Voi olla, että tuollainen se on, mutta jos tsekkaisi kiristystä. Mm. Sierran kun myin uusi omistaja kiristi siitä ja oli ihan eri tuntuinen kuulemma heti.

Tässä nyt seuraava juttu heti kun jaksaa saada aikaiseksi on tuo maskin mallailu. Tässä mallissa on tosi hyvä puoli, että logo ei haukkaa palaa konepellistä. Törkeän näköistä kun pistää merkittömän maskin ja sitten konepellissä on sellainen aukko, mihin volkkarin pyörylän yläosa kuuluisi. Eipä tarvi sitäkään miettiä, että pitää täyttää aukko.

Niin, onko mielipiteitä sen maskin alaosan maalaamisesta? Kilikolia varmaan saa aika lähelle oikeaa väriä helpostikin. Se vaan, että minkä verran auto on sitten haalistunut värikoodista.
Viimeksi muokannut Thaumiel_Nerub päivämäärä Pe Helmi 15, 2013 6:51 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ma Helmi 25, 2013 9:26 am

Antenni vaihdettu nysästä vähän pitempään. Nyt löytää kaksi kanavaa. Jee.

Sitten aamulla tuli ongelma vastaan. Eli F-valo vilkkuu jatkuvasti. Jäähdytysnesteeseen viittaisi tuo ohjekirjan mukaan. Ongelma on kuitenkin, etten saa paisuntasäiliön korkkia irti edes pihdeillä. Pihdit alkaa muovia rikkoa ennen kuin korkki kääntyy. vähän on myös hankalaa katsoa paisuntasäiliön läpi jäähynesteen määrää... Eli nyt operaatio on koittaa repiä tuo jumittunut korkki auki, ennen kuin viisaastuu yhtään.

Googlailin, ja vissiin suht yleistä tuo vilkkuminen. Koitin anturista (siitä säiliön kyljestä) pintoja putsailla, mutta vaikuttaisi olevan ihan puhtaat.

Ennen kuin siis saan korkin auki, ei ole tietoa paljonko sitä soosia tuolla on.

Ja mitä sinne lisään, jos ei ole tarpeeksi? G11 näyttäis olevan merkki kyljessä, mutta kelpaakos perus G12 tuohon? Ja varmaan perus 1:1 laimennus vain sitten lisätessä oikeaa tavaraa.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Mikko » Ma Helmi 25, 2013 12:39 pm

Punaista (G12) nestettä ei saa missään nimessä sekoittaa minkään muun kanssa. Vihreitä ja sinisiä jäähdytysnesteitä saa sekoittaa mielin määrin, mutta punaiseen ei saa sekoittaa mitään muuta jäädytinnestettä. Punaseen jos sekottelee muita nesteitä niin neste alkaa hyytelöitymään ja kuulemma syövyttää alumiinia. Laita sinne sitä G11 nestettä jos niin lukee, vihreä/sininen on halvempaakin kuin punainen.

1:1 laimennus on sopiva, itse sitä käyttänyt aina. Lisäksi glykolimittarista ei ole haittaa, äkkiä mittaa vaikka juuri ostamansa auton jäähdytysnesteet että mitenkäs ne pakkasia kestää.

Käsin yleensä itsellä lähtenyt tuollaiset korkit parhaiten auki, hampaat irvessä kun hanskojen kanssa vääntää niin ei ole tullut vielä korkkia vastaan joka ei ole lähtenyt. Tietty jos todella tiukkaan on väännetty niin sitten ei varmaan auta kuin repiä ja rikkoa se korkki niillä pihdeillä ja hommata vaikka romikselta uusi. Ainakin mk2 Golffissa se korkki on justiinsa sen muotoinen ettei siitä saa kyllä käsin kunnon otetta, liekkö mk3:ssa samanlainen?
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ti Helmi 26, 2013 7:58 am

Lähtihän se irti, kun väänsi kunnolla. Jänskätti käyttää supervoimia, kun tuntui, että paisuntasäiliö jää käteen ennen kuin korkki lähtee. Aika pyöreä se mistä saa otteen tuossa.

Joo, nesteeitä lisätty, oli juuri alarajan kohdilla. Ja oikeaa soosia pistetty ja pakkaskestävyys mitattu -40.

Ãljyä se vähän kaipailisi. Viimeksi käytetty tuollaista Liqui Moly 5W-40. Taidan samaa soosia lisätä, ja öljynvaihto sitten ennen kesää.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Heinä 12, 2013 9:17 pm

Joo. Kuvaa tulee pari kun kerkeen lataamaan. Pestynä, merkitön maski ja kesävalssit siis aiheina.

Tämä levisi taas kesken ajon. Nyt sitten joku ruiskupumppu tms. rikki. Romarilta uusivanha 60 egee + asennus päälle. Mutta juu, kuvia odotellessa.

On muuten tilava farkku. Takapenkit kaadettuna tuohon on saatu mahtumaan jopa 11 paalia heinää (niitä 8-10 kilon "pikkupaaleja"). Siinä on noille hepoille about viikon annos :D Ransittiin niitä meni joku n. 40 paalia vertailukohteeksi.

Ãljyä tuo vinkuu jatkuvasti lisää, varsinkin jarrutellessa isommista nopeuksista ja mutkaisilla teillä. Ãljyä vain on ihan tarpeeksi sisällä mittatikun mukaan. Pitänee varmaan anturin liitin tarkistaa.
Viimeksi muokannut Thaumiel_Nerub päivämäärä Pe Heinä 12, 2013 9:19 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » La Heinä 13, 2013 4:52 pm

Elikkäs tässä kuvia.

Jotenkin pesty. Tuo musta maali vähän kulahtaa, ja alta paljastuu laikkuja ruosteesta. Olin kyllä niin varma, että tuolla maalilla jotain takapihan massailuja on peitelty. Ei siis tullut yllärinä yhtään. Nuo vanteet on 16", mutta näyttää kauhean pieniltä. Tai ei 16" ole enää ees iso, vaan semmonen vakiokoko. Mutta silti. Näytti paremmalta nuo vanteet autotallissa kuin alla.
Kuva

Tässä se merkitön maski. Minun silmääni paljon parempi, kuin se jäätävän iso VW-merkki.
Kuva

Ja pientä teippausta. Taisi olla eka mitä tein, ja onnistui tosi hyvin. Ainoa, että "i":n pisteen kohdalta tarra oli hieman päässyt aukeamaan, eli "i" oli kuivunut, eikä pysynyt sitten millään aloillaan teippauksen aikana, ja loppupuolella se olikin hävinnyt johonkin.

Kuva
Viimeksi muokannut Thaumiel_Nerub päivämäärä La Heinä 13, 2013 4:54 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Leksa » La Heinä 13, 2013 5:49 pm

Jos ulkonäköä haluat tuohon kohentaa niin itse lähtisin seuraavalle linjalle -->

1. ALASPÄIN! Auttaa kummasti autoon ku autoon kun lähtee traktoriefekti pois.
2. Vanteet vois vaihtaa joihinki hieman hmm... retrompiin?
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1818
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » La Heinä 13, 2013 9:14 pm

Juu tuo tontitus olisi aina hyvä, mutta tuolla tulee ajeltua välillä pahemmissakin paikoissa, missä kuulee kun pohjapanssari vähän rouhaisee. Elikkäs tontitus ei vain tule kysymykseen. Ulkonäkö kohentuisi kyllä ihan sikana. Mutta käyttötarkoitus vähenisi huomattavasti.

Vanteista olen samaa mieltä, mutta siinä tulee taas tuo raha vastaan, mitä ei viitsi ylimääräistä pistää. Retrommat vanteet olisi kyllä paljon paremmat alla. Nuo nyt tuli kaupassa mukana ja oli vielä kesägummit päällä, eli oli luonnollista heittää ne alle. Ja oikeasti kun tuolla kuvassakin nuo vanteet on ne näyttää mielestäni ok, mutteivät sovi tähän autoon.

Ja vanteista tuli mieleeni, että sinun kakkiksen vanteet on sikamakeet. Vielä kun ne on alla ja pissalamput niin avot!

Mitä mieltä olet tuosta maskista?
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja HEka-- » Su Heinä 14, 2013 3:57 am

Elä laske, taitaa kuitenkin käyttöautosta olla kyse. Ei se niin pahalta näytä :) Maski näyttää ihan hyvältä myös.
Avatar
HEka--
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1179
Liittynyt: Su Joulu 20, 2009 1:11 pm
Paikkakunta: Lieksa

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Leksa » Su Heinä 14, 2013 7:19 am

Maski on kyllä jees :)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1818
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Zigu » Su Heinä 14, 2013 4:52 pm

Itse en myöskään lähtisi madaltamaan. Ehkä laimeat tummennuskalvot piristäisivät vähän. 20% taka ja takasivut 35%  Näyttäsi olevan vielä melko suorat lasitkin  ;)
Maski on kyllä hieno.
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » La Heinä 20, 2013 6:21 pm

Auto toimii taas. Bensapumppu rikki ja virranjakajan kansi kärähtänyt. Tai jotain sellaista hommelia.

Juu, takalaseille tummennus olisi kyllä ihan siisti. Siitäkin syystä, kun tulee jonkun verran kamaa kuljetettua ja varsinkin heinäreissujen jälkeen takapää on sisältä erittäin epäsiisti. Kalvot vähän tasoittaisi sitä. Ja vissiin UV-kalvot voisi olla koirallekin mukavahkot. Se haluaa aina ajelulle mukaan kauppaan ja muualle, mutta kovimmilla helteillä ei viitsi ottaa millään. Ei noi puhaltimet voita ilmastointia koskaan.

Tuossa olen nyt miettinyt, että tekisi jotain pientä piristystä mieli tehdä autolle. Ulkokuoreen ei oikein kannata koskea. Ehkä jotain yksityiskohtia sisältä sitten. Siinä on kivasti mustat ovipahvit ja kojelauta. Tai ikkunoiden alareunasta alaspäin kaikki mustaa ja katto sellainen vaalea. Mietin, koska auto on musta-punainen ulkoa, jotkut punaiset yksityiskohdat voisi olla ihan makeita.

Tämä on sellainen auto, millä ei oikeasti ole juurikaan arvoa. Jos joku jotain tästä maksaa, niin se on seuraavaksi "kesäauto". Eli vaikka jotain säheltäisi, ei varmaan jälleenmyyntiarvo tuosta enää laske pätkääkään.

Tuossa tänään jo katselin ja pitäisi vähän testailla, saisiko osaa helposti irti ja jos maalailisi niitä.

Ja talvirenkaat on peltivanteilla ja Wolkkarin pölykapselit löytyy, mutta jotenkin sain päähäni, että haluan noista peltivanteista valkoiset. Kertokaas (vaikka jossain topicissa tms.) miten helpoiten maalaan ne valkoiseksi. Olisi aika makea. Ja mikä ettei nuo alutkin valkoisiksi. Vannekilikolia olen kaupoissa katsellut, mutta ne pohjatyöt, ne pohjatyöt...
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Su Heinä 21, 2013 5:47 pm

Niin sellaista unohtui kysyä kokonaan, että huollon jälkeen tuo lähtee kylmänä vähän huonosti käyntiin. Saa sahata aika kauan, ja kun hörähtää ekan kerran voi sammua. Lämpimänä käynnistyy heti oikeastaan sen jälkeen, kun on kerran lähtenyt käyntiin.

Sahata tuota saa siis joku 5-10 sekkaa, ennen kuin edes lupailee.

Mistäs saisi tuota kylmäkäynnistystä säädettyä? Tarvitsetteko te valokuvan moottorista? Tuo on siis 1.8i 90HV kone.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Zigu » Ti Heinä 30, 2013 5:59 pm

Ruiskukoneissahan on jonkinmoinen säätö ainakin tyhjäkäynnille koneen ollessa kylmä. Tällöin kierrokset ovat korkeammat hetken ennen koneen lämpenemistä. Varmaa tietoa ei ole kuinka asia on käytännössä toteutettu, joskus on jonkun kanssa asiasta puhunut mutta ei muista enään.

Lisäksi voisi tutkia tulpat ja niiden johdot. Monet viat ovat selvinneet yleensä näistä. Onko koneessa mielestäsi tehot entisellään?
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ti Heinä 30, 2013 6:21 pm

Viisaammat korjakkoon, mutta ainaki osassa autoista se on totteutettu kait lämpötila-anturin avulla.
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Mikko » Ti Heinä 30, 2013 8:34 pm

En montaa ruiskuautoa omista mutta mitä moottorinohjausjärjestelmiä olen ropannut niin niissä on lämpötila-anturin avulla säädetty seoksen rikastusta oman taulukon mukaisesti. Ei ole säädettävissä ilman ohjelmointia. Kaikissa ruiskumoottoreissa ei välttämättä tyhjäkäynti nouse normaalia korkeammalle kylmäkäynnistyksessä, esim. Mondeossa kylläkin nousee hieman.

Joten voisko tuohon vikaan liittyä lämpötila-anturin huono liitos/rikkimennyt anturi? Mitään muistia ei kyllä ole enää millainen tälläinen yksiruiskumotti on, liekkö rikastus toimii kuten kaasarissakin, eli kaasuläppää enemmän aukaisemalla vaiko moniruiskun tyyliin seosta lisää ruikkimalla?
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ke Heinä 31, 2013 4:05 am

Ellen nyt ihan väärin muista tai ole ymmärtäny, niin tuonhan pitäs olla miltei jonkusorttinen sähkösesti ohjattu kaasari. Että voinee olla joku kaasuläpän aukasu tai jonkusorttinen ilman kuristuski jopa?
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja RST » Ke Heinä 31, 2013 8:06 am

Taitaapi olla ihan 1 pisteruisku.. Yleensä noissa ruiskuvehkeissä on tyhjäkäntiventtiili jolla tyhjäkäynti säätyy, kylmänä venttiiliä avataan enemmän jotta saadaan lisääntyneen polttoainemäärän tarvitsema ilma moottoriin.. Kaiken A ja O on jäähdytysnesteen lämpötilaanturi minkä perusteella ECU tietää onko kone kylmä vai kuuma.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 Edition -95
Taunus 3.5 V8 -82
Avatar
RST
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 539
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 3:06 pm
Paikkakunta: JKL

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Elo 02, 2013 2:58 pm

Tulpat + johdot testattu ja tsekattu kun oli viimeksi huoltamolla. Tämä vika ilmeni bensapumpun vaihdon jälkeen vasta. 1-pisteruisku on.

Niin ja sellainen, tiedä liittyykö asiaan. Tämä hukkaa jäähdytysnestettä johonkin. Kerran kuussa saa lisätä. Mitään näkyvää vuotoa en ole löytänyt ainakaan paikallaan ollessa. Isompaa haittaa tuosta ei ole vielä ollut, kun on niin vähäistä hukka.

Toinen on sitten varmaan öljyanturi huonosti kiinni, kun mutkissa ja kovasta vauhdista hidastettaessa saattaa öljyvalo vilkkua ja piipittää, vaikka öljyä on ihan tarpeeksi, ja aika tuorettakin kamaa. Tämä nyt tuskin liittyy siihen kylmäkäynnistykseen kuitenkaan.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Zigu » Pe Elo 02, 2013 3:01 pm

Ei nyt maalata piruja taululle, mutta nesteen katoaminen ja huono käynnistyminen voi viittailla kansi ongelmiin  :(
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » La Elo 03, 2013 6:47 pm

[quote="Zigu"]
Ei nyt maalata piruja taululle, mutta nesteen katoaminen ja huono käynnistyminen voi viittailla kansi ongelmiin  :(
[/quote]
Onko tämä paha?
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Sierramies » La Elo 03, 2013 7:33 pm

No saattaa merkitä sylinterinkannen halkeamista tai vääntymistä. Korjausoperaationa hitsaus tai/ja oikasu. On kallista ja työlästä. Sillon pitäs löytyä öljyä veestä tai vettä öljystä (harmaata).
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Su Elo 04, 2013 12:25 pm

Okei. Mites tuon saisi tietää varmuudella, onko tuommoinen tulossa. Mitäs tuommoinen kansi maksaa?

Alkaa olla sellainen fiilis, että pitäisi pistää tämä vaihtoon... mutta kun ei ole rahaa ostaa toistakaan tilalle.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Mikko » Su Elo 04, 2013 4:47 pm

Jos se hävittää jäähynestettä, niin lisääntyykö öljy samaa vauhtia? Siitä tietää että menee öljyn sekaan. Joskus olen myös huomannut että jos jäähykanava vuotaa pyttyyn niin jonkin aikaa kun polkee, alkaa paisarissa porista ku vedenkeittimessä kun sinne painetta kehittää.

Kannen hinnasta en tiedä, kannattaa purkaamoilta mitä todennäköisemmin kysellä. Vika voi tietty olla vaikka vaan pelkässä kannentiivisteessäkin, jos helpolla pääsee. Voi toki kansikin olla mennyt. Tähän kun koneremontin tein, niin käytin kannen koneistamolla koska oli niin kiero. Kannen oikaisu tais olla jotain 150 euroa, itsellä tuli vielä päälle muitakin hommia, mutta suunnilleen tuon verta täällä maksoi oikaisu.
Mikko
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 11:49 am
Paikkakunta: Oulu

Vs: VW Golf MK III 1.8 farmari

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Elo 09, 2013 5:31 pm

Semmonen jännä tosiaan, kun sahaa ei meinaa lähteä käyntiin. Mutta nopeasti avaimesta kääntää ja "herättää satarttimoottorin" niin sen jälkeen käynnistyy normaalisti ilman mitään ongelmaa. Outo kapine.

Tarttee tuo kannen tiiviste tsekata. Voisi kirjastosta lainata korjausoppaan ja sitä tutkia. Nyt ei just olis rahaa laittaa korjauksiin - toisaalta, onko sitä rahaa ostaa uutta joskun tuo leviää.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Seuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa

cron