Tuli
tälläinen siis ostettua tuossa talvella. Tarkoituksena oli pistää auto osiksi ja napsia Sierraan sopivia osia ja pistää loput paaliin. Kotimatkalla kuitenkin tykästyin autoon sen verran että ajattelin sen käydä leimaamassa. Auto kuitenkin tarjosi todella hyvät kyydit, koneessa oli vetoja ja autossa on varusteena mm. sähköinen penkin korkeudensäätö (joka on tosin jumissa..), kattoluukku, sähköpeilit, sähkölasit, keskuslukitus, säädettävä tihkukytkin ja muuta mukavaa.
Kävin auton sitten leimaamassa, vänkärinpuolen helmaa piti hitsata, koiranluita vaihtaa, takajarruletkut ja samalla myös sylinterit vaihtaa. Lisäksi tuulilasin pesunesteen pumppu ei hurrannut, uudella pumpulla alkoi taas ruiskimaan. Päästöongelmista selvisi kun laittoi puoli tankkia e85:ttä sekaan, hyvin se osasi silläkin vielä pörrätä... Varmaan kone karstoittunut aikojen saatossa ja karstoittuneiden venttiilien takia päästää bensaa raakana läpi.. Näiden jälkeen tuli leimaa ja pitkälti.
Nyt sitten oli tarkoitus vaihtaa kannentiiviste ja sen jälkeen ottaa auto käyttöön, mutta eihän se niin helposti käynyt. Projekti se tästäkin tuli, mitään mullistavaa koskaan ei tule tapahtumaan mutta niin paljon on pientä remonttia että ajattelin muistoksi tästäkin topicin tehdä.
Eli, jakopää vuotaa öljyä samoin kuin kannentiivistekkin. Kannentiivisteen ajattelin jo vaihtaa, mutta tuo jakopään öljyvuoto tuli uutena. Pitää selvittää vielä mikä stefa siellä vuotaa, että joutuuko kampiakselille stefaa vaihtamaan vai selviääkö kannen roplaamisella. Jakoremmi pitää vaihtaa nyt samalla kun ei ole mitään hajua milloin se on vaihdettu. Koneella edellisen omistajan mukaan ajettu 180 tonnia ja autolla on mittarissa 240 tonnia. Jäi epäselväksi miksi tähän on joskus kone vaihdettu.
Suunnitelmissa nyt siis purkaa autosta kansi irti, tukkia EGR ja selvittää mistäpäin jakopäätä tuo öljyvuoto tulee ja korjata se vuoto sekä vaihtaa jakoremmi.
Tässä vielä kuva konehuoneesta.