Photoshoppaus suunnittelun apuna

Keskustelua kaikesta maan ja taivaan välillä.

Photoshoppaus suunnittelun apuna

ViestiKirjoittaja Thaumiel_Nerub » Ke Maalis 31, 2010 2:18 pm

Kuvanmuokkaus on kätevä apuväline auton stylingin suunnitteluun. Melko pienellä vaivalla voi mm. vanteita sovitella omaan kaaraansa ja vaikka kokeilla eri maalauksia ja värejä.

Varmaan tunnetuin ohjelma on maksullinen Photoshop (mistä tulee yleisesti käytetty nimitys kuvanmuokkaukselle "photoshoppaus" ohjelmasta riippumatta).

Ilmaisiakin ohjelmia tähän tarkoitukseen on tarjolla, kuten esimerkiksi:

Paint.NET (saatavilla myös suomen kielen päkki täältä
sekä
GIMP (linkki suomalaiseen GIMP yhteisöön)

Itse jonkin verran photoshoppaan kuvia eri tarkoituksiin, mutta yhteen käyttötarkoitukseen ei oikein ole onnannut.

Eli, lähinnä paint.NET (tai vaihtoehtoisesti GIMP) ohjelmistolle, miten saisin helposti vaihdettua valokuvasta auton värejä ja näin päästä kokeilemaan eri kombinaatioita? Jotenkin aivot on sen verran lukossa, ettei onnistu ihan itse tuo uudelleenvärittäminen niin, että pinta näyttää luonnolliselta. Vinkkejä tuohon?
FORD
Avatar
Thaumiel_Nerub
Carenthusiasm Insider
 
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 7:18 am
Paikkakunta: Otamo

Vs: Photoshoppaus suunnittelun apuna

ViestiKirjoittaja Faba » Ke Maalis 31, 2010 2:28 pm

Jos meinaat auton väriä vaihtaa, mun mielestä ainaki käy helpoiten photoshopilla, mikäli sellanen on käytössä.

Gimppiä kokeilin joskus, mutta en siitä saanut oikein mitään irti. Paint.net on mulle tuntematon..
Faba
 

Vs: Photoshoppaus suunnittelun apuna

ViestiKirjoittaja Leksa » Ke Maalis 31, 2010 4:53 pm

Itellä koneella paint shop pro, jonkinlainen photoshopin edelläkävijä kait.. Ei uudempaa uskalla laittaa kun kone kyykähtäis kuitenki :D

Ei vaan oikein oo onnannu koskaan tuo homma niin hyvin että siitä olisi hyötyä ollut.. Korkeintaan saanu sivulistat poistettua autosta..
V.A.G??!!
Avatar
Leksa
Site Admin
 
Viestit: 1818
Liittynyt: To Tammi 01, 1970 3:00 am
Paikkakunta: Tornio

Vs: Photoshoppaus suunnittelun apuna

ViestiKirjoittaja Faba » Ke Maalis 31, 2010 5:56 pm

Photoshoppi on kyl aika raskas ohjelma, mut jos kone jaksaa pyörittää sitä, ni se on kyllä aika oivallinen auton muokkaamiseen. On useemman vuoden kokemus..
Faba
 

Vs: Photoshoppaus suunnittelun apuna

ViestiKirjoittaja Apexi » Su Huhti 04, 2010 4:14 pm

jos joltai löytyy ni voisko joku photoshopata mun nisukkaa gram lights pro 57 vanteet alle? tietäs vähä et miltä näyttäs? :) oma kone ei jassa pyöritellä tommosta ohjelmaa.. :)
Apexi
 

Vs: Photoshoppaus suunnittelun apuna

ViestiKirjoittaja Faba » Ma Huhti 05, 2010 2:44 pm

Vois sitä kokeilla, ei kauaa aikaa mene.  :) Tarvis vaa olla hyvä kuva, mistä lähtee muokkaamaan..

Nii ja sellane kysymys, että kuins monta puolaa niissä viisseiskoissa on? Googletin tossa kuvia, ni sieltä tarjottii viittä, kuutta, seittemää, ja jopa kymmentä puolaa... :D
Viimeksi muokannut Faba päivämäärä Ma Huhti 05, 2010 3:04 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
Faba
 

Vs: Photoshoppaus suunnittelun apuna

ViestiKirjoittaja Apexi » Ma Huhti 05, 2010 8:31 pm

[quote=""Faba""]
Vois sitä kokeilla, ei kauaa aikaa mene.  :) Tarvis vaa olla hyvä kuva, mistä lähtee muokkaamaan..

Nii ja sellane kysymys, että kuins monta puolaa niissä viisseiskoissa on? Googletin tossa kuvia, ni sieltä tarjottii viittä, kuutta, seittemää, ja jopa kymmentä puolaa... :D
[/quote]

viis puolasethan ne ois.. joko hopeenharmaat tai sitte sillä titaani lipalla vois olla hienot... jos tossa viikolla jaksais kameran kaivaa taas jostai.. vai onnistusko toho yhtee kuvaa mikä galtsussa mulla?
Apexi
 

Vs: Photoshoppaus suunnittelun apuna

ViestiKirjoittaja Faba » Ti Huhti 06, 2010 7:24 am

Kokeilin tähän sivukuvaan, mutta ei ihan kunnolla onnistunu. Kai tästä hiukan näkee miltä näyttäis..

Kuva
Faba
 

Vs: Photoshoppaus suunnittelun apuna

ViestiKirjoittaja Apexi » Ti Huhti 06, 2010 3:50 pm

ihan selvästihä tuosta näkee.. kiitos vaan! Helpotti huomattavasti valintaa (ja rahapussia) :D eli Ei noita "titaanisia" vaan eiköhän ne oo ne tavan harmaan hopeet  :) sitte joskus....
eipähän oo jokanurkassa rottia pyörimässä ku niitä näkee ihan liikaa
Apexi
 


Paluu Vapaa Sana

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa

cron