Mikä puoli/tyylisuuntaus autoharrastuksessa viehättää eniten

Keskustelua kaikesta maan ja taivaan välillä.

Mikä puoli/tyylisuuntaus autoharrastuksessa viehättää eniten

ViestiKirjoittaja Leksa » Ke Maalis 24, 2010 6:17 am

Aloitetaampas tämmönenkin topikki. Eli ihan mielenkiinnosta kyselen otsikon mukaista hommaa, eli mistä olet autonlaitossa kiinnostunut kaikkein eniten? Esim. Show-rakentamisesta, pappalookista, tekniikasta jne. Saadaan hieman kartoitettua foorumin porukkaa, ja neuvojen tarpeessa osaa sitten oikeat ihmiset antaa vinkkejä.

Itse aloitan kertomalla, että noin vuosi sitten focuksesta oli tarkoitus tehdä ihan täysipainoinen show-auto kauhean kokoisine korisarjoineen yms. Päädyin sitten kuitenkin jälleen laittamaan kunnon rokkikoneet autooni ja se vei jälleen mennessään. Entisessä pirssissä tuli jo kokeiltua äänentoisto hommista sitä laatu puolta, joten tällä kertaa mennään eteenpäin kuola roiskuen ja painetta tavoitellen.

Pian alkaisi laitteiston rakennus ensi kesän kisoihin, tavoitteena päästä ihan nuihin maxboomin kärkikahinoihin mukaan.
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1818
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Mikä puoli/tyylisuuntaus autoharrastuksessa viehättää eniten

ViestiKirjoittaja Zigu » Ke Maalis 24, 2010 11:09 am

Täällä taas kiinnostaa autojen kunnostus ja tekniikka.
Kunnostuspuolelta erityisesti vanhempien autojen laittaminen. Myös tuohon maalauspuoleen olen perehtynyt ja kiva harrustus sekin.
Viime kesänä tuli myös tuohon autojen kiillotukseen perehdyttyä hiukan ja mukavaa puuhaa sekin.
Tekniikka puolelta moottoreiden ja alustan kunnostus ja pieni muotoiset viritykset ovat omaa heinää. Kaikki autojen sähköjutut ovat myös mielenkiintoisia.

Yleisesti kaikki kiinnostavat, mutta jos on luokiteltava niin ylemmät ovat kärjessä.  :D
Ei riemulla rajaa, ku rieskalla ajaa!
Avatar
Zigu
Site Admin
 
Viestit: 376
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 1:23 pm

Vs: Mikä puoli/tyylisuuntaus autoharrastuksessa viehättää eniten

ViestiKirjoittaja Antto- » Ke Maalis 24, 2010 12:20 pm

Auton varustelu OEM (lisä)varusteilla, eikä mikää lasikuitutingentangeli bling blingi tuunaus. Yleensä kaikki varusteet jotka ovat bolt-on ja mukailevat alkuperäisvarustetta on lähellä sydäntä, koska en halua pilata auton lookkia. Teen oman "allekirjoitukseni" vain sillä, että se on hieman "erilainen" alkuperäiseen verrattuna ja jokaisella palikalla on lähes aina jokin merkitys miksi sen vaihdan autooni. Autosähköt ja tekniikan hifistely on kivvaa. (varmaankin siksi, koska tajuaa autosähköstä jotain niin on helppo rakentaa jos jonkinnäköistä...)
Tykkään ajaa autolla ja pitää sitä hyvin. En tykkää tehdä ite puskureita uretaani + lasikuitu tarvikkeista koska minun mielestäni lasikuitua käytetään vain veneiden valmistukseen autoihin käytetään muovia ja peltiä.
Autohifistä tiedän jotain perus juttuja ja itse en halua kilpailla missään, koska itselleni tärkeintä on että musiikki soi hyvin, eikä kiinnosta onko minun laitteistossa pari desibeliä enemmän entä jonkun toisen pertti perus hifistelijän fiat unossa.

[OT]En tuomitse _kaikkia_ lasikuitua käyttäviä henkilöitä, jos oikeasti ko. kaverilla on silmää ja hyvää makua. (Miksi tehdä johonkin esim. 1.3 litraiseen vapaastihengittävään hirveät puskurit mitkä ei monestikkaan istu ja siinä on hirveästi kaikkia rimoja ja hirveän suuri ilmanotto aukko. Se ei tuo autoon yhtään lisää tehoa eikä yleensä näyttävyyttäkään, osakseen varmasti tuo vain naurunaiheita muille.)[/OT]
Antto-
 

Vs: Mikä puoli/tyylisuuntaus autoharrastuksessa viehättää eniten

ViestiKirjoittaja AdsBot [Google] » Ke Maalis 24, 2010 5:00 pm

[quote=""Antto""]En tuomitse _kaikkia_ lasikuitua käyttäviä henkilöitä, jos oikeasti ko. kaverilla on silmää ja hyvää makua. (Miksi tehdä johonkin esim. 1.3 litraiseen vapaastihengittävään hirveät puskurit mitkä ei monestikkaan istu ja siinä on hirveästi kaikkia rimoja ja hirveän suuri ilmanotto aukko. Se ei tuo autoon yhtään lisää tehoa eikä yleensä näyttävyyttäkään, osakseen varmasti tuo vain naurunaiheita muille.)
[/quote]
Pistänkin tästä heti eka-alkuun...Itselläni tämä/ nämä ulkokuoren koristelut saa +ääntä, kunhan ovat hyvän maun rajoissa, eikä välttämättä massa tuotteita. Mut enpä ite sen enempiä näistä hommista mölyä pidä, kun niistä joka tuutista tulee...Sitten jaksaa kiinnostua jos oikeesti tehdään hyvän maun rajoissa osia kokonaan ite, mut ei mitään räpellyksiä. Toki aloittaessa tulee aina muutamia "susia"...

Mut itellä autoissa lähinnä on moottori, alusta, sähköt ja tietenkin korroosionesto ;)
Ja toisaalta on et mitä enempi saa tehoa ulos niin sen paree  ::)
AdsBot [Google]
Rekisteröityneet
 
Viestit: 254
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2015 9:38 pm

Vs: Mikä puoli/tyylisuuntaus autoharrastuksessa viehättää eniten

ViestiKirjoittaja Tekno » To Maalis 25, 2010 2:37 am

bosozoku -tyylisuuntaus viehättää eniten. En sillä ettäkö omalle autolle jotain tuollaista tekisin. Mutta joku siinä silti viehättää.
Tekno
 

Vs: Mikä puoli/tyylisuuntaus autoharrastuksessa viehättää eniten

ViestiKirjoittaja Leksa » To Maalis 25, 2010 8:31 am

Itse voisin jatkaa omaani, sillä en maininnut kuin tuon äänenpaine puolen tossa viestissä. Lisäksi autosähköhommat on alkaneet kiinnostamaan erittäin paljon, nyt kun itsekin pikkuhiljaa jo osaa tehdä.  Tekniikkapuolikin kiinnostaa jossain määrin, mutta focukseen en aio mitään tehdä sille puolelle, seuraaviin projekteihin sitten joskus tulevaisuudessa.

Ulkokuoren rakentelua myös jossain määrin, periaatteella pieni on kaunista :) (paitsi focuksen etupuskuria ei lasketa tähän :D)
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1818
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Mikä puoli/tyylisuuntaus autoharrastuksessa viehättää eniten

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » To Maalis 25, 2010 9:05 am

Ricerit on minun mieleeni. Eli paljon lasikuitua, räikeää väriä ja valoa.

Itse omassa Mondeossa olen kiinnostunut korisarjasta, madalluksesta ja yleensäkin ulkonäöstä.

- Räikeä väri
- Korisarja + lasikuitukonepelti + takaspoikkeli
- Kiiltävää ikkunaa
- Tarroi

Sisustaa sitten ehkä jotenkin erilaiseksi. "Räikeäksi".

Tommonen tyttömäinen koristelu on mun juttu.
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Mikä puoli/tyylisuuntaus autoharrastuksessa viehättää eniten

ViestiKirjoittaja Nismo87 » To Huhti 01, 2010 10:47 am

Mun mieleen on yksinkertaisesti autot joissa on sitä mikä saa kuolan valumaan suusta  ;) Oli kyse sitten time attack, rodista,lasikuitu härpäkkeestä tai oem+ tyylisestä autosta.. Eniten autoharrastuksesa viehättää toisen ihmisen intohimo nähdä vaivaa rakastaan kohtaa ;)
Nismo87
 

Vs: Mikä puoli/tyylisuuntaus autoharrastuksessa viehättää eniten

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Pe Huhti 02, 2010 8:46 am

[quote=""Nismo87""]
Mun mieleen on yksinkertaisesti autot joissa on sitä mikä saa kuolan valumaan suusta  ;) Oli kyse sitten time attack, rodista,lasikuitu härpäkkeestä tai oem+ tyylisestä autosta.. Eniten autoharrastuksesa viehättää toisen ihmisen intohimo nähdä vaivaa rakastaan kohtaa ;)
[/quote]

Paras kommentti!
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Mikä puoli/tyylisuuntaus autoharrastuksessa viehättää eniten

ViestiKirjoittaja Apexi » Pe Huhti 02, 2010 10:11 am

lähes kaikki millä voi ajaa.. oli se sitten kaks tai kaheksan akselinen vehje. Tietysti moottorilla toimiva potkukelkkakin vie mennessään  ;D Amerikkalaisista en niin välitä niiden "laiskuuden" vuoksi, *miksi rakentaa autoon divaanisohva* :D (oma mielipide) mutta kyllä niissä konehuone yleensä antaa + pisteitä..
Apexi
 

Vs: Mikä puoli/tyylisuuntaus autoharrastuksessa viehättää eniten

ViestiKirjoittaja BakaInu » Pe Huhti 02, 2010 9:09 pm

[quote=""Nismo87""]
Mun mieleen on yksinkertaisesti autot joissa on sitä mikä saa kuolan valumaan suusta  ;) Oli kyse sitten time attack, rodista,lasikuitu härpäkkeestä tai oem+ tyylisestä autosta.. Eniten autoharrastuksesa viehättää toisen ihmisen intohimo nähdä vaivaa rakastaan kohtaa ;)
[/quote]

Täytyy myöntää olevani Nismo87:n kanssa samoilla linjoilla. Kaikki autot on mun mieleen mitkä vaa saa kuolan valumaan suusta  ;D
BakaInu
 

Vs: Mikä puoli/tyylisuuntaus autoharrastuksessa viehättää eniten

ViestiKirjoittaja AdsBot [Google] » Su Huhti 04, 2010 7:29 am

[quote=""BakaInu""]
[quote=""Nismo87""]
Mun mieleen on yksinkertaisesti autot joissa on sitä mikä saa kuolan valumaan suusta  ;) Oli kyse sitten time attack, rodista,lasikuitu härpäkkeestä tai oem+ tyylisestä autosta.. Eniten autoharrastuksesa viehättää toisen ihmisen intohimo nähdä vaivaa rakastaan kohtaa ;)
[/quote]

Täytyy myöntää olevani Nismo87:n kanssa samoilla linjoilla. Kaikki autot on mun mieleen mitkä vaa saa kuolan valumaan suusta  ;D
[/quote]
Totta  8)
AdsBot [Google]
Rekisteröityneet
 
Viestit: 254
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2015 9:38 pm

Vs: Mikä puoli/tyylisuuntaus autoharrastuksessa viehättää eniten

ViestiKirjoittaja Tombbuli » Ke Helmi 23, 2011 3:39 pm

Minua puraisi offroad-kärpänen joku aika sitten, ja siitä ei tunnu olevan paluuta. Isot pyörät ja tajuttomasti maavaraa on mun makuun. :P Vielä kun sen auton käy päällystämässä mudalla viereisessä hatelikossa, niin kokonaisuus on valmis. Ja tietenkin amerikkalaiset klassikot on lähellä sydäntä!
Tombbuli
 

Vs: Mikä puoli/tyylisuuntaus autoharrastuksessa viehättää eniten

ViestiKirjoittaja Sierramies » Ma Helmi 28, 2011 8:43 am

Ite olen aikalailla Zigun kans samoila linjoila. Tarkemmin vois sanoa että kaikenlainen auton kunnostus hyvään (mahollisimman alkuperäiseen ja ehjään) kunthoon. Sitten lähinnä pienimuotosesti lisävarusteitten asentaminen ja neki mieluusti sellasia, joita ko. automalliin on saanu uutena (esimerkiksi muutama cossun osa on eksyny sierraan). Myös auton ominaisuuksien parantelu, joko kunnostamalla alkuperäseen tai pienin näkymättömin muutoksin alkuperästä paremmaksi, kiinnostaa.
En siis rakentele mieluusti mithään suuremmin poikkeavaa tms. näkyvää autoa, vaan sellasen hyväkuntosen ja siinä mielessä hyän näkösen auton (mulle riittää se että se takana tuleva sierrakuski tietää, että mitä se ghia-lätkä sielä peräsä tarkottaa :D).
Sierramies
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1051
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 2:11 pm
Paikkakunta: Tornio


Paluu Vapaa Sana

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa

cron