Eli siis, vaihdoin melko kauan seisseestä varaosacorollasta kaasuttimen samanlaiseen.
Tämä vaihtokaasutinkaan ei kuitenkaan toimi kuin unelma; kylmänä (varsinkin talvella) auto sammuilee ennen lämpeämistään, varsinkin kaasun polkaiseminen aiheuttaa välittömän sammumisen. Lämpöisenä kaasutin kuitenkin toimii kuin unelma.
Katsastuksessa selvisi, että auto käy liian rikkaalla seoksella.
Ajattelin näiden kahden ongelman (kylmänä sammuilun ja rikkaan seoksen) johtuvan automaattiryypystä, ja vaihdoin kuvassa näkyvän vahapatruunan.
Toisella patruunalla ainakin näin yhtäkkiä kokeiltuna auto tuntuu käyvän turhan pienellä vähänkin kylmänä, mutta sammuiluongelmaa ei ainakaan näin yhtäkkiseltään tuntunut olevan.
Kumpi näistä patruunoista lopulta on se huono?
Jäi myös mietityttämään, että mikähän tuo säätöruuvi patruunan kyljessä mahtaa olla? senkin säädöillä on varmaan vaikutusta käyntiin.
Mistä tarkalleen tietää vahapatruunan olevan pilalla?