No eihän se putki vieläkään pysy.. Kerran päivässä saa takaisin nostella, liekkö tuo etuputki sitten vääntää loppuputkistoa kieroon, kun siihen tuli se lambda-anturin paikka hitsattua..
Tänään aamulla, lähdin töihin ja Sierrahan se sytytti latauksen merkkivalon ja sekunti sen jälkeen koko auto pimeni, ei mitään enää missään. Tämä tapahui n. kilometrin ajon jälkeen ja kopissa tuoksahti sähkö, raikas kupari heti aamusta. Kurvasin siittä sitten s-marketin pihalle, ja eihän se auttanut kuin vaihtoehtoista kyytiä alkaa tilailemaan. Sen verta ehdin tutkailla, että akun jännite oli lähes 14 volttia, joten laturi toimi. Seuraavaksi keksin kokeilla akun kaapeleita, että olivatko ne kiinni. Hieman kun piuhaan sormi osui niin kaapeli rapsahti irti, eli johto oli siis alkanut murtumaan poikki ja lopulta viimeisetkin langat olivat palaneet. Johto oli 10 cm matkalta yksi iso koppura.
Työpäivän jälkeen lähdettiin autoa tallille hinailemaan, ja tallilla kun aloin tarkemmin tutkimaan niin selvisi että myös kaksi muuta kaapelia ovat enää muutaman säikeen varassa. Nyt on uutta kaapelia vedetty riittävän pitkä matka kolmelle eri piuhalle. Samalla loppui radion valon välkkyminen ja sisätilanpuhallinkin löysi uutta eloa taas, nyt puhaltaa tukka hulmuten. Liekkö tuo kipinäänkin vaikuttanut, kun kesti säätöjä laihemmalle ruuvata ilman että käynti huononi?
Tässä kuva rikkimenneestä kaapelista, näitä oli tosiaan pari muutakin samalla hapella:
Ja tässä sitten uusittuna, abikoilla laitoin kun kolvi on Kajaanissa..
Taisin myös löytää syyn
miksei penkinlämmitin toimi...